Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

I Tjing

Gestart door Acacia, januari 12, 2010, 13:54:40 PM

Kiwiwoman

Klaproos, jouw bijdragen hebben totaal niets met de I-Tjing van doen. Wil je alsjeblieft een eigen topic openen met jouw bijdragen? Bij voorbaat dank! Maria

klaproos1945



       hoi Hoyma

       sorrie maar jij vergist je mijn stukjes die ik schrijf over de i Tjing komen wel degelijk uit het boek de i Tjing
       het laatse wat ik schreef is hexagram 9 de vierde lijn en een prognoze uit hexagram 1
       ik zal het r voortaan bij schrijven zodat u kan zien waar ik het vandaan heb.
       ik heb al een eigen topic dag kaart en blindenvlek lezing het is mijn stijl om zo te schrijven.

       veel liefs van klaproos 1945

Kiwiwoman

Zou je er ook de vraag bij willen schrijven?

Dan heeft het nog meer zin.

Nu is het echt in het duister tasten en daar hebben we toch niks aan?

Sorry hoor, maar ik wil graag weten hoe anderen met de I Tjing omgaan en dan moet dat natuurlijk van het begin tot het eind.

klaproos1945



     bij de vraag nu is het echt in het duister tasten en daar hebben we toch niks aan?
     hexagram 31

                                                                                        de i tjing zegt
                                                                                 weifelen steeds weifelen
                                                               alleen en weer alleen vrienden volgen je gedachten

                                                            de meester zecht, onder de hemel wat valt er te denken
                                                            wat valt er te zorgen het verleden trekt zich samen en de

                                                     toekomst brijdt zich uit samen trekken en uitbreiden gaan hand in hand
                                                 de draken en de slangen houden hun winter slaap om hen leven te verlengen

                                                         de prognose hexagram de hindernis
                                                 men komt van het ene probleem in het andere
                                               maar men vind dat gene waar je mee bezich bent
                                                         toch nodig om het uit te voeren

                                                de problemen die we ondervinden zijn uiteindelijk
                                                         minder belangreik dan de taak
                                                         die we uit te voeren hebben
                                                 

klaproos1945




         hoi hoyma
         hier nog een kleine toelichtin hoe ik te werk ga met de i tjing
         neem het boek ter handen en neem de vraag die je hebt in je gedachten
         en vraag de i tjing om het antwoord

         lees dan in het hexagram wat voor je ligt
         als je het gevonden hebt sla je een nieuwe blz. open
         en in dat hexagram lees je een prognose wat bij de

         vraag past dit is mijn werkwijze met de i tjing

Kiwiwoman

oooooooooooo,


Wat ik doe, is een paar munten pakken, me heel goed op de vraag concentreren, de munten gooien zoals beschreven is, de uitkomst noteren, en dan pas het boek pakken en zien wat voor uitkomst we hebben.

Met een vraag ben je dus al gauw een half uur bezig.


Acacia

Hoy Hoyma,

ik maak me heel vrolijk over de wat knorrige errupties die jij met enige regelmaat op dit forum doet verschijnen.
Ik lees ze met enige instemming.
Bovendien houden ze e.e.a. in balans, daar ze een mooi tegenwicht vormen tov veel liefs, heiligs en zweverigs.
Bespeur ik hier enige Uranus en/of Mars-invloeden ?

Vrolijke groet van Acacia      

Acacia

Hi Klaproos,

waarom gebruik je noch hoofdletters, noch leestekens ?

Groet van Acacia

Acacia

Hoy Hoyma,

nog even ter jouwer gerieve het volgende.

De vraag was:
wat is de reden of bedoeling van de huidige periode ?
Ik heb uit de uitvoerige tekst van de betreffende hexagrammen enkele zinnen gelicht.
De zinnen die ertoe deden volgens mij.

Groet van Acacia 

Kiwiwoman

#39
Ik krijg een vieze smaak in mijn mond van zweverigheid, Acacia. (Ik heb net maar gauw blackcurrentsiroop met bronwater gepakt. Daar zit veel vitamine C in en dat haalt die vieze smaak wat weg.)

Als men niet realistisch is, maar ins Blaue hinein fantaseert, niet concreet is, maar vaag blijft praten, vage vragen stelt, vage verhalen vertelt (VERTELT!  ;D ), kan ik me niet in hun situatie inleven en proberen mee te denken om oplossingen voor hun problemen te vinden.
Men moet natuurlijk eerst zelf proberen problemen op te lossen, voordat men het ueberhaupt op een forum zet.

