Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

dameblanche

je emoties de baas worden gaan....
gevoel en geloof zijn ook de dragen de kracht van de koning, maar de koning kijkt over zijn beker...
de koning is niet zoals de koningin die zorgvuldig haar beker ook koestert,
de staven 2 geeft de uitdaging aangaan aan....
dus eindelijk ook beginnen met je voorgenomen plannen....
wat houdt je eigenlijk nog tegen vicky?

heijdenv

Blijkbaar iets in mijn onderbewuste  >:( want ik ga niet gauw een uitdaging uit de weg.
Wat houdt me tegen mijn emoties de baas te worden. Enige juiste antwoord zal wel angst zijn, maar geen idee waar ik bang voor zou kunnen zijn. Ik ga er even een kaartje voor trekken.

heijdenv

Het werd staven 9... Dus angst vanwege ervaringen uit het verleden.

Bang zijn mijn emoties de baas te worden door ervaringen uit het verleden, hmm :-\.
Waarom ben ik bang mijn emoties de baas te worden gezien de ervaringen uit het verleden: bekers 7... Bang een foute keus te maken. En wat is dan de keus waar ik bang voor ben? Ik trek de hogepriesteres.
Ben ik bang om op mijn intuitie te vertrouwen? Wat ben ik een rare zeg...

Vlinder

Lieve Vicky, jij een rare, da,s raar  ;D
Wel nee meid gewoon een mens met van alles en nog wat net als ieder ander.

Staven 9/ bekers 7/ hogepriesteres.

Je wilt je verleden of iets waar je nu voor staat de baas worden, je hebt het gevoel of de angst dat dit een illusie is, maar juist je intuitie, helpt je, je ben zo wijs,  laat het toe, vertrouw op je gevoel.

Liefs vlinder

Lief

Tjeetje, mag ik even zeggen dat ik paf sta hoe jullie de kaarten lezen! Zo duidelijk en dan de aanvullingen op elkaar. Hup, kaartje erbij die dingen dan weer verduidelijken. Prachtig om te lezen.

Ik reageer niet vaak op jullie leggingen omdat ik nog lerende ben en niks heb toe te voegen ;D, maar lees wel jullie dagkaarten om ervan te leren....

Liefs en groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Vicky, dank voor je uitleg. Ik trek vaak ook online een kaartje. Inderdaad nooit omgekeerd :D
Maar het lijkt me inderdaad zinnig om extra kaartje te trekken als de eerste niet veel zegt. Ga ik ook eens proberen.

Het helpt ook wel eens om een symbolinkaart te trekken. Deze zijn vrij helder. Zeker als bijkomende kaart.
Ik zit te wachten op mijn boek en deck van lenormand kaarten. Ik vind dat kei interessant.

Fijne avond, Lief :)
Look for the answer inside your question...

dameblanche

Citaat van: Vicky op juli 14, 2012, 09:44:04 AM
Blijkbaar iets in mijn onderbewuste  >:( want ik ga niet gauw een uitdaging uit de weg.
Wat houdt me tegen mijn emoties de baas te worden. Enige juiste antwoord zal wel angst zijn, maar geen idee waar ik bang voor zou kunnen zijn. Ik ga er even een kaartje voor trekken.

hier even citeren...
het onderbewuste..
dan kunnen we daar iets verder kijken vicky,
en leggen we daar de blinde vlek op..
kaart 1 het bewuste; hier komt het bewuste zelfbeeld overeen hoe anderen ons zien; gerechtigheid
kaart 2 het onderbewuste; deze kaart laat ons onbewuste proceesen zien waar we zelf nog anderen weet van hebben; zwaarden 8 op de kop..
kaart 3; de schaduw; de kanten die we zelf wel kennen , maar zorgvuldig voor anderen verborgen houden; bekers 6 op de kop
kaart 4 is de blinde vlek; deze kaart laat ons zien wat anderen wel zien, maarwat wij bij onszelf niet [willen ] zien, eerder niet kunnen zien.....de ster op de kop

in goed nederlands kunnen we hier uit opmaken vicky dat je vooral rechtvaardigheid hoog in het vaandel hebt staan, je wilt eerlijk behandelt worden immers jij handelt ook eerlijk en oprecht naar anderen toe...
wie goed doet goed ontmoet, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten maar dan in de goede zin van het woord...
kaart 2 laat onbewuste processen zien; en dat zijn de zwaarden 8, je wilt je losmaken van emoties waarvan je denkt dat die je hinderen, dit proces ben je aan begonnen de laatst maanden...
en maakt dan ook vorderingen...

