Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Bewustzijn

Gestart door Buddha, februari 09, 2010, 14:26:18 PM

FlyhighDivedeep

Inzichten krijgen wel... en niet zo'n beetje ook...maarrr "hogere wezens"... het is meer dat je op een heel andere manier dingen bekijkt en ervaart... heel overkoepelend of juist heel diep en intens... dus groeien doe je er wel van...

FlyhighDivedeep

*hmm, nog ff wat toevoegen... "hogere wezens"... kijk hoe ik het voor mezelf zie; kosmos/deeltjes/stofjes/energieen/oerkrachten etc is voor mij hetzelfde, je kan het ook "god"noemen of als je het in verschillende delen opdeelt "hogere wezens/goden"... dat is meer een vertaalslag om je het op een menselijke/symbolische manier voor te stellen of in beeld wilt brengen...

~dat is zoals ik het zo'n beetje plaats... diclaimer; ik ben niet aanspraaklijk voor enig fysiek of mentaal letsel dat is voortgekomen uit een of meerdere van mijn uitspraken :P ;)

Julia

Citaat van: Ricca op februari 14, 2010, 15:53:39 PMHet gevoel van enorm groot zijn (en inderdaad hele sterrenstelsels binnen jezelf aanwezig voelen) heeft altijd te maken met een vergroting van het astrale lichaam, het oprekken van de 'capsule' die het bewustzijn omgeeft. Bewustzijnsver-ruiming dus. Het is een innerlijk zintuig (een van de vele die iedereen heeft) die dit mogelijk maakt.

De laatste paar dagen denk ik hier veel over na. Ben ook op google gaan lezen en wat wordt er veel over geschreven...... Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat de mens minstens 7 bewustzijnsniveau's heeft die corresponderen met de 7 chakra's. Of moet ik zeggen de 7 bekendste chakra's? Want elders las ik weer dat je wel meer chakra's hebt dan deze 7, dus in mijn beleving dus net zo veel bewustzijnsniveau's. Maar hoeveel zijn dat er dan? En hoe werkt zoiets? Het valt me ook op dat de ene keer gesproken wordt over chakra's en de andere keer over dimensies. Zijn dit de filters waar Buddha en FhDd over praten?

Anyway, ik ben gaan spitten in mijn geheugen en ik heb ook wat ervaringen die hier op lijken. Ik denk dat iedereen wel een soortgelijke ervaring(en) heeft gehad. Maar het overviel me, het overkwam me en ik heb nooit het gevoel gehad dat ik het bewust kan oproepen of blokken. Soms ben ik mij bewust van mijn bewust zijn, dat is een euforisch gevoel. Dat gaat om heel kleine dingen, op onbewaakte ogenblikken; dat zijn fijne momenten. Dan ben ik even uit mijn hoofd en volledig in het nu. Een heel licht, blij, vredig, vrij en stralend gevoel. Een "deze dag kan niet stuk" moment. Dat kan zijn als ik m'n hondje uitlaat en het gevoel heb dat de tijd even stilstaat of vroeger in mijn jeugd tijdens een sportwedstrijd waarin ik kon blijven gaan met die banaan en totaal geen vermoeidheid of spierverzuring ervaarde.
Ik kan mij ook nog herinneren dat ik als meisje van 7/8 jaar eens heel hard lachend wegrende voor een buurjongen (15) die ik had geplaagd (geen ruzie hoor). En ik liep best hard, maar het voelde zeer slowmotion aan.
Na een ernstig auto-ongeluk heb ik meegemaakt dat ik totaal geen pijn en paniek voelde, maar totale rust. Een heel helder weten (als een stem?) dat mij ervan verzekerde dat alles goed kwam. De dokters stonden versteld dat ik niet huilde en geen pijn had (gebroken ribben, gebroken knie, neus in tweeen gespleten, tanden eruit). Na twee dagen liep ik in het gips en met 56 hechtingen in mijn gezicht het ziekenhuis uit. En alles is uiteraard goed gekomen en op een brug en wat kronen na heb ik weer een gaaf bekkie.

