Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Woord-openers

Gestart door Ricca, augustus 10, 2011, 11:06:44 AM

Kraai

#15
de i van:

iedereen

ieder 1

ieder i

ieder ik

kijk je anders naar ik krijg je ki

ki/qi is levenskracht

het Hof van iEDEreeN


Kraai

Openbaring

O Pen Ba Ring

O - Omniversum het alles de 0

Pen - betekend schacht of steel

De Steel ;) en de O geven

BaRing

Ba - Ziel

Ring - is Cirkel, Spiraal of Omtrek

De ziel in de Cirkel van het leven

Pink

Citaat van: Kraai op augustus 10, 2011, 16:22:40 PM
Hoef ik niet om te draaien. InkPalingboer is er al vanaf gepinkt euh geknipt  ;D

Indische mensen geven vaak nicknames. Zo heb ik een neef die broodhoofd genoemd wordt. Lijkt in de verste verte niet op zijn naam maar toch, hij had een wat vierkant hoofd. Maar ik hield niet van paling en heb niets met Volendam. Doopnaam is trouwens Ingrid.

Pink

Pink

#18
Half in slaap kreeg ik de volgende ingeving

    I      ngri      D

Als ik dit op Riccaanse wijze verbind dan zie ik                            

            ring

Ergo, ik hoef niets te knippen, ik mag verbinden.

Pink

Kraai

jahaaa, niet knippen maar verbinden!!!!

Dank dank...

Ingrid

i grind

ik maal

Ricca

Het sleutelwoord IAO

In een van de koptische evangeliën (de pistis sophia) is het volgende te lezen:

Toen Jezus na zijn dood verrezen was, stond hij met zijn leerlingen aan het water en sprak het volgende gebed uit:
Hoor mij, mijn Vader, gij Vader van alle vaders, gij onmetelijk Licht.
Daarop liet hij de volgende woorden klinken: iao, aoi, oia. Vervolgens draaide hij zich naar de vier hoeken van de wereld en riep: iao, iao, iao.

Meteen daarna volgt de uitleg van dit woord dat hij drie keer herhaalt.
iota: omdat het Al uit hem/uit ons voortkomt;
alfa: omdat het Al tot hem/tot ons terugkeert;
omega: omdat de vervulling Aller vervullingen in hem/in ons zal plaatsvinden.

Jezus kent de naam van de Vader van de Schatkamer van het Licht. Het is de naam van de Onnoembare (de letters JHWH op het Rad van Fortuin). Op het niveau van het gesproken woord drukt hij het uit in het sleutelwoord IAO, om daarmee aan te geven dat de allesomvattende werkelijkheid zich in God bevindt, uit God voortkomt en naar God terugkeert.

Als Jezus het woord IAO drie keer uitspreekt, zijn de leerlingen er nog niet ontvankelijk voor. Ze verstaan slechts drie woorden en het geheim ervan ontgaat ze. Alleen bij één van de leerlingen (Didymus) kan het geheim woordloos het hart binnendringen bij iedere klank. Moeilijk om dit aan iemand duidelijk te maken die niet ontvankelijk is, want het woordloze kan in geen enkel woord gezegd worden. De toehoorder zou het verstenen omdat de grondeloze stilte hem in dit gesproken woord ontgaat. Didymus was in staat om deze woorden wél te vernemen omdat hij de laatste dualiteit van meester en leerling kon laten vallen.

Waarom komt die klank iao mij toch zo bekend voor?
Mijn kat zegt het dagelijks! ;D
Altijd wel geweten dat katten mystici zijn. :)
From Ricca with Love

Kraai

IAO

hi ha hondepiep is het eerste wat in mij opkwam,

daar moet op gedronken worden hi ha ho

Pink

Citaat van Ricca

Citeerwant het woordloze kan in geen enkel woord gezegd worden

Dankjewel Ricca, deze komt bij mij binnen. Ik houd van het geluid en de kracht van deze stilte. Die overigens niet geheel woord- of klankloos hoeft te zijn. Een goed gekozen woord kan veel doen maar teveel hersenspinsels leiden af van de essentie.

