Wat betekent Zwaarden 5?

Gestart door Gabriëlla, juni 21, 2016, 11:11:14 AM

Gabriëlla

Omdat bovengenoemde kaart sinds een week vaak ter tafel komt, heb ik gisteravond een legging gedaan en die heet Directe Consequenties. En juist dat laatste lijkt mij op Zwaarden 5 van toepassing.

1. Mijn kracht                           : Staven Schildknaap
2. Mijn zwakte                          : De Zegewagen
3. Ondersteuning                     : Staven 9
4. Tegenstand                          : De Gehangene
5. Aanrader                              : Zwaarden Aas
6. Dan gebeurt dit                    : De Dwaas
7. De oplossing                        : Zwaarden 6

Mijn inzet en/of mijn persoon wordt niet gewaardeerd/niet gepruimd! Onderzoek goed door wie en waarom niet lijkt deze legging te zeggen. Uiteindelijk is afstand nemen van het gebeuren of de situatie het beste.
Daarbij kan ik gerust een beroep doen op mijn intuïtie (Staven Schildknaap). Ik moet er alleen voor waken dat mijn gedachten niet alle kanten opschieten, ook dat ik me niet teveel laat leiden door emotie.

klaproos1945

De zwaarden 5 zegt ook Gabriella

Laat je door moeilijkheden niet onderuit halen en vaak
zijn we zelf ook geneigd om dat met ons zelf te doen.

(Mijn inzet en/of mijn persoon wordt niet gewaardeerd/niet gepruimd!)

De drie figuren op kaart III-4

Ook andersom  kan de weg van figuren op de kaart beschreven worden;
een weg van groot naar klein;
de weg terug naar de bron, naar de rivier;
een ommekeer; zich herbezinnen,
het zoeken naar het water des levens.









klaproos1945

#2
De zwaarden 5 zegt ook Gabriella




Laat je door moeilijkheden niet onderuit halen en vaak
zijn we zelf ook geneigd om dat met ons zelf te doen.

(Mijn inzet en/of mijn persoon wordt niet gewaardeerd/niet gepruimd!)

De drie figuren op kaart III-4

Ook andersom  kan de weg van figuren op de kaart beschreven worden;
een weg van groot naar klein;
de weg terug naar de bron, naar de rivier;
een ommekeer; zich herbezinnen,
het zoeken naar het water des levens.









Gabriëlla

Wat heb je te melden over de inhoud van deze legging Klaproos?

klaproos1945

(Mijn inzet en/of mijn persoon wordt niet gewaardeerd/niet gepruimd!)

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?

En wat heeft voor jou eigenlijk de betekenis van zwaarden 5?
Want  je geeft mooie beschrijvingen weer als je kaarten beantwoord...
Die worden met respect behandeld door jou dat zie ik keer op keer...
Hoe is het eigenlijk heel diep van binnen met jou zelfrespect tegenover jezelf gesteld.



Gabriëlla

Dat is nou juist de hamvraag Klaproos! Wie is diegene? Ik voel dus nattigheid maar weet niet waar het vandaan komt.

Verder ben en blijf ik een relatief nuchter persoon met een, al zeg ik het zelf, genuanceerd zelfbeeld.

Nogmaals: wat haal je uit de hele legging? Ik heb niet alleen maar een dagkaart geplaatst.

klaproos1945

  nee dat klopt Gabriella
Met de dagkaart ben ik begonnen omdat je vertelde dat je die al ....

Omdat bovengenoemde kaart sinds een week vaak ter tafel komt, heb ik gisteravond een legging gedaan en die heet Directe Consequenties. En juist dat laatste lijkt mij op Zwaarden 5 van toepassing.

Vandaar die hamvraag van mij maar nu zijn we er nog niet achter ...
zal me toch maar eens over deze legging buigen beginnend met de zegewagen
Jouw zwakte Wilt die nog  al eens met jou gaan zegevieren?

De wagenmenner met lauwerkrans- 2

In jou  zwakken kant zul je niet kunnen veranderen
maar wel een andere richting geven het is de subjectieve kant van het leven.
daar liggen de beslissingen die we zelf nemen of genomen hebben.
Daar blijven we dan vaak te lang aan vast houden in de kracht van de schildknaap.
Die zich focust op de top ervaringen. Maar deze heeft ook tevens de opgave
zich te verheffen en te verdiepen en zich op een nieuw niveau te begeven.

Dus handel je met jezelf in jou zwakke kant nog onzeker en blijf je
onbewust bezig en kan je bepaalde aspecten nog niet helemaal loslaten.
Vergeet hierbij niet dat je de dingen een voor een kunt aanpakken.
Een ding tegelijkertijd loslaten.

Nu kan het de ondersteuning hier in je eigenlijk dwars zitten,
Het verband om je hoofd van staven 9.

Het is even uitzoeken met welke staaf je aan het werk bent...
Wat zegt jou het vuur van staven of leg ik je teveel het vuur aan de schenen....
En is dit tevens de valkuil die vermoedt dat er iets gaande is en toch
Zorgeloos wilt verder gaan met het beroemde rugzakje dat ieder mens met zich mee draagt
Verlaat het stilstaande water dat is het verleden.
Geen beweging meer in te krijgen die rugzak kan je afdoen en als je nog eens wilt bekijken
wat er nog allemaal inzit zou ik je dat toch willen afraden want dat is het stilstaande water.
en roei je nog steeds in het verleden.....
Geef jezelf de kans om uit deze inpassie te komen en maak een bewuste overgang
naar het nieuwe niveau

Klaproosje


Gabriëlla

DANK JE Klaproos 8) Ik noteer het nu, ga het later allemaal nog eens over lezen!

