Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

Palomino

#330
Gisteren: De Toren.

Het gevoel gevangen te zitten, vast te zitten. Me er bewust van zijn dat ik dit mij zelf aandoe, en bij God niet weten hoe het zover heeft kunnen komen ( het is er in geslopen) en waarom ik te schijterig ben om er verandering in te brengen. Hoe kom ik hieruit...Ik heb inderdaad deze toren rond mijzelf opgetrokken en voel me zóóóóó geleefd door anderen en niet in staat om daadwerkelijk voor mij zelf op te komen en er verandereing in te brengen. Ik ben bang dat ik dan andere mensen zal kwetsen, weet echter dat ik er nu zelf onderuit kan gaan. Op een bepaalde manier is dat al zo. Dat gaat niet van de ene op de andere dag, maar geleidelijk.  :'(
Ik voel me steeds verder van mij zelf, mijn kern verwijderen, het benauwd me allemaal heel erg en ik mis mij zelf en zou graag weer zijn zoals ik ben bedoeld, gevolg geven aan mijn ziel...met liefde  :'(

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Varen

Pentakels

Geven en ontvangen... Steun zoeken en aanvaarden.

Leuke dagkaart voor vandaag.

Doet me denken aan de mantel van st maarten.

dameblanche

palomino,
de toren; confrontatie met eigen zwakte, aanschouwing ook van je schaduwzijde,  omvorming van eigenschappen, als dat gezien kan worden, kun je het oude afbreken om iets nieuws te kunnen gaan opbouwen. eer dan kan men doorstromen naar de ster......innerlijke harmonie, bewustzijnsverruiming en geestelijke doorbraak waarbij je het rad mag verlaten....
succes, marianne

dameblanche

Citaat van: Kraai op november 11, 2011, 11:10:59 AM
Pentakels

Geven en ontvangen... Steun zoeken en aanvaarden.

Leuke dagkaart voor vandaag.

Doet me denken aan de mantel van st maarten.
st.maarten evenals de opening van het niewe carnavalsseizoen...11-11-11 om 11.11uur.....


Goldmund

nou zeg, historisch! 11-11-11.

wat betreft mijn dagkaart, dat was vanmorgen even een moment van tjonge jonge, wat een kaart: zwaarden 8.

maar goed, vanavond eens rustig de forumuitleg gelezen, en er wordt me wel wat duidelijk. leeuwin kan het misschien wel begrijpen, het heeft te maken met mijn topic over werk een tijdje terug. dat proces wat nu gaande is, is er een van bevrijding, afgewisseld door hernieuwde inzichten van vastzittende denkbeelden die zich nu zo geleidelijk aan ontvouwen. ook hier een klein geschenkje dat ik krijg, in de vorm van een eye-opener dat ik me weer mag bevrijden van wat me nu aan het twijfelen bracht.

bedankt ricca, wat een uitgebreide en begrijpelijke uitleg steeds bij de kaarten.

Leeuwin

@Goldmund,

Ik begrijp het Goldmund. Wil je heel misschien iets van je hernieuwde inzichten met ons delen?

Leeuwin

dameblanche

voor vandaag ligt de staven 7 voor mij op de kop;
waarschuwing voor besluiteloosheid, en een advies naar gedecideerd optreden om de energie van de staven weer te herstellen

klaproos1945

hoi marianne



heb je nog vragen bij de kaart zoals bij zwaarden 7 en staven aas
want het besluit om die te beantwoorden in mijn schrijven iss aanwezig
veel liefs van klaproosje

hatsjepsoet

Ik heb vandaag de Zon en heb daar een vraag over. Ik las een stuk van Ricca over speciale en heilige relaties. Ik heb een relatie maar heb ook gevoelens voor iemand anders. Ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik stel me makkelijk afhankelijk op in relaties. Mijn vriend vult me aan met bepaalde dingen en de man op wie ik verliefd ben daar lijk ik meer op qua karakter, heb ik het idee.
Waarop zlu de Zon nu precies betrekking hebben?

Liefs, H. 

kristina1975

Citaat van: Palomino op november 11, 2011, 10:16:14 AM
Hi Believe, wel een goeie, die vragen...Hoe kom je daaraan...?


Liefs, Palomino



Hi Palo,
Die vragen komen via de website van Mary's tarot:
http://marystarot.punt.nl/?r=1&id=380035

XXX

ik had vandaag Pentakels Page even kijken welke vragen er bij horen?

Wat onderzoekt u?
Op welke wijze leert u van uw zintuiglijke ervaringen?
Wat wilt u leren hanteren?
Welke risico's neemt u?
Op welke wijze verstevigd u uw banden met andere levende wezens?
Wat verzamelt u?

Ik trek dagkaarten om mijn persoonlijkheidskenmerken te werken dus die vragen helpen mij enorm om over mezelf na te denken en natuurlijk ook dit forum  :D

Ricca

Citaat van: Goldmund op november 11, 2011, 21:02:21 PMbedankt ricca, wat een uitgebreide en begrijpelijke uitleg steeds bij de kaarten.

You're welcom Goldmund. :)
Ik heb nog een aanvulling bij Zwaarden 8 gepost.
From Ricca with Love

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op november 12, 2011, 10:08:52 AM
hoi marianne



heb je nog vragen bij de kaart zoals bij zwaarden 7 en staven aas
want het besluit om die te beantwoorden in mijn schrijven iss aanwezig
veel liefs van klaproosje
tuurlijk klaproosje, alle inzichten zijn meer als welkom ;)

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op november 12, 2011, 15:33:04 PM
Ik heb vandaag de Zon en heb daar een vraag over. Ik las een stuk van Ricca over speciale en heilige relaties. Ik heb een relatie maar heb ook gevoelens voor iemand anders. Ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik stel me makkelijk afhankelijk op in relaties. Mijn vriend vult me aan met bepaalde dingen en de man op wie ik verliefd ben daar lijk ik meer op qua karakter, heb ik het idee.
Waarop zlu de Zon nu precies betrekking hebben?

Liefs, H. 
hier mag de kaart de zon als richtingskaart dienen H, je ziet in anderen jezelf, een onzelfzuchtige toewijding, in de ander opgaan en dat is met name je gevoelens naar die ander toe.
je kunt er maar moeilijk mee omgaan, je voelt je verdeelt, je voelt je ook niet gelukkig in deze situatie laat ook de zon weten.
de zon werkt voor die ander positief en naar je partner toe komt hij omgekeerd tot zijn recht. :-*

dameblanche

met schudden schoot me de zwaarden 6 onderste boven eruit, dit is vor mij aanleiding om er extra aandacht aan te schenken....
obstakels dienen zich konstant aan...
toch maar een 2e kaart erbij getrokken...de mooie aas van kelken...alles in liefde afhandelen....