Maandkaarten plaatsen en begrijpen

Gestart door hatsjepsoet, februari 04, 2012, 11:54:04 AM

janice

Vorige maand - Zwaarden 6 als maandkaart
Een rustige periode na een woelige periode

De maandkaart voor deze maand: Pentakels Koningin
Nog een rustig maandje met wat meer zekerheid
Intuitie is verstand dat haast heeft

hatsjepsoet

Vorige maand de Gehangene, heb zaken wel anders bekeken. Deze maand zwaarden koningin. Knopen doorhakken?

dameblanche

zwaarden 6 werkt naar betere tijden, maar je weet nog niet preseis hoe of wat, je bent wel nieuwsgierig, maar ookeen beetje argwanend..

deze maand; de koningin van pentakels....de betere tijden beginnen vorm aan te nemen..

dameblanche

de gehangene wijst naar een fase waar verandering mogelijk is, letterlijk door ophanging, dus de zaken anders te gaan bekijken...

maar de zwaarden koningin houdt haar doel voor ogen, zij verliest het doel niet uit ogen, blijft zich toch krampachtig daarop fixeren.

hatsjepsoet

Is dat iets positiefs, Marianne? Het klinkt zo .. ik weet niet maar als je schrijft dat ze het krampachtig doet dan klinkt het alsof ze er misschien niet helemaal achter staat of het om de verkeerder redenen doet of zo. Geen oog heeft voor de andere kant voor iets.

dameblanche

het is ook belangrijk dat het  het doel niet uit het oog verliest, masr je zult een andere manier moeten zien te vinden, om dat doel te kunnen gaan bereiken...

hatsjepsoet

Oké, dan heb ik nog een vraag. Aangezien het een zwaardenkaart is, is mijn idee dat ik het dit keer met mijn verstand moet gaan oplossen i.p.v. gevoel of zo. Klopt dit?

dameblanche

de zwaarden koning laat hier zien dat je vast zit in het verstand...
ergens weet je presies hoe de vork in de steel zit, je weet ook presies heo je zou moetne handelen, maar het gevoel loopt daar steeds doorheen...
en daardoor kom je niet verder, daardoor kan je ook niet met het zwaard gaan heffen en knopen gaan doorhakken!

Lief

Goedemorgen,

Maandkaartje voor april.

De Duivel=obstakels en angsten wegnemen zodat er positieve energie vrij kan komen.

Fijne Paasdag!

groetjes, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

dameblanche

de duivel ;
je angsten die je te diep hebt weggestopt, de duivel geeft aan om in contact te treden met je angsten, hen te aanschouwen en hen ook een plek te kunnen geven, zij mogen er zijn....
aanschouw je angsten, dan pas kan bevrijding plaats gaan vinden, weet dat de duivel de 15e kaart is, daarna zien we de toren.
je angsten zijn ook bepaalde zekerheden, en die houdt je vast..
deze zekerheden hebben geen wortel, en dienen los gelaten te moeten worden!

kreeft

maandkaart april,
pentakels 2

Deze kaart wordt vaak gezien als dé kaart van de relatie, maar het is bovenal een kaart voor de liefde voor jezelf.
de balans vinden tussen geven en ontvangen

grtj  :)

janice

Vorige maand, Pentakels koningin - een maand van betere tijden
Deze maand - Staven Schildknaap omgekeerd - het is gedaan met de betere tijden
Intuitie is verstand dat haast heeft

dameblanche

nee, nee, de pentakels koningin laat tevredenheid zien, het kunnen genieten van je vergaarde stabilteit en zekerheid,
je weet dat je het met veel moeite hebt verkregen, dus je koestert het....


de omgekeerde ridder van staven....

het is er nog niet, er moet aan gewerkt worden, bepaalde onzekerheid keert terug, het genieten van de vorige maand kun je niet volhouden, je maakt je weer bezorgd....

Lief

Dank voor mijn uitleg van deze maand Marianne. De kaart verbaasd me niet. Heb het al bij mijn dagkaartjes gezet. Ik ga er mee aan de slag.

:-* :-*Lief :)
Look for the answer inside your question...

janice

Citaat van: marianne op maart 01, 2013, 19:16:02 PM
deze maand; de koningin van pentakels....de betere tijden beginnen vorm aan te nemen..
Citaat van: marianne op april 01, 2013, 22:16:27 PM
nee, nee, de pentakels koningin laat tevredenheid zien, het kunnen genieten van je vergaarde stabilteit en zekerheid,
je weet dat je het met veel moeite hebt verkregen, dus je koestert het....


de omgekeerde ridder van staven....

het is er nog niet, er moet aan gewerkt worden, bepaalde onzekerheid keert terug, het genieten van de vorige maand kun je niet volhouden, je maakt je weer bezorgd....
dank je wel marianne, vorige maand zat ik eigenlijk meer in een periode waarin de betere tijden idd weer vorm aan begonnen te nemen. Je eerste reactie was spot on.
De omgekeerde ridder klopt ook, het wordt weer een onzekere maand maar nog wel met de vergaarde stabiliteit
Intuitie is verstand dat haast heeft