Angst op liefdesgebied

Gestart door Jane26, september 21, 2011, 17:49:09 PM

Jane26

Lieve allemaal,

Heb me zo erg gebrand in het verleden op liefdesgebied, keer op keer, dat de tijd ervoor gezorgd heeft dat ik in een teruggetrokken, afstandelijke en achterdochtige vrouw ben verandert. Ik durf en wil geen risico's meer nemen. Tegelijkertijd vind ik het alleen zijn vreselijk en zijn beide uiterste mijn leven gaan beheersen. Herkenbaar?

Leeuwin

Hoi Jane,

Herkenbaar maar wel veranderbaar. Die tegenslagen op liefdesgebied kunnen goed te maken hebben (gehad) met dat je je (momenteel) in een kring van mensen begeeft die geen goede aansluiting op jou hebben. In essentie komt dat doordat je door onzekerheid naar die mensen wordt toe getrokken. Hetgeen jij zelf in belangrijke mate mist (dat DENK jij tenminste, of het waar kan zijn is een ander verhaal) probeer je uit die ander of die groep te halen. Doordat deze mensen ook iets missen ontstaan er vaak relationele problemen.

Leeuwin

recardina

heeey!

Ook wel herkenbaar maar beetje anders in de zin van, ik heb wel leuke dates gehad maar nog nooit echte relatie.
Nog nooit is een vriendje bij mij thuis geweest, ik ben als de dood dat iemand mij verlaat en dat ik mijzelf helemaal heb gegeven.
Dat is een grote angst van mij MAAAR ik ben nu wel heel erg gek op iemand en ik wil mijn angst tegen aan gaan.

Naar mijn mening is dat wel beste, om je angst te overwinnen anders blijf je alleen in je angst leven.
Ik moet wel zeggen heb eerst ook iet echt behoefte gehad, tuurlijk je wil wel een relatie maar ik wilde eerst echt mijzelf ontwikkelen omdat ik geloof dat je partner een spiegel is van jezelf, ik heb geleerd van anderen hen heftige relaties om maar zo te verwoorden en naar mijn mening vond ik zo opvallend dat mensen zo erg op elkaar leken.
Bijvoorbeeld:

Als een vrouw erg onzeker is en idee heeft dat zij ook niet beter verdiend gaat het vaak met iemand die dat bevestigd.
Of obsessieve mensen gaan vaak ook met elkaar etc etc etc.

lieve Jane,

Laat het verleden los, vergeef jezelf en de ander.
Ga het opschrijven( bijvoorbeeld) en stop wanneer het voor jou ook echt helemaal klaar mee bent met schrijven en verband het dan.
Ook een loslaten wat vaak wel verlicht helpt.

En doe dan heel rustig aan voor jezelf en laat dan los het 'verlangen' naar relatie en lekker leuke dingen voor jezelf doen.l

Ik denk dat jij dan wel over een tijd iemand moois tegen komt.

Liefs!

Leeuwin

Ik heb ook een aantal keren gedate. Datingbureau's zijn een goed hulpmiddel om je kansen op de Ware te vergroten. Ikzelf vind het echter een wat geforceerd gedoe. Ik vind het veel leuker en fijner als je spontaan iemand ontmoet!

Leeuwin

Jane26

Lieve dames,

Mooi gezegd het verleden los te laten.. soms lukt dat, soms niet. Je woorden deden me echter even wakkerschudden. Wat is het heerlijk om met een schone lei iemand te ontmoeten.. ik heb ook nooit zo een pijn ervaren als bij liefdesverdriet. Willen we niet uiteindelijk allemaal iemand die ons troost, warm houdt, etc. ?

Leeuwin, het spontaan tegenkomen leek vroeger ook veel makkelijker!! Ervaren jullie dat ook zo?

recardina

Lieve Jan,

Het loslaten kan  echt in 1keer maar als soms wel soms niet, zegt al genoeg en dat je niet wil/kan loslaten.
Loslaten kan zo, verwerken alleen duurt wat langer.

Tuurlijk wil elk mens iemand je troost/warm houd etc maar dat kan ook gebeuren, alleen wat ik zeg om met schone lei met iemand te beginnen, je moet dat eerst echt met jezelf doen.
Anders ga je hem steeds vergelijken en word je achterdochtig etc.

Liefs!

ps je kan het hoor, je verliest er niks mee, je wint alleen maar.