Pink

Kraai

CiteerEen goed gekozen woord kan veel doen maar teveel hersenspinsels leiden af van de essentie.

Meer dan waar en ik kan het beamen ;)

IAO

De Chinezen zeggen nIhAO als goedendag of welkom spreek uit als Nijou foenetisch klinkt dat als

In Jou

Welkom Ik die in Jou is...


Pink

De Chinese taal is dan ook bij uitstek een taal van karakters en klanken. Ik ben 'm aan het leren en het is razend moeilijk.

Pink

happyme

Citaat van: Pink op augustus 11, 2011, 07:06:07 AM
Een goed gekozen woord kan veel doen maar teveel hersenspinsels leiden af van de essentie.

Volgens mij ontgaat hier jou de boodschap een beetje....

Daarom denk ik ook niet dat het "echt" binnen kwam, maar dat het een kwestie was van "gelijk" krijgen of hebben.


@Algemeen
Voor mij is dit geen manier van uitwisseling dat bevordering geeft aan groei en dus niet interessant. Het heeft geen open karakter, dat steeds met elkaar meezingen op de noot. Valt mij op dat niemand een vraag stelt, maar op een ding inzoomt en rustig ja knikt.

:-\

Pink

#26
Citaat van: Fatin op augustus 11, 2011, 10:49:23 AM
Volgens mij ontgaat hier jou de boodschap een beetje.... Daarom denk ik ook niet dat het "echt" binnen kwam, maar dat het een kwestie was van "gelijk" krijgen of hebben.

Dat kan. Voor mij is dat niet zo. Ik hoef geen gelijk te hebben of krijgen. En in grote stukken tekst zijn het voor mij juist vaak de hele kleine onderdelen die zaken laten landen. Kwestie van waar je zelf mee bezig bent denk ik.

Net zoals voor elke vorm van uitwisseling een stuk groei in zich heeft, ook al zie ik dat soms niet direct. En niet elke uitwisseling hoeft voor mij zin te hebben. Iets wat voor mij niet zinvol is, kan voor de ander veel betekenen. dat daar ruimte voor is vind ik een mooi ding.

Pink

PSJe: Als ik puur voor mezelf spreek, dan heb ik weinig met gegoochel met woorden en gegoochel met cijfers. Ik vind het vaak vergezocht en zie het nut niet. Door "mee te spelen"  probeer ik te begrijpen wat de toegevoegde waarde hiervan kan zijn.  Maar als na een tijdje spelen blijkt dat het voor mij niet werkt, dan laat ik het lekker los.

happyme

Citaat van: Pink op augustus 11, 2011, 10:59:59 AM
PSJe: Als ik puur voor mezelf spreek, dan heb ik weinig met gegoochel met woorden en gegoochel met cijfers. Ik vind het vaak vergezocht en zie het nut niet. Door "mee te spelen"  probeer ik te begrijpen wat de toegevoegde waarde hiervan kan zijn.  Maar als na een tijdje spelen blijkt dat het voor mij niet werkt, dan laat ik het lekker los.

In dat geval ben ik voorstaander van het voor jezelf spreken  :)

Dank je wel!  :D


Kraai

Citeer
@Algemeen
Voor mij is dit geen manier van uitwisseling dat bevordering geeft aan groei en dus niet interessant. Het heeft geen open karakter, dat steeds met elkaar meezingen op de noot. Valt mij op dat niemand een vraag stelt, maar op een ding inzoomt en rustig ja knikt.

Ok, ik kan begrijpen dat je dat vind maar wat vinden wij?  MIJ = WIJ

En wat is de toegevoegde waarde van deze opmerking waar wij wat mee kunnen?

Moeten we het op jouw manier doen? Jij hebt gelijk? Jij kent de waarheid? Of is dit jouw waarheid die je op ons projecteert?

Het ging om Woord-Openers, niet over persoonlijke groei....

Als je hier iets aan kan hebben en hierdoor kan groeien is dat een mooie plus...

Het gaat om het spel
Niet om de knikkers


klaproos1945

met jij is ik verbonden als ik jij zeg
ben ik niet aan de beurt
daarmee wil ik toch even zeggen
dat ik tussen jij en wij in mij verbonden zie
klaproosje