keltisch kruis legging

Gestart door waterman, juni 06, 2014, 13:17:22 PM

waterman

Omdat ik me ook begin te interesseren voor de tarot (naast de lenormand) heb ik een trekking gedaan.
Echter ben ik hier nog helemaal niet in thuis en vroeg me af of er misschien iemand mee zou willen kijken naar mijn legging. (hij is wel online gedaan maar je kon de kaarten zelf kiezen)

uitgangspunt: 9 van zwaarden
impules (remmend of bevorderend): schildknaap zwaarden
hierop rust het: Kracht
invloed recente verleden: Magier
bewust niveau: 9 van pentagrammen
nabije toekomst: Schildknaap kelken
eigen instelling: 3 van staven
kracht/invloed van anderen: 6 van pentagrammen
hoop/vrees: 2 van pentagrammen
uitkomst/sleutel: 4 van staven

als ik de losse uitleg lees zitten er wel een aantal mooie kaarten tussen zoals kracht en volgens mij ook 4 van staven.
Misschien dat iemand mee zou willen kijken om er 1 geheel van te kunne maken.

Alvast bedankt.

dameblanche

zowel voor het thema, als voor het bewust nivo zien we 2 negens liggen.
het verschijnen van een negen betekend tevredenheid en het verlangen om vooruit te komen,echter bij de zwaarden 9 zien we dat er iets meer uitdaging voor nodig is.
waar lig je van wakker, wat zit je dwars, de zwaarden page geeft aan dat er een beginnend conflikt is ontstaan, je dient hierbij goed op te letten welke beslissing je nemen gaat.
eigenlijk gaat hier om een bepaalde vaardigheid die ontwikkeld moet gaan worden, deze vaardigheden zitten immers in je.
je wilt graag weten wat je hierbij voelt, daarbij wil je voorkomen dat je je kwetsbaar op gaat stellen.
je zult daarbij je eigen wilskracht kunnen aanboren,  waarbij je omgeving daar zeer loyaal tegenover staan.
je zult hier iemand gaan tegen komen die in die talenten gelooft en biedt je weerspiegeling aan.
je twijfelt aan je vermogen om iets uit je handen te laten komen.
toch zul je zegevieren, je enthousiasme zal aanstekelijk werken.

gr. marianne

waterman

Hoi Marianne
Heel erg bedankt voor de tijd die je eraan hebt besteed.
Mag ik nog wel iets vragen? Ik dacht zelf dat zwaarden 9 eigenlijk niet echt positief was. Lees ik het goed dat het in deze context betekent dat ik nu in een situatie zit waarin ik graag vooruit wil komen maar dat dat iets moeilijker bzzal gaan oc meer voeten in de aarde heeft zeg maar?
Een beginnend conflict is inderdaad waar.en ik twijfel dasr een beetje in. En ben daarin ook inderdaad een beetje bang wat ik daarin moet doen. Wil.wel iets doen ( uig mijn handen laten komen dus)

Citaat van: marianne op juni 07, 2014, 00:10:21 AM
eigenlijk gaat hier om een bepaalde vaardigheid die ontwikkeld moet gaan worden, deze vaardigheden zitten immers in je.
je wilt graag weten wat je hierbij voelt, daarbij wil je voorkomen dat je je kwetsbaar op gaat stellen.
je zult daarbij je eigen wilskracht kunnen aanboren,  waarbij je omgeving daar zeer loyaal tegenover staan.
je zult hier iemand gaan tegen komen die in die talenten gelooft en biedt je weerspiegeling aan.
je twijfelt aan je vermogen om iets uit je handen te laten komen.
toch zul je zegevieren, je enthousiasme zal aanstekelijk werken.

Mag ik het zo lezen dat dit stukje ook gast over het conflict waar ik nu een beetje inzit? Als ik je uitleg zo een beetje laat inwerken ook met de mogelijkheid dat sommige kaartjes ook ondersteboven gelezen kunnen worden klinkt het voor mij wel sls een mooie legging. Voor de grote arcana kaarten kracht en magier vond ik een beegje lastig vanwege de plaats waar ze vielen.

