Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

kristina1975

Hallo allemaal, Ik ben al een paar jaar lid van Catharinaweb. Natuurlijk de liefde was de reden dat ik op zoek ging naar antwoorden en uiteindelijk een boek van een mannelijke collega over Tarot deed me nog meer in Tarot intereserren. Ik ben niet echt actief op forum, echter wel via mails. Met alle verbazing met zoveel geduld, liefde en tolerantie mij te woord staan, kaartleggingen en zoveel en zoveel naar mijn verhaal luisteren. Ik ben u ook zeer dankbaar :-* :-* :-* Een krachtige lieve dame die mij al langer dan een jaar bij staat, mijn weg verlicht ook al denk ik soms waarschijnlijk met stampende voeten voor mijn gedrag of gedachtes :-[ en een andere zachte krachtige dame. Ik dank u enorm!  :-* :-* :-*

Ik trek iedere dag 2 online kaarten. Een via Catharinaweb en een via GerardLenting Apostelen dagkaart. Iedere dag mail ik ook over mijn kaarten. Ik vertel natuurlijk ongeveer mijn hele levensverhaal in die emails, mijn frustraties etc etc en ik leer super veel over de kaarten. Mijn super veel is natuurlijk niets in vergelijking met de masters hier 8)

Gisteren bedacht ik me dat ik beter een topic kan starten waar ik iedere dag mijn kaarten meld en bespreekbaar maak in plaats van iedere dag naar mijn gevoel iemand lastig te vallen. Tevens op deze manier veel mensen zoals ik die groen zijn in kaarten kunnen lezen hoe ze allerlei verschillende kaarten kunnen interpreteren. Graag meedoen  :D

Ik hoop trouwens niet dat ik nu een topic start die al bestaat ook al heb ik het zo snel niet gezien, nogmaals zo snel niet gezien..


kristina1975

Hierbij mijn eerste dagkaarten via deze topic:
Via GerardLenting heb ik de Duivel getrokken....

Het is zo duidelijk en helder en waar
...het gevoel dat alles fout gaat...niets goed kan gaan en tegen mijn zin in dingen doen of juist niet doen...uitkijken om je vingers niet te verbranden

Klopt...in de liefde net dat ik denk fijn en leuk....trekt hij zich terug, ik hoor niets van hem en dat maakt me inderdaad droevig en ik baal er van :-\  liefst zal ik hem bellen en vragen waarom en hoe is dat mogelijk dat je niet van me kan afblijven en dan toch nu bijna een week niets van je laten horen.  ???
Ik doe het niet...het is zijn beurt en zijn tijd misschien om te weten hoe hij met zijn gevoelens moet omgaan. Zeker als ik naar mijn 2e kaart via Catharinaweb kijk namelijk de Zwaarden 10:

TAROT ARCANA Topic
"Uit het de subjectieve beleving van een gebeurtenis. Het zijn vooral je eigen gedachten (zwaarden) die je zo terneerdrukken. Het kán wel een nare gebeurtenis betreffen, maar het kan even goed slechts een incident zijn, dat echter een zeer gevoelige snaar in je geraakt heeft. Omdat het niet mogelijk is om jezelf tien zwaarden in de rug te steken, zal de kaart vaak betrekking hebben op het (onterechte) idee of gevoel dat je door anderen iets is 'aangedaan'.


Ik interpreteer deze kaarten dus dat ik moet stoppen met tobben en einde van onzekerheid is in zicht.

Wat vinden jullie van mijn interpretatie?

Liefs en slaap lekker,
XXX

ps ik zal toch zo een mail sturen :)



dameblanche

heel goed idee believe, ik doe mee.....
ook ik trek ieder dag een uitgebreide dagkaart:
1 het doel
2 mijn taken
3 mijn kansen
zelf blijf je vaak in een cirkeltje ronddraaien,  de visie van anderen werpt er net een ander lichtje vaak op.
en je leert hier samen veel van, spelenderwijs leer je zo alle kaarten van de tarot kennen. ;)

dameblanche

#3
de duivel geeft aan dat je je wel eens laat misleiden, je zit in een benarde situatie, vaak heb je het overzicht ook ff niet meer, en dan kunnen andere mensen wel eens gemakkelijk misbruik maken van je situatie.
zwaarden 10 is geen al te leuke kaart, verscheurt, deperate, maar kijk, aan de horizon zie je het ligt, het is ook tijd om op te staan, verder te gaan met nieuwe inzichten, je hebt altijd de kracht om op te staan beleive, een goede naam die bij je past...

in de liefde duidt de duivel op begeerte naar hem, de zwaarden 10 geven aan dat toch je hoop en dromen van voorheen de bodem zijn ingeslagen, maar kijk wederom naar de horizon, er komen nieuwe.....
liefs marianne

dameblanche

deze vielen bij mij uit het kaartsetje:
1 de hoge priester
2 de duivel
3 koningin van pentakels ob
om een goede raadgeefster te mogen zijn, en vooral als kaartlegster, mag men niet op eigenwinstbejag uit zijn, anders mag je geen heldere boodschappen mogen ontvangen

kristina1975

Hiii lieve Marianne,
Ik ben dus helemaal met je eens, lichtje van anderen is voor mij als beginner erg van belang en erg fijn  :D
Dank je! :-*

Jij trekt dus 3 kaarten met 3 vragen voor 3 antwoorden. Ik trek per dag 2 kaarten van 2 sites die mij voor mijn dagkaarten aantrekken. Ik trek 2 omdat ik 1 kaart vaak niet voldoende vond en 2 kaarten geven mij meer steun. Alleen is mijn manier verkeerd en zeker als je de naam dagkaart noemt?

