Mijn dagkaarten/Lief

Gestart door Lief, juli 10, 2012, 13:14:22 PM

Lief

#30
Owkee, ik ben eens aan het puzzelen. Zwaarden koning is iemand die verstand gebruikt, die knopen doorhakt. De duivel er dwars op laat zien dat het om iemand kan gaan die alleen maar aan eigen ik denkt. Ik denk dat het in dit geval gaat dat iemand juist meer om zijn eigen ik moet gaan denken. Het idee heeft dat ze vast zit, maar eigenlijk niet zo geketend als gedacht. Daardoor wel weer veel angst.

Meer haal ik er niet uit. Iemand nog aanvullingen of verbeteringen?

Ook nog een een symbolinkaart getrokken. De val. Wel toepasselijk bij deze kaarten denk ik.

liefs en groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

dameblanche

heej die had ik ook...
ook de duivel als 2e kaart eigenlijk...
de zwaarden koning, die eigenlijk vastgeroest is, die zichzelf misleidt, die eigenlijk toch veranderingen in gang heeft gezet, maar  eigenlijk aan de oppervlakte...

Lief

hoeft niet altijd negatief te zijn toch? De duivel.

Hmm, kaarten maken we wel onzeker moet ik zeggen....

Dank Marianne voor de uitleg.

liefs en groetjes, Lief :) :-*
Look for the answer inside your question...

heijdenv

#33
Hoi Lief,

geloof me als ik zeg dat ik net zo'n leek ben als jij. Ik heb de laatste maanden best veel geleerd over de kaarten, maar ik voel me nog steeds een leek. Als ik zie hoe Marianne, Believe, Heleen en Vlinder de kaarten duiden, dan heb ik echt zoiets van "uhhhh... waar gaat het over, wat bedoelen jullie eigenlijk?".

Mijn dagkaarten vanochtend waren voor mij niet (echt) duidelijk, vandaar dat ik gewoon bij de één-kaart-legging een aanvullende vraag stelde, daarna een kaart trok. Weer een aanvullende vraag stelde en weer en kaart trok. Toevallig waren ze nu wel allemaal duidelijk voor me  :) en kon ik het wel plaatsen. Dat gebeurt ook niet altijd.

Ik durf nog steeds niet bij andere mensen te duiden. Ik doe het ook heel weinig. Ik lees iedere dag wat bij iedereen gebeurt, maar ik reageer heel weinig of mijn gevoel moet me iets ingeven wat ik dan ook gewoon moet schrijven.

Ik heb de RW kaarten en de Lenormand kaarten maar ik trek mijn kaartjes eigenlijk altijd online, dat heeft iets speciaals (en ze liggen nooit omgekeerd  ;D) en ik kan het doen waar ik wil met mijn telefoon.

Laat je niet onzeker maken door de kaartjes. De duivel geeft denk ik aan dat je meer diepgaand moet denken, jezelf met dingen moet confronteren (door het stof gaan noemt Marianne dat), maar zoiets moet je vooral in je eigen tempo doen of gewoon laten gebeuren en je vooral niet forceren. Alles heeft tijd  nodig :).

Liefs,
Vicky

Vlinder

Hoi lief,
las je kaartjes en wilde even  met je mee denken.
De duivel kun je ook zien als je schaduwkanten, die hebben we allemaal, van die dingen die we eigenlijk niet leuk vinden van ons zelf.
De duivel staat ook wel voor doorslaan in dingen dus alles waar te voor staat.
Dit even als beknopte aanvulling.

Er is ook een tart topic waar de afzonderlijke kaarten worden besproken, leuk wrs om daar eens te neuzen.

komt vanzelf ......
groetjes Vlinder

kristina1975

hey Lief, ik moet iedere keer aan mijn lief denken door je naam :D

De kaarten kunnen ons allen onzeker maken, echter niet als je ze als adviesgevers ziet. Leest het dus niet als een voorspel wel als een advies  ;)

liefs
Believe

Lief

Goedemorgen. Eindelijk eens wakker worden met een ☀

Dank voor je advies believe. Wat grappig dat jij aan je lief denkt door mijn naam. Ik heb iemand in mijn omgeving die mij vaak zo noemt. Vandaar mijn naam.

