Omarm je Nachtmerries...

Gestart door DroomBode, april 30, 2013, 19:17:06 PM

DroomBode

Deze wilde ik jullie niet onthouden:

http://www.youtube.com/watch?v=p1i6A7t6L2g&feature=player_embedded

"Charlie Morley is a Lucid Dreaming teacher and practitioner of Tibetan Buddhism specializing in the use of both Western scientific and Tibetan Buddhist dream practices with the aims of bringing mindful awareness into all stages of dream, sleep and waking life. He is the co-creator of a new holistic approach to conscious sleeping and lucid dreaming called "Mindfulness of Dream and Sleep". This new approach includes practices which aim to help us sleep better, dream more lucidly and wake up with more awareness, clarity and joy!"

mieke

#1
hallo droomBode ;D
moest ik engels verstaan ik zou kunnen antwoorden maar helaas :'( ik kan het niet jammer grt mieke
MIEKE

Developerone

Geweldig stuk!!!

Go tedxtalks whooohoooo \o/

Bedankt voor posten droombode :)

Shanti Shanti Shanti, Developer

Purper

Wauw!

Ps: op ted talk heb je ondertiteling!

DroomBode

Kan jammerlijk genoeg geen ondertiteling vinden op Tedx- Amsterdam... ???

Maar in het kort komt het er op neer om je de kunst van het lucide-dromen eigen te maken, om zo contact te kunnen maken met je schaduwkant die zich vaak manifisteert in je angst- en nachtmerriedromen. Door dit te doen integreer je die schaduwdelen in jezelf die je normaliter in de weg staan om volledig van jezelf te kunnen houden.

Voorbeeld:
Stel je wordt in je nachtmerries door een monster achterna gezeten, dan is het zaak of de kunst om lucide (helder, bewust, je ontwaakt in je droom) te worden, je realiseert je dan dat je droomt en het monster een product is van je eigen onderbewuste (niet reeƫl). Je stopt daarop met vluchten en gaat de confrontatie aan met het monster, niet door met hem te vechten, maar door hem (dood) te knuffelen en te omarmen. Op het moment dat je hem omarmt en begint te knuffelen zul je zien dat het monster zijn kracht en invloed verliest en langzaam oplost.

groet,
DB

mieke

#5
hallo droomBode  :D
ja bedankt voor de uitleg in het nederlands want ik heb me suf gezocht achter nederlandse vertalling >:( maar ik heb dat nog gehoord mijn dochter kan soms haar dromen sturen ,ikzelf zal het ook eens moeten leren vooral als ik een nachtmerrie heb ,gebeurd niet zo veel maar ik zal de raad aanvaren en mijn nachtmerrie omhelsen misschiens lost het zo op ! nog vele grt mieke  :P
MIEKE