Heel veel liefs :D


Citaat van: marianne op september 19, 2011, 09:20:29 AM
heel goed idee believe, ik doe mee.....
ook ik trek ieder dag een uitgebreide dagkaart:
1 het doel
2 mijn taken
3 mijn kansen
zelf blijf je vaak in een cirkeltje ronddraaien,  de visie van anderen werpt er net een ander lichtje vaak op.
en je leert hier samen veel van, spelenderwijs leer je zo alle kaarten van de tarot kennen. ;)

kristina1975

hello en dank je voor je uitleg :):):)

Het klopt dat mensen misbruik maken van mijn persoonlijkheid. Ik heb mijn huisgenote aangesproken op het feit dat zij niets doet. Lekker makkelijk dat ik het steeds doe, ik vind haar heerlijk fijn etc echter er moeten toch grenzen komen! Ik leer en de dagkaart maakt me alert op ook al had ik deze kaarten dus anders gelezen :-[ Alleen ik had je bericht wel eerder gelezen en dus probeerde ik de misbruik te voorkomen en ook te stoppen met tobben :):):)

Zwaarden 10 is inderdaad niet leuk, echter het deed me wel weer nadenken....ik doe het zelf...en ik kan het inderdaad zelf stoppen zoals jij het zegt ik moet in mezelf geloven en opstaan!!! Ik doe mijn best, ik doe echter ik vind het zo moeilijk wanneer ik keer op keer mensen zie die egoistisch zijn of niet nadenken. MIjn huisgenote deed dus de was ook nooit, vandaag sinds maanden voor het eerst...zij wist niet eens wat bij elkaar hoorde en of hoe de droger werkte plus de was stinkt!!! Hetzelfde meisje zeurde over de anderen die maar niets deden.....snap je hier word ik zo ziek van...
Ook de liefde....waarom hoor ik niets van hem al is het hey t was leuk en nu klaar....Gek is dat ik heb mijn hoop nog niet opgegeven, ik denk dat jij aan het denken is en nu opeens denk ik dat hij juist nu aan het besluiten is dat het over is. :( Toch snap ik het niet...want de kaarten waren toch positief voor ons ???
Nu moet ik me tikken omdat ik dan denk dat zwaarden 10 me juist zegt dat ik de situatie heel anders zie dan de werkelijkheid....toch jij zegt me juist kijk en zie de horizon er komen nieuwe...dus jij zegt dat het voorbij is, toch?> ??? 

Ik zal zo mijn dagkaarten voor morgen trekken, ik ben doodop vandaag was het een drukke dag!
:-*

Citaat van: marianne op september 19, 2011, 09:24:51 AM
de duivel geeft aan dat je je wel eens laat misleiden, je zit in een benarde situatie, vaak heb je het overzicht ook ff niet meer, en dan kunnen andere mensen wel eens gemakkelijk misbruik maken van je situatie.
zwaarden 10 is geen al te leuke kaart, verscheurt, deperate, maar kijk, aan de horizon zie je het ligt, het is ook tijd om op te staan, verder te gaan met nieuwe inzichten, je hebt altijd de kracht om op te staan beleive, een goede naam die bij je past...

in de liefde duidt de duivel op begeerte naar hem, de zwaarden 10 geven aan dat toch je hoop en dromen van voorheen de bodem zijn ingeslagen, maar kijk wederom naar de horizon, er komen nieuwe.....
liefs marianne

kristina1975

wauuwwwww dat bedoel ik nou deze uitleg......er zullen zoveel beginners zo blij mee zijn!!!

