kwetsbaar opstellen

Gestart door Luna, februari 28, 2011, 11:47:19 AM

Luna

Lieve Allemaal,

ik loop stage en deed een legging voor mijn proces. dit is em. wie helpt mij mee interpreteren want ik ben weer eens onzeker..... ::)   Ik ben niet onzeker over mijn kunnen, want ik pak de dingen goed op en kan ook goed doorvragen binnen hulpverlening gesprekken. ik ben onzeker over mijzelf... de kaarten laten dit ook duidelijk zien.
de vraag was... Ga ik mijn stage halen ;)

Keltisch kruis

1. zwaarden 2                                  (ja ik worstel weer eens met mijn gevoelens)
2. Ridder van Kelken                          (ik heb zo graag wat aan te bieden, ben begaan met mensen)
3. zwaarden 8                                  (de dame worstelt nog meer, oefff)
4. zwaarden 6                                  (ik ging een onbekende toekomst tegemoed= de verleden kaart)
5. schildknaap van Staven                  (ik heb wat te bieden, dit is bewust)
6. Staven 9                                     (het verdedigings mechanisme? is dat niet mijn OUDE "ik" ??)
7. de HOGEPRIESTER                        ( diep van binnen weet ik; ik heb genoeg te bieden)
8. Staven 7                                      (anderen zien mijn gevecht??)
9. de wereld                                     (hoop/vrees kaart, de HOOP is vooruitgang)
10. AAS van Staven                           (oefff gelukkig!!! Deze stemt mij hoopvol, een pittig proces met goed resultaat. plaats tien is het uiteindelijke resultaat.

wie kan mij helpen met duiden (al is een en ander best duidelijk) ik wil graag leren en ook aan mezelf werken. ik zie dat anderen mij op plaats 8 zien als iemand die zich weer verdedigd, maar dat proces had ik jaren geleden al en heb juist geleerd om mij kwetsbaar op te gaan stellen. ze mogen allemaal mijn onzekerheid weten. ik ben ook maar gewoon een mens net als hun. waar komt mijn onzekerheid nu zo sterk vandaan?
liefss, luna

LEGGING 2; "Wat heb ik te LEREN in dit leerproces?"   (ik heb goed geschut en pak 3 dezelfde als vorige legging..)

1. het OORDEEL
2. zwaarden 6                           (weer!! is dit toeval na goed husselen van de kaarten?)    
3. de WERELD                            (weer !! ,,                   ,,  pak dezelfde kaarten ??? ::)
4. Ridder van Pentakels
5. De ZEGEWAGEN                    
6. de KEIZER
7. koningin van Kelken
8. Kelken 5
9. DE DOOD (hoop/vrees kaart)
10. AAS van STAVEN               (weeeeer!! en ook op dezelfde plaats!!! zo ongelooflijk apart die tarot!!!)

de zegenwagen en keizer trok ik vorige week ook in een legging)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

klaproos1945

1. zwaarden 2                                  (ja ik worstel weer eens met mijn gevoelens)

                                                    in de worsteling haal ik het volgende je kunt dieper injezelfzinken
                                                    om te luisteren wat je zelf te vertellen hebt ga een goed ten rade
                                                    welke gevoelens er bij jou nu spelen en wat ze voor jou te betekenen
                                                    hebben in deze kaart licht de uitnodiging om je innerlijk te schouwen

2. Ridder van Kelken                          (ik heb zo graag wat aan te bieden, ben begaan met mensen)

                                                     je bent klaar om te delen en uit te dragen van het vele wat je hart te geven hebt
                                                     je kunt je iets minder kwetsbaar opstellen want de emoties gaan hierdoor nog  
                                                     opspelen en hebben hierdoor nog wel eens de overhand en hierdoor worden je
                                                     emoties beschemd tegen pijnlijke invloeden van buitenaf die je zouden kunnen
                                                     verwarren als je trouw blijft aan jezelf sta je er goed en krachtig voor klaar om
                                                     iedere ontmoeting  van je ware intuitie te verdiepen en te bekrachtigen

3. zwaarden 8                                  (de dame worstelt nog meer, oefff)
                                                   
                                                    deze kaart word ook wel eens de gebondenheid aan groei genoemd
                                                    verlaat de diepten dan erken je het proces en de waarde van waar je je nu bevind
                                                     
4. zwaarden 6                                  (ik ging een onbekende toekomst tegemoed= de verleden kaart)

                                                     je wordt uitgenodigd om te ervaren om te kijken ,te luisteren en te ervaren wat
                                                     om je heen gebeurd voelen waarin het jou raakt en wat het jou te vertellen
                                                     heeft zonder te oordelen of actief te zijn en je eigenweisheden er in te ver-
                                                     mengen want dan kan de kaart aan kracht verliesen je kunt er op vertrouwen
                                                     dat het proces van de 6 zwaarden de tijd nodig hebben ook voor een lange
                                                      periode om innerlijke rust te geven
5. schildknaap van Staven                  (ik heb wat te bieden, dit is bewust)