De reactie van Mark Tuitert, direct na zijn gouden 1500 meter race, ontroerde me. Dit is volgens mij zo'n moment dat alles samenvalt. Synchroon is. De trainingen, het afzien, de pijn, de gedrevenheid, het weten, de wil, de wens:

"Iedere slag was gewoon raak op dit ijs. Ik werd gewoon gedragen vandaag. Ja, ik voelde me gewoon goed. Het klopte, ik voelde me klaar, ik had er zin in. ik was niet gespannen, ik was gewoon, ja zoals ik al zei, ik heb gewoon energie, de volle, volle energie. Het kwam gewoon als vanzelf. Zo makkelijk."

en,

"Ik wil gewoon zo, zo graag die medaille. Zo ontzettend graag. Die wil heeft me hier gebracht om alles te geven en kloppend te maken."

Dat vind ik zo mooi.....  :)

Lieve groet van Juul



Buddha

Lieve Juul,

Leuk om the horen dat je dit soort ervaringen herkent. Misschien is het wel zo dat heel veel mensen dit soort ervaringen hebben maar niet zo goed weten wat het nou is. Wellicht dat Mark Tuitert dit ook had, vandaar zijn mooie reactie.

Ik heb ook soms dat ik bewust ben van mijn bewustzijn maar dat duurt vaak heel kort. Ook als ik het probeer vast te houden gaat het altijd snel weer weg. Dat is best wel jammer vind ik, misschien moet ik wat meer oefenen.

Liefs,
Buddha

FlyhighDivedeep

Citaat van: Julia op februari 23, 2010, 08:47:04 AM

De laatste paar dagen denk ik hier veel over na. Ben ook op google gaan lezen en wat wordt er veel over geschreven...... Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat de mens minstens 7 bewustzijnsniveau's heeft die corresponderen met de 7 chakra's. Of moet ik zeggen de 7 bekendste chakra's? Want elders las ik weer dat je wel meer chakra's hebt dan deze 7, dus in mijn beleving dus net zo veel bewustzijnsniveau's. Maar hoeveel zijn dat er dan? En hoe werkt zoiets? Het valt me ook op dat de ene keer gesproken wordt over chakra's en de andere keer over dimensies. Zijn dit de filters waar Buddha en FhDd over praten?

Lieve groet van Juul




Hey Julia, (*FhDd vangt de lieve groet op... wat grappig er zit een strikje omheen :P ;) )

chakra's en dimensies e.d. ben ik (nog) niet in thuis... binnenkort ook eens over inlezen... kan wel interresant zijn...

de filters; dat heeft met een proces in je menselijk lichaam te maken(in dit geval de hersenen... omdat die je lichaampje aansturen en alles verwerken van wat je allemaal opvangt door je zintuigen)... als deze dus veel doorlaten komen situaties/momenten voller naar binnen, heeft het een grotere impact op je en doen ze dus ook meer met je, je krijgt het bewuster en heftiger mee(vandaar ook dat dat soort momenten meer met je doen en blijven hangen...). En daar zijn verschillende lvls/niveua's in neem ik aan, sommige dingen/momenten hebben aardig wat impact op iemand/doen veel met je... en andere momenten brengen nog meer met zich mee, je bent je er nog bewuster van...

(ow btw... zoveel is er nog niet bekend over hoe de hersenen werken... wel voor een stukje...maar er duiken nog regelmatig nieuwe dingen op etc enz... bovenstaand is ook mijn eigen versie/ervaring...en dan nog in woord ook... tekening zou misschien handiger zijn)

*ik heb juist periodes dat ik de dingen wat minder bewust wil doen(of moet doen...)... juist meer op intuitie en losjes... of dat ik het moet forceren/blokken... of meerdere dingen tegelijk moet doen zodat ik iets minder bewust ben; omdat je aandacht dan voor meerdere dingen/taken nodig is... (=niet altijd zo, af en toe zit het gewoon de achtergrond en ist geen probleem... of als die houding doorslaat ist opeens alleen nog maar los en intiuitie... :o )