Ik ben erg blij mee dus voor mij ben je niet op eigen winst uit

xxx

Citaat van: marianne op september 19, 2011, 09:29:05 AM
deze vielen bij mij uit het kaartsetje:
1 de hoge priester
2 de duivel
3 koningin van pentakels ob
om een goede raadgeefster te mogen zijn, en vooral als kaartlegster, mag men niet op eigenwinstbejag uit zijn, anders mag je geen heldere boodschappen mogen ontvangen

kristina1975

wauwwww, ik kijk uit naar mijn dag. Ik hoop vol met liefde, goede nieuws, bewust zijn van mijn eigen daden en de kansen die ik op mijn pad krijg. Jullie snappen het natuurlijk ik spring zo met een heerlijke gevoel mijn bed in!
Slaap lekker allemaal en heel veel liefs,
XXX

YES BELIEVE IN MYSELF AND BELIEVE IN YOURSELF ;)

hatsjepsoet

Ik trok altijd een dagkaart met mijn eigen kaarten maar op een gegeven moment verloor ik mijzelf zo in tarot en astrologie dat ik daar mee ben gestopt.
De laatste dagen trek ik een kaart bij Carharinasweb via mijn mobiel, neemt minder tijd in beslag. Ik zal niet altijd de tijd hebben om ier iets mee te doen op deze site maar ik akn het af en toe wel proberen.
Gisteren had ik bokalen schildknaap en vandaag zwaarden 5. Vanavond zal ik wel wat verklaren hierover.

dameblanche

#10
Citaat van: Believe75 op september 20, 2011, 00:15:38 AM
wauwwww, ik kijk uit naar mijn dag. Ik hoop vol met liefde, goede nieuws, bewust zijn van mijn eigen daden en de kansen die ik op mijn pad krijg. Jullie snappen het natuurlijk ik spring zo met een heerlijke gevoel mijn bed in!
Slaap lekker allemaal en heel veel liefs,
XXX

YES BELIEVE IN MYSELF AND BELIEVE IN YOURSELF ;)
mijn hemel met zo,n kaarten mak ik ook een heel grote sprong in de lucht, ik denk dat iedereen vandaag jaloes op je is believe......
mooi believe, de bokalen aas geeft nieuwe inzichten in een bestaande relatie,  de ster geeft hoop en vertrouwen aan, dit moet je echter nog verwerven, dat is ook je doel eigenlijk in die relatie, die loopt nog niet naar behoren of althans net geheel naar jouw verwachtigen, maarwaar zijn je verwachtingen eigenlijk op gebaseert, op eerdere ervarigen met de liefde en die waren niet altijd even goed, maar de ster geeft ook aan dat je ondertussen geleerd moet hebben van die ervaringen en daar ook je verwachtingen op afstemmen.

dameblanche


dameblanche

mijn kaartjes voor vandaag zijn:
zwaarden5 - bokalen7 op de kop - kracht op de kop
eventuele mislukkigen onder de loup zien, mezelf geen oogkleppen opzetten, waardor ik de kans loop te gaan twijfelen aan mezelf[kracht op de kop] :o

hatsjepsoet

Bokalen schildknaap (gisteren) : het verkennen van gevoelens, heel kort gezegd. Dat herken ik. Ik heb een lastige tijd achter de rus en gisteren voelde ik me goed. Niet helemaal voor het eerst maar toch meer doorvoeld dan anders. Ik besefte me ook bepaalde dingen die ik nog niet eerder had beseft en die wel wezenlijk waren.
Zwaarden 5 (vandaag) : ik herken in de uitleg van Ricca op dit forum wel het een en andere. Met name het slachtoffer voelen en de boosheid. Vandaag voelde ik veel boosheid/frustratie. Ook snapte ik volledig wat ze daar nog meer over schreef. Boosheid als bescherming voor pijn en angst en daarachter schuilt verlangen.

Ik vind het lastig om kaarten helemaal blanco te beschrijven want ik heb al veel gelezen erover en dan word mijn blik wel gekleurd.

H.

kristina1975

ik zal straks of later uitgebreid mailen ik moet gewoon kwijt dat ik nog steeds niets van hem heb gehoord :-( met mijn dagkaarten verwacht ik dat inderdaad en was erg blij :-) alleen misschien zo meteen dat hij wat laat horen, want voor de rest is mijn dag zeker wel een mooie dag gelukkig :-)

Citaat van: marianne link=topic=3845. msg47260#msg47260 date=1316520508
Citaat van: Believe75 op september 20, 2011, 00:15:38 AM
wauwwww, ik kijk uit naar mijn dag. Ik hoop vol met liefde, goede nieuws, bewust zijn van mijn eigen daden en de kansen die ik op mijn pad krijg. Jullie snappen het natuurlijk ik spring zo met een heerlijke gevoel mijn bed in!
Slaap lekker allemaal en heel veel liefs,
XXX

YES BELIEVE IN MYSELF AND BELIEVE IN YOURSELF ;)
mijn hemel met zo,n kaarten mak ik ook een heel grote sprong in de lucht, ik den k dat eigeen vandaag jaloesr op je is believe......
mooi believe, de bokalen aas geeft nieuwe inzichten in een bestaande relatie,  de ster geeft hoop en vertrouwen aan, dit moet je echter nog verwerven, dat is ook je doel eigenlijk in die relatie, die loopt nog niet naar behoren of althans net geheel naar jouw verwachtigen, maarwaar zijn je verwachtingen eigenlijk op gebaseert, op eerdere ervarigen met de liefde en die waren niet altijd even goed, maar de ster geeft ook aan dat je ondertussen geleerd moet hebben van die ervaringen en daar ook je verwachtingen op afstemmen.