Keltisch Kruis over mijn relatie

Gestart door Marit, september 21, 2013, 11:25:27 AM

Marit

Ik trek dus een KK om te weten hoe het met mijn relatie verder moet, en vind het maar een raar allegaartje. En 5 van de Grote Aracana, zoveel heb ik er normaal niet, wat houdt dat in?

Willen jullie me helpen er wat van te maken, aub?

1. situatie: Staven 6
2. belemmerende/helpende factoren: Ridder Staven omgekeerd
3. onbewust: Koningin Zwaarden omgekeerd
4. bewust: Gehangene
5. verleden: Oordeel
6: toekomst korte termijn: Duivel omgekeerd

7. instelling van vraagsteller: De Dwaas
8. omgeving: Schildknaap Staven omgekeerd
9. hoop/vrees: Pentakels 7
10. toekomst lange termijn: de Dood

Marit

Dit is hoe het op mij overkomt:

De situatiekaart Staven 6 betekent voor mij zege. Inderdaad hebben we nu een relatie, maar os ik dat zo’n triomf vind, tja, dan zou ik geen KK leggen, zeker?
Belemmerende factor: Ridder van Staven: dat ik niet te snel moet willen gaan, maar hij ligt omgekeerd, dus ik wil niet te snel.
Onbewust: zie ik de dingen dus helemaal niet helder, met verstand noch intuïtie, met die Koningin Zwaarden omgekeerd. Ik ben wel niet afstandelijk.
Bewust: De Gehangene: ik trek me terug om tot inzicht te komen. Ja, ik heb even het gevoel van: laat maar lopen zoals het loopt, ik ga het niet meer sturen, en laat het maar eens van zijn kant komen ook.
Verleden: het Oordeel: ik heb zo wel het gevoel dat ik ondertussen al over alle vorige vriendjes heen ben, verwerkt, vergeven, begrip, al wat je wil.
Onmiddellijke toekomst: Duivel omgekeerd. Die snap ik niet. Ik ben kwaad? Momenteel wel ja, omdat hij niet enthousiast genoeg is naar mijn idee. /We hangen aan elkaar om de verkeerde redenen? Ja, idd zijn wij elkaar tegengekomen op nogal kritieke momenten in ons leven, maar ik let er wel voor op niet op hem te gaan steunen ofzo.
Hoe kijk ik er tegenaan: De Dwaas: ja, inderdaad, het was een sprong in het diepe, waarbij ik op mijn intuïtie vertrouwde dat wij wel tot een relatie in staat waren. Ik weet niet of ik daar nu nog op vertrouw.
Reactie van de buitenwereld: Schildknaap Staven omgekeerd: het kan de buitenwereld niet echt veel schelen.
Hoop/ vrees: ik vrees dat het allemaal een illusie zal zijn, en dat ik me wat wijsgemaakt heb. / ik ben bang dat ik andere prioriteiten ga moeten stellen, mijn manier van leven ga moeten veranderen, teveel tijd/energie in hem ga moeten steken ten koste van andere dingen
Lange toekomst: de Dood: een transformatie, maar is dat dan omdat ikzelf ga veranderen door de relatie en doen we dan samen verder, of eindigt eerst de relatie en krijg ik dan pas mijn inzicht. Ik heb de kaarten voor deze relatie al eens gelegd, en toen kreeg ik ook Dood op deze positie.

Ik zie er geen geheel in, en geen raad of advies.

En nu ga ik kijken wat Ricca over deze kaarten te zeggen heeft.

dameblanche

staven 6 geeft aan dat je toch wil dat deze zich ontwikkeld, echter zelf heb je nu het idee dat je genoeg eraan gedaan hebt, je wilt een afwachtende houding gaan aannemen.
dit is dan ook duidelijk het verschil tussen wat je bewust wil laten zien en wat je onbewust uitstraalt.
onbewust wil e duidelijk vooruitgang, maar je wil het aan hem overlaten.
in het verleden heb je op deze manier ook de scepter steeds gezwaaid, ook erachter gekomen dat dat niet werkt, je wilt nu een andere aanpak.
eigenlijk wil je een goede relatie, een relatie die zich gewoon vanzelf ontwikkelt, zoals we in de sprookjesboeken kunnen lezen dat we nog lang en gelukkig leven.
de invloeden van buitenaf zijn er eigenlijk niet, althans er wordt op onvolwassen manier gereageerd, je hebt hier dus duidelijk ook niks aan, je wil duidelijk advies, voordat het weer op niks uitloopt voor jouw gevoel.
toch zal jezelf moeten gaan veranderen, dus op een andere manier tegen een relatie aan gaan kijken.
wat is voor mij belangrijk, en waarom vindt ik dat belangrijk, het gaat erom wat JIJ wilt.
de dood geeft niet per definitie aan dat er een einde aan gat komen, de duivel geeft aan hoe je er iets aan kunt gaan doen en dat is jezelf ontketenen.
los komen van doeleinden die niet na te streven zijn.
lfs marianne



Marit

dus het aan hem overlaten werkt niet? Ik krijg nogal veel tegenstand van hem als ik zeg wat ik wil, dan zegt hij: ja, jij denkt dat dat potentieel in mij zit, maar ik ben zo helemaal niet.

dameblanche

blijkbaar zit/zat je in een ongelijkwaardige relatie, in het begin wil je het hem naar de zin maken, maar op den duur gaat  zich dat wreken, meneer vindt dat allemaal wel goed, dingen worden voor hem opgelost, nu gaat hij zich egocentrisch opstellen en denkt dat het allemaal om hem draait.

Marit

vanavond was hij er wel toen ik hem nodig had.