---> en dan nu ook ff die chakra's uitzoeken/inlezen... FhDd is ondertussen helemaal nieuwschierig geworden  :D ;)




FlyhighDivedeep

#20
Hey allemaal ;)

Ondertussen ff ingelezen...

en dit is wel een mooie globale uitleg;

http://www.ritabergsma.net/chakra/

en er wordt inderdaad uitgegaan van 7 basis chakra's, soms ook van 10 of 12 of 13... die latere zijn toegevoegd omdat er zaken optraden/nieuwe inzichten ontstonden/nieuwe ervaringen werden opgedaan die niet in een van de 7 chakra's te plaatsen waren/zijn... maargoed de "standaard 7 chakra's" bestrijken over het algemeen wel het grootste deel.

Als 1 v/d chakra's minder werkt of niet open staat of juist veel verder openstaat/hoog is heeft dat zijn weerslag op bepaalde gebieden van je persoontje... en tegelijkertijd ook naar je andere chakra's(die dan ook last gaan krijgen of juist ook gevoed worden)...

Er wordt ook vaak een 2-deling gemaakt tussen de onderste 3 en de bovenste 3, waarbij de middelste beide groepen met elkaar verbind...

vb. van Tuitert; alle chakra's stonden stonden aardig hoog en waren allemaal op elkaar afgesteld... alles is in perfecte balans...hij voelde zijn lichaam goed aan en mentaal zat het ook lekker... wat leid tot het kunnen leveren van ultieme prestaties...

Hier nog een plaatje;

http://www.sweda-lotus.com/Images/Massage/Chakras.jpg

+ nog een uitleg (is nog wat uitgebreider en gedetailieerder)

http://www.sweda-lotus.com/Massage-Chakra.asp





FlyhighDivedeep

#21
*bewustzijn niveau aan een chakra gekoppeld;

simpel voorbeeldje; je bent lichaamlijk niet fit, echt in het slob...slechte conditie, weinig energie vanuit het lichaam zelf etc. dit is je 1e chakra(je lichaam, hoe jij dit onderhoud en van brandstof/voedsel en drinken en bouwstoffen voorziet), oftewel je gaat je er belabberd door voelen, zodra je dus weet/voelt dat het je lichamelijke gezondheid is die er voor zorgt dat jij je niet echt lekker voelt ben je je er bewust van...

ff kort door de bocht ;)

(* grote kans dat je je energie en aandacht in andere punten/chakra's hebt gestopt...die op dat moment belangrijker voor je waren maar die er vervolgens wel voor gezorgt kunnen hebben dat je een andere chakra hebt genegeerd... of zelfs bijna vergeten bent...)

--> elke chakra heeft dus een bewustzijnsniveau... bij de onderste  en ook 2 (a 3) chakra's is het dus; hoe goed ken jij je lichaam en weet je wat jouw persoonlijke behoeftes daarvoor zijn

Heel veel dingen zijn dus best persoonlijk; sommige mensen hebben meer groenten nodig andere meer granen (je hebt allebei nodig... maar de mate waarin is zowel lichaams als situatie afhankelijk...).

Bij een groot gedeelte van de chakra's is de invulling die je eraan geeft persoonlijk, er zijn dus een paar basislijntjes, maar hoe je het invult en hoe jij dingen voelt/beleefd/ziet/behoeften vervult dat is persoonlijk aan jou... (7e chakra is trouwens anders...die zit niet in/aan je lichaam)...   vooral dat laatste linkje geeft wel een mooie weergave ;)

ow btw,

het lijkt ook in grote lijnen op de piramide van maslof(=psycholoog);

http://www.ml75.nl/images/db/Image/columns/liefde_deel_2.jpg


In princiepe is het je "menszijn" opgedeelt in verschillende stukken, allemaal stukken die in de gaten gehouden moeten worden... en voor een groot deel op eigen wijze gevormd en ingevuld worden, ook al zal het dus zo zijn dat 1 v/d gebieden kan overheersen (heeft ook met je karakter/aanleg/ talenten/situaties/context etc te maken...)...of juist onderbezet is...

