Engelen en gidsen

Gestart door Varen, augustus 19, 2011, 08:48:40 AM

Varen

Als je bedenkt dat we bijna 7 miljard aardbewoners hebben, zullen de aankomende jaren beslist niet gemakkelijk zijn, want waar sta jij en waar staan de mensen in je omgeving.

Engel in opleiding

De grootste dieptepunten zijn tevens de momenten van hoge inzichten en grote spirituele groei.

Pas wanneer je geen licht meer ziet in de duisternis, pas wanneer je in je wanhoop geen hoop meer denkt te hebben, eerst dan zal de duisternis gewonnen hebben.

Het is daarom heel belangrijk in deze tijd je Licht in de duisternis te zijn voor je medemens.

Jij bent namelijk, net zoals je medemens, een engel in opleiding en als je een andere engel ziet struikelen of zelfs vallen, is het jouw taak deze engel weer overeind te helpen en een licht te zijn op het pad.


Licht van de wereld

Je hoeft geen problemen voor deze andere engel in opleiding op te lossen, dat is zelfs ongewenst.

Ieder moet het eigen pad bewandelen en de obstakels en hindernissen op het pad opruimen en leren de valkuilen te omzeilen.

Iedereen moet de eigen weg vrijmaken. Je hoeft die taak niet van een ander over te nemen, maar je kunt wel een helpende hand bieden, liefhebben, troosten en moed inspreken.

Je kunt het licht van de onvoorwaardelijke liefde laten schijnen, ook al voel jij je ook wanhopig.

Dit is de tijd van hoge toppen en diepe dalen. Je moet de duisternis leren kennen om het licht te kunnen zien en je eigen temaken, totdat je alleen nog maar uit licht bestaat. Je enige taak zal zijn het licht dat je bent verspreiden in de wereld om je heen.


Goddelijke eigenschappen

Om je licht te kunnen verspreiden heb je je Kracht nodig.

Jouw Kracht komt uit jouw Bron die binnen in jou woont, in je hart. Op het moment dat jij het gevoel hebt, dat de duisternis jou volledig omsluit, , is er maar één Weg, die naar binnen, naar de Liefde en het Licht, naar je hart. Daar zullen je telkens je Kracht ontmoeten, die onophoudelijk in je binnenste Bron opwelt.

Je hoeft alleen maar tegen jezelf te zeggen:

“Ik BEN. Ik BEN kracht, ik BEN licht, ik BEN liefde, ik BEN een engel op stage.

Alles dat ik BEN, kan ik niet verliezen, alleen datgene dat ik heb kan verloren gaan”.

Als je liefde bent, kun je liefde niet verliezen, zij blijft eeuwig in je bestaan.

Het is een goddelijke eigenschap, die jouw bezit en erfdeel is.

De goddelijke eigenschappen kun je niet aanleren of aan anderen onderwijzen. Je kunt ze alleen herkennen in jezelf.


Geloof!

Door het herkennen van je goddelijke eigenschappen, kun je ze gebruiken om je werkelijkheid te scheppen.

Als je tegen jezelf zegt: “Ik ben sterk, ik ben waardevol, ik ben hoog geschat, ik ben die ik ben”, en je gelooft wat je zegt, dan zul je al die eigenschappen uitstralen en dat ook zijn.

Dan verwezenlijk je steeds meer je ware essentie, want je bent een engel op stage en je kunt alleen maar leren van het leven zelf.

Vlieg voorzichtig!

Pink

#1
Goedemorgen Varen,

Naar aanleiding van jou stuk heb ik een vraag. Naar wat ik heb gehoord, zijn engelen een andere orde en nooit mens geweest. Hoe kunnen wij dan engelen in opleiding zijn?

Pink

Varen

#2
Dat is wat naar jij hebt gehoord, ik hoorde iets anders...

Engel is afgeleid van het Latijnse Angelus wat boodschapper betekend.

Wij allen hebben in ons een boodschap waar we de ander mee kunnen helpen.

De boodschap is licht.