Muluc

Hoi Marit,

Mij helpt het in zon periode als ik teveel heb gegeven om weer terug te gaan naar mezelf
door bijvoorbeeld weer te duiken in
mijn eigen passies, interesses en hobbies, fijne vrienden bezoeken (en het vooral even over andere, inspirerende dingen, te hebben). Zo Geef ik mezelf
ook wat en niet alleen anderen. Daarnaast merk ik dat ik
op die manier ook weer meer de positieve energie naar me
Toe trek en minder met negatieve aspecten bezig ben.
Deze vallen trouwens tijdens zo'n positieve bui sneller op zn plek
dan dat je er op focused. Je trekt ook andere mensen mee in het positieve
Dus misschien kom je (allebei) ook wat meer los op die manier.

Ik weet natuurlijk jouw situatie alleen op de manier hoe je het beschrijft
maar hopelijk heb je hier wat aan. Met positief en negatief probeer ik trouwens alleen het verschil van de ene en de andere kant aan te geven.

Zag dat in je legging opvallend veel kaarten uit de grote arcana liggen, is dit een onderwerp die vaker tegenkomt in relaties?

Misschien dat de omgekeerde koningin ook vertelt om minder te analyseren en je emoties niet te blokkeren maar het allemaal beter te laten stromen, geven maar ook nemen. De ander ook een kans geven om te geven.

Marit

Dank je voor je reactie Muluc! Ik heb ondertussen idd ook wat dingen voor mezelf en met vriendinnen gedaan en dan gaat het idd beter. Nu, het een beetje z'n beloop laten werkt blijkbaar wel: hij komt wel over de brug en ik doe idd ook spontaan leuke dingen voor hem die in me opkomen. Het zit precies wel goed op het moment.

Al vraag ik me wel af, én tijd voor mezelf, én voor vriendinnen, én natuurlijk werken, we zien elkaar precies zo weinig (maar sms-n nu al wel). Maar mss vindt hij dat eigenlijk wel goed? Hij is gewoon alleen te zijn. Enfin, we zien wel.

Marit

ik heb al zo'n beetje besloten een eind aan de relatie te maken (zie dagkaarten) maar nog eens KK gelegd. Ik ga wel een poging doen het zelf te interpreteren, heb dat al een beetje gedaan in mijn hoofd, maar ben bezig vanmiddag, noteer hier want moet tafel vrij hebben.

1. situatie: Schildknaap Pentakels
2. pos/neg. factoren: Zegewagen
3. onbewust: Koningin Pentakels omgekeerd
4. verleden: Pentakels 8 omgekeerd
5. bewust: Zon omgekeerd
6. korte termijn: Schildknaap Staven
7. instelling vraagsteller: Gerechtigheid
8. buitenwereld, en dat vind ik dan hem: Koning Pentakels omgekeerd
9. hoop/vrees: Keizer
10. lange termijn: Zwaarden 7

dameblanche

onzekerheid speelt, je wilt nog een gesprek waarin allerlei dingen uitgepraat zouden kunnen worden, maar je neemt de teugels niet in de handen [zegewagen].
diep in je weet je gewoon dat je die zekerheid niet kunt krijgen, wat dat betreft ben je te veel gekwetst geworden, egaal wat er uit komt, je wordt er niet wijzer van...hij kan je geen zekerheid brengen!
hoe ga je daarmee om?
je hebt er veel energie in gestoken, maar het heeft niet geleid tot het resultaat wat je ervan verwachtte..
leg je wat relaties betreft niet de lat te hoog?
een relatie moet groeien..je moet het ook de kans geven dat het kan groeien......maar het gaat erom, hoe je met zijn aard omgaat, maakt het je nog onzekerder, m.a.w. je zult het naar jezelf moeten draaien.
je bent zelf diegene die eerlijk, gematigdheid en evenwicht in de relatie wil brengen, ook daar voel je je het prettigst bij, gerechtigheid is naast kracht en gematigdheid een van de 3 deugdkaarten,
gezien de 2 'toekomstkaarten' wil je hem alsnog een kans geven, maar je blijft achterdochtig [zwaarden 7]

Marit

ik word idd onzeker van zijn gedrag, en daar heb ik geen behoefte aan nu, feestelijk bedankt.

Bedankt, Marianne!

Marit

bij deze heb ik hem laten weten dat ik geen liefdesrelatie meer wil, omdat we erg toch alleen maar alletwee stress van krijgen, wel nog vrienden zijn (al zal hij dat met zijn zwart-wit denken niet kunnen/willen denk ik) en dat ik er morgen eventueel nog wel over wil praten (wat hij volgens mij niet zal willen) maar dat we daarna niet gecompliceerd meer gaan doen.

Marianne: verwacht ik teveel van een relatie? Misschien wel, maar een reactie op wat ik zeg, communicatie, en een blije reactie als ik iets liefs doe in plaats van van manipulatie beschuldigd te worden, dat vind ik toch wel het minimum.

Marit

@Muluc: Grote Arcana, ja, dit zijn idd dingen die ik veel in relaties krijg, als sta ik normaal aan de andere kant en geef ik me niet. Zeer leerzaam eens in de andere positie te zijn dat wel. Ik krijg bewondering voor m'n exen.

Bij de laatste legging vind ik het trouwens nogal veel Pentakels, wat ik in een relatielegging nu ook niet verwacht. Behalve dat die yogacursus nu weggegooid geld is, en dat is dan jammer maar dat is dan zo, hebben wij financieel niks met elkaar van doen. Het zal hem eerder over het 'werken' aan de relatie gaan, zeker?