(bv. iemand met weinig zelfvertrouwen, heeft een flinke egoboost nodig... dit kan langzaam opgebouwd worden(kan heel goed werken maar duurt langer)...maar kan ook behaald worden door een flinke arrogante egotrip uit te voeren(dat is radicaler maar kan het geheel ook in balans trekken...  ;) of je kan in je ego blijven hangen :o  ---> merk je vanzelf  weer, en vervolgens komen andere gedeeltes/chakra's weer aan de deur kloppen...)


:P :P :P ( hehe...gewoon omdat ik mun tong ff wil uitsteken :P  ;D :) )

PS. ik weet niet of dit het duidelijker maakt, of dat je het meeste al wist...anyway have fun ;) .

Julia

Citaat van: FlyhighDivedeep op februari 24, 2010, 15:54:03 PM:P :P :P ( hehe...gewoon omdat ik mun tong ff wil uitsteken :P  ;D :) )

PS. ik weet niet of dit het duidelijker maakt, of dat je het meeste al wist...anyway have fun ;) .

Heh heh  :P, jah, das best een lekker gevoel   :P

Poewee, deze onderwerpen maken een hoop bij me los. Gevoelens, vragen en nog meer vragen..... alleen, wrong time wrong place. Ik heb mij geprobeerd in te googlen (= taaljeuk) en de hoeveelheid aan informatie overviel me. Omdat de info mij niet geheel naar tevredenheid toevalt en invalt, is het voor mij een teken dat mijn aandacht ergens anders nodig is, dat ik iets anders moet afronden, dus dat ik hier nog niet aan toe ben. Hoop op een later moment een aura- en chakratopic te openen.


Ik kan het niet helpen, maar ik toch één klein maar BRANDENDE vraag. Als Marc Tuitert met al z'n open chakra's, z'n wil, z'n wens, z'n training etc. een race ingaat en ook nog wint..... Wat is er dan met Gerard Kempers gebeurd? Een bewustzijnsvernauwing? Hoe ontstaat zo'n blackout?

Lieve groet, Juul  :)

 

FlyhighDivedeep

#23
Uhm, als je het via chakra's wilt benaderen... ik neem aan dat hij iets te onoplettend was... vooral naar het 3e * chakra te leiden dan, hij was het overzicht even kwijt... (hij keek op dat moment ff naar zijn bord om iets op te schrijven... en verloor toen sven ff uit het oog..., dus misschien meer een gevalletje van; eerst open chakra (beetje doorgeslagen vanuit routine; "ik heb altijd het overzicht" ... ---> verslapping ... en fout...)

(~ik ben hier verder ook geen expert in hoor btw ;) .... ik koppel er meer van allerlei dingen vanuit mezelf aan ;) )

*ow nee, het is meer het 3e chakra...(ik had eerst 6e opgeschreven...)... 3e chakra = handelen, en zintuig; zien... hij was iets te nonchalant bezig... dit chakra stond toen te ver open en zorgde voor een verslapping door overmoedig te handelen...hij ging er al van uit dat hij het goed had gezien...

Ricca

Lieve Juul, ik benader je brandende vraag vanuit de gedachtekracht, vandaar dat ik hem meeneem naar dat topic.
From Ricca with Love

FlyhighDivedeep

#25
Citaat van: FlyhighDivedeep op februari 24, 2010, 15:54:03 PM


ow btw,

het lijkt ook in grote lijnen op de piramide van maslof(=psycholoog);

http://www.ml75.nl/images/db/Image/columns/liefde_deel_2.jpg




hier trouwens nog een keer, hier hebben ze nog meer onderverdelingen in aangebracht;

http://www.toomas.be/wordpress/wp-content/uploads/2008/07/piramide_van_maslow.jpg

Belangrijk punt hierbij; dit is een westerse (psygologische/fylosofische) kijk op het geheel, je hebt ook godsdiensten/groepen mensen/niet "standaard" westerse kijk(vaak, middenoosten-oosten) die het geheel precies vanaf de andere kant zien/benaderen... dus breed vanboven en in een punt naar beneden, oftewel zelfontwikkeling is hun belangrijkste punt/het denken/hetgeen de mens overstijgt...en dan vervolgens naar beneden, kennis...etc etc... t/m de basisbehoeften...(die laatsten zijn dan geheel verloederd...kracht enz wordt voor hun uit andere lagen gehaald...)...

