Kruis van bestemming

Gestart door lenco83, september 07, 2014, 20:01:29 PM

lenco83

Hallo mede mens ,

Een kruis van bestemming heb ik uit een boekje gehaald en heb deze gelegd, ik weet niet wie er bekend mee is maar vond het een mooie legging om dieper in jezelf te kijken met behulp van de kaarten.

de vorm is een (jezus) kruis  van rechts naar links 1tm5 3 al kruispunt, boven naar beneden 7tm13 
6 en 7 boven dan 3 en dan 8 tm 13 

      6
      7
5 4 3 2 1
      8
      9
      10
      11
      12
      13

Kaart aanduiding (overgenomen van boekje )

4 Lichaamlijk (id)
5 Geestelijke (ego)
6 Super ego (moraal)
7tm13 Hogetepunten van het leven
2 Karma les
1 Belangrijkste doel in het leven
3 Uitkomst culminatie kaart

De legging die ik deed en mijn interpetatie

4 Pentakel 6> afwegen delen, maar ook durven vragen
5 Kracht      > sterk willen zijn , krachtig elegant
6 Bekers  4>  Weigeren van aanbod . innerlijke gevoel niet erkennen ? niet met gevoel op 1 lijn zijn

7 Matigheid > afwegen emoties balans vinden
8 De duivel >  agressie drift te lang vast gezeten in negatieve spiraal (zelf gekozen ) ??
9 Bekers 7> Keuzes maken maar ook moeite met keuzes maken
10 Pentakel schilknaap> nieuwe kans krijgen aanbod ?
11 Pentakels9> Rijkdom ?
12 Bekers 9>  tevredenheid  maar ook gesloten hartchakra
13 Bekers 10 > Huisje boompje beestje geluk met gezin

2 Bekers aas > gevoel overvloeid , liefde in overvloed aangeboden liefde ?
1 De zon >  gelukkig zijn intenst gelukkig ,  het kind niet vergeten maar erkennen ?
3 Pentakels 10> innerlijk rijkdom , geestelijke kennis filosofie , spiritueel ?

Als ik kijk zie ik veel overeenkomsten en valt mij op dat er geen staven of zwaarden in voorkomen maar veel bekers en aantal pentakels ,  ik denk daarom dat de bekers hier voor universele liefde ( gods kracht) en liefde voor mezelf betekend .

Wat ik van het totaal verhaal maak : 
Het delen maar misschien ook wel afwegen van gevoel en gedachtes en daarbij ook durven te vragen om hulp.
Kracht wil ik graag hebben :) sterk zijn maar wel eerlijk
Weigeren van aanbod door onvrede

Afwegen van gevoelens het ballans vinden in emoties en gedachte
agressie en driftig omdat ik vast stond voor lange tijd zowel gedrag als gedachte naar binnen gericht als wel naar buiten.
Moeite hebben met keuzes maken en daarbij stil staan inplaats van verder gaan
Nieuwe kans op werk gebied en of schooling ? nieuwe opleiding gestart .
Rijkdom? ? als ik rijk word dan mag dat toch echt wel snel gebeuren
Defensief  hart chakara gesloten niet zeggen wat in het hart zit en dat vast houden ?
Huisje boompje beestje is wat ik graag zou willen ja

Gevoel overvloeit emoties in onbalans ? aanbod liefde van hoger nivo
de zon (dit is ook mijn persoonskaart die ik zelf heb uitkozen en vast houd als "mijn" kaart)
kind durven te zijn innerlijk gevoel laten blijken uitdragen genieten intenst gelukkig zijn
Culminatie kaart Innerlijk rijkdom kennis spiritueel ontwikkelen ?

dit ik wat ik het idee er bij heb, aantal dingen voelen daarbij goed en aantal vind ik lastig te interpeteren
over het algemeen vind ik het erg sterk overkomen en kloppend maar hoor graag hoe anderen dit zien en als ik iets over het hoofd zie hoor ik dat graag

groeten lenco :)

dameblanche

een interessant legging, nooit van gehoord, maar ik zal me er eens in gaan verdiepen.
als ik  zo kijk naar je kaarten dan springt kaart 1 er al direct uit ,de zon, de positiefste kaart van het geheel, d.w.z. dat je zeer energiek bent, je bent ook zeer leergierig ook interesse in de psychologie en het spirituele, je wit verdiepen in je innerlijke kant.[pentakels 10]
de afwezigheid van zwaarden en ook staven wil zeggen dat je niet tegen ruzies en disharmonie kan, het haalt je uit je energie. de kracht zit namelijk in het aanbrengen van harmonie op je werk, maar ook in het helpen van mensen, je wordt gelukkig als je mensen kunt bijstaan en helpen., waarbij je jezelf nogal eens wegcijfert.
energie die je nodig hebt voor jezelf om je innerlijke kind te kunnen gaan onderzoeken en zoals je zegt erkennen, want daar gaat het in het leven om. [bekers aas]
we komen op aarde en we verzamelen alles om zo goed mogelijk op aarde te kunnen leven, een huis, kleding, geld etc, dit zijn de eerste 7 kaarten van de grote arcana.


