Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

heijdenv

#825
Hoi Heleen en Suus,

Dat vertel je mooi Heleen, ik zie het helemaal voor me :). Het doet me trouwens denken aan de middelbare school. Ik was blij met een 8 en trots met een 9. Maar met elke 6 was ik meer dan tevreden en dat was voldoende voor mij :).

En Suus, als ik nou eens wist wat ik over het hoofd zag, dan kon ik er eindelijk iets aan doen :-\. Ik geloof dat ik ook maar weer eens moet gaan proberen te mediteren, ik hoop dat dat dan duidelijkheid geeft :).

Bedankt voor jullie duidingen.

Vicky

dameblanche

vroeger al we met het rapport thuiskwamen kregen we voor een 6  een stuiver, voor een 7 een dubbeltje, voor een 8 een kwartje en voor een 9 2 kwartjes, maar die waren er nooit, ja voor verzuim...maar dat telde niet zei mijn vader... :-\
een tien gaf de meester alleen aan zichzelf :-[

heijdenv

Hoi Marianne, jij krijgt van mij een tien hoor, met een plakplaatje!

heijdenv

Vandaag bekers twee, pentakels aas en de ster.

Thema is liefde/verzoening/genezing in de relatie met jezelf of een ander.
Pentakels aas is een gift, het geeft een periode van voorspoed aan, genezing als je ziek bent, een positieve verandering als je je zorgen maakt.
De ster geeft rust en nieuwe hoop na een crisis aan, je opnieuw verbinden met jezelf en met het leven.
Al met al hele mooie kaarten vandaag.

Fijne dag allemaal!

Gr. Vicky

dameblanche

vicky...mag ik dat plakplaatje dan zelf uitzoeken?????

vandaag mooie kaarten voor je viek, daar kun je mee thuiskomen,de bekers 2 geven ook de harmonie aan in jezelf...het mannelijke en vrouwelijk met elkaar verenigen kunnen..
ook datgene in jezelf zoeken en vinden die je eerst bij een partner probeerde te vinden.
je voelt je maar een half mens als je dit moet doen, het zit eigenlijk allemaal in jezelf, wie zichzelf niet kan liefhebben, kan ook een ander niet liefhebben, immers men is altijd maar op zoek naar het verlorene, naar voleinding en of voltooing....
http://youtu.be/TNoAoyJY0rY

Sweetie

Hoi Vicky
Vandaag bekers twee, pentakels aas en de ster.

dat zielevriend(in) kaartje , een samenkomen en er iets van maken ,dat is liefde en oprechtheid,  je fonkelt als een diamant !

Suzy

heleen

Citaat van: Vicky op november 15, 2012, 22:00:32 PM
Maar met elke 6 was ik meer dan tevreden en dat was voldoende voor mij :).
Vicky

If you really want more, scream it out louder,
Get it on the floor, bring out the fire,
And light it up, take it up higher,
Gotta push it to the limit, give it more.

Citaat van: heleen op november 15, 2012, 13:23:46 PM
goedemiddag Vicky.

(lekker beperkende gedachten, of niet, een voldoende is ook goed)

Heleen.


Er zit zoveel meer in jouw Vicky dan een voldoende. Je mag geloven in magiƫr en de zon kaart, laat je niet afleiden wat andere tegen je zeggen.

Heleen :-*

https://www.youtube.com/watch?v=Q820U2bHEzQ

heijdenv

Dank jullie wel dames voor jullie lieve reacties...en een prachtig liedje met een duidelijke boodschap. Als je iets wilt, dan ga ervoor...

Maar het ziet er vandaag ineens anders uit, geen zonnetje...
Zwaarden vier, zwaarden vijf en de hogepriesteres.
Gedwongen rust c.q. afzondering, strijd met een vieze nasmaak en intuitie/harmonie/verzoening/vrede.

Hoewel ik van mening ben dat communicatie ontzettend belangrijk is hou ik niet van strijd. En als ik zwaarden vijf trek, ben ik 'bang' dat er strijd gaat komen. Ik bewaar liever de vrede :(.

Groetjes, Vicky

heleen

lieve vicky.
Citaat van: Vicky op november 17, 2012, 10:55:15 AM
Hoewel ik van mening ben dat communicatie ontzettend belangrijk is hou ik niet van strijd. En als ik zwaarden vijf trek, ben ik 'bang' dat er strijd gaat komen. Ik bewaar liever de vrede :(.

Dat is wel erg weegschaalerig voor een ram. Weegschaal is natuurlijk ook het tegenoverliggende teken van de ram. In ieder geval staat je zon daar niet in. Dus inderdaad geen zonnetje.

Maar over op de goede orde van de dag. Vandaag weer een nieuwe dag, dus weer nieuwe kaarten.
En om eerlijk te zijn ik kan er geen kaas van maken. Je kaarten gaan iedere keer op en af. Het lijkt wel een de achtergrond van pentakels 2. En dat heeft te maken met de angst die je iedere keer hebt. Laat de kaarten af en toe langer hun werk doen, breng daar rust in aan. Anders is het alleen maar strijd, en zal de hoge priesteres haar werk nooit kunnen doen.

