Dagkaarten van Voice in the Wind.

Gestart door Voice-in-the-Wind, juli 29, 2023, 18:03:01 PM

Voice-in-the-Wind

#15
Hey allen !   8)

Ok, de kaart van vandaag.... Heldere momenten gehad, van waar ik sta en waar ik naartoe wil.
Stukje zingeving en tegelijkertijd ook doorgegaan met waar ik mee bezig was.

--------------

Kaart voor morgen;

Five of Swords, zwaarden 5.

Ook een kaart die ik onlangs eerder had...
Wil wat duidelijk maken....


Ok, een krijger in maliën en houdt een zwaard en schild vast. Op het schild staan 2 zwaarden en voor hem liggen 2 zwaarden op de grond.
Donkere bewolkte achtergrond.

--> strijdvaardig... Met woorden?
--> roeien met de riemen die je hebt?


Grt!

     Voice in the Wind

Anja

Zwaarden 5: gevoelig voor trends die gaande zijn. Een uitermate strategische handelswijze.

Voice-in-the-Wind

Hallo weer allen!

Ok, vandaag; bezig geweest met het concept "tree of life" , paar filmpjes op YouTube van gezien... Heel interessant.

Verder nog iets wat voor mij nieuw is; Grimoires.... Interessante filmpjes van gezien... Ik ga er geen kopen... Maar wat info erover is best interessant...


----------------

Ok de kaart voor morgen;

Page of Swords, page van zwaarden.

Jonge man in actie pose, hij heeft een zwaard vast. --> slagvaardig.
Hij heeft een rode baret op --> actie met het hoofd.
Blauwe tabbard--> ideën die ingezet worden.

Onstuimige achtergrond met het weer.


Grt!
Voice in the Wind

Anja

(0n) terechte kritiek geven en/of krijgen terwijl je er alleen voor staat. Doordat je je alleen moet redden krijg je een vergroot zelfvertrouwen.

Voice-in-the-Wind

Hey Anja! Bedankt voor de reactie...

Er voor bepaalde dingen alleen voor staan, was vandaag wel aan de orde...

Grt :)
Voice in the Wind

Anja


Voice-in-the-Wind

Heyhey, ðŸ™,

Weer wat groeimomenten gehad vandaag. Interessante spirituele info. En tegen wat grenzen aangelopen...

----------------------

De kaart voor morgen;
Death, de Dood

Ok, alweer ðŸ¤" ... En ja, de kaarten zijn goed geschud....😉

Eerdere txt bij de dood;




Death, de Dood.

Een knappe en jonge figuur op een skeletten paard die versierd is met allerlei gekleurde linten. In een verdoord winterlandschap.

-> dingen uit het verleden reisen op

-> een totaal nieuw begin


--------------

Is death ook zoiets als een herreizende Phoenix? Of is dat meer de Toren?

Interessant dat de kaart alweer opspeelde...

Grt!

Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind

#22
 Hey daar, ff de txt vd site Catharina web, bij "de Dood".

_---------------------



De Dood
Je bevindt je hier: tarot » grote arcana » dood

doodDe Dood betekent afscheid, het loslaten van iets. Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan. Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten. Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees. Men kan niet leven zonder te sterven."

Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht. Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven. Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen.

Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd.

-------------

Ok, de laatste tijd wel gegroeid en veranderd van vooral mijn innerlijke groei, meerdere uitgangspunten... Wat ik al had...maar het is nog uitgebreider geworden....

Interessant...

Grt, Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind

Ok, nieuwe kaart voor morgen;

Two of Wands, staven 2.

Een jonge man in het wit, kijkt uit over een stad. Hij heeft een landkaart voor zich. De lucht is mooi gekleurd. Aan beide zijden van hem staat een brandende fakkel.

--> dingen tot ontplooiing zien komen

--> een stukje van het bouwplan kunnen zien.

--> kalm en mooi weer... Rustig aan...

, Grt!

Voice in the Wind

Anja

Neutraliteit is van belang. Het kan ook zijn dat je met een nogal besluiteloos persoon te maken krijgt of je moet ergens een beslissing over nemen wat je erg moeilijk vindt. Je omgeving vertrouwt je.

Voice-in-the-Wind


Hoi  :) ben de laatste tijd met heel veel info bezig... Wat allemaal weer impact maakt...

-----------------



De kaart voor morgen;
Alweer!!! :o

Knight of Wands, Ridder van Staven.

Eerdere txt; van 6 Augustus;

Een krijger op een paard, hij houdt een grote staaf vast. Een vlammenzee om hem heen.

-> Actie, Strijd, Overwinning.


Nog iets? Nu die de 2e keer om de hoek komt kijken misschien nog meer laten gelden...

Grt, Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind

Heyhey, ok... Vandaag eerder afgebrand dan winst en actie... totaal geen energie  :-\


Ok, vanavond weer een kaartje...

Voice-in-the-Wind

Hey!
Ok het kaartje;

Dit ga je niet menen, weer Death, de Dood...

Dat is al de 3e keer !!!
Wat willen de kaarten duidelijk maken?? ???



Death, de Dood.

Een knappe en jonge figuur op een skeletten paard die versierd is met allerlei gekleurde linten. In een verdoord winterlandschap.

-> dingen uit het verleden reisen op

-> een totaal nieuw begin

---------------

De Dood
Je bevindt je hier: tarot » grote arcana » dood

doodDe Dood betekent afscheid, het loslaten van iets. Dit kan een bevrijdend einde zijn, maar kan ook met pijnlijke ervaringen gepaard gaan. Ten onrechte behoort De Dood tot een van de meest gevreesde kaarten. Krishnamurti zei: "We hebben leven van sterven gescheiden en de interval tussen beide is vrees. Men kan niet leven zonder te sterven."

Deze kaart dringt erop aan dat we afscheid van iets moeten nemen en ons innerlijk leeg moeten maken voor het nieuwe dat op ons wacht. Op het niveau van bewustzijn duidt De Dood op het einde van een ontwikkelingsproces zodat we nu onze oude levensbeschouwing prijs zullen moeten geven. Het gaat hierbij om instellingen en overtuigingen die niet wezenlijk van onszelf zijn maar ooit zonder nadenken zijn overgenomen.

Op het vlak van persoonlijke relaties duidt deze kaart eveneens op een afscheid, we zouden moeten proberen onze metgezel te danken voor de gezamenlijk doorgebrachte tijd

Anja

Als deze kaart voor jou zo vaak ter tafel komt, is het misschien iets (moet je zelf beoordelen) om een legging voor jezelf te doen, een legpatroon die De Dood heet.

1. Waar komt de Dood vandaan? (Wat er moet sterven dus)
2. Wat veroorzaakt De Dood?
3. Waarom moet dat?
4. Wat komt er van De Dood?
5. En daarna?

Voice-in-the-Wind

Hey!

Ok, ga ik morgen wat kaartjes leggen,

Dank!

Voice in the Wind