Ik heb mijn kaartjes getrokken en ben ze hier eens in dw tarot topic op gaan zoeken. Mijn kaarten zijn Staven 9 met als 2e/kruisliggingkaart Zwaarden aas.

Ik denk dat ik bang ben om los te laten. Ik heb allemaal kleine stapjes gemaakt om te groeien. Om mijn leven te 'maken' zoals ik het hebben wil. Maar om het compleet te maken moet nu die grotere stap komen om echt 'vrij' mijn leven te kunnen vieren.

Er kan vrij plotseling een inzicht komen waardoor ik durf los te laten en het allemaal niet zo eng is als het lijkt.

Dit is wat ik er uithaal. 

Fijne dag allemaal, Lief
Look for the answer inside your question...

dameblanche

ja lief en daargbij ben je ook nog eens koppig en in constante paraatheid, van wie ligt nu weer op de loer om mij dingen te kunnen ontzeggen...
het feit dat je moeilijk voorjezelf kunt opkomen...daardoor he je ook de neiging te veel op je schoudertjes te nemen..verantwoordelijkheden daar neer kunnen leggen waar en bij wie zij horen...

Lief

Ja, Marianne. Het klopt als een bus! Heb nog even een symbolonkaartje erbij getrokken. Voor vandaag De Rattenvanger...
Look for the answer inside your question...

Lief

Nou, mooi iemand een stap voor mij gezet. Krijg net te horen dat mijn huwelijk van 11 jaar is geeindigd. Aan de ene kant wist is het wel, aan de andere kant wil ik er niet aan.  :'(
Look for the answer inside your question...

heijdenv

Hoi lieve Lief,

Wat een verdrietig nieuws. Ik weet niet goed wat ik moet schrijven nu.
Ik weet uit ervaring dat een scheiding niet makkelijk is en dat er veel bij komt kijken. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen voor jou en je kindjes. Ik zal voor je bidden en vanavond een kaarsje aansteken...

Liefs, Vicky

heleen

sterkte lieve lief.
ik zal de komende tijd aan je denken.

liefs

Heleen.

Lief

Goedemorgen, of nacht is het eigenlijk nog.

Dank Heleen voor je lieve woorden.

Alvast maar mijn kaartjes getrokken. Ik doe geen oog dicht.
Voor vandaag Matigheid met als 2e kaart/kruisligging Kelken aas.

Ik ga er morgenochtend wel eens op kauwen.

Liefs en groetjes, Lief
Look for the answer inside your question...

Lief

nog even naar de uitgebreide versie gekeken. Ziet er volgens mij niet best uit.

zeisen-toren-maan= ring mc/muizen
vrouw-beer-berg
doodskist-kruis
doodskist

Deze straks maar eens uitpluizen ook.

gr. Lief
Look for the answer inside your question...

dameblanche

geode morgen lief...

hier hbe je de lenormand legging eronder gelegd, heel goed, ik hoop dat ricca het hier even niet voor je verplaatst omdat het voor jou belangrijk is om overzicht te kunnen krijgen...

matigdheid...
een kaart om weer in evenwicht te geraken...
na de gehangene, de dood en dan de kaart matigdheid, een logische volgorde...
dus het lot laten bepalen je overgeven aan...
de door zegt dat je vooruitgang wil, maar daarbij moet je wel iets kunnen gaan afsluiten..
de kaart matigdheid...het is voor je nu duidelijk geworden dat je op de oude manier niet verder wilt...
toch nog aan het aftasten ....
de duivel is de daarop volgende kaart en die heb je al te horen gekregen....
huwelijk is beeindigd, nu weet je het zeker, je hebt het voor je uit willen schuiven maar JE MOET DOOR HET STOF HEEN....[ ik hoor vicky al knikken]

toch komt die klap als plotseling voor je....
je had nog even in die periode willen zitten waarbij je het idee had zelf de teugels in handen te hebben...
maar dat is de kop in het zand steken....
de doodsteek is er nu, er sterft ook iets in jou....