Luister naar de zachte stem van binnen en laat je leiden door het licht van binnen.

Wij allen zijn ontstaan uit het licht van het universum.

ps.

Boodschap = Bood = Bode, Schap = Scyphus is Latijns van Beker

De Bode van de Beker

En wie brengt de beker uit de hemel naar ons toe?

Bekers Aas

Aas van Asen de Noorse Goden

De Beker van de Goden

Zo en nu hou ik op anders moet ik door naar Woord-Openers ;)

Pink

#3
Hallo Varen,

Je boodschap begrijp ik en ken ik al langer. En what's in a name.

Iets later een PSje: ik moest even zoeken waar ook weer maar hier is waar ik het gelezen heb. Voor mij voelt dit goed en de engelenkwalitieiten waar Ricca heel mooi over heeft verteld in de beschrijving van o.a. de Keizer in de tarottuin, dat zijn uiteraard kwaliteiten die we mogen ontwikkelen.

Pink

Varen

#4
Citaat van: Lana op augustus 19, 2011, 13:23:07 PM
Dag Pink en Varen,

Ik las jullie laatste berichten en er moet mij wat van het hart.
Het gaat o.a. om geloven. Je mag het geloven maar het hoeft niet.Geloof jij dat de engelen je op je pad helpen, of zijn het de kabouters, ben je een heks, een christen of geloof je in het buitenaardse. Het gaat er niet om hoe je het noemt maar om de manier die passend is bij jou om verder te komen in het heel worden.

Toen de mens zijn hersenen nog niet zo ontwikkelt waren deden we veel meer vanuit intuitie, gebruikten we de hemellichamen, en de dieren, natuur om te komen tot hoe we moeten leven,  overleven en groeien. Hoe je dat allemaal moest doen werd verteld in verhalen. Deze verhalen werden van generatie op generatie doorverteld. Archetypen.

Kijk ik geloof door mijn ervaringen in reincarnatie. Vanuit die overtuiging bekijk ik het zo dat ik een levenspad heb te gaan. Ik heb hier op aarde wat te leren in dit leven. Wat, dat is voor een ieder anders en helaas krijgen we geen gebruiksaanwijzing mee. Waar het om gaat is dat we uiteindelijk heel worden. Heel in die zin dat we als mens zijn wie we zijn. Ik zal proberen het te verwoorden: Je Zelf zijn, je IK BEN zonder anderen te schaden of jezelf te laten schaden. Een balans tussen geven en nemen. Een balans tussen openstaan voor een ander en aan je Zelf denken. In balans zijn. Even veel van het hemelse als het aardse binnen in je voelen. Het verwoorden is lastiger dan ik dacht dus ongetwijfeld hebben jullie aanvullingen.

Lana.

Hey Lana :)

Dit kunnen we theosofie noemen.

De kerngedachte van de theosofie is dat alle wezens in essentie één zijn.
In de kosmos is overal leven, want alles komt voort uit dezelfde onkenbare goddelijke bron.

Alles leeft dus en ontwikkelt zich â€" van het subatomaire tot planten, dieren, mensen, planeten, sterren en melkwegstelsels.

Elk van deze is in zijn kern goddelijk en drukt zich, afhankelijk van zijn graad van ontwikkeling, uit op spirituele, mentale, psychische, etherische en stoffelijke gebieden van bewustzijn en substantie.

Evolutie is een proces van zelfexpressie waarbij een verscheidenheid van stoffelijke vormen worden aangenomen; daarna worden â€" tijdens de terugkeer naar de goddelijke oorsprong â€" in de loop van kosmische tijdsperioden vooral aspecten van geest en bewustzijn ontwikkeld.

Het leven van een individu, van de mensheid en van de hele aarde maakt deel uit van dit kosmische proces.

Omdat we in essentie één zijn, zijn altruïsme en mededogen uitingen in het menselijk leven van kosmische en planetaire werkelijkheden.

