Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

taaljeuk

Gestart door snowdrop, januari 13, 2010, 11:28:32 AM

Kiwiwoman

Dieveggen - dievegges.... het waren meiden, dat klopt! Bij 'dieven' denk ik toch aan mannen.

Over 'kids': een kid is in het engels een big. Geen idee, waarom het voor kinderen ook gebruikt wordt? Ik ben het met je eens, dat dit woord tenenkrullend is. Ik gebruik ook liever 'kinderen' (of 'kinders', of mag dat ook niet?  ;D ).

Nog een nederlandse taalfout!!!!: mail is in het engels gewoon de brieven en andere zaken, die je met de posterijen verstuurt. E-mail is het woord voor de post, die je electronisch verstuurt. Daardoor worden veel fouten gemaakt als er contact is tussen nederlandse en engelstalige mensen over het gebruik van deze woorden.

Ik heb ook moeten leren om geen 'mail' te gebruiken, maar 'email'.

Succes overigens met je schoonzus. Ik heb er ook zoeen, maar heb gelukkig al jaren geen contact meer met haar. Lekker rustig!  8)

Taalgebruik een kijkje in je onbewuste? Ben ik het niet helemaal mee eens. Veel is afhankelijk van je 'opgroei'-taal, dus de kring waarin je opgegroeid bent. Zoals blijkt uit het gebruik van de woorden 'taartjes' of 'gebakjes'. Of de woorden 'toilet' of 'w.c.'. Het gebruik van deze woorden verraadt meestal uit wat voor 'nest' je komt.

Onbewuste (onderbewuste?). Ben niet zeker van jouw opvatting van de betekenis van deze woorden?