je wilt dieper, je ziet het aan de kaarten, matigheid, maar je komt ook daarbij de duivel tegen, eerlijk naar jezelf durven kijken, durf je over je eigen schaduw heen te stappen, je zit nog in een bepaalde fantasiewereld [bekers] waarbij je je het leven veel te mooi wilt afspiegelen, je trekt je hier graag in terug, je bent op zoek naar totale geborgenheid [pentakels 10].
je bent perfectionistisch, je legt de lat graat te hoog voor jezelf, waardoor je steeds tegen een muur aan loopt. dat is niet op je werk het geval ,maar ook in je prive leven, je komt wel sociaal over, maar kruipt daarbij te vaak weer terug in je schulp, je durft er niet uit te komen, het is moeilijk om je fantasiewereld te verlaten en de werkelijkheid te aanvaarden.

gr. marianne





lenco83

Hey marianne

Je hebt eerder vragen beantwoord die overeen komen met deze uitleg,
maar wat bedoel je precies met fantasie wereld en hoe leg je die link met de kaart ?
ja klopt ik trek me terug en laat niet veel mijzelf zien , ik leef dan ook al enkele jaren erg terug getrokken
maar het leven te mooi afspiegelen kan ik eerlijk gezegd niet zo 123 in vinden,

en hoe haal je de geborgenheid uit pentakels 10 ? leuke is wel dat ik een witte hond heb :)

Duivel ja die zit overal in elk mens maar is wel een kant die ik heb gehad maar niet voor kies , ik denk zelf dat het meer met het verleden te maken heeft gehad een bepaalde les :) althans dat gevoel heb ik sterk

als ik kijk naar wat ik voel/zie in de kaarten komt het  oppervlakkig over al zit er wel een klein aantal overeen komsten maar misschien beter gezegd aantal trefwoorden 

Ik snap dat je je op je intuitie werkt maar hoe leg je de link of heb je wellicht bepaalde gave(s) ?

dameblanche

leven in een fantasie wereld is je terug trekken vanuit de realiteit, wegkruipen in je eigen veiligheid, weglopen van de realiteit, de wereld als te hard ervaren.
de duivel geeft aan dat we slaaf zijn geworden van onze verlangens,  i.p.v. meester te zijn over ons lot.
dit kan betrekking hebben op een alles overheersende obsessie, [verslaving].
een gevoel van hulpeloosheid en schaamte aan deze verlangens te moeten toegeven kan op de duivel betrokken worden.
men is slaaf, men voelt zich slaaf.
men leeft niet echt vanuit zichzelf, men stelt zijn geluk afhankelijk van het gedrag van anderen.
men leeft in de ogen van de ander.
men duwt zichzelf weg.
men vlucht weg in het surrogaat, in het vervangingsmiddel/genotsmiddel dat een roes veroorzaakt.
je hebt het afgezworen, zeg je maar wat is er voor in de plaats gekomen? ben je in staat om los te komen van de verwachtingen van de ander?
je niet meer hoeven onderwerpen aan de goedkeuring van de ander?

wat is een gave?
we hebben allemaal een 6e zintuig, of je dit 6e zintuig gaat ontwikkelen ligt geheel aan jezelf.
in je onderbewustzijn ligt elk antwoord, twijfels worden veroorzaakt door jezelf te verwijderen van je eigen intuitie.

lenco83

wat er voor in de plaats is gekomen is een hoop problemen
waar ik al jaren mee loop , maar denk dat er ook maar weinig positiefs is in mijn leven
dit voelt zo en denk ook wel dat de kaarten die je legt en bespreekt dit bevestigen ,
ik hoor weinig anders dan dit is niet goed dat is niet goed dat kan anders ...

Wat mij gelukkig maakt weet ik niet , dit is iets waar ik vanaf mij jeugd al mee bezig ben en nog niet goed weet ondanks testen divers werk zeg ik nu nog ik weet het niet en ongelukkig ben , ik zie mijn toekomst dan ook het zelfde in aangezien ik het gewoon weg niet meer weet en te veel negatieve prikkels krijg waar ik ook naar toe ga .

mezelf zijn staat gelijk aan straf en problemen krijgen en als ik niet mezelf kan zijn ( hoewel ik niet weet wie of wat dat is )  hoe moet ik het dan zijn ... ik doe echt me best maar ik blijf maar horen dit is niet goed dat is niet goed dat kan anders  en dat stopt blijkbaar nooit

ik doe me best maar ben ook zo moe van alles en had zo graag wat positiefs gehad in me leven
want als dat blijkbaar word gegund zal ik wel iets hebben gedaan waardoor het niet voor mij is weg gelegd

zal vanmiddag me best doen het rationeel te bekijken, maar het gevoel doet gewoon zo zeer






dameblanche

#5
leg de lat voor jezelf niet zo hoog, lenco, probeer zo veel mogelijk te kunnen genieten van de kleine dingen om, je heen, kijk naar buiten ,geniet van de natuur, van een vogel die voorbij vliegt, geniet van de verkleuring van de bladeren, de mensen die langs lopen, zo kun je gemakkelijker om gaan met de ups en downs in je leven...
verslavingen zijn er om leegtes op te kunnen vullen, als de verslaving overwonnen wordt is die leegte er weer opnieuw.
dit moet je opvullen met een nieuwe activiteit.
verslavingen treden ook op als je maar moeilijk met je emoties en gevoelens kunt omgaan.
emoties toestaan en mogen beleven.

lfs marianne