Stoppen met roken...

Gestart door Palomino, april 20, 2009, 17:53:03 PM

rianna

hoi Heleen
proberen uit te stellen he
een oude vrouw zei mij eens  als je de eerste uitstel dan ben je al een heel eind op de goede weg
want als je er een opsteek  dan heb je 5 minuten  plezier maar na die 5 minuten heb je weer trek dus stel uit die eerste 
en heel veel water drinken  je moet echt een beetje bezig zijn om je gedachte  er van af te houden
het ga je wel lukken een terug val heeft iedereen dan is nog niet een man overboord hoor
succes  hoor ga je vast lukken
liefs Rianna

heleen

Ik denk  dat het verhaaltje over borstvoeding en roken best waar kan zijn. Mijn oudste dochter heb ik anderhalf jaar aan de borst gehad, met haar heb ik een hele goede band. Mijn jongste dochter daar in tegen, lukte het niet. Zij spuugde de melk iedere keer weer uit. Waardoor zij ging huilen, ik weer voeden, zij weer spugen, daarna weer huilen etc. etc. Na alles geprobeerd te hebben, ben ik overgegaan op flesvoeding, eentje die meteen verdikte in haar maag. Met mijn jongste dochter is mijn band veel wisselvalliger, we kunnen goed met elkaar overweg, en we houden heel veel van elkaar, maar ik denk wel dat ik haar soms nerveus maak. Gevoel heeft dat ze minder is als mijn oudste dochter, niet in dat licht te kunnen staan. Zij rookt.
Heleen
PS mijn zoon is niet mijn natuurlijke zoon, maar de zoon van mijn partner.

Eveningstar

Heleen,

vul je met datgene, dat je mist. Mis je bv. liefde van je moeder, geef je zelf dan liefde, zoals een moeder dat zou doen. Lekker jezelf verwennen misschien? Streel je zelf, omarm je zelf... .

Beeld je in (visualiseer), dat je een voldane baby bent, een voldane peuter, een voldane puber, voldane jong volwassene, voldane volwassene... gevuld met liefde.

Zuigen (dat is wat je aan een sigaret doet) is een "ontvangmodus". Iets geven, is een "geefmodus". Ontvangen staat voor vrouwelijk, voor moeder... Je zuigt als het ware liefde (je graag zien), het vrouwelijke, je (het tekort) moeder in je.

Waarschijnlijk zal je ook het moeilijker hebben met dingen in ontvangst te nemen. Ben je snel geneigd, om bv. cadeautjes "af te wijzen"? Dat hoeft niet... dat had je niet moeten doen... etc. .
Ik kan je nog verdere, diepgaandere vragen stellen, maar laat ons het hier bij houden.

Wat je dochter betreft, die je borst niet echt wilde... dat ligt bij haar... Wanneer jij als mama haar de borst geeft en zij sputtert tegen, dan is dat omdat zij het moeilijker heeft met liefde ontvangen. Jij kan enkel klaar staan... .

Dat is tenslotte, wat er ook met jou gebeurd is waarschijnlijk. Door de omstandigheden, waarin je op dat moment zat (ruzie ouders), heb jij als kind een oordeel gevormd over je moeder, waarbij je haar hebt afgestoten. Kan je dit plaatsen?

Mocht je liever in een PB hier verder over praten, ben je welkom :). (Ik bedenk me net... je mag opnieuw ontvangen... :) )

Liefs,
Eveningstar

heleen

Dank je wel Rianne voor de support. Toch 1 sigaretje gerookt. Ik hou me voor ogen dat ik maandag een half pakje shag heb gerookt. gisteren 5 sigaretten, en vandaag tot nu toe nog maar 1. En zoals Carla opperde je kan het toch ook afbouwen. En ik zou pas op 21 mei definitief stoppen met roken.

Eveningstar.
Liefde geven aan mezelf is niet de sterkste kant van mij, ik geef liever liefde aan andere.

Wat betreft mijn dochter, is het niet zo dat zij mijn borst uit zichzelf weigerde. Onder het voeden, heeft haar vader zijn hand in mijn vagina gelegd, terwijl ik gehecht was na de bevalling. Ik sprong 3 meter de lucht in. Dus op het moment dat zij bezig was liefde te ontvangen, werd dit abrupt afgebroken. Daarna zijn de problemen begonnen. Als ik dan kijk naar de klachten, haar maag houdt de voeding niet meer vast, heeft het met spanning te maken. Heel jammer dat dit gebeurde, maar het is schijnbaar iets wat bij haar leven hoort. Ik ga ervan uit dat alles wat je in je leven meemaakt zijn redenen heeft. Ook is het niet zo dat ik met mijn jongste dochter geen band heb, maar dat is meer op spiritueel niveau. We praten met elkaar zonder woorden. De meeste mensen die ons kennen vinden ons maar een vreemd stel. We lijken altijd ruzie te hebben, maar we kunnen echt niet zonder elkaar. Als ik tegen haar zeg dat ik van haar hou, komt dat altijd vanuit heel mijn hart, en dat gevoel heb ik ook altijd bij haar. Terwijl de relatie met mijn oudste dochter rustig en stabiel is. We weten precies wat we aan elkaar hebben.

