Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Ricca

Citaat van: cathy op september 16, 2010, 11:46:39 AM
mijn tekst schiet steeds weg zodra ik op de spatiebalk druk, heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb er zelf geen last van, maar heb gehoord dat je in dat geval waarschijnlijk in je browser op de knop Compatibiliteitsweergave moet klikken. Die zit meteen rechts van de balk waar je een adres /url kunt intypen. Je hoeft het maar eenmalig te doen. De browser onthoudt dat bij deze site de knop is ingedrukt. Verder niet meer aanzitten dus.

Ricca
From Ricca with Love

cathy

#196
Direct uitproberen natuurlijk, dat snap je.
Ik geloof dat hij nu inderdaad wel blijft staan.
Soms gebeurt het ook weleens als ik een langer stukje typ,
dan zit ineens blind te typen omdat de tekst weer weggeschoten is.
Daarom typ ik nu even express een beetje langer zwamstukje, om
te kijken of dit probleem nu inderdaad opgelost is.
Tot nu toe gaat het nog hartstikke goed, dus alweer bedankt voor
je hulp.

Xuma


Ik had in aanvang een soortgelijk probleem, vooral bij wat langere stukken en tijdens denkpauzes.
Ik kwam erachter dat de cursor dan de neiging heeft rond te gaan zwerven of te verdwijnen.
In zo'n geval is het zaak om met de muis de cursor terug te klikken achter het laatstgeschreven woord. 

:) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Laure

Heb ook soms dat probleem! Zal de tip van Xuma eens uitproberen. Totnogtoe typte ik m'n lange lappen tekst eerst in een tekstverwerkingsprogramma (kladblok ofzo).

Citaat van: cathy op september 16, 2010, 16:12:59 PM
Daarom typ ik nu even express een beetje langer zwamstukje
HAHA!
Welkom Cathy

doosje

cathy

Problemen met weglopende tekst voorlopig opgelost door middel van de compatibiliteitsweergave.

:D Cathy

Smurf

Hoi Allemaal


Een korte omschrijving.
59 jaar, Ram/Leeuw
Hou mij al 30 jaar bezig met esoterische onderwerpen, zoals kaartleggen, waarnemingen (nee geen Char/latan geklets), maar ook de klassiek homoeopathie heb ik 30 jaar beoefend, medische astrologie, en alles op het gebied van voeding (en gedrag), stervensbegeleidng (a la Kubler ross).

Groetjes
Smurf ;D

Kiwiwoman

Hoi Smurf, welkom, we zijn even oud.

Wat mij nu intrigeert is, hoe komt men aan een nickname? Die van jou? Als je het niet wilt vertellen, ook goed hoor, even goede vrienden.  :D

Smurf

Zo maar , mijn eerste ingeving. :D

cathy

Interessant Smurf, medische astrologie   8)

Smurf

Ja, let maar eens op:

Waterman eerder blesures aan benen.
Ram en Leeuw aan het hoofd.Vuurtekens sowieso gevielige gal/lever.
Stier, keel en geslachtsorganen
Maagd rug
Tweeling en Kreeft gevoelige nieren
Vissen, huid en longen.
Kreeft, huid en eierstokken en polsen.
Steenbok, botten

;D



klaproos1945

he smurf
een klaproosje
staat aan de rand van de weg
een weegschaal/ scorpioen

deze cobinatie is heel heel lemaal te gek
welkom smurvinnetje

Luna

#206
Citaat van: Xuma op september 17, 2010, 08:02:40 AM

Ik had in aanvang een soortgelijk probleem, vooral bij wat langere stukken en tijdens denkpauzes.
Ik kwam erachter dat de cursor dan de neiging heeft rond te gaan zwerven of te verdwijnen.
In zo'n geval is het zaak om met de muis de cursor terug te klikken achter het laatstgeschreven woord.  

