Dringend en belangrijke hulp bij deze legging !

Gestart door devilvi, januari 07, 2005, 23:46:36 PM

devilvi

Dag Allemaal ,

Ik zou willen vragen dringend wat hulp te krijgen van jullie bij volgende legging met als vraag :

Wat zijn de directe concsequenties bij  het stoppen van mijn relatie met ...?

Ik heb zeven kaarten gelegd met bijhorend onderwerp...

kaart 1: Mijn sterkten => getrokken kaart = DE ZON
kaart2 : Mijn zwakte => getrokken kaart = bekers 6
kaart3 : Ondesteuning of hulp = DE DWAAS
kaart4 : Tegenstand = Koningin van bekers
kaart5 : Deze beslissing zou ik moeten nemen = Pentakels 6
kaart6 : Dan zal dit gebeuren = pentakels 7
kaart7 : De oplossing =Koning van staven


Hoop dat jullie mij kunnen helpen voor deze belangrijke beslissing...angezien ik nog niet veel kennis heb met tarot vraag ik om jullie hulp, want dit is voor mij van groot belang !!!

Dank jullie  :-[

Vincent

carmelita

Lieve Vincent ken de betekenis van de kaarten wel, maar laat de intrepetatie graag aan iemand anders over, voordat ik de plank mis sla. Maar antwoord krijg je zeker. Wacht maar af ;D Knuf Carmi :-* :-* :-*

devilvi

dank je Carmi , daarom dat ik het ook hier in de groep gooi voor ik een verkeerde beslissing zou nemen wat toch van groot belang is voor mij  :(

greetz
Vincent

carmelita

Hoi Vincent Dolf is zich vast aan het voorbereiden he Dolf ;D Knuf Carmi :-* :-* :-*

devilvi

hehe

Dolfie , Dolfie, Dolfie  8)
ik zie wel , maar vrees dat ik morgen die beslissing ga moeten nemen  :'(, ik voel me er niet goed meer bij en vooral zou ik dit doen voor Rani dat ze weer niet voor een volgende keer in die draaikolk meegesleurd wordt  :'(

Vincent

carmelita

Lieve Vincent het komt wel goed, laat dat maar aan Phi over, had niet in de gaten dat hij ook online stond, en ik voelde dat je dringend hulp nodig had. Vertrouw maar op Phi. Knuf en sterkte Carmi :-* :-* :-*

devilvi


carmelita

Hoi Vincent, maar zie nu dat Dolf ook online is, door het berichtje. En je kan het ook met een gerust hart aan Dolf overlaten, wat kei lief van hem, dat hij op dit tijdstip even de tijd ervoor wil nemen. Thats my kind off Guy. Knuf Carmi, je komt er wel uit. Echt waar. Ik denk aan je. Terwijl Dolf ermee bezig is, brand ik een kaarsje voor je, op die manier stuur ik je van hier uit licht en warmte kanjer. Knuf Carmi :-* :-* :-*

devilvi


Opti-Mystique

#9
Ha Vincent! Nachtelijke leggingen blijven incidenteel hè ;)
Here goes:


In een legging hebben de kaarten uit de Grote Arcana veruit de grootste invloed. In dit geval De Zon en De Dwaas.

De Zon: geeft in dit geval behoefte aan duidelijkheid voor jezelf aan en de zaken helder in willen zien. Je ziet momenteel dat je relatie met je partner in de ijskast staat en dat e.e.a. er onzeker voor de toekomst uitziet. Het geeft aan dat jij een poppenkast in stand houdt, de schijn ophoudt en net doet of er niets aan de hand isââ,¬Â¦ terwijl er eigenlijk niets is. Verder m.b.t. je emoties geeft het aan, dat je je leeggezogen voelt, waardoor je je moe, lust- en futloos voelt. Duidelijkheid voor jezelf hebben is positief, dat is deze kaart, ook maar niet altijd. De Zon kan soms dus te heet worden. Op gebied van de liefde kan deze kaart staan voor het onbereikbaar lijken te zijn cq. te blijven van degene van wie je houdt op dit moment. Hoe is het met je energiepeil gesteld? Kan het zijn dat de zaken zwarter lijken, doordat je zelf niet overloopt van energie?

Bekers 6: geeft de noodzaak aan om gedachten, attitudes of voorwaarden nog eens onder de loep te nemen. Hoe je tegenover iets staat en bepalen wat je belangrijk vind binnen een relatie. Realiseer je dat je niet alles kunt hebben in iedere relatie en dat hoe hoger de lat gelegd is, hoe groter de kans op teleurstellingen. Met betrekking tot verbintenissen geeft deze kaart jouw wens voor de toekomstige situatie aan, maar tevens dat je twijfelt of dit gaat werken of realiseerbaar is. Ook heb je de neiging bijzonder terug te kijken naar het verleden, zoals de dingen vroeger waren. Het verleden draagt bij aan wie jullie vandaag de dag zijn en jullie zijn beiden gegroeid en dus niet meer dezelfden, wie jullie waren. Ook tijdens persoonlijke groei is het belangrijk dat jullie op 1 lijn kunnen blijven of elkaar bij kunnen houden, anders groeien jullie wellicht uit elkaar. Ook ben je ongeduldig, omdat vooruitgang niet zo snel komt als je wilt of verwacht had.

