Kaartlegging gevraagd

Gestart door Payal, juni 12, 2016, 11:11:35 AM

Payal

Goedemorgen allemaal,

Ik ben pas voor mijzelf begonnen als zelfstandige. Heel spannend en zeker een uitdaging. Aan de andere kant slaat soms de twijfel toe of het mij zal lukken om er een goedlopend bedrijf van te maken. Ben volop bezig met promoten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een legging.

Groetjes,

Kinia

Grijze man

Hallo Kinia,

Ik krijg het volgende

Het bedrijf = staven 2

De hoop = Ridder bekers

De angts = Schildknaap Bekers

Wat werkt voor = staven 8

Wat werkt tegen = bekers 8

Wat is de waarschijnlijke uitkomst = staven 5

Wat ik hier uit opmaak is dat het bedrijf voor jou een nieuwe start is waar je vol vertrouwen aan begonnen bent, terecht want de staven 2 geeft succes aan bij het starten van een nieuw project.
Je hoopt op netwerk achtige zaken lijkt het, mond op mond reclame, bekend worden in bepaalde kringen, opdrachten ophalen bij sociale gelegenheden?
Je angst is wat lastiger te duiden, ben je bang dat je je gaat vervelen? bang dat je teveel gaat forceren omdat je zoveel creatieve energie hebt en het moeilijk vind geduld op te brengen?

Wat voor je werkt is dat er grote kans is dat je binnenkort goed nieuws krijgt, zaken gaan sneller en succesvoller dan je had gedacht.

Wat tegen je werkt is toch iets van onrust, een gevoel dat je het toch anders moet doen, beetje in lijn met je angst.

De waarschijnlijke uitkomst is dat jij je rol moet vinden in een samenwerking met anderen, jullie moeten aan elkaar wennen en de pikorde vaststellen. Ieder op de juiste positie om samen een optimaal resultaat te behalen, dit bied kansen om de leiding te nemen, neem die alleen als dat voor jou de juiste positie is en jij inderdaad het beste bent op die plek.

Misschien dat die samenwerking je een uitdaging geeft, misschien moet je in opdracht werken of je commiteren op bepaalde zaken die je niet helemaal zinnen. Stel het resultaat boven je ego, eerst moet de zaak lopen en daarna kan je aan een basis werken waarin je zelf de touwtjes compleet in handen hebt.

Het is een beetje wazig, maar hopelijk weet jij het in te vullen met de details die jij kent over jouw bedrijf, zo niet verwerp dit dan, jij bepaalt de toekomst, de kaarten geven alleen mogelijke invloeden aan :)

Gabriëlla

Hoi Kinia,

Je treft het dat ik hier net online ben! Ik kan meteen een kleine legging voor je doen.

1. Hier draait het om: Pentakels 5
2. Zo begint het: Zwaarden 10
3. De reacties: Pentakels Ridder
4. Het resultaat: Staven 10

1. Pentakels 5 laat de persoon in kwestie meestal nog een tijdje in het onzekere. Ik kan in principe niet echt zeggen of het gaat lukken maar ik heb toch het idee dat geldgebrek voor een project of iets anders een rol speelt of gaat spelen. Dit geeft mij geen hoopvol gevoel.

2. Je zult in ieder geval dingen achter je moeten laten en/of je van bepaalde ballast moeten bevrijden, wil je als zelfstandige kunnen slagen. Wil of kun je dit niet, dan ziet het het somber voor je uit en zijn de kaarten op positie 3 en 4 niet belangrijk meer.

3. De mensen waarmee je te maken hebt zijn weliswaar zeer betrouwbaar en degelijk maar ook conservatief en stijfkoppig. Hoewel deze mensen zeer ijverig en bekwaam zijn, raad ik je toch sterk aan om het vertrouwen van anderen proberen te winnen.

4. De twee tienen in deze legging duiden op een kleine verandering in je omgeving, huis of werk. Aangezien jouw vraag over werk gaat, heeft deze verandering de meeste betrekking op werk.
Het werk wat je nu doet, zal op een gegeven moment emotioneel en/of financieel zeer belastend voor je zijn. Dit werk vraagt een steeds grotere inzet van je en de resultaten blijven nihil of onvoldoende. Ik krijg wederom het gevoel dat de vooruitzichten niet al te best zijn. Alleen deze kaart is al een aanrader om te kijken of het misschien beter is om een andere weg in te slaan. In jouw geval zijn er ook nog eens die twee tienen. Ik denk dat je op den duur zelf een andere richting in wilt gaan slaan!! Een richting die minder belastend voor je is en die ook beter bij je past.
Handel goed doordacht en vooral NIET impulsief!

GABRIELLA

Gabriëlla

@Grijze man en Kinia,

Ik weet niet of die angst onterecht is. Ik denk eerlijk gezegd helemaal niet. Tijdens mijn legging kreeg ik een beeld van weliswaar zeer betrouwbare maar aards conservatieve mensen die willen dat alles persé op hun manier moet. Van onderlinge overleg zoals dat al jaren in veel bedrijven gaat, lijken deze mensen niet gehoord te hebben of ze willen er bewust niets van weten. Dan kun je het verdomd lastig krijgen in de pikorde!
Als leidinggevende ben je niet almachtig, is mijn ervaring. Als de samenwerking met je "onderdanen' niet tot stand komt vanwege onwil hunnerzijds dan houdt het op een gegeven ogenblik op.

