Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

Vlinder

bekers ridder, zwaarden page en zwaarden ridder.

Vicky, verschillende stemmingen, liefdevol maar ook onstuimig en onervaren, lijkt wel.
Kom tot rust, je wilt iets te graag, alles op z.n tijd

heleen

veel zwaarden de laatste dagen Vicky. loskomen uit je gedachten, en meer terug naar je gevoel.
De ridder blijft je de beker aanreiken, maar als je gedachten de overvloed hebben, kun je deze niet aanvaarden.


heleen.

heijdenv

En er komen nog meer zwaarden bij vandaag.

Pentakels zeven, zwaarden zes en zwaarden negen. Het heeft tijd nodig, dat begrijp ik. Dat het ervaringen uit het verleden en doemgedachten zijn die me beperken snap ik ook. Ik snap alleen niet dat het me niet lukt om alles gewoon los te laten en verder te gaan  :(.

Gr. Vicky

heleen

je werkt te hard, en je zegt te weinig Vicky. Daar krijg je nachtmerrie's van. tussen zwaarden 6 en zwaarden 9 zit zwaarden 3, de kaart van het hartzeer.
je bent op reis gegaan, een reis over water. Water is in beroering. Communicatie is er niet op de boot, en de overkant is nog niet in zicht. Het enige wat ik je kan aanraden is je handen van je ogen af te halen, en te kijken naar het deken wat op je bed ligt. Het gene wat je warm houdt. Ik zie rode rozen op het deken Vicky, misschien hebben ze doorns, maar ze kleuren je kaarten.

Heleen.

heijdenv

Hoi Heleen, heel mooi verwoord en mooie beeldspraak. Weet je wat ik ga doen zometeen? Niet lachen...ik ga me een bos dieprode rozen halen, dan mogen ze letterlijk kleur geven aan mijn dagen.
Bedankt voor je duiding.
Groetjes, Vicky

dameblanche

pentakels 7 geven een project aan, het kan 2 kanten uit...of een mislukt project of het project zal slagen, het is een moeilijke passage, je neemt desondanks als je 6 zwaarden met je mee....
je hebt al vlug de neiging om te gaan dneken dat het mislukken zal..
hier komt dat halflege, of halfvolle glas weer om de hoek kijken.

heijdenv

Hoi Marianne,

Zoals je al eerder aangaf: verander de dingen die je kunt veranderen en leg je neer bij de dingen die je niet kunt veranderen, zelfs al wil je iets nog zo graag. En ik wil weer eens iets heel graag en heb er geen invloed op....Ik ben dan inderdaad geneigd te denken van het slechtste uit te gaan want dan kan de uitkomst alleen maar meevallen. Ik heb ook liever een halfvol glas dan een halfleeg glas, halfvol klinkt als 'meer' en veel positiever.
Ik weet niet hoe ik die zes zwaarden achter me moet laten...als ik wist hoe had ik het al gedaan.
Ik heb mezelf wel verwend met een bos dieprode rozen zoals ik Heleen al schreef. Er zitten inderdaad doornen aan maar ze fleuren mijn woonkamer mooi op :-).
Bedankt voor je duiding.

Groetjes,
Vicky

heijdenv

Vandaag een mooie gelegenheid/kans op gevoelsgebied.

Kelken page, de gerechtigheid en kelken ridder. Een gunstige gelegenheid met een rechtvaardig en liefdevol randje.

Groetjes, Vicky

heleen

voor de 2 keer vandaag leg ik jouw kaartjes voor me neer. De kelken snap ik, groei in emoties. Maar waarom gerechtigheid daartussen. Wat heeft de groei veroorzaakt. Gerechtigheid, en ik denk dat iets is wat je innerlijk hebt gevoeld, voor jezelf heb je ergens een keuze gemaakt die rechtvaardig voor jouw overkomt. Opgekomen voor jezelf, niet meer over je heen hebt laten lopen?

Heleen.

dameblanche

de weg van de kelken page, die open staat voor boodschappen van boven, maar nog aan het beginne....maar de weg naar de ridder wordt bijgestaan door de kaart rechtvaardigheid....je zult in staat moeten zijn om zaken evenwichtig en objectief te kunnen bekijken.
de ridder is al beter in staat met het gebeuren om te kunnen gaan, al is hij nog niet geheel bekend met de inhoud van de beker, maar gaat er behoedzaam mee om.

heijdenv

Hallo Heleen en Marianne,

Ik ben op zoveel gebieden aan het leren op het moment. Steeds meer mijn eerste ingevingen aan het volgen, steeds meer te vertrouwen op mijn gevoel en mijn intuitie, steeds meer voor mezelf op te komen, dus allebei jullie duidingen zijn heel herkenbaar.

Vandaag de kluizenaar, pentakels vier en bekers zes. Ik voel het aan als een boodschap om nog meer in mezelf te duiken, me af te zonderen en dingen te onderzoeken: het verhaal van krampachtig vasthouden en loslaten, afgezet tegen het verleden en nu. En daarbij het verhaal van in evenwicht brengen van geven en nemen / ontvangen afgezet tegen wat wil ik eigenlijk allemaal.

Fijne avond, groetjes,
Vicky

heijdenv

Vandaag de dood, staven zeven en de gehangene. Een nieuw begin, al zal het nket zonder slag of stoot gaan en zal ik anders tegen dingen aan moeten gaan/blijven kijken.

Groetjes,
Vicky

Sweetie

Hoi Vicky

de dood, staven zeven en de gehangene
Oude gewoonten doorbreken , jezelf gaan verdedingen en het eens in omgekeerde richting gaan kijken , kijk eens met andere ogen naar je situatie

Suzy

heijdenv

Vandaag de wereld, bekers acht en bekers zeven. Ik vind bevrijding door een andere weg te gaan, er zijn genoeg keuzemogelijkheden.

Fijne dag allemaal.

Vlinder

De wereld/ bekers8 / bekers7
Vicky dat zijn veel bekers( emotie,s)
Uitgaande van de bekers 8 in het midden dan zou dat weglopen voor je emotie,s of een  situatie zijn, maar je kan er niet aan ontkomen, de wereld dat is wat je wil, een eind aan de situatie en aan de andere kant de 7 die illusie,s die je zeggen dat het niet altijd is zoals jij het meteen wil.
vervelend, maar noodzakelijk.  :D