:) Xuma

hihihi, er waren dus meerdere mensen met dit probleem. Ik liep dus al 2 jaar met dit probleem rond (wil je erover praten bij Mona? Nee, doe maar bij Catharina ;D). Ik ben nu twee jaar op dit forum aanwezig en iedere keer weer het probleem met de cursor die wegspringt en heen-en-weer blijft huppelen. Dus net heb ik het ingesteld bij compatitbility viewing settings en hij doet het niet meer!!! Heel erg fijn! Ik deed het vaak net als doosje ook in een word-document zetten, maar vond het toch erg omslachtig om dan weer te plakken en kopieren enzo.
Dus net wat Ricca zei, gewoon 1-malig instellen en ik ben van het probleem af nu! :) Bedankt Ricca

Leuk om hier te lezen de verhalen van iedereen die nieuw op het forum is. Hoyma zei dat Cathy (geloof ik?) moest oppassen met persoonlijke gegevens. Maar ze staat toch niet met haar echte naam? En als ze wel met de echte naam staat zijn er meerdere die zo heten. Ik denk dat je een probleem kan krijgen als je met je voor-en-achternaam erop gaat staan. Als mensen je dan opzoeken op google, komt echt alles in beeld. Op geboortedatum zou je ook kunnen google'n. Maar wie zou dat moeten doen? Ja,je weet het nooit natuurlijk.

Even wat anders....gedachten over nickname's;

Xuma vind ik een heel hippe en grappige nickname (ik associeer daar dan ook gelijk bij dat zij vlot zou zijn en ook een beetje bijdehand op een positieve manier, hihihih) Bij Xuma denk ik zelfs aan een soort hip-bijtje, zoemm zoemm hihihi ;D

Hoyma heb ik altijd al een beetje apart vinden klinken, maar nietemin erg benieuwd naar de persoon erachter. Ik weet dat Hoyma in Australie of Nieuw-zeeland woont :P

Ja en Ricca he, de "wijze Moeder" van dit forum, die ook gewoon echt Ricca heet  :)

Klaproos1945; Klinkt nostalgisch, vriendelijk. Een bijzonder aandeel op dit forum, van niemand iets aantrekkend in de positieve zin van het woord, zij weet vast wie ze is en schrijft daarnaar. Dromerig, maar toch doeltreffend, een beetje een eenling in haar bijzonderheid, soms wat vaag, maar toch liefdevol...

Julia, ook klein tijdje niet gehoord. Haar nickname is heel bijzonder want een klein kindje heette zo (haar kindje, geloof ik, heel bijzonder verhaal vond ik dat/ Topic ; algemeen/ hoe kom je aan je nickname) Ja, Julia vind ik heel erg lief klinken en wat kan ze/je dromen duiden, ge-weldig!!!

Bij Smurf had ik eerst het idee dat het om een schoolganger zou gaan, alleen bij de associatie van smurf dacht ik dat. Maar wat kan ik ernaast zitten, hiihih. Het gaat om een vrouw van tegen de 60! (vrouwen van na de 50 jaar noem ik wijze vrouwen) Sara wordt je toch als je 50 jaar wordt en bij de heksen relligie zien ze de oudere vrouw ook als wijs.
Dus ik was benieuwd, misschien is ze klein dacht ik, of vindt smurfen gewoon leuk. Een kleine wijze Smurf 60+ hihih  ;D zomaar wat gedachten...

Moest wel lachen, ik had een soort hint gegeven dat ik de voorstelronde van Ricca, Palo, Julia, Dolf enz gemist had, maar nee hoor geen sjoege.. ;D. Dus doosje gaf nog eens een hint en nee hoor, geen sjoege. Dus ik weer invullen; Ricca zit op 14  Januari 2011 alweer 7 Jaar op dit forum. (7 getal van spirituele wijsheid, inzicht enzz) (en wat is Moderator Master lid? Heeft het echt alleen met het aantal berichten te maken , of heeft Catharina Ricca aangesteld hihihi, want dat had ik zelf al ingevuld) Palomino heeft zich ook in Januari aangemeld , maar dan een jaartje later, die zit er dus al 6 jaar op straks. Happy being Dolf zit in het midden, die zit in oktober hier alweer 6 jaar. hihiihi en toen kwam ik achter iets grappigs; Julia melde zich exact op dezelfde dag en jaar (!) aan als Ricca (hebben jullie dit afgesproken?). Die vieren dus beiden hun 7-jarig jubileum. Of wie weet maak ik tegen die tijd een TOPIC aan voor hun, lijkt me enig!
Maar hun voorstelronde is er dus niet. Ik dacht, tjaaa, na 6, 7 jaar alsnog voorstellen, misschien vinden ze dat wat achterhaald. Maar waarom? Lijkt me erg leuk, dus afwachten maar weer. Kijk mensen gaan soms dingen invullen als ze het niet weten, wat ook helemaal niet erg is hoor.