ok, dat zijn dus standaardkijken van groeperingen,  nou ben ik er persoonlijk meer van om je eigen vormpje ervan te maken(dat lijkt mij voor ieder als induvidutje zowiezo wel een handig uitgangspunt... kan erg lastig en hard zijn...want veel meewerking zal je niet gaan krijgen... het standaard westerse model lijkt er bij velen goed ingehamerd te zijn... en het is dan ook nog eens zo, dat onze maatschappij ook zo opgebouwd is en daarop is ingesteld..., dus een andere invulling leverd zowiezo strubbelingen/tegenwerking op(tenminste als je het dus daarvan af laat hangen...) oftewel; eigen kennis/waarde eigen Visie, eigen dromen/wensen / gevoelens etc, eigen talenten / eigen karakter etc moeten voor je persoonlijke gebouwtje gaan zorgen (ja ik noem het nu maar ff een gebouwtje... want als het aan mij ligt ziet het er niet uit als een piramide ;) )...  


* hmmm, gedachtenkracht topic... klinkt wel bekend als ik de eerste post zo ff snel las... ook eens ff kijken in the future ;)


Kraai

#26
Maar wat is bewustzijn  ???

Als wij met ons bewustzijn zijn gecreëerd  door de kosmos dan heeft de kosmos ook een bewustzijn.

Wij zijn ons zelf bewust van ons zijn. Wij kunnen onze gedachten en emotie's ervaren en doorleven. Maar we kunnen deze gedachten en emotie's ook analyseren omdat we ons bewust zijn van ons zijn.

Echter ons bewustzijn kunnen we zelf niet waarnemen. We weten dat het op de achtergrond meedraait maar wat het bewustzijn precies is weten we niet. Als we het knopje van het licht aanzetten zien wij het effect terug in de brandende lamp. Echter de veroorzaker de elektriciteit zien we niet. Elektriciteit is overal aanwezig, in o.a. de sidderaal meer als in andere bewoners van de aarde.

Elektriciteit is energie. Alles heeft zijn "eigenfrequentie", en zend energie uit d.m.v. trillingen. Op het moment dat uitgezonden trillingen een ander voorwerp raakt en het andere voorwerp met deze "eigenfrequentie" mee gaat trillen ontstaat er resonantie.

Het mee trillende heeft altijd een interne demping. Een kerkklok heeft een kleine interne demping en zal lang mee trillen als de energie van de slag vrij komt in de klok. Een massief blok eikenhout heeft een grotere interne demping en zal veel korter trillen.

Als 2 voorwerpen een tegengestelde "eigenfrequentie" uitzenden kan er een staande golf ontstaan.

zie afbeelding: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Overtone.jpg

Alle punten in een staande golf gaan tegelijkertijd door de evenwichtspositie. Dit in tegenstelling tot een lopende golf, waarbij de punten na elkaar de evenwichtspositie passeren en er geen plaatsen langs de golf zijn met een amplitude die lokaal gelijk is aan nul, zoals in een knoop. Dit is puur evenwicht tussen 2 verschillende objecten.

In de staande golf zijn 7 tonen, 1 ondertoon en 6 boven tonen. Ik zie bij de ondertoon een 0 (het oneindige, de dwaas, etc) en dan bij 2 een lemniscaat en bij 7 kundalini of de hermesstaf.  

Dit is resonantie op kleine schaal, op grotere schaal treden resonanties op in de zee, in de atmosfeer, bij de ronddraaiende bewegingen van de planeten, en in de aarde zelf. De frequenties van deze resonanties zijn over het algemeen veel lager. In plaats van over de frequentie wordt dan meestal gesproken over de trillingsperiode, die uren, dagen of maanden kan bedragen.

Dus kan ons bewustzijn dan een "eigenfrequentie" van een grotere frequentie die niet resoneert zijn?