De Dwaas: geeft de complexheid van de situatie aan. Jullie beiden hebben een andere benadering van de relatie. Jullie hebben gemixte gevoelens over de mate van geven en nemen binnen de relatie en je oordeel over wat jij vindt, dat de ander bereid is om te investeren in de relatie. De Dwaas geeft wel de basis aan, die jullie reeds met elkaar hebben en de ruimte waarop iets op deze fundering kan groeien. De kaart adviseert je om te kijken in welke mate deze relatie nog kan bijdragen, in je persoonlijke groei. Hebben jullie elkaar nog iets te bieden, kunnen jullie elkaar blijven volgen in de persoonlijke groei en biedt je relatie voldoende ruimte: groeit de één niet ââ,¬Å"uitââ,¬? de relatie?! Zo ja: investeer erin. Zo nee, onderneem actie! Want deze kaart laat zien dat je ontevreden bent en je oncomfortabel voelt, omdat je intuïtief het gevoel hebt dat er een wijze van je leven leven is, waar jij je beter bij denkt te voelen en waarin je weer op dreef komtââ,¬Â¦ Je voelt je nu afgeremd. De Dwaas staat voor nieuw begin en loslaten van het oude. Kan staan voor de hele relatie of enkel oude opvattingen en/of routines betreffende deze relatie.

Koningin van Bekers: dit kan niet anders dan de dame in kwestie zijn; een Schorpioen(achtige)? Kan het eigenlijk niet linken naar iets anders. Óf ze wil voor jouw gevoel niet meewerken óf ze heeft een compleet ander idee of invalshoek over de kwestie, wat leidt tot confrontaties tussen jullie.

Pentakels 6: Zessen staan veelal voor het moeten maken van keuzes. Op het liefdesgebied geeft het de afwezigheid van een geliefde aan; een gemis dat binnen de huidige relatie ervaren wordt dus. Het geeft ook aan dat je, ondanks dat je samen bent, het gevoel hebt dat er een afstand tussen jullie bestaat en dat deze steeds groter lijkt te worden. Het benadrukt om niet steeds met ââ,¬Å"hoe het wasââ,¬? te blijven vergelijken, maar om te kijken naar het ââ,¬Å"nuââ,¬? en naar de nabije toekomst. Verder geeft het aan je eerste gevoel te volgen qua idee wat jij denkt dat de beste te nemen actie is.

Pentakels 7: deze kaart, en ik ben het deze legging al eerder tegengekomen, geeft aan dat je rekening kan houden met onverwachte wendingen in de kwestie, waarvan je nu nog geen besef hebt. Deze kaart staat voor een periode van alleen zijn of introspectie (gevoelsmatig naar binnen kijken). Met betrekking tot relatie staat het voor teleurstelling in de liefde en de mogelijke keuze, om tegen je wil, alleen verder te gaan. Op gebied van verbintenissen staat deze voor het bezien van een relatie en je gaan afvragen of het is wat je wilt. Met betrekking tot geluk wordt expliciet geluk genoemd in de relatie, die plotseling omslaan naar een betere situatie.

Koning van Staven: deze kaart staat hier voor jouw persoon in een mogelijke uitkomst van de kwestie. Deze kaart adviseert je om je wat luchtiger op te stellen ten opzichte van je relatie. De kaart laat zien dat je de neiging hebt om je emotioneel van je problemen af te sluiten, maar dat wegstoppen van je twijfels die je nu hebt tevens leiden tot het oplopen van de druk. En ook dat je gespannen, explosief en snel geïrriteerd bent, maar dat dit zal veranderen door het verkrijgen van een nieuwe visie, welke je meer vertrouwen en optimisme geeft. Deze Koning is er op zichzelf gericht, dus het draait hier voornamelijk om jou en waar jij je goed bij voelt.

Beste Vincent, het lijkt erop alsof de kaarten in eerste instantie doordenderen in het nadeel van je relatie, maar ik wil je toch op het hart drukken om serieus aandacht te schenken aan de volgende dingen die genoemd zijn: reeds een fundament aanwezig om op te bouwen, onverwachte wendingen die je nu nog niet kunt beseffen, plotseling omslaan naar een betere situatie. Ik weet niet wat de motivatie is om morgen per sé die beslissing te willen nemen, maar als je enigszins jezelf tijd kunt gunnen om je gevoel de doorslag van je beslissing te laten zijn, dan wil ik je sterk adviseren om jezelf die tijd in ieder geval te gunnen. Bepaal of de deadline van morgen écht noodzakelijk is! Hoge verwachtingen hebben, over je schouder naar het verleden blijven kijken & vergelijken en ongemerkt van elkaar afdrijven door te weinig communicatie of persoonlijke groei van de betrokkenen, kunnen een relatie uiteindelijk nekken. Maar zijn tevens in een vroeger stadium bij te sturen, wanneer beide personen zich bewust (willen) worden en bereid zijn er energie in te steken. De uitkomst van deze legging is duidelijk: zet de zaken voor jezelf op een rij, waarbij je gevoel de leidende factor is. Op basis daarvan kun je een keuze maken, waar je achter kunt staan en hiervoor gaan!

Ik wens je veel sterkte en wijsheid!
Welterusten voor strax en greetzzzââ,¬Â¦ van Dolf

carmelita

Hoi Dolf wat frappant terwijl jij met de legging bezig was heb ik voor Vincent ook 3 kaarten getrokken. Ik weet wat meer van zijn situatie af, maar zowel jou intrepetatie als die van mij lijken erg veel op elkaar. Klasse dat je dit voor mijn kanjer hebt willen doen, en geloof me het was ( is) voor hem heel erg belangrijk. Knuf Carmi :-* :-* :-* ps niet Pink, maar ik heb net zonder rationeel na te denken op de verzendknop gedrukt :'(

twisted

welke legging is hier gebruikt als ik vragen mag ?