Je kan ook wel een beetje spieken (klein beetje maar) zo lees ik dat Palo eigenlijk Annelies heet en 50 jaar is. Wijze vrouw; Palo-Annelies-Sara :) Ik raakte ontroerd van het verhaal over de koeien en de les in Dankbaarheid die ze leerde, echt heel erg mooi en bijzonder!

Er was trouwens iemand die een beetje bot reageerde op de droomuitleg van Smurf. Dat was inderdaad een binnenkomer, maar dat betekent niet dat degene dan weg moet/mag blijven hoor! Als nog Welkom hoor; Ernesto! Hoe kom jij aan je nickname en doe jij ook aan voorstelrondjes? ;D

Ik vond sommige dingen ook niet echt kloppen, zoals SPINNEN - IEMAND PROBEERT JE IN ZIJN WEB TE STRIKKEN.
, of WEG MET IJS EN\OF SNEEUW -- IS NEGATIEF(OP GLAD IJS BEGEVEN.)of KAST -- JE WORDT BEGRENST/BELEMMERD en nog een aantal wat ik kort door de bocht vind of niet vind kloppen. Maar wat Smurf ook zei; het was zomaar een greep en ieder geeft ook weer andere uitleg aan dingen. Ik denk zelf dat je het geheel moet interpreteren en ik geloof zeker in symbolen, maar niet op een vaststaande manier 8)


Nou dit was weer de post, ajuus!
Loes :)  

We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Kiwiwoman

Leuk, Loes!

Ik ben hier ook al een tijdje - af en aan, totale tijd ingelogd, zoals hierboven staat: 1 dag, 16 uren en 3 minuten - maar dat komt doordat ik kanker heb gehad en wel wat anders te doen had, dan op forums te struinen! Ja, beter worden was prioriteit en dat ben ik nu! Hoi!

Ik woon in Nieuw-Zeeland in het noorden van het Noordeiland. Paradijselijk! Ben getrouwd, heb 2 kinderen in Nederland en ik ben 58 jaar, niet net zo oud als Smurf. Mijn leeftijd houd ik niet zo bij, dus een vergissing was snel gemaakt. Nee, ik heb geen zin om het te veranderen in het antwoord aan Smurf. Emotioneel telt het afgelopen jaar dubbel, dus het klopt toch wel.

Over de nickname: mijn kinderen zeggen: 'Hoi, ma!', als ze me aan de telefoon krijgen, dus dat is het antwoord. Ik had eerder de nickname 'Kiwiwoman', maar omdat er nog zo een op het net was met die naam, heb ik de mijne veranderd om geen vergissingen met haar te krijgen. De y in 'Hoyma' kwam met mijn echte naam numerologisch beter uit.

Ik ben op dit forum omdat ik al zo'n 17 jaar astrologie studeer en als je het net googled op astrologie kom je vanzelf hier terecht. Bovendien weet ik een heel klein beetje van dromenuitleg en de I-Tjing en nog wat andere psychische zaken. Ik ben bovendien heel erg nieuwsgierig, dus da's beter!

En wie ben jij?

Luna

Hoi Hoyma!