Heel erg bedankt nogmaals en ik ga het even op me in laten werken.
Heb nog een vraag waar ik een legging op wil doen maar dan niet online zodat ef dus ook kaarten ondersteboven vallen.
Eerst deze maar eens bekijken. Weer een hoop geleerd.

Lfs

Sas-8314

heej waterman :)

ik leg ze zelf meestal via http://www.the-tarot-reader.com/kaartleggen/
daar heb je ze ook omgedraaid.

:-*
what defines us is how well we rise after falling

dameblanche

zwaarden 9 is een van de meest depressieve kaarten van het tarotspel, maar ik voel bij jou geen echte depressie, je ligt er niet zozeer van wakker, OMDAT er ook veel positieve kaarten omheen liggen.
kijk waar het op rust; kracht.
kijk ook naar het bewust nivo, pentagrammen 9, de gelukskaart, maar ook vertelt het mij dat je een rationeel denken mens bent.
ook komende vanuit de magier geeft het al aan dat je heel goed voor jezelf beslissingen kunt nemen, alleen hier ligt het conflikt op gevoelsnivo, en dat strookt iets minder met je oplossend rationeel vermogen.
komt goed hoor, gezien de staven 3 en ook de staven 4 weet je wel hoe je daar mee moet omgaan.

succes, hou je me op de hoogte?

lfs marianne

waterman

Dank je we lieve Marianne

Ik zit in een situatie inderdaad flink in conflict met mezelf.  Erg nuchter vanuit mijzelf heel erg rationeel maar conflict spreekt inderdaad mijn gevoel aan. Gevoel heeft de overhand gehad maar mijn hoofd neemt het weer over omdat ik ook echt het idee heb dat mijn gevoel niet helemaal eerlijk is en me voor de gek houd (door wat ik zelf zie). Toch blijft er een onbestemd gevoel maar mijn hoofd wil heel graag rust. En daarom heb ik een besluit genomen maar er blijft twijfel Of ik er ggoed aan doe.En je hebt helemaal gelijk dat ik heel goed weer wat ik wil en welke beslissingen ik moet nemen. Nu vecht mijn hart echter heel hard met mijn hoofd.

Omdat ik dan toch twijfel en een beetje een leidraad zoek hoe ik ermee xou kunnen omgaan heb ik nohg een aanvullende legging gedaan met de vraag wat er in deze situatie gaat gebeuren. (Geen idee of het slim is nu een legging te doen masr dat is dan toch dat rationeel denken dat soort van houvast zoekt om mij  gevoel te zeggen dat ze het mis had)

Wat er dus gaat gebeuren in die situatie
Uitgangspositie staven aas
impuls zwaarden 2
hierop rust het bekers 5
Recent verleden geliefden omgekeerd
Mbewust niveau toren omgekeerd
Nabije toekomst Oordeel
Eigen instelling zwaarden 4
Omgeving zwaarden 7
Hoop en vrees staven ridder
Afloop pentakels 10

Veel zwaarden maar ook ambitie een besluit nemen en volgens mij zegt zwaarden 4 ook letterlijk dat ik vor mijn gevoel toe ben asn rust.

Heel erg bedankt sas voor je extra site.
En Marianne bedankt voir je helder verhaal en ik hou je op de hoogte.
Lfs waterman.

dameblanche

je hebt nu een nieuwe legging gedaan op eenzelfde situatie.
oké, je kunt er ook voor kiezen omeen 11e kaart te trekken of een punt meer uit te diepen, bijvoorbeeld kaart 9.
wil je daar meer info over, trek dan 3 kaarten hierbij.