Of ik echt een oordeel heb gevormd over mijn moeder, dat weet ik niet. Ik heb mijn moeder niet bewust afgestoten, ik denk eerder dat mijn moeder haar kinderen heeft afgestoten. Ook mijn moeder heeft niet het makkelijkste leven gehad. Haar moeder was naar haar toe afwijzend. Ik noem dat altijd de erfzonde. Hetgeen wat je van thuis meekrijgt ga je doorgeven aan je eigen kinderen. Ik heb dit ook altijd bij mijn broer en zus ervaren. Omdat ik al op jonge leeftijd tante werd en voor kinderen moest zorgen, heb ik het geluk gehad om wel leren liefde te geven aan kinderen, en dit ook te geven aan mijn kinderen.
Heleen.

Sweetie

Dat is heel mooi geschreven Eveningstar en daar zit wel veel waarheid in !
Mooi van je Heleen dat je het zo mooi omschrijft
Ik heb ook lang gerookt en verschillende malen gestopt maar lukte niet altijd toen mijn zus zwanger was zijn we met z'n beiden gestopt ik voorgoed omdat mijn lichaam er blijkbaar klaar voor was, mijn zus niet die kreeg al angstaanvallen toen de avond naderde en ze geen rookstokjes had.
Je lichaam en je geest moeten er klaar voor zijn om te kunnen stoppen, ik heb het van de ene op de andere dag gelaten en ik rookte nogthans veel 2 pakjes per dag, en zonder moeite heb ik dit kunnen laten nou ja ik grabbelde nu en dan eens in mijn handtas dat ik soms dacht " wat doe ik nou, ik ben toch gestopt, jaren later zelfs nog maar ik ben intussen al bijna 10 jaar verder en mijn man bijna 7jaar  hij heeft gestopt de week voor kerstmis en ook zondere enige moeite, ik had hem nog gek verklaard maar hij was er klaar voor !!

heleen

ook ik was 15 jaar gestopt :'( :'( :'( :'(
zomaar de peuk uitgedrukt, en na 15 jaar weer begonnen :'( :'( :'( :'(
nog even en ik lig depressief op bed :'( :'( :'(
Heleen.

heleen

ik heb ondertussen alweer 3 sigaretten op :'( :'( :'(
heleen

Sweetie


cathy

Hier ook angst en paniekaanvallen tijdens het afkicken.
Ik kreeg daarvoor anti-depressiva van de huisarts.
Die heb ik twee weken genomen. Toen ging het wel weer.

Heleen, het komt wel weer goed.
Niet verdrietig zijn nu over die paar sigaretjes.
Je hebt 15 jaar niet gerookt.

Cathy

heleen

dank jullie wel voor al het support.
Ga maar wandelen met de hondjes anders zit ik zo aan de 5 sigaretten, en dan voel ik me al helemaal ellendig.
Heleen.

Eveningstar

#100
Dopamine en endorfine zijn 2 hormonen, die samen zorgen voor het gelukkig gevoel in ons lichaam. Ontbreken deze hormonen, dan kunnen we depressief worden of kan het zijn, dat je je slecht voelt.

Een verslaving zoals roken, drinken, drugs,... kan in een dergelijke situatie voor een vlucht zorgen uit de werkelijkheid.

Je focussen op vreugde, plezier, leut, goed gevoel, is dan heel belangrijk, om niet te hoeven kiezen voor roken, drinken,... .

Alleszins vindt de "chemie" van de hormonen plaats in onze hersenen, maar weerspiegelt het zich in ons gevoel.
Gezond eten is in deze situatie ook van zeer groot belang.

Het hangt allemaal zo'n beetje samen. Het één beïnvloedt het ander.

Heleen, denk eraan... gedachten zijn krachten!

Veel sterkte.

Liefs,
Eveningstar

heleen

Ga morgen beginnen met gezonder eten, want dat is er inderdaad de laatste tijd er wel bij ingeschoten.
dank je wel voor de fijne mailtjes van vandaag, ik heb er heel veel aan gehad.
liefs
Heleen

heleen

vandaag besloten om gewoon te roken. Ik had afgesproken de 21 mei pas te stoppen. Ik denk dat ik de druk voor mezelf te veel opvoer, om op de 21 te kunnen zeggen "o maar ik ben al gestopt". Ik mag toch zo af en toe hulp aanvaarden van iemand anders? Iets wat ik heel moeilijk vind. leren ontvangen, en niet altijd proberen zo sterk over te komen, dat ik alles wel alleen kan.
Heleen

rianna

weet je Heleen hoe ik ook weleens gestopt ben
door ze niet meer te kopen  dat ten eerste
maar kwam mijn dochter of mijn vriendin rookte ik er een van hun mee
dat werkte prima op den duur krijg je toch zo weinig binnen dat je er geen erg in heb als je neit  rookt
maar vooral dat niet in huis  hebben anders blijf je in de verleiding komen
succes

Carla

Zorg dat je op plaatsen bent, of handelingen verricht, waarbij je nooit rookte. Bij mij was dat bijv douchen en wandelen en koken etc en inderdaad veel water drinken. Als je niet van zoethout houdt kun je ook een tandenstoker nemen, een ouwe balpen..