2 dromen in 1 nacht en toch 1 geheel?

Gestart door chiara, juli 23, 2008, 23:14:47 PM

chiara

Hai,

Ben zelf al jaren bezig met een droomschrift bij te houden.En kwam bij 'toeval'deze site tegen.Ben zelf heel erg bewust in mijn dromen.Zou toch graag hulp willen bij het verklaren van mijn dromen.

1ste Droom:Ben in een heel groot huis ergens in een bos.Er waren mensen die ik niet kende.Het huis was heel groot en van hout gemaakt.Ik liep de trap op en op een tree zat een witte muis te knagen aan het zaagsel dat er lag.De mensen die er waren wilde de muis daar weg hebben.Maar ik dacht:laat het hem rustig zitten en dat deed hij ook.Terwijl ik rondliep werden er hele kamers aan het huis gemaakt.Maar niet in het huis maar aan het huis.Ik had buiten al een boom zien staan waar ik een foto van wilde maken.Maar werd er elke keer van weerhouden door iemand.De boom was heel groot en hoog,stond vollop in bloei en had de kleuren van de regenboog.En het enigste wat ik dacht was:ik wil deze boom vastleggen op een foto.Want hij is zo mooi!Uiteindelijk sta ik vol bewondering naar de regenboog boom te kijken.

2de Droom:Zit in de tram met twee vriendinnen waar ik allang geen contact meer mee heb.We zijn op weg naar de kapper en we zitten in de tram.Er stapt een conducteur in en ik denk ojee want ik heb geen geldige abonnement.Hij houdt zich gelukkig eerst bezig met een andere passagier.Waardoor ik de kans zie om 1 halte voor de kapsalon uit te stappen.Ik loop het stukje naar de kapsalon.Voor de kapsalon kom ik een vriendin tegen en we babbelen wat.De 2 vriendinnen waar ik mee was komen aangelopen en de ene zegt:zo had ik even geluk want ik had ook geen geldig kaartje.Geef haar daar geen antwoord op.We lopen de kapsalon binnen en zij(die ook geen kaartje had)loopt een trap op naar boven.En die andere vriendin en ik lopen de trap af naar beneden.Op de trap kom ik mijn oude kapper tegen en vraag 'm hoe ik mijn haar nu zou kunnen doen.Hij kijkt me aan en zegt:zo je word een beetje kaal.In het echt is dat ook zo >:(!!!!Zegt hij tegen me:je moet cola kopen van 37cent,andere cola kan ook maar die van 37cent is het beste.Dus ik denk:cola????En het gekke is ik ben in de kapsalon maar mijn vriendin gaat in de stoel zitten.Ik zie iemand voor het raam staan.Wat ook raar is want we staan in de 'kelder'.Maar goed ik loop de trap op naar boven en zie een oude collega van me staan met z'n fiets.Ik zwaai naar 'm maar hij doet wat koeltjes.Hij loopt op me af en ineens zie ik er nog 1(tweeling).De jongen die aan komt lopen is heel enthousiast,pakt mijn hand en geeft er een kus op en flirt met me.Ze staan alle 2 voor me en ik denk:uhh 2

Het zijn 2 verschillende dromen maar heb het idee dat het toch 1 geheel is??

Ricca

Lieve Chiara,

Heb je de regenboogboom in je dromenschrift getekend? :) Ik kreeg in ieder geval meteen de neiging om zo'n mooie boom te tekenen. En ja, de twee dromen zijn heel verschillend, maar ze horen wel bij elkaar (zoals alle dromen uit één nacht bij elkaar horen). Vandaag droom 1.

Het grote houten huis is je aardse zelf, de tijdelijke (hout is vergankelijk) 'woonplaats' van je ziel. Het huis staat in een bos (symbool van het onbewuste en de geheimen van je eigen aard) en biedt onderdak aan mensen die je niet kent (onbekende kanten van jezelf die je nog kunt ontdekken).

Door de trap op te lopen zoek je toegang tot een hoger bewustzijnsniveau en tot de meer spirituele kanten van jezelf. Op dat moment zie je een witte muis knagen aan het zaagsel dat daar ligt. Je wilt hem lekker zijn gang laten gaan, maar andere delen van jou zijn het daarmee niet eens en willen de muis kwijt. Dit is dus iets waarover je het nog met de anderen (= met jezelf) eens moet worden. Net als de andere mensen is ook de muis een deel van jouzelf. Dieren staan vaak voor eigenschappen of emotionele aspecten van onszelf. Lees maar eens wat Medicijnkaart Muis over de muis zegt:
http://www.starmanproductions.nl/medicijnkaarten/kaart20.html

De muis is wit (kleur van zuiverheid) en als hij bezig is de resten 'zaagsel' in je hoofd te onderzoeken en op te ruimen, zodat je tot grotere helderheid kunt komen over wie je bent, dan zou ik zeggen dat het een nuttige muis is.

Terwijl je in de droom rondloopt, worden er extra kamers aan het huis gemaakt, buiten aan het huis: je bent extra ruimte aan het scheppen om je op nieuwe gebieden te ontwikkelen. Je groeit. :) Groei is meer dan fysieke groei of emotionele ervaring. Groei is ook de bereidheid te veranderen, je te ontplooien, iets toe te voegen (kamers), iets te láten ontstaan, te ervaren, je te verwonderen, te verheugen, te bewonderen... Het is de bereidheid je eigen innerlijke werkelijkheid (het huis) te onderzoeken (zoals de muis doet), ook de donkere kanten ervan (de eventuele schaduwen in het bos). Je afvragen wie je zou willen zijn. Dat is groei...

Het antwoord op de vraag wie je zou willen zijn, of beter gezegd wie je eigenlijk bent, komt al snel als je de mooie boom ziet, waar je graag een foto van wilt maken. De boom, waar je als het ware naar toe getrokken wordt, is een symbool voor je innerlijke persoonlijkheid, je ware zelf. Er een foto van maken = je een beeld vormen van wie je bent. De muis heeft zijn werk blijkbaar goed gedaan, want hoewel je er steeds door 'iemand' van weerhouden wordt, heb je uiteindelijk toch een helder en duidelijk beeld van wie je bent... Een prachtige boom, heel groot en hoog (geworteld in de aarde en reikend naar de hemel), volop in bloei (de bloei van je leven), in alle kleuren van de regenboog (de zeven kleuren van een regenboog zijn dezelfde als die van de zeven chakra's). Daar mag je vol bewondering naar kijken: een prachtig mens, jijzelf. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love