Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op december 09, 2011, 07:18:28 AM
Vandaag Pentagrammen 7 wat wel grappig is want bij het schudden van de kaarten, de laatste tijd, vallen er vaak meerdere kaarten waar deze vaak bij zit.
Bij de Lenormand was het de Brief. Die had ik een paar dagen ook maar toen heb ik er niets van gemerkt.

Liefs H.
brief kan ook gaan over gedachten die bij je spelen, het gaat bij jou 24 uur door allemaal..dus de brief slaat daar dan op...
pentakels 7 is een persoon die naar zijn gedane arbeid kijkt, is hij tevreden of is hij onte vreden....
ook die gedachten gaan maar door je hoofd.....

je twijfelt te veel of het allemaal zo belangrijk is wat je doet.....
de zevens geven ook de afronding van een bepaalde fase aan, er moet een keuze gemaakt worden....
de resultaten waar je op hoopt zul je bereiken wanneer je het doel voor ogen blijft houden H...

dameblanche

goede morgen tripletsmama,

zowel de toren als de ster zijn kaarten van de grote arcana....
hoe angstig de toren ook mag lijken, hij leidt altijd naar bevrijding....
onverwachte gebeurtenissen...je wordt gedwongen je waarden en manier van leven te herwaarderen, ook de aankomende geboorte.......
je leeft er naar toe, maar het brengt zeer zeker ook vragen met zich mee, zal het goed gaan, leef ik wel gezond genoeg etc...
de ster is de hoop en het vertrouwen in de betere toekomst.....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op december 09, 2011, 08:20:42 AM
hihi ik had net zoiets Tripletsmama, mijn Sleutel is veranderd in het Maantje.Ik had mijn laptop op slaap stand en net bij het opstarten is de site blijkbaar refreshed.
:D

je twijfelt nog te veel aan jezelf believe, angst e nonzekerheden overvallen je steeds, bedenk dat je zelf toch de sleutel in je hand hebt om je erover heen te kunnen zetten.....

dameblanche

Citaat van: rianna op december 09, 2011, 08:48:02 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag de 9 de
en ik trok
Kelken 5 en het anker
nog steeds zoeken naar houvast en stailiteit  maar het is zaak om eerst mijn verleden af te sluiten eer ik verder kan
liefs Rianna
kelken 5......
kijk niet steeds naar die 3 omgevallen bekers rianne, het water is daar uit weggelopen, er staat een sterk gezin en vrienden achter je, hun bekers zijn gevuld, neem hen op en laat je naar de toekomst leiden....loop de brug over, zij steun je, dat is je zekerheid.....

dameblanche

aas van pentakels op de kop en de bekers 3
de kracht van de vrolijke kaart de bekers 3 geeft aan dat de aas van pentakels rectop geduidt mag worden......
de vreugde, de voldoening in het delen, ook op deze site, mag als een geschenk voor me zijn.....

Palomino

Citaat van: marianne op december 09, 2011, 09:15:54 AM
de vreugde, de voldoening in het delen, ook op deze site, mag als een geschenk voor me zijn.....

...En een geschenk voor iedereen in dit topic Marianne, weet zeker dat ik namens meerdere mensen spreek...!!! Dankjewel   :-*  :-*  :-*

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Goeie middag allemaal  :) !

Gisteren 8 december was mijn dagkaart : Bekers Koning

Stukje uit Ricca's kaartbeschrijving: Hij heeft zijn verantwoordelijkheden en bezigheden in de buitenwereld boven zijn zelfexpressie gesteld, en daarom onderdrukt of disciplineert zijn diepste verlangens.

Ik ben inderdaad weer in het huishouden aan de gang gegaan i.p.v. lekker mijn échte ding te gaan doen...

