Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

DIEREN

Gestart door Ricca, december 24, 2006, 15:13:10 PM

Kraai

#75
Tja, of ie nou Osho, JAWEH, Meher Baba, Jung, Hans Christian Andersen of Pietje heet, dat maakt mij niet zoveel uit. Ieder heeft zijn wijsheden en de reis die wij maken is universeel. Iedereen vertaalt zijn of haar wijsheden opgedaan gaande de reis naar eigen inzicht. Niemand heeft gelijk of ongelijk maar veel dingen zijn gelijk maar anders verwoord.

"Taal is een middel niet het doel"

I.p.v. het verhaal over de leeuw van Osho kun je ook de interpretatie van 15. De Duivel gebruiken of als je het in een mooi sprookje wil zien lees dan eens Hans Christian Andersen Het lelijke jonge eendje.

happyme

Citaat van: Kraai op juni 29, 2011, 10:41:39 AM
of als je het in een mooi sprookje wil zien lees dan eens Hans Christian Andersen Het lelijke jonge eendje.

...dat ga ik inderdaad maar even doen dan, dank je wel!  :D

Ricca

Laat niemand zich boven een dier stellen en het onrein noemen, want voor hem blijft de pracht van het Zelf verborgen...
From Ricca with Love

Carla

Door het terugzetten van een back-up waren de volgende berichten verdwenen:

Kraai
Re:DIEREN
« Antwoord #78 Gepost op: Juli 23, 2011, 13:16:05 »   

Spin en vlinder 

Er was eens een spin die wat loom in zijn web zat te wiegen. Hij had zojuist een
vliegje opgesmikkeld en was zich totaal niet bewust van het wonder dat vlakbij
hem in een naburige struik te gebeuren stond. Een cocon was net opengebroken en
langzaam en voorzichtig maar met alle kracht worstelde een kleine vlinder zich
uit haar gevangenis.

Nat, trillend en moe zat ze in het zonlicht. Zij liet zich verwarmen door de
zonnestralen en langzaam droogde haar lijfje. Na een tijdje strekte ze haar
vleugeltjes en liet ze zich dragen door de wind. Toen ze wat rond gefladderd
had, keek ze omlaag en haar aandacht werd getrokken door iets dat ver beneden
haar glinsterde.

Nieuwsgierig vloog ze lager en lager en plotseling…vloog vlinder boven de spin
en zeiden ze elkaar gedag.

‘Dag spin’, zei vlinder die in haar cocon al veel had geleerd. ‘Wat wieg jij
zachtjes in de wind. Heb je dat web zelf gemaakt? Wat is dat prachtig. Het lijkt
me heerlijk om zo veilig te wiegen in je web. Zit je trouwens altijd middenin?’.

‘Oh...hé hallo’, zei spin. ‘Waar kom jij opeens vandaan? Ik ben zo druk bezig
met mijn web dat ik je niet zag aankomen’.

‘Heb jij dat web zelf gemaakt?’ vroeg vlinder opnieuw. ‘Wat is dat prachtig, de
dauwdruppels glanzen me tegemoet’.

‘Och ja’ antwoordde spin. ‘Dit is mijn werk, ik leef in mijn web’. ‘Maar jij
dan, jij kunt vliegen, hoe is het daar?’ vroeg spin terwijl hij één pootje in de
lucht omhoog stak.

‘Ik heb van de vliegen die zich in mijn web hebben laten vangen niet veel
gehoord over hoe het hierboven is’, ging hij verder. ‘Nu ik jou zie, merk ik
opeens hoe blij ik ben dat je een gesprekje met mij bent begonnen. Zo hoor ik
nog eens wat’.

‘Voel je je wel eens eenzaam spin?’ vroeg vlinder.

‘Ja nu je het zegt, voel ik mij heel vaak eenzaam, antwoordde spin. ‘Zeg zou jij
me eens kunnen vertellen hoe het  hierboven is? ‘Ik heb er zo wel mijn gedachten
over maar ik heb het nog nooit gezien’.

‘Oh’, zei vlinder, ‘welke gedachten heb jij dan zoal?’.

‘Ach’, zei spin, ‘ik weet wel dat ik iets geloof dat ik niet kan zien, maar ik
kan het niet helpen…..wij spinnen geloven dat er iets héél moois op ons ligt te
wachten. Daarom spinnen we en spinnen we. En ooit raken al onze webben elkaar en
zijn we allemaal met elkaar verbonden en dan…. ja dan weet ik het niet, maar dan
moet er iets veelbelovends zijn’. ‘Dit zet mij dus aan het weven, maar vertel
eens heb jij er iets van kunnen zien?’.