Als nu Klaproos alleen maar wat teksten uit de I Tjing hier opschrijft zonder erbij te vermelden, wat de vraag was en hoe ze aan het antwoord komt, en wat ze denkt CONCREET met het antwoord te doen, word ik kriebelig. Vandaar.

Knorrig? Ja, goed woord. Jammer dat er geen avatars bij dit forum gebruikt worden, want dan zou ik een fotootje van Miss Piggy plaatsen (varkens zijn trouwens hele intelligente dieren :)).

Zon opposiet Saturnus vierkant Uranus. Saturnus ook vierkant Uranus.

Dezen hebben niets te maken met het volgende (op een heel krappe driehoek Maan/Saturnus en ook een heel wijd sextiel Zon/Maan, na):

Mercurius inconjunct Mars, Maan inconjunct Mars, Maan sextiel Mercurius (jazeker, een Yod). Mars driehoek Venus. Venus inconjunct Pluto en Neptunus (nog een Yod). Mercurius driehoek Pluto. Maan vierkant Venus. Mercurius conjunct Jupiter opposiet Neptunus.

2 thema's dus. Ja, het leven lukt aardig.

(excuses voor de duitse termen; deze verwoorden beter wat ik bedoel dan nederlands)


klaproos1945

hoi acasia mijn nederlands is eigenlijk niet zo operbest
ben om dat te overwinnen in deze stijl gaan schrijven
dat is eigenlijk de reden dat ik het zo doe

sind ik niet meer op leestekens en hoofd letters hoef te letten
gaat het schrijven al een stuk beter vind ik. Een ezelsbruggetje dus.
Wat ik me de laatste tijd heb aangewent! De frustaties van vroeger
hebben me een zeer lange tijd geblokkeerd. En het is geen toeval
dat door het inzicht om op dit forum te schrijven er steeds meer
blokkades en frustraties aan het veranderen zijn.
Dus jullie kunnen zich wel voorstellen hoe fijn het voor me is dit te kunnen
doen op mijn eigen manier.
Met mijn drie boeken de catharina web het forum en de vragen die jullie mij stellen,
maakt dat ik me veel vrijer kan voelen na dat ik zes jaar geleden op mij zelf ben terug gegooid
door dat mijn vriend was overleden en de eenzaamheid mij vaak te veel werd.
En langsaam maar zeker ben ik mijn hobbys gaan bekijken en het schilderen
en schrijven hebben het overwonnen.om dat die het beste bij me passen.
Het sprirituelen heeft me geinspireerd en ondersteunt in mijn zijn en standvastiger gemaakt.
De zelfstandigheid verbeterd en stapje voor stapje gebracht tot wat ik nu ben.

veel liefs van klaproos 1945




Ricca

Citaat van: klaproos1945 op januari 29, 2010, 13:12:49 PMDus jullie kunnen zich wel voorstellen hoe fijn het voor me is dit te kunnen doen op mijn eigen manier.

Ja, dat kan ik me voorstellen, Klaproosje. Het plezier straalt er vanaf.  :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Palomino

Lieve Klaproosje,

Wat fijn dat dit forum voor jou als een plek voelt waar je hé-le-máál je zelf kunt uiten zoals je prettig vindt  :D en blijf vooral lekker op je eigen manier vertellen en schrijven  :-*

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945


                                                                      hoe kan ik me het beste openstellen?
                                                                                   de i tjing zegt

                                                                   kararkter hexegram 17 navolgen

                                                                  het volgen van iets wat overwint

                                                                 of het volgen van iets wat welvaart

                                                               oplevert het abstracte is te verbinden

                                                            met de opbouw groot succes standvastigheid

                                                         geen fout alles onder de hemel volgt de juiste tijd

                                                 en van het navolgen is de tijd recht en groot een persoonlijke

                                                 betekenis van het hexagram dat je je zelf naar een voorbeeld

                                                       ontwikkeld we ondergaan een innerlijke ontwikkeling

                                                            en vernieuwen ons zelfbeeld een nieuwe

                                                                ontwikkeling gestart of herstart
                                                                        in de persoonlijkheid

                                                                             hexagram 45

                                                                           het verzamelen

                                                          het verzamelen over de nieuwe richting

                                                  om de na aperij te voorkomen en ga kiezen voor het

                                                 idiaal om me in de vernieuwing te kunnen ontwikkelen

                                              het is moeilijk om te overzien wat het resultaat zal brengen

                                               er is een verandering nodig die op de toekomst is gericht

                                                  de verandering brengt het resultaat in hexagram 25

                                                          de onschuld en we zijn zelf de maatstaf

                                                                        van de navolging

                                                               

Acacia

Hi Klaproos,

dank voor je oprechte antwoord.
More Power to you !

Groet van Acacia