Liefs,
Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

je bent een zachtaardig en vriendelijk persoon, traag in het tonen van affectie en een ster in het verbergen van je emoties....
maar daar ben je stilaan achter gekomen palo, je bent ook al hard op weg jezelf bij te stellen om de macht te verkrijgen owel over je gevoelen, als zelfverzekerdheid, stabiliteit als onafhankelijk denken...
blijf je openstellen en je gevoelens vertrouwen :-*
thanx  ;)

rianna

Citaat van: marianne op december 09, 2011, 09:11:19 AM
Citaat van: rianna op december 09, 2011, 08:48:02 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag de 9 de
en ik trok
Kelken 5 en het anker
nog steeds zoeken naar houvast en stailiteit  maar het is zaak om eerst mijn verleden af te sluiten eer ik verder kan
liefs Rianna
kelken 5......
kijk niet steeds naar die 3 omgevallen bekers rianne, het water is daar uit weggelopen, er staat een sterk gezin en vrienden achter je, hun bekers zijn gevuld, neem hen op en laat je naar de toekomst leiden....loop de brug over, zij steun je, dat is je zekerheid.....

ja je hebt gelijk meot niet alsmaar achterom kijken
ik weet dat mijn gezin  hoe dan ook altijd elkaar steunt 
op naar de toekomst het verleden is  geweest  tenslotte
dank je wel Marianne
liefs Rianna

dameblanche

je ervaringen uit het verleden kun je alleen maar meenemen om in de toekomst te kunnen gebruiken......
tuurlijk kun je bogen op je sterke gezin rianne, zij zijn ook je windvangers.... ;)

assie63

Citaat van: marianne op december 09, 2011, 08:54:37 AM
Citaat van: assie63 op december 09, 2011, 07:02:06 AM
goedemorgen, mijn kaartjes voor vandaag

penakels heer en boom

wat steviger in mijn schoene staan door een heer
bedoel je hier de koning van pentakels, assie???
koningen zijn krachtige kaarten...zijn hebben een bepaalde macht...
je houdt van stabiliteit en zekerheid, je bent echter wel praktisch ingestelt,  de boom geeft aan dat je daar nog aan moet werken gaan......

ja sorry inderdaad de penakels koning, ok, ja klopt ben er druk mee bezig aan mijn stabiliteit en zekerheid, Dank voor duiding, assie xx

rianna

Citaat van: marianne op december 09, 2011, 17:14:05 PM
je ervaringen uit het verleden kun je alleen maar meenemen om in de toekomst te kunnen gebruiken......
tuurlijk kun je bogen op je sterke gezin rianne, zij zijn ook je windvangers.... ;)
ja heb je gelijk in hoor Marianne
ik  vind het wel fijn om gesteund te worden maar ik zal niet  gauw leunen uit me zelf  ben nog van de ouwe stempel he op eigen benen staan en je zeker niet laten kennen 
maar of dat zo'n goede remedie was  laat  ik in het midden
leifs Rianna

kristina1975

Marianneeeee jij bent een geschenk voor iedereen hier!   :-* :-* :-*
Mijn onzekerheid speelt zeker nog ....

Ik heb net de pentakels 7 en het maantje getrokken.

Xxx

tripletsmama1

Goedemorgen, Wakker geworden na een rustige nacht, en dacht, nou kom nu maar, ik ben er klaar voor, zowel matrialistisch (in de zin van alles is geregeld, staat klaar, is gewassen, enz.)als lichamelijk en geestelijk.

citeer; [[Achter de troon op de kaart in de Tarot of the New Vision is de andere kant van Staven Koningin te zien. Haar zachtere, meer ingetogen, begripvolle, vriendelijke en gevoelige kant. Haar koninginne-kant...]] Mijn eigen beleving/ingeving was/is. Wat doet die 'koning' daar nog, achter die troon van steen met die mooie zonnebloem? Ik wacht rustig af,....

Liefs Sandra.

dameblanche

de staven koningin, is net als de koning der staven eerlijk en oprecht, en ziet evenmin onheil in bedrog en gemeenheid, maar als koningin ben je gevoeliger van aard....
dat is de yin kant van het verhaal....
in contrast met vurigheid[staven] en ongeduld van de koning zit de koningin op haar troon alsof zij daar geplant is.
haar troon bloeit en is een en al zonneschijn, klaar om te mogen ontvangen.....