Dan kun je misschien op een gegeven moment zelfs niet anders, moet je met een andere groep mensen de samenwerking aangaan! Als dat niet lukt is een andere richting van werk een betere optie, zowel emotioneel als financieel. Ik hoop dat die netwerkzaken een andere en vooral betere werkkring van 'onderdanen' voor Kinia oplevert!

Zakelijk gezien zijn er inzichten genoeg, nu de samenwerking en medewerking nog.

Payal

Citaat van: Grijze man op juni 12, 2016, 11:39:24 AM
Hallo Kinia,

Ik krijg het volgende

Het bedrijf = staven 2

De hoop = Ridder bekers

De angts = Schildknaap Bekers

Wat werkt voor = staven 8

Wat werkt tegen = bekers 8

Wat is de waarschijnlijke uitkomst = staven 5

Wat ik hier uit opmaak is dat het bedrijf voor jou een nieuwe start is waar je vol vertrouwen aan begonnen bent, terecht want de staven 2 geeft succes aan bij het starten van een nieuw project.
Je hoopt op netwerk achtige zaken lijkt het, mond op mond reclame, bekend worden in bepaalde kringen, opdrachten ophalen bij sociale gelegenheden?
Je angst is wat lastiger te duiden, ben je bang dat je je gaat vervelen? bang dat je teveel gaat forceren omdat je zoveel creatieve energie hebt en het moeilijk vind geduld op te brengen?

Wat voor je werkt is dat er grote kans is dat je binnenkort goed nieuws krijgt, zaken gaan sneller en succesvoller dan je had gedacht.

Wat tegen je werkt is toch iets van onrust, een gevoel dat je het toch anders moet doen, beetje in lijn met je angst.

De waarschijnlijke uitkomst is dat jij je rol moet vinden in een samenwerking met anderen, jullie moeten aan elkaar wennen en de pikorde vaststellen. Ieder op de juiste positie om samen een optimaal resultaat te behalen, dit bied kansen om de leiding te nemen, neem die alleen als dat voor jou de juiste positie is en jij inderdaad het beste bent op die plek.

Misschien dat die samenwerking je een uitdaging geeft, misschien moet je in opdracht werken of je commiteren op bepaalde zaken die je niet helemaal zinnen. Stel het resultaat boven je ego, eerst moet de zaak lopen en daarna kan je aan een basis werken waarin je zelf de touwtjes compleet in handen hebt.

Het is een beetje wazig, maar hopelijk weet jij het in te vullen met de details die jij kent over jouw bedrijf, zo niet verwerp dit dan, jij bepaalt de toekomst, de kaarten geven alleen mogelijke invloeden aan :)

Hi grijze man,

Dankjewel voor de legging. Super!
De onrust komt voornamelijk omdat het een nieuw begin is voor mij. Ik ben jaren bezig geweest voor andere in mijn vakgebied en heb nooit echt een kans gekregen om mezelf te bewijzen dat ik het wel degelijk kan. En nu een nieuw bedrijf, mezelf promoten en naam maken.

En ik ontkomt niet aan netwerken en samenwerkingsverbanden. Ik moet idd wat je zegt mijn ego dimmen en geduldig zijn. Om naam te maken moet ik het idd even anders doen.

Dankjewel grijze man ik voel me gerustgesteld en weet wat ik nu moet doen.

groetjes,

Kinia

Payal

Citaat van: Gabriëlla op juni 12, 2016, 11:53:47 AM
@Grijze man en Kinia,

Ik weet niet of die angst onterecht is. Ik denk eerlijk gezegd helemaal niet. Tijdens mijn legging kreeg ik een beeld van weliswaar zeer betrouwbare maar aards conservatieve mensen die willen dat alles persé op hun manier moet. Van onderlinge overleg zoals dat al jaren in veel bedrijven gaat, lijken deze mensen niet gehoord te hebben of ze willen er bewust niets van weten. Dan kun je het verdomd lastig krijgen in de pikorde!
Als leidinggevende ben je niet almachtig, is mijn ervaring. Als de samenwerking met je "onderdanen' niet tot stand komt vanwege onwil hunnerzijds dan houdt het op een gegeven ogenblik op.

Dan kun je misschien op een gegeven moment zelfs niet anders, moet je met een andere groep mensen de samenwerking aangaan! Als dat niet lukt is een andere richting van werk een betere optie, zowel emotioneel als financieel. Ik hoop dat die netwerkzaken een andere en vooral betere werkkring van 'onderdanen' voor Kinia oplevert!

Zakelijk gezien zijn er inzichten genoeg, nu de samenwerking en medewerking nog.

Bedankt voor je legging Gabriëlla. Ik hoop op het beste. Ik heb nu mijn richting gevonden en wil hier sowieso mee verder en verder groeien.

groetjes,

Kinia