maar goed, ik kijk voor jou iets verder, uitgangspunt de aas der staven, opgewondenheid over het feit, je ziet ook wat de zaak blokkeerd, het hart maakt geen contact met het hoofd, je bent immers gewendt alles rationeel op te lossen.
ik zie hier eerder dat je gene keuze durft te maken, omdat je achtervolgt zal gaan worden door spijt.
hierdoor zal de situatie nog wel even aanhouden,doordat je geen keuze maakt, de knoop niet doorhakt blijf je liever ook aanmodderen.
toch gaat het de goede kant op, toch komt er een oplossing, maar dan niet vanuit de hoek waar je nu aan denkt
geadviseerd wordt afstand te nemen, je gaat anders over je eigen grenzen heen. immers een rechtstreekse confrontatie zal averechts werken, uiteindelijk zal geborgenheid en veiligheid weer terugkeren.

waterman

#7
@ Marianne

Dank je voor je uitleg. Die extra legging is vooral uit onervarenheid denk ik en een beetje als houvast.
En eigenlijk maakt het me het nu juist nog wat moeilijker  ::)
Ik had voor mezelf namelijk al een soort van beslissing genomen om als ik begin volgende week geen tegen reactie ziu hebben ik dat zou doen dmv dus een rechtstreekse vraag/confrontatie. Ik sukkel al te lang en mijn hoofd en hart zullen hierinnooit op 1 lijnzitten ben ik bang. Heb namelijk zelfs heel sterk de drang om dat nu al door te zetten maar moet het van mezelf de komende week echt even loslaten.
Ik had nu dus juist eigenlijk wel een keuze gemaakt en voornamelijk met mijn hoofd maar ook om zowel mij  gevoel als mijn hoofd rust te geven. Mijn gevoel heeft me voor mijn idee ook een beetje voor de gek gehouden.
Ik ga er nog eens over nadenken wat te doen. Wel of niet die beslissing volgende week doorvoeren (met misschien niet het gewenste resultaat) maar wel met eindelijk rust.

Dank je wel marianne en bedankt voor de uitleg over het trekken van een extra kaart. Ik hou je op de hoogte.
Lfs

waterman

#8
@marianne

In deze kwestie is er per direct wel een eind gekomen aan het emotionele gedeelte en weet ik nu zeker dat mijn gevoel niet klopte met mijn hoofd (het onderbuik gevoel heeft me danig in de steek gelaten). Voortaa toch maar gewoon weer op mijn rationele vermogens vertrouwen. Een rechtstreekse confrontatie heeft in dit geval ook geen zin en daar zou ik me alleen zelf maar vervelend bij voelen (heb wel gereageerd). Mijn beslissing die ik had genomen hoef ik daarbij ook niet meer uit te voeren. De keuze hoef ik zelf niet meer te maken dus dat aanmodderen is gelijk afgekapt.
Deze kant is afgesloten en ik moet wel afstand nemen.

Citaat van: marianne op juni 08, 2014, 23:50:57 PM
toch gaat het de goede kant op, toch komt er een oplossing, maar dan niet vanuit de hoek waar je nu aan denkt

Ik ben benieuwd van welke kant en op welke manier ik dit kan gaan verwachten. Hopelijk hoef ik er niet heel lang op te wachten.

lfs

dameblanche

klopt waterman, de kaarten wijzen erop dat het zich vanuit een andere hoek gaat oplossen.

waterman

#10
Ik ben benieuwd en ook of het dan om deze situatie zelf gaat of dat het meer om mijn gevoelens gaat. En natuurlijk ook de hoek vanuit waar het gaat komen en of ik het herken.
Ik wacht geduldig af.

nogmaals heel erg bedankt voor je duidingen. ik hou je op de hoogte.

waterman

@ marianne
Sinds deze week is er letterlijk een pak van mijn schouders gevallen. Hoe moeilijk ook het is helaas niet mogelijk om met iedereen vrienden te blijven ook al was die wens er van 2 kanten. En wie weet wat er over maanden of misschien jaren gebeurd.
Verder wel het gevoel dat ik iemand naast me mis en ik zou graag dat weer ervaren maar heb niet het idee dat dat snel gaat gebeuren.
Dus een gedeelte is opgelost en de rest is afwachten.
De wilskracht uit je duiding is zeer zeker uitgekomen.

Bedankt en ik wacht nieuwsgierig af wat er gaat gebeuren.

Lfs waterman