Er is een woord

Gestart door Pink, juli 28, 2011, 08:31:50 AM

Pink

Dat opvallend vaak mijn pad kruist de afgelopen periode.

RUST!!!!

Wat betekent dit woord voor jullie?

Pink

Kiwiwoman

Voor jou betekent het denk ik, dat de goden zeggen, dat je een stapje terug moet doen. Afstand nemen.

Voor mijzelf betekent het niksdoen. (da's trouwens ontzettend moeilijk, wist je dat? ;D)

Pink

#2
Hallo Hoyma,

grappig om te zien wat er gebeurt als anderen voor je gaan denken want jouw interpetatie is niet wat rust voor mij betekent. ;D.  

En dank je voor je uitleg wat rust voor jou is.

Pink

Nog een PSje; niets doen voor mij trouwens niet zo heel moeilijk. Ik kan dat uitstekend maar wil het niet altijd.

Ricca

In een helaas verdwenen berichtje schreef Prem Noor over het verschil tussen loslaten en overgave: "loslaten is een werkwoord, een activiteit, terwijl overgave meer een rustpunt is". Dat vond ik mooi gezegd. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Kraai

Rust

Is niet het aapje wat aan het stuurwiel (rad van fortuin ;) )van het schip staat. En druk bezig is met sturen en leiding geven aan de dekzwabbers. Hierdoor is het aapje afgeleid en ziet niet waar het heen gaat.

Blind varen op een onbekende koers is niet prettig. Laat staan in een storm met windkracht 10.

Als het aapje het vertrouwen kan terugwinnen in zichzelf en in het leven, dan misschien durft het aapje het stuur los te laten. Dan kan het aapje naar boven klimmen.

Boven in het rustige kraaiennest, gewapend met een verrekijker (het vermogen om dingen van afstand al te zien en op de juiste waarde in te schatten (fortuin, fortune, for tune, vooraf af kunnen stemmen) kan je je koers bepalen.

Met hernieuwde visie kan je weer plaatsnemen achter het stuur en koers zetten richting rust en geluk, ver weg van de storm.


Kraai

Citaat van: Ricca op juli 28, 2011, 11:19:42 AM
In een helaas verdwenen berichtje schreef Prem Noor over het verschil tussen loslaten en overgave: "loslaten is een werkwoord, een activiteit, terwijl overgave meer een rustpunt is". Dat vond ik mooi gezegd. :)

Liefs,
Ricca


Overgave is Loslaten van scheppende energie ,scheppende energie die jij hebt gevormt en gekneed, die zich uit in je gedachten, je emoties en je handelen.

Je kiest iets en als het niet werkt, laat je het los.

Deze wereld is gebaseerd op oude energie,die we met zijn allen stevig vasthouden,want beter vast houden , denkt het ego, dan overgave.

IKKE***)

Lichamelijke rust is vooral als het verplicht is en tegen je eigenlijke ritme in gaat heel lastig, vind ik.
Hierdoor voel ik meer en heeft mijn ego vrijspel lijkt het wel. Loslaten lijkt zo makkelijk maar het is hard werken om dat te kunnen. Betekent dat je duidelijkheid moet krijgen, doorleven van het hoe en waarom en dan is het er ineens dat loslaten. Maar ja als het één is losgelaten dan ben je weer een stapje verder en komt er iets nieuws in het stof ( de dwaas) en mag je weer de kleine arcana door. Zodoende zijn we op weg naar verlichting.

Lana.

Palomino

Lieve Pinkerbel,

Voor jou betekent het denk ik dat je tegenwoordig ondanks alle drukte om je heen, zoals de verbouwing van je huis bijvoorbeeld, steeds beter in staat blijkt om de rust in je zelf te bewaren  :)

Voor mij betekent het dat ik nog één dagje werk en dan 3 weken vakantie heb en ga genietn van mijn broodnodige rust. Ik ben namelijk nog niet zover dat ik drukte en rust kan verenigen...working on it  :)

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Carla

Rust is voor mij een gevoel, een 'balans' in mezelf, uiterlijke omstandigheden hebben daar dan verder weinig mee te maken.

Kraai

Nu ik voor mezelf eens nadenk wat rust is dan kom ik tot de conclusie:

Rust is verandering. Een verandering van je bewustzijn.

En echt rust bestaat niet. Rust zou stilstaan betekenen.

Wat we ook doen, stilstaan kunnen we niet omdat alles altijd in een constante beweging is.

Als alles niet gaat zoals je wilt dat het gaat kan je geen rust nemen. Het enige wat je dan kan nemen is afstand.

Gelijk een schilder die afstand neemt om zijn kunstwerk te bewonderen maar nog wel druk bezig is met het scheppende proces.

Als alles zo'n beetje gaat zoals je wil dat het gaat dan kan je daarin "be"rusten. Dan kan je je wat meer ontspannen.

Rust is dan ontspannen. Ontspannen is weer een werkwoord om het geen wat de spanning heeft opgebouwd weer te ontspannen.

Ontspanning vind je niet in het verleden en ook niet in de toekomst.

Als je je ontspant keer je terug naar je zelf, de kern, het Hof van Eden.

Zie je het? H(of van )Eden




Carla


snowdrop

In de schemering naar huis lopen, luisterend naar het gezang van de merels, me helemaal bij mezelf voelen en weten dat het goed is zoals het is.

Pink

CiteerEn echt rust bestaat niet. Rust zou stilstaan betekenen.

Een aha moment. daarom zeggen ze altijd rustig aan doen.

Pink

Pink

Citaat van: snowdrop op juli 28, 2011, 14:59:45 PM
In de schemering naar huis lopen, luisterend naar het gezang van de merels, me helemaal bij mezelf voelen en weten dat het goed is zoals het is.

Ook als "het ïs zoals het is" niet prettig is?

Pink

Kraai

Ik denk dat ze bedoelt dat je wordt afgeleid van hetgeen wat niet prettig is door iets wat je interesseert of iets anders moois waarin je jezelf even verliest.

Rust is dan:

Jezelf even in een ander moment dan dat wat niet prettig is verliezen....