Heleen.

heijdenv

Hoi Heleen,

Ik vind ook dat het af en toe maar vreemd is, van positief naar negatief. En die angsten van mij zitten denk ik in mijn onderbewustzijn  :-\, anders probeerde ik wel er gericht aan te werken.

Weegschaalerig? Hahaha, dat klinkt grappig. Voor een ram is het niet verkeerd het vuur af en toe te temperen en strijd te voorkomen door even na te denken voor ze iets zegt. Wat ik als ram ook heb geleerd is geduld te hebben, dat heb ik nu heel wat meer dan vroeger. Wat niet wil zeggen dat ik niet af en toe enorm ongeduldig kan zijn :).

Ik hoop dat mijn kaartjes voor zondag mooier zijn. Als ik wakker ben zal ik mijn onlineoordeel laten vellen :).

Vicky

dameblanche

#835
ik hou niet van strijd....hoor ik je daar zeggen, ik bewaar liever de vrede, maar dan wel ten koste van jezelf....
strijd is toch niet iets waar je voor weg moet lopen...
kijk daar liggen de zwaarden weer, ordenen zeggen de 4 zwaarden...alles eens op een rijtje zetten, kijk naar de kaart er hangen 3 zwaarden boven je...het vierde zwaard heb je onder je liggen, je gebruikt het niet....
je kent de kaart zwaarden 3 toch..nou die hangt boven je....
pijn, verdriet, ziekte verlies......je doet er niks mee, je zwijgt het dood..het slaat zich allemaal op in je hoofd, het wordt een chronisch verhaal.
neem dat zwaard ter handen en weet ook, zo vertelt de hogepriesters je dat beslissingen ook door anderen genomen kunnen worden.....

je hebt het allemaal wel mooi voor elkaar in je hoofd, het scenario ligt al klaar, maar dan komt iemand met een onverwachgt antwoord en het scenario ligt in duigen....

maar zo zegt de hp ook dat je je moet richten op je onderbewuste.
in het onderbewust zit dan ook het verdriet, onzekerheden, twijfel, onderdrukte woede en ook de ANGST.
we hebben allemaal omze zwakke en blinde vlek, waar we met een grote bocht omheen lopen.
we willen niet geconfronteerd worden met onze onderdrukte angsten, wordes, twijfels en onzekerheden.
toch steken die steeds de kop op, het zit netjes allemaal verpakt in dat onderbewuste.
en aan de hand van [tartot] kaarten wordt je je nu net van dat onderbuste bewust....
bah, wat moeilijk allemaal nietwaaar vick...kijk dat doen tarot kaarten nu met je....zij laten je onderbewuse spreken...


heijdenv

#836
Goedemorgen Marianne,

Dat was even een nogal zwaar ontbijt, jouw bericht. En nee, moeilijk vind ik het niet. Je onderbewuste heb je niet in de hand, het uit zich als het dat nodig vindt. Of dat nu voa de tarotkaarten is of via onverwachte emoties.

Ik ben het niet met je eens dat ik die dingen dood zwijg. Ik ga er regelmatig over praten. Verder zeg ik er niets over, dat vind ik niet geschikt voor dit openbare forum :).

De kaarten geven aan in welk proces je zit en wat je zou kunnen doen. Maar ook de kaarten slaan wel eens de plank mis, of beter gezegd, door keuzes die je maakt kunnen situaties soms ineens veranderen. En dan is het maar net hoe je er mee om gaat of weet hoe er mee om te moeten gaan.

Zo, tijd om nieuwe hopelijk zonnigere kaartjes te trekken.

Fijne dag vandaag.

Gr. Vicky

heijdenv

#837
En hier zijn ze dan...

Zwaarden vijf, bekers twee en de koningin van bekers.

Gr. Vicky

dameblanche

kaartjes slaan de plank nooit mis vikkie.
voor het duiden van kaarten zijn welliswaar basistechnieken nodig dus een goed boek met duidelijke richtlijnen, maar het blijft een feit dat iedereen iets anders in de kaarten zal waarnemen.
vooral naar het gevoel luisteren als je kaarten duidt.
zoals gezegd triggeren de afbeeldingen op de kaarten je onderbewuste, zij geven je een bepaald gevoel over je angsten, twijfels, onzekerheden en ook je boosheid, of onderdrukte boosheid.
vergelijk het maar met de vlekken van de rorschachtest, die psychiaters gebruiken bij hun clieenten.
deze inkttest is gebaseerd op menselijke neiging emoties te projeteren op in dit geval de vlekken , maar het kan ook op de kaarten zijn.
mensen zijn over het algemeen niet bewust van de manier van handelen en denken.
spontaan een reaktie geven op de kaarten of ook op die vlekken kan duidelijkheden scheppen, omdat dit direct op het onderbewustzijn werk, het onderbewustzijn werkt nu eenmaal beter met beeld.
m.a.w. de tarot confronteerd je met jezelf...

heijdenv

Dag allemaal,

Vandaag staven koning, de zon en de toren.

Thema staven koning: leiderschap, op je doel af gaan, vurig en vol zelfvertrouwen, weten wat je wil.
Taken uit de zon: verlichting, losbreken, vrijheid, openheid.
Kanen uit de toren: catastrofe, bevrijding, loslaten.

Fijne dag allemaal.