kaart 3 laat de schaduw zien, het geen wat je voor anderen verborgen houdt is die disbalans eigenlijk in geven en nemen....
je geeft ,maar denkt dat het ook zo naar je toekomt, immers wie goed doet goed ontmoet, toch is het niet zxo en daar ben je wel van bewust geworden de laatste tijd, alleen hoe pak je zo iets aan??
de laatste kaart is de kaart van de hoop...tegen beter weten in....hoop je eigenlijk dat de andere kant je ook op die manier tegenmoet gaat treden...aber....lfs mar

heijdenv

Ha lief,

Ik heb wel eens een symbolonkaartje getrokken, ik zal het vaker gaan doen :). Ik vind het ook allemaal kei-interessant, ik kan er ook niet genoeg van krijgen. Behalve op momenten dat ik het echt niet snap, dan denk ik wel eens dat ik het nooit zal leren, maar dat draait snel weer bij.

Jij ook een fijne avond!

Liefs, Vicky

heijdenv

Hoi wijze moeder-overste Marianne,

Bedankt voor je verrassingslegging, ze is weer zeer accuraat :).
De disbalans in geven en nemen zal minder worden als ik meer vraag en meer neem, en minder geef lijkt me. Ik zal er meer op gaan letten en proberen het te gaan veranderen

Ik begrijp alleen mijn blinde vlek, de ster op de kop niet. Anderen zien het wel, maar ik wil of kan het niet zien schrijf je als inleiding. Volgens jou hoop ik dus vergeefs op goedheid van anderen, klopt dat? Zou je het misschien toch wat meer willen toelichten? Ik vind de ster zowiezo best een moeilijk te duiden kaart...

Bedankt en liefs, Vicky

dameblanche

moeder overste vicky, mijn hemel , nu voel ik me nog ouder.....voorovergebogen, alles kraakt, een wrat op een neus en een druppel eronder hangende.....

het feit dat je in iedereen het goed wilt zien, dat is een mooie deugd, het is ook het sprankelende in je het naieve, maar je loopt daarbij zelf steeds tegen een muur...
de ster ook, de hoop houden, hoop willen blijven houden tegen beter weten in...
desondanks toch steeds weer denken dat iedereen hetzelfde is als we zelf zijn, een edele gadachte...
is je ook in je jeugd meegegeven, een mooie jeugd, maar iets te beschermt opgevoedt...
daar is niks mis mee, maar dan krijg je het in je latere  jaren moeilijker, omdat je niet goed met tegenslagen overweg kunt....
de ster op de kop geeft daardoor de diepe angst, de grote onzekerheid weer waardoor we onzelf afsnijden van de werkelijke wereld....
omdat we de wereld iets te rose-kleurig kennen...


heijdenv

@ Marianne: blijkbaar heb jij een heel wat negatiever beeld van een moeder-overste dan ik. Wat jij beschrijft vind ik meer klinken als een oude heks... ;D

heijdenv

Vandaag de magier, zwaarden twee en zwaarden aas, online.

Me meester maken over mezelf, mijn talenten willen gebruiken maar nog niet durven. Niet meer twijfelen. Het inzicht is er :).

Fijne dag allemaal.


kristina1975

Hi Vicky, ik trek mijn kaarten ook altijd online. Ik vind dat voor mezelf meer objectief, met mijn eigen kaarten vind ik dat ik ze beinvloed of dat ik het niet goed doe.

Over je kaarten ik zeg nu inzicht er is, gebruik het en inderdaad niet twijfelen aan jezelf  ;)

jij ook een fjine dag :D


dameblanche

de magier in aansluiting op de blinde vlek geeft aan de je je meester wilt maken over jezelf...het geeft hier een overduidelijk beeld van onafhankelijkheid creeeren aan waarbij ej in even wicht zult moeten komen, het gekwetste onderzoeken gaan, een verbinding zoeken tussen gedachten en daden..

ook geeft de zwaarden 2 een beeld van het verleden ,het denken....
je hart te veel afschermen waardoor er niemand bij kan maar waarbije jezelf ook niemand meer kunt bereiken

heijdenv

Ik heb er een symbolon dagkaart bij getrokken.

De slaap van doornroosje: vandaag is het moment aangebroken om in subtiele beweging te komen. Zoek de informatie waar je naar op zoek bent in jezelf vandaag en niet in de buitenwereld! Omarm daarom de situatie waar je op dit moment in verkeert en laat je pantsertje die je om je heen hebt gecreƫerd weer zakken.

Heel mooi en heel toepasselijk bij de andere kaarten van vandaag.