Leuk je reactie!
Ik wist dat je kanker hebt gehad, dat stond me nog erg bij.
En wat ben ik blij dat je nu schoon bent Hoyma!
Het klinkt zo vreemd "schoon" maar toch noemen ze het zo. Schoon van kanker.
Jij praat open en direct over je ziekte die geweest is, dat waardeer ik.
Zelf ben ik ook een open persoon en mijn moeder was dat ook.
Zij stierf vorig jaar aan leverkanker, pas 53 jaar oud.
Wat had zij graag nog wat extra jaren gekregen, maar het mocht niet zo zijn...
Om mezelf te helpen heb ik talloze manieren om tegen leven en dood aan te kijken.
Want het overlijden van je moeder veranderd je wezenlijk! Zelf geloof ik dat we allemaal een bepaalde tijd hebben op aarde, dat toeval niet bestaat en dat de dingen voorbestemd zijn.
Zo zijn er nog vele spirituele dingen waar ik mijn heil in zoek, vooral het Boedisme trekt me erg aan de laatste tijd.
In het Hier-en-Nu zijn , stilte, overgave... (en later hoop ik Meditatie) :)

Hoyma, jouw ziekte zal je vast wel veranderd hebben? Want wat ga je stil staan bij de kwetsbaarheid van het leven en bij machteloosheid, overgeleverd zijn aan... en vechten!
En wat mag jij nu vieren dat je "kind" van deze wereld bent! Je bent dan wel 58 jaar, maar nu besef je waarschijnlijk hoe jong dat nog is! Mijn oma is 78 en geniet VOLOP van het leven!
Dankbaarheid is de sleutel tot overvloedigheid en overvloedigheid vermeerderd!
Je zal vast van elke dag genieten Hoyma en de wezenlijke dingen om je heen zien. Vooral ook je liefhebbende kinderen, relaties, vriendschappen!

Ik sta heel anders in het leven nu. Ik merk dat alles mij zo veranderd heeft. De tranen zitten net onder de oppervlakte en ik voel me kwetsbaar. Maar toch schuw ik dat niet, het mag er ook zijn.
Regelmatig rollen de tranen bij mij, ik koester ze. Tranen zijn de parels van de ziel las ik ooit en ik ben het nooit vergeten. Want in die tranen zit vaak ook dankbaarheid. Het is zo gek, maar juist door mijn verdriet diep te doorleven sta ik veel meer stil bij dingen. Bewustwording heeft het mee te maken.
Ik leer lessen van Dankbaarheid, Vergeving, Mededogen en vele andere en wat ben ik steeds maar weer dankbaar en tevreden en steeds een beetje meer.

Lieve Hoyma, jou wens ik de overvloedigheid van Leven toe!
Vele jaren in gezondheid, blijdschap en overvloed!
Alle goeds voor jou en je familie!

En veel liefs, Loes :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Laure

#209
Citaat van: Hoyma op september 26, 2010, 23:42:47 PM
en ik ben 58 jaar, niet net zo oud als Smurf. Mijn leeftijd houd ik niet zo bij, dus een vergissing was snel gemaakt. Nee, ik heb geen zin om het te veranderen in het antwoord aan Smurf.
haha!

Citaat van: *Loes* op september 26, 2010, 11:35:24 AM
Xuma vind ik een heel hippe en grappige nickname (ik associeer daar dan ook gelijk bij dat zij vlot zou zijn en ook een beetje bijdehand op een positieve manier, hihihih) Bij Xuma denk ik zelfs aan een soort hip-bijtje, zoemm zoemm hihihi ;D
Ik denk altijd aan Zuzu's flower petals (van de film It's a Wonderful Life); de film waarin George Bailey wou dat hij dood was (geldproblemen etc.), en een engel kan zijn vleugels verdienen door George op andere gedachten te brengen. Dit doet de engel door George een wereld te laten zien waarin er nooit sprake was van George.
George krijgt het dorp en zijn familie en vrienden te zien alsof hij inderdaad nooit had bestaan. Dan kan hij zien hij welke positieve bijdrage hij toch levert in het leven van de mensen. Dan wil hij natuurlijk terug leven, "Oh I want to live again... Please, God, let me live again." Dat is maar een woord natuurlijk, en God laat hem weer leven. Hij voelt in zijn broekzak en vindt er de bloemblaadjes van Zuzu, zijn kleine meisje dat met een verkoudheid in bed lag en deze bloemblaadjes daags voordien aan hem had gegeven.
Allez, een echte kerstklassieker dus... Kan niet wachten om hem terug te zien!




Wat ik mij trouwens altijd al afvroeg, wat was er zo bijzonder op het forum op maart 08, 2008, 09:57:47 am?