‘Ach spin’, zuchtte vlinder, ‘wat lijkt me dat mooi wat jullie doen, jullie
maken iets met elkaar, terwijl ik als vlindertje rond fladder en nog nooit heb
meegemaakt hoe het is om samen te werken. Juist dat lijkt me zo mooi. Ik heb
trouwens nog nooit iets gemaakt ook. Wat geweldig dat ik nu juist jou tref, want
misschien heb jij mij wel nodig?’. ‘Kan ik iets voor je doen?’ vroeg vlinder
hoopvol.

‘Jazeker’, zei spin, die opeens op een idee kwam. ‘Je vertelde al dat mijn web
er zo mooi van boven uitziet, dat wist ik niet. Dat komt natuurlijk omdat ik er
middenin zit. Dat is nu eens goed om te horen. Kun jij dan ook de andere webben
zien en nader ik al een paar van mijn familieleden?’. 

Blij met haar opdracht fladderde vlinder omhoog uit het zicht van spin. Ze kwam
terug terwijl spin nu toch heel nieuwsgierig op haar wachtte. ‘Ja’, juichte
vlinder van verre ‘ik heb een paar familieleden van je ontmoet en ze zijn op
zoek naar jou. Ik heb ze over jou verteld en ze doen je de groeten en hopen dat
jouw web al hun kant uitkomt.

Weet je wat, ik ga wat andere vlinderfamilieleden op zoeken om jouw familie de
weg te wijzen’. De vlinders hadden elkaar opeens gevonden. Ze waren elkaar al
een tijdje uit het oog verloren, maar toen ze hoorden wat er te gebeuren stond,
wilden ze allemaal meewerken.

En zo ontstond er een geweven kleed, zo mooi en zo op elkaar afgestemd dat toen
de zon erop scheen, de dauwdruppels alle kleuren van de regenboog vormden.

Zo iets moois was nog nooit vertoond. De zon liet haar stralen extra schijnen en
de kleuren werden steeds helderder en helderder.

De kosmos hield heel even haar adem in toen hemel en aarde tot een uniek
kunstwerk waren geworden waar alles en iedereen zijn plek had. De spinnen en de
vlinders vierden feest.

In vreugde, vrede en verbondenheid. 

==========


Carla (aka Catharina)
Re:DIEREN
« Antwoord #79 Gepost op: Juli 24, 2011, 02:51:53 »

Citaat van: Kraai op Juli 23, 2011, 13:16:05
"Spin en vlinder 
[...]
In vreugde, vrede en verbondenheid."

Mooi!

==========


Palomino
Re:DIEREN
« Antwoord #80 Gepost op: Juli 24, 2011, 23:52:57 »   

Citaat van: Kraai op Juli 23, 2011, 13:16:05
"Spin en vlinder 

De kosmos hield heel even haar adem in toen hemel en aarde tot een uniek
kunstwerk waren geworden waar alles en iedereen zijn plek had. De spinnen en de
vlinders vierden feest.

In vreugde, vrede en verbondenheid. "

...Wat een prachtig verhaal Kraai  ...de verbondenheid tussen alles, hoe alles
met elkaar in verbinding staat en afscheiding alleen maar wordt gecreeerd door
mensen...een keuze.
Hoe we allemaal lid zijn van www.web.com omdat we met zijn allen het Universum
vormgeven.

Liefs van Palomino

==========

Kraai

'Fladderen,' vroeg de zwaan aan de vlinder, 'hoe doe je dat toch? Dat probeer ik nou zo vaak.'

Hij steeg op van de grond aan de oever van de rivier en probeerde te fladderen, maar het leek nergens op.

'Pas maar op,' zei de vlinder. 'Straks stort je nog neer.'

Mistroostig ging de zwaan weer zitten.

'Ik begrijp er niets van,' zei hij.

'En toch is het heel eenvoudig,' zei de vlinder. Hij fladderde even om de zwaan heen en ging op de top van een grasspriet zitten.

De zwaan liet zijn hoofd in zijn veren zakken en keek somber naar de grond.

'Je moet eerst je gedachten laten fladderen, zwaan,' zei de vlinder. 'Dan pas jezelf.'

De zwaan zweeg. Hij wist niet of hij nu boos zou worden of verdrietig of onverschillig.

'Kijk,' zei de vlinder, 'je denkt aan honing, hm lekkere honing, en dan meteen daarna denk je aan boomschors en dan aan het nijlpaard en dan aan kroos, aan een krukje, aan zand, aan een schaar, aan rozen, het geeft niet wat, als je maar meteen aan iets anders denkt als je ergens aan denkt...'

'Dan kan ik niet,' zei de zwaan, wiens gedachten altijd statig waren alsof zij langs lange lanen schreden en slechts met vaste tussenpozen minzaam knikten naar oude herinneringen.

'Nee,' zei de vlinder. 'Maar je kunt het wel leren.'

