Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

droomlegging

Gestart door vienna, juni 17, 2005, 10:41:30 AM

vienna

Moest er iemand geïnteresseerd zijn wanneer ik mijn cursus tarot gevolgd heb, hebben we van onze lerares een droomlegging gekregen.
Dus wanneer je iets droomt kunnen je er de tarot op leggen , wat die droom je duidelijk wilt maken.
Ik ben nu op het werk en de legging ligt thuis maar zal ze er morgen opzetten, misschien hebben julllie er wel iets aan hè.

Palomino

...Jáááááááaáá :D'

Liefs,
palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

maroesj

Graag!! Ik heb een droom gehad die zich precies een week later herhaalde en ben benieuwd of een  droomlegging mij meer inzicht in de betekenis kan verschaffen.
Maroesj.

els

Hoi Vienna,

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ben erg nieuwsgierig :)

Groetjes,
Els

vienna

hey iedereen

sorry voor het wachten, vergat het papier altijd dus hier is ze de droomlegging :-)

De Droomlegging

Deze legging wordt gebruikt om een droom te duiden, of om een droom beter te begrijpen.  Wat de droom zou kunnen betekenen, welke situatie of achtergrond hem heeft veroorzaakt.  Deze legging wordt met alle kaarten gelegd.  Je moet eerst je droom visualiseren en erop concentreren terwijl de kaarten worden geschud.

Kaart 1 + 2: wat de droom je wilt duidelijk maken, waar het over gaat

Kaart 3 + 4: welke situatie was de aanleiding of waardoor is de droom veroorzaakt?

Kaart 5 + 6: Welke ontwikkelingen kunnen hieruit volgen?

Kaart 7 + 8: Welk advies krijg je mee om de droom ten volle te benutten, of hoe kan je het best handelen?

Legpatroon

                                                                      5     6

                                 1    2

 3   4

                                                 7     8

Ricca

#5
Hallo Vienna,

De legging die je hier noemt lijkt op de Droomlegging van Renée Maas

6
3  2  1  4  5
7

waarbij de kaarten 3 t/m 5 eigenlijk in een schuine lijn van linksonder naar rechtsboven liggen (maar dat krijg ik in de lay-out van het forum niet voor elkaar). De kaarten 6 en 7 liggen boven en onder kaart 1.

  • Kaart 1 beschrijft het thema van de droom, waar de droom over gaat, wat de droom je wil vertellen.
  • Kaart 2 laat zien waardoor de droom veroorzaakt is, wat de aanleiding is geweest om deze droom te krijgen.  
  • Kaart 3 laat zien welke ontwikkelingen vooraf gegaan zijn aan deze oorzaak en deze droom.
  • De kaarten 4 en 5 laten zien welke ontwikkelingen kunnen volgen op de droom: naar welke gebeurtenissen of situaties de droom zou kunnen verwijzen.
  • Kaart 6 is een advieskaart die laat zien wat je naar aanleiding van de droom het best zou kunnen doen.
  • Kaart 7 is een advieskaart die je laat zien wat je naar aanleiding van de droom het beste zou kunnen laten.

    ***

    Persoonlijk hou ik niet zo van kaarten waarin iets afgeraden wordt (kaart 7). Een advies om iets niet te doen heeft ook weinig zin, want het onbewuste pakt het woordje 'niet' niet op... Verander het advies van kaart 7 daarom altijd in een positief geformuleerd advies. Als kaart 7 je bijvoorbeeld adviseert om niet te zwaar aan de dingen te tillen, verander dit voor jezelf meteen in de raad om meer speelsheid en plezier in je leven te brengen. :D

    Je kunt trouwens ook gewoon een Keltisch Kruis of een ander legpatroon gebruiken met de vraag: "Wat betekent deze droom?" of "Wat betekent dit detail uit de droom?"

    Liefs,
    Ricca
From Ricca with Love

vienna

Hallo Ricca

ja inderdaad is min of meer dezelfde legging, ja soms vind ik het wel moeilijk om het verband tussen kaarten te zien, apart de kaarten interpreteren gaat nog (alhoewel voor een beginneling ook altijd niets simpel) maar om het verband te zien tussen twee kaarten of het grotere geheel pff zal nog veel mogen oefenen. Maar vind het razend interessant om jullie bevindingen van leggingen te lezen. Leer je heel veel van bij.

Liefs

Palomino

Vienna en Ricca bedankt ! :D

Liefs,
Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

vienna

Graag gedaan palo, hopelijk ben je er iets mee.

Djeezes

Hoi hoi..

Deze topic bedoelde je dus Ricca ..,
Ik ga er straks eens werk van maken om een mooi leggingske te proberen naar aanleiding van men onthouden droom,, "topic: gebiedende droom"
T'is gewoonweg te zeldzaam dat zoiets mij gebeurd dat ik het dus zeker niet zomaar mag laten gaan..

Als er iets uitkomt dat van enig belang is of waarbij ik eventueel hulp zou kunnen gebruiken laat ik jullie het natuurlijk asap weten hé ;-)

see ya al later enne.. tnx to all for all the support given to me..

Ps: hebben we hier reeds al ergens een topic staan over toevalligheden en hun oorsprong of doel?, ik geraak van de mijne maar niet af, en telkens ik het toch probeer wordt ik wel ergens met men neus tegenaan gedrukt zodat ik het niet kan negeren.., wil me daar eens serieus in verdiepen zodat ik mischien toch iets te weten kom dat van belang kan zijn..

Groetjes
Djeezeke