Maandkaarten plaatsen en begrijpen

Gestart door hatsjepsoet, februari 04, 2012, 11:54:04 AM

hatsjepsoet

Hallo,

Maand maart was het pentagrammen 7. Achteraf bekeken kan ik zeggen dat het wel een maand was van bekijken,voelen, bedenken en daar de tijd voor hebben/nemen. Ik weet niet of deze kaart er voor staat maar zo is het geweest. Wat meer tevreden dan daarvoor, dat wel.

Deze maand:
bokalen 9.
Hij zit er erg genoegzaam bij maar heeft ook iets strengs, alsof hij wil zeggen dat je niet voorbij hem komt. Hij bewaakt zijn kelken goed.

Liefs, H.

kreeft

kaartje voor de maand mei,

zwaarden 2

Kernwoorden: tegenstrijdigheden, twijfel, strijd, ziekte, onbegrip.

Zwaarden Twee verwijst naar situaties die door een hardnekkige, knagende twijfel worden gekenmerkt. Werkelijk overtuigd zijn is pas mogelijk wanneer onze inzichten ook door onze gevoelens worden gedragen, en kennelijk zijn we van dat laatste afgesneden.

vorige kaart van april was staven 8,
het was een bewogen maand , veel twijfel en onzekerheid,

grtj

janice

Citaat van: janice op april 01, 2014, 18:58:43 PM
Deze maand: Keizerin, omgekeerd ,  :-\ bleh, onvruchtbaar maandje, financiële of creatieve verliezen, teleurstellingen verwerken, vele ongemakken, emotioneel geblokkeerd zijn

Ik had dit niet beter kunnen verwoorden, wat een r*kmaand

Maar nu: Bekers 6 , terugkijken naar hoe het was ,of weer in harmonie komen met vroeger of met bepaalde situaties.

Intuitie is verstand dat haast heeft

Lief

Goedemorgen,

Kaartje voor de maand mei.

De Toren

Alles afgebroken zodat ik een fundament kan aanleggen om weer te gaan bouwen.

fijne dag!

groetjes, Lief :)

Look for the answer inside your question...

hatsjepsoet

Vorige maand bekers 6. Zo achteraf denk ik aan vasthouden aan gevoelens, beetje overdreven misschien. Niet van me laten afpakken.

Deze maand zwaarden 4. Gedwongen rust. Dat zou kunnen want heb veel stress en daardoor lichamelijke klachten 

Liefs, H.

Lief

Goedemorgen,

Maandkaartje Ridder van Staven.

Het avontuur aangaan. Geloven in mezelf.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

kaartje voor juni,

het rad van fortuin,

Geluk, lotsbestemming, een tijd van verandering, houd je gedachten in de gaten, neem verantwoordelijkheid voor je acties, het kan verkeren.
Het Wiel van Fortuin laat dit constante tij in je leven zien. Het laat zien dat alles altijd ontwikkelt. Zelfs als het lijkt dat er niets gebeurt kan er toch veel ontwikkelen in de coulissen zonder dat je het ook maar door hebt. Sommige dingen hoef je ook helemaal niet te weten. Vertrouw er op dat het Universum voor je zorgt en je helpt om te manifesteren wat jij op dit moment nodig hebt.

hopelijk draait het rad de goede richting  :)

vorige was zwaarden 2
Kernwoorden: tegenstrijdigheden, twijfel, strijd, ziekte, onbegrip.

er waren veel tegenstrijdigheden ja, en ook twijfel,

hopelijk deze maand beter,  :)

janice

Citaat van: janice op mei 01, 2014, 08:29:42 AM

Maar nu: Bekers 6 , terugkijken naar hoe het was ,of weer in harmonie komen met vroeger of met bepaalde situaties.
Meer in harmonie komen, had vakantie genomen voor 2 weken

Bekers 10 omgekeerd, dat wat ik heb niet genoeg waarderen..?
Intuitie is verstand dat haast heeft

hatsjepsoet

Hallo,

Vorige maand zwaarden 4. Dat is wel uitgekomen want ik heb met bepaalde dingen wat meer pas op de plaats gemaakt. Had te weinig rust, te gestrest. Was een goede raadgever, die kaart.