Mensen zijn op het innerlijke gebied onderling nauwer verbonden dan op het fysieke gebied; onze gedachten en gevoelens hebben dan ook een krachtige invloed op anderen.

Door te proberen zo goed mogelijk in harmonie met het goddelijke te leven, zijn we niet alleen een zegen voor onze directe omgeving, maar ook voor de mensheid als geheel.

Het ideaal is om het welzijn van de mensheid en van al wat leeft boven de eigen ontwikkeling te plaatsen.

Reïncarnatie en karma zijn de belangrijkste ideeën waaraan in het Westen door theosofen algemene bekendheid is gegeven.

Hoewel de reïncarnatiegedachte als oosters werd beschouwd, is ze te vinden in de filosofie van Plato, de joodse leer en het vroege christendom, en werd ze pas in de zesde eeuw uit de leer van de Kerk verwijderd.

Reïncarnatie en karma verwijzen beide naar het denkbeeld dat iemands karaktereigenschappen en leefomstandigheden worden bepaald door gedachten, daden en verlangens in dit of een vorig leven.

Wij mensen zijn daarom verantwoordelijk voor ons eigen leven, en geen ander wezen â€" goddelijk of menselijk â€" kan de gevolgen van ook maar een van onze daden wegnemen of neutraliseren.

Ieder van ons is het product van zijn totale verleden en ontwikkelt zich spiritueel door eigen doelgerichte inspanningen gedurende een reeks levens.

Omdat wij mensen in het goddelijke zijn geworteld, hebben we het vermogen de werkelijkheid zelf te ontdekken.

Om ons te ontwikkelen moeten we het onderscheid leren kennen tussen waar en onwaar, tussen werkelijkheid en bedrog; we groeien niet door blindelings de voorschriften van autoriteiten te volgen, hoe hooggeplaatst ook...

Pink

Hallo Lana en Varen,

Aan beide verhalen kan ik helemaal niets toevoegen. Geplaatst in de context van Chi Neng Qigong (mijn passie) vatten we ze als volgt samen

CiteerHet doel van Chi Neng Qigong is om de wetten van het leven  te begrijpen in de context van de mens - natuur - maatschappij  en deze wetten toe te passen door oefening en zelfontwikkeling. We maken dan een sprong van het domein van zekerheid naar het koninkrijk van vrijheid.

Pink

klaproos1945

als een gevallen engel de duisternis verkent

valt er eerst niets te zien tot dat de kluizenaar

zijn lantaren er op en in zal laten schijnen

en dan zal men zien dat deze duisternis

de beleving is van de ziel

mijn duisternis word altijd gelijk wijs

zichtbaar en mooi zegt de nachtuil

Jane26

Hoi allemaal,

Toen ik in mijn puberteit zat (tussen mijn 14e en 16e) heb ik een hele zware periode gehad. Ik droomde toen bijna elke nacht over engelen, die in de woonkamer aan de muur hingen, half witte duif, half mens met grote vleugels, of waar ik mee op een wolk over de wereld voer en zij me met de vleugels beschermde. Veel vuur maar altijd door hen beschermd. Ik ervaar die periode als enorme steun. Hebben jullie hier ervaring mee? Kan het zijn dat ik op dat moment echt door engelen gesteund werd?

Groetjes en alvast bedankt

cathy

#8
Dat is volgens mij de krachtste uitdrukking die je kunt gebruiken. Ik ben. Als je haar gebruikt kun je je eigen zijn voelen. De energie reageert er direct op.
Fijn dat je ons er weer even aan herinnert Kraai. Soms wordt ik zo opgeslokt door problemen en mijn gedachten dat ik even vergeet om te zijn. Dan ben ik ook niet in het licht, maar aan het piekeren en oordelen, hetgeen mij
somber en depri stemt.
Dank je wel dat je me weer aan het licht herinnerde, de warmte en het feit dat we er niet alleen voor staan maar altijd bijgestaan worden door engelen en onze gidsen.
Jij noemt geloof, ik zou daar aan toe willen voegen: vertrouwen.

Cathy