En zo, op die warme, wolkeloze dag, aan de oever van de rivier, kreeg de zwaan les van de vlinder. Hij leerde van de hak op de tak te springen, rommelig te zijn, nooit iets zeker te willen weten, maar ook nooit iets over te slaan.

'Iets is niets,' zei de vlinder. 'Dát wel. Maar alles is wel alles.'

'En niets?' vroeg de zwaan.

'Dat zei ik net,' zei de vlinder. 'Dat is iets.'

Er vielen gaten in de gedachten van de zwaan, flarden raakten er los en woeien weg, en tegen het eind van de middag was niet een van zijn gedachten meer statig of recht.

Met grote ogen keek hij om zich heen, zijn hart bonsde, en toen de vlinder hem opeens een duw gaf sprong hij op en fladderde hij rond, totdat hij op de grond viel.

'Au,' zei hij. Maar hij lachte.

'Zie je wel!' zei de vlinder.

'Nu kun je misschien nooit meer over de horizon verdwijnen of boven de wolken opstijgen, en ook zul je misschien nooit meer urenlang kunnen doorvliegen. Maar je kunt fladderen!'

De zon ging juist onder en samen fladderden zij rond door de dunne avondnevels. Zij doken onder een paardebloem door, beschreven lussen tussen de takken van de wilg en wensten elkaar ten slotte geluk met alles.

'Wat was alles ook maar weer?' vroeg de zwaan, terwijl hij een scherpe bocht nam en rakelings langs een klaproos scheerde.

'Alles,' zei de vlinder.

'O ja!' zei de zwaan. 'Hoe kon ik dat nou vergeten.'

happyme

Noem mij geen optimist, maar ik kijk naar dit soort onderwerpen altijd met een  ;).


Neem dat verbod als voorbeeld. De westerse maatschappij mag het op z'n barbaars doen, maar de islamiten en joden, zouden nog veel grotere barbaren zijn.

Ik begrijp de intentie van de Partij v/d Dieren en heb hier zelfs waardering voor. Maar dat grote partijen hiertoe instemmen, doet mij altijd denken. Duurde weken voordat het ging dagen.

Tuurlijk dat was het vlees waar de gedragscodes niet bij konden. Straks gelden deze codes voor al het vlees en is straks al het vlees in Nederland voorzien van, nog steeds om onverklaarbare redenen, zware chemicalien.

Kip bij de Arseen.... mevrouw

Varen

En dan niet alleen de chemicaliën in het vlees, maar ook het vlees zelf.

Het maagzuur van een carnivoor is 10x sterker dan dat van ons, het spijsverteringskanaal van een carnivoor is slechts 3x de lengte terwijl dit bij de mens 6x onze lengte is.

Vlees is een stuk van een kadaver, als vlees rot komen er giftige stoffen vrij. Hoe langer vlees in een lichaam is hoe meer giftige stoffen deze afgeeft.

De nieren komen onder druk te staan en zuiveren minder goed het bloed.

Eten van vlees vergt 3x meer inspanning van de nieren dan iets dat vegetarisch is.

Voor jonge mensen is dit vaak geen probleem, maar na mate de mens ouder wordt kost het ons lichaam steeds meer moeite om vlees te verteren met o.a. nierfalen als gevolg.




FlyhighDivedeep

Citaat van: Fatin op augustus 17, 2011, 00:56:38 AM
Noem mij geen optimist, maar ik kijk naar dit soort onderwerpen altijd met een  ;).


Neem dat verbod als voorbeeld. De westerse maatschappij mag het op z'n barbaars doen, maar de islamiten en joden, zouden nog veel grotere barbaren zijn.

Ik begrijp de intentie van de Partij v/d Dieren en heb hier zelfs waardering voor. Maar dat grote partijen hiertoe instemmen, doet mij altijd denken. Duurde weken voordat het ging dagen.

Tuurlijk dat was het vlees waar de gedragscodes niet bij konden. Straks gelden deze codes voor al het vlees en is straks al het vlees in Nederland voorzien van, nog steeds om onverklaarbare redenen, zware chemicalien.

Kip bij de Arseen.... mevrouw


Hm ik heb het topic misschien niet helemaal goed gelzen, maar die codes gelden die door heel europa?


(OT; ik ben hier eenn tijd gelden al eens een poosje geweest....en ik kom nu net zwaar vereisd terug uit Spanje ;)

Hoi en Grtz,

FhDd

happyme

Citaat van: FlyhighDivedeep op augustus 17, 2011, 13:14:00 PM

Hm ik heb het topic misschien niet helemaal goed gelzen, maar die codes gelden die door heel europa?

Vast niet voor Spanje  :P 8)

Welkom (weer)  ;)

Ricca

Welkom terug, FhDd. :)
From Ricca with Love

FlyhighDivedeep