Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

klaproos1945

goede morgen allemaal  :)

een symfonie van het hart
diep in mij geboren van uit
los zijn van de onzekerheid
antwoord geven in mijn dagkaart
universum en gematigdheid

klaproosje

hatsjepsoet

Hé Believe, wat jij beschrijft, de angst om hem tegen te komen met een ander, vanwege een kaart die je trekt is zeer herkenbaar. Dat heb ik ook bij kaarten die pittig of negatief lijken te zijn. Het is tot nu toe nooit uitgekomen, althans de angst dat het iets zei over de ander (hij heeft een ander, ik hoor iets over hem wat ik niet wil weten). Die angsten zeggen meer over mijzelf. Dat ik me zo kwetsbaar voel en zo klein. Hij kan mij makkelijk raken en daar ben ik me voortdurend van bewust. Vandaar het interpreteren van de kaarten op een negatieve manier, eigenljk een angstige manier. Volgens mij is het ook controledwang, bij mij. Geen vertrouwen hebben.
Uiteindelijk zeggen de kaarten een hoop over mij.

hatsjepsoet

Ik zelf heb vandaag staven 10, de laatste dagen zit ik veel in de staven. En die andere ben ik even kwijt  :D

rianna

goeiemorgen allemaal

vandaagde 8 ste trok ik

Koning van Kelken en Het Anker

bang om mijn gevoelens te laten zien  zoek ik naar houvast
liefs Rianna

tripletsmama1

Goedemorgen, vandaag weer de Keizerin, moet ik de laptop schudden? Nee het klopt wel denk ik, ik wacht met smart op de geboorte van ons kindje,.......op haar aankondiging, dan zijn mooie kaarten meer dan welkom. Liefs Sandra.

dameblanche

#755
je drang naar zekerheid, je drang naar veiligheid, ben je misschien door je angst  en onzekerheid van de zeisen in een soort verstarring gekomen...angst ook voor vernaderingen door te willen voeren teneinde je veiligheid te kunnen verliezen?

dameblanche

#756
Citaat van: klaproos1945 op december 08, 2011, 07:22:49 AM
goede morgen allemaal  :)

een symfonie van het hart
diep in mij geboren van uit
los zijn van de onzekerheid
antwoord geven in mijn dagkaart
universum en gematigdheid

klaproosje
prachtig weer klaproosje, ik geniet elke morgen van je mooie poetische uitleg....
de betekenis wordt begrijpelijk wanneer we het begrip 'de juise maat' eraan toekennen...
harmonie, evenwicht,gelatenheid en zielenrust....
de vreugde die we voelen als we gezond zijn en in innerlijk evenwicht zijn.....

dameblanche

#757
Citaat van: hatsjepsoet op december 08, 2011, 07:59:32 AM
Ik zelf heb vandaag staven 10, de laatste dagen zit ik veel in de staven. En die andere ben ik even kwijt  :D
staven 10 geeft aan dat je te veel van je zelf vergt H, je neemt te veel hooi op je vork, het ligt er ook aan in welke richting je de staven van je af gooit.....
gooi je ze voor je neer, dan is de verlichting die je voelt maar tijdelijk, de kunst is om je achter je neer te gooien, dan is je pad vrij....... :-*

dameblanche

Citaat van: rianna op december 08, 2011, 09:42:29 AM
goeiemorgen allemaal

vandaagde 8 ste trok ik

Koning van Kelken en Het Anker

bang om mijn gevoelens te laten zien  zoek ik naar houvast
liefs Rianna
het anker is je houvast, je stabiliteit....
de koning van kelken is het overwicht krijgen in je gevoelens, je kunt heel goed met anderen meevoelen, maar je bent zelf een ster in het verbergen van je eigen gevoelens, en dat tast je stabiliteit aan....

dameblanche

Citaat van: tripletsmama1 op december 08, 2011, 09:45:56 AM
Goedemorgen, vandaag weer de Keizerin, moet ik de laptop schudden? Nee het klopt wel denk ik, ik wacht met smart op de geboorte van ons kindje,.......op haar aankondiging, dan zijn mooie kaarten meer dan welkom. Liefs Sandra.
nee sandra, want dan gaat dat ding kapot, zij zijn al stuk voordat je het weet, die dingen worden niet meer zo stevig gemaakt als vroeger........
keizerin, moeder aarde, vruchtbaarheid.
zij herrinnert ons eraan dat alles in cycli rijpt op het juiste moment...
hou je ons op de hoogte van dit alles tripletsmama....?

zilver

Bon dia ( ik Woon op Aruba ;-))

Vandaag staven schildknaap. Zo'n mooie positieve kaart.... Alleen voel ik mij helemaal niet zo! Sinds gistermiddag een rot gevoel. Iets 'nieuws' zou heel welkom zijn!!!!

Liefs Zilver

assie63

Citaat van: marianne op december 08, 2011, 09:53:10 AM
je drang naar zkerheid, je drang naar veiligheid, ben je misschien door je angst  en onzekerheid van de zeizen in een soort verstarring gekomen...angst ook voor vernaderingen door te willen voeren teneinde je veiligheid te kunnen verliezen?

ik denk dat dit de duiding is voor mijn kaartjes
ik had penakels 4 en zeisen, assie xx

klaproos1945

wat gister was is voorbij  ???
draag je vervelende gevoelens langer met je mee
dat komt omdat alles wat als negatief voelt veel langer blijft hangen

het positieve gevoel wilt nog al eens overspoeld worden hierdoor
en dan krijgt het negatieven zijn zin je zinnen op iets anders zetten
wilt nog wel eens helpen misschien is dat de wens naar iets nieuws


creativiteit daar kan je iets nieuws mee scheppen

klaproosje

dameblanche

Citaat van: zilver op december 08, 2011, 11:59:10 AM
Bon dia ( ik Woon op Aruba ;-))

Vandaag staven schildknaap. Zo'n mooie positieve kaart.... Alleen voel ik mij helemaal niet zo! Sinds gistermiddag een rot gevoel. Iets 'nieuws' zou heel welkom zijn!!!!

Liefs Zilver
ja dat dacht ik al.
bon dia...ik word er zelf zo blij van als ik het lees.....
staven schildknaap...schildknapen staan voor veranderingen, ook voor leerprocessen.
hier wordt verwezen naar het onbenutte creatieve potencieel van jezelf....
je staat eigenlijk te trappelen om iets nieuw te mogen ervaren, opwinding....je hebt een impuls nodig, anders zak je weg....

dameblanche

Citaat van: assie63 op december 08, 2011, 12:52:40 PM
Citaat van: marianne op december 08, 2011, 09:53:10 AM
je drang naar zkerheid, je drang naar veiligheid, ben je misschien door je angst  en onzekerheid van de zeizen in een soort verstarring gekomen...angst ook voor vernaderingen door te willen voeren teneinde je veiligheid te kunnen verliezen?

ik denk dat dit de duiding is voor mijn kaartjes
ik had penakels 4 en zeisen, assie xx
ja klopt assie :-[