Deze maand de Geliefden. Erg bijzonder want tijdens het schudden dacht ik aan dat het vooral op mijn relatieleven moest slaan en dan krijg ik deze kaart. De Geliefden slaat vaak op het maken van een keuze met je hart en hier achter blijven staan. In mijn relatieleven ben ik al langer bewust van dat ik een keuze moet maken dus wie weet, deze maand.

Liefs, H.

Astarte

Voor deze maand heb ik Pentakels 6 getrokken, ben benieuwd hoe de maand afloopt.

kreeft

Citaat van: kreeft op juni 01, 2014, 09:06:37 AM
kaartje voor juni,

het rad van fortuin,

Geluk, lotsbestemming, een tijd van verandering, houd je gedachten in de gaten, neem verantwoordelijkheid voor je acties, het kan verkeren.
Het Wiel van Fortuin laat dit constante tij in je leven zien. Het laat zien dat alles altijd ontwikkelt. Zelfs als het lijkt dat er niets gebeurt kan er toch veel ontwikkelen in de coulissen zonder dat je het ook maar door hebt. Sommige dingen hoef je ook helemaal niet te weten. Vertrouw er op dat het Universum voor je zorgt en je helpt om te manifesteren wat jij op dit moment nodig hebt.

hopelijk draait het rad de goede richting  :)

vorige was zwaarden 2
Kernwoorden: tegenstrijdigheden, twijfel, strijd, ziekte, onbegrip.

er waren veel tegenstrijdigheden ja, en ook twijfel,

hopelijk deze maand beter,  :)
juni was een harde maand, het kon idd alle richtingen uit, ook de kaart van de vorige maand speelde nog mee, tegenstrijdigheden, twijfel, en strijd, ja zeker  :-\

grtj

kreeft

kaartje voor juli,

kelken aas,
Kernwoorden: liefde, geluk, groei, voldoening, harmonie, overvloed, vreugde.

Bekers Aas is een van de grootste gelukskaarten van de tarot. De kaart wijst, net als de andere Azen, op een grote potentie. Het spectrum van deze kaart reikt van vreugde, dankbaarheid en teveredenheid over succes in de buitenwereld, tot het diepe geluk van het éénzijn.
Vandaag krijg je een flinke energie-impuls. Benut de juiste momenten om iets te wagen waarvan je vervulling verwacht. Probeer je energie niet aan onnodige zaken te verspillen. Vooral bij gevoelsmatigheden zult u goed moeten aanvoelen wanneer je je energie gebruikt. Vertrouw hierbij op je intuïtie. Laat je leiden door je innerlijke stem wanneer je onbevangen je energie gebruikt. Je zou hierbij wel eens geluk kunnen hebben. Je kunt oude problemen oplossen.

:)

hatsjepsoet

Hallo allemaal,

Kaart van de vorige maand: De Geliefden.
Toch geen keuze gemaakt. Als ik kijk naar de ontwikkeling van vorige maand dan was het er vooral 1 van wat meer kunnen loslaten. Minder krampachtig of de controle willen hebben over zaken zoals mijn liefdesleven. Daardoor werd ik meer ontspannen en ook wat minder afhankelijk van de ander. Ik weet niet of dat ook een kant is van deze kaart?

Deze maand: de Ster,
Wow, wat een mooie kaart! Ben ik erg blij mee. Ik krijg spontaan hoop van deze kaart, waar hij volgens mij ook voor staat. Weet niet of anderen nog meer betekenissen van deze kaart kennen?

Liefs, H.

Lief

Goedemorgen,

Ik had hem gisteren al getrokken, maar nog niet geplaatst.

Voor deze maand de Keizer.

Organiseren, plannen en uitvoeren? Ik vind de Keizer moeilijk te benoemen.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

dameblanche

je bevindt je in een sterke en solide positie.
je bezit het vertrouwen en de ambitie om je doelen te kunnen gaan bereiken.
hier geeft de keizer een duwtje in je rug, je hebt dat duwtje heel hard nodig op zijn tijd.
er gebeurd van alles om je heen, je hebt het idee dat een deel van je leven in een sneltreinvaart terecht is gekomen, je hebt er voor je gevoel geen kijk [ meer] op.
toch kun je trots zijn in het geen je hebt weten te bereiken voor jezelf.
waarom toch steeds die twijfels?