GABRIELLA

klaproos1945

graag gedaan Gabriella en nog een fijne leuke dag ;)

Gabriëlla

Hoi Klaproos,

Treffend dat je je afvraagt welke staaf ik bij Staven 9 vast hou. Want mogelijk is dit de laatste staaf van het verleden. Ik heb veel van het verleden geleerd maar moet nu verder, hetgeen ook gaat gebeuren.
Ik denk dat deze kaart ook met mijn onderliggende motieven c.q onderliggende wil te maken heeft. Als ik dit eens nader onder de loep ga nemen, dan kan er misschien iets heel anders uit komen. Doordat ik hier nog te weinig greep op heb, gaat de wagenmenner van De Zegewagen (te) veel wisselende kanten op.
Die ondersteuning kan misschien helemaal geen ondersteuning zijn.

Ik denk te weten waar die zwakte  van De Zegewagen in zit, namelijk het moeilijk kunnen loslaten van een dierbare collega. Op dit punt is mijn ego zwak en dat zeg ik niet gauw van mezelf. Kom ik weer terug op Staven 9, waarom is hij zo dierbaar is dan de vraag.

Staven Schildknaap zegt mij dat er in ieder geval nog één nieuwe dierbare op mijn pad komt. Maar dat is natuurlijk afwachten.

libram

Hallo Gabriëlla,

Wat betekent de kaart zwaarden 5, een kaart die zoals je zegt die week regelmatig tevoorschijn komt. Natuurlijk is het belangrijk in welke hoedanigheid deze kaart zich presenteert. In de gemoedstoestand kan deze erop duiden dat je emotioneel wankel op je benen staat en een beetje in de knoop met jezelf. Onvrede, rusteloosheid en verandering zijn kernwoorden die bij het getal 5 horen, kennis weetgierigheid en afstandelijkheid bij de zwaarden. Het is een kaart die scheiding aangeeft waarin oude banden verbroken worden, werksituaties veranderen maar er een nieuwe omgeving gloort aan de horizon. Dit gaat allemaal gepaard met pijn in het hart, verdriet en/of berouw. De scheiding op mentaal nivo kan erop duiden dat ingenomen standpunten, opvattingen, meningen, vooroordelen veranderen (of dienen te veranderen) en dat illusies opgegeven worden.
De kaart geeft ook aan dat er conflicten/vijandigheden in het spel zijn maar bovenal dat het begrip “acceptatie” een kerngegeven is van de kaart die zwaarden 5 is en weliswaar wordt er strijd aangekondigd doch wordt dit een (pyrrus) overwinning of nederlaag, dat is afhankelik van jouw instelling. Het is de tijd waarin jij jezelf op de eerste plaats dient te zetten.
Dit even in het kort de zwaarden 5.

Wat de legging betreft:
Jouw kracht: Nieuwe inzichten, risico’s durven nemen en met enthousiasme en creativiteit het nieuwe tegemoet te treden.

Je zwakte: Je zelfbeheersing, zelfverzekerdheid en beheersen van je emoties

Ondersteuning: Hetgeen dat in het verleden is gepasseerd en het besef dat fouten gemaakt mogen worden en we hieruit de lessen hebben geleerd zonder spijt, zonder wraakgevoelens.

Tegenstand: Niet weten wat te doen, (Opoffering is noodzakelijk) Hoe meer je iets wil, hoe meer je iets moet opgeven

Aanrader: Trek je niet terug, ga de realiteit niet uit de weg, kom in actie en laat desillusies uit het verleden los

Dan gebeurt dit: Een nieuw begin en/of andere richting Spontaan en zorgenloos, Geloof in jezelf en vertrouwen op gevoel. Het onvoorspelbare vol verrassingen

De oplossing: Het verleden achter laten

Liefs,
libram

Gabriëlla

Hey Libram!

Ik begin maar meteen met het laatste: het verleden loslaten, dat is de kern van Zwaarden 5. Deze kaart geeft aan dat ik ooit op een zwakke plek geraakt ben, daar staat deze kaart althans ook voor. Vooral in combinatie met Staven 9!! Mijn handelswijzen kunnen uit hele andere motieven voorkomen dan ik zelf niet eens door heb. Het nieuwe ga ik met durf tegemoet maar eerst de hindernissen van bijvoorbeeld De Gehangene overwinnen.

Ik ben momenteel aan het scheiden op mentaal niveau ja, dat hakt er nu nog in. Het is absoluut geen excuus maar helaas wel de oorzaak ervan dat ik emoties soms laat gaan. Dit slaat op een persoon in het bijzonder maar ik merk ook dat relaties in zijn algemeenheid zeer aan verandering onderhevig zijn momenteel.
Ik vraag me nu alleen nog af wat de reden(en) zijn voor die vijandigheid maar goed, dat komt later nog wel uit denk ik.

Dat opgeven heeft ook weer met relaties te maken denk ik maar kan het nu nog even niet plaatsen. Ik denk wel dat dit het begin is (maar niet van het einde :D) van (nieuwe) relaties die een belangrijke rol in mijn leven gaan spelen. Een tijdje terug schreef ik al dat werk minder belangrijk werd. Dit gaat nu uitkomen! Je zou dus grofweg kunnen stellen dat ik in een transformatiefase zit van werk naar relaties. Het begin (Zwaarden 5) is er al!

Een geboorte is weliswaar een zeer mooie en bijzondere gebeurtenis, het doet wel zeer en dat geldt niet zelden voor de geboorte naar wat nieuws!

Mijn Grote Dank voor je
zeer leerzame en ondersteunende bijdrage!!

GABRIELLA