                                                    je mag op de wind mee zweven
                                                    en door je rustige houding ben je een aangenaam
                                                    persoon om te ontmoeten juist in deze
                                                    houding is het spiegelende effect heel  krachtig  
                                                    en is er een mogelijkheid om elkaar in kennis
                                                    of ervaring te verijken                                          

6. Staven 9                                     (het verdedigings mechanisme? is dat niet mij van mijn OUDE "ik" ??)

                                                    ik heb mijzelf jaren kwetsbaar op gesteld en het heeft me in zoverre
                                                    eigenlijk steeds meer inde verdedeging gebracht de staven wand achter
                                                    je zorgt er voor dat je steeds mindersnel zult terug vallen in de oude
                                                    gebeurtenissen  het is voorbij en je zet je eerste voorzichte stappen op je nieuwe
                                                    pad het is je niet altijd in de koude kleren gaan zitten en het feit dat je nu verder
                                                    durft te gaan is heel dapper

                                                                                                       
7. de HOGEPRIESTER                        ( diep van binnen weet ik; ik heb genoeg te bieden)

                                                    je hebt voor het juiste beroep gekozen en de meeste van ons hoeven niet
                                                    van beroep te veranderen met deze kaart kun je je beroep meteen in praktijk
                                                    brengen voor de situatie zoals die nu bestaat in de priester word je wakker
                                                    in deze prachtige stromende beweging


                                                   
8. Staven 7                                      (anderen zien mijn gevecht??)

                                                    in deze kaart zit een aankondiging verweven dat in het grote geheel nog niet
                                                    gezien kan worden dit nieuwe heeft te maken met een optelsom van de vele
                                                    mogelijkheden die spelen of in het verleden gespeeld hebben ondanks de grootte
                                                    hoeveelheden van al die aspecten kun je met je huidige bstaan goed ui de voeten
                                                    sterker nog er zit een goede opbouw in en tezamen zullen de delen elkaar positief 
                                                    bewerken en vitaal versterken je staat in de startblokken en je kunt gaan waar
                                                    maken wat je sinds langetijd hebt getraind
                                                   


9. de wereld                                     (hoop/vrees kaart, de HOOP is vooruitgang)

                                                   het kan best een spannende periode zijn 
                                                   met vele nieuwe mogelijkheden en dat kan na de
                                                   periode  die jij er nu hebt op zitten een heel
                                                   aangenamen ervaring zijn zie het zonder angst
                                                   tegemoet voor je oerbron is het eenvoudig en
                                                   logisch wat zich openbaard ga je als vanzelf
                                                   aan en je vervloeid naar je innerlijke rust                                                 



10. AAS van Staven                           (oefff gelukkig!!! Deze stemt mij hoopvol, een pittig proces met goed resultaat.
                                                     de  plaats tien is het uiteindelijke resultaat.
                                                     
                                                     een nieuw begin niet zomaar een onbezonnen begin of een wankele start
                                                      waarin je later in zou vast lopen maar wel een krachtige mogelijkheid
                                                     die aanvangt in het hier en nu even niets doen om een mogelijke nieuwe
                                                     ruimte te laten ontstaan en het word je aangerijkt van uit de toekomst
                                                     succes met het aangaan van dit nieuwe begin
veel liefs van klaproos 1945

Luna

#2
lieve klaproos,

bedankt voor jouw mooie woorden :)
er zit zoveel positiefs in hetgeen jij zegt!
het deed mij glimlachen, een positieve vibe/ gevoel!
Ik zie het meer hoopvol in als daarvoor. het zal wel groei voor mij zijn!

ik vond het ook erg mooi wat je over de wereld kaart zei...het kan best een spannende periode zijn 
                                                   met vele nieuwe mogelijkheden en dat kan na de
                                                   periode  die jij er nu hebt op zitten een heel
                                                   aangenamen ervaring zijn zie het zonder angst
                                                   tegemoet voor je oerbron is het eenvoudig en
                                                   logisch wat zich openbaard ga je als vanzelf
                                                   aan en je vervloeid naar je innerlijke rust                                             



en over de staven AAS.... een nieuw begin niet zomaar een onbezonnen begin of een wankele start
                                                      waarin je later in zou vast lopen maar wel een krachtige mogelijkheid
                                                     die aanvangt in het hier en nu even niets doen om een mogelijke nieuwe
                                                     ruimte te laten ontstaan en het word je aangerijkt van uit de toekomst
                                                     succes met het aangaan van dit nieuwe begin
het is inderdaad geen wankele start of onbezonnen begin. het is de nieuwe mogelijkheid die mij wordt aangediend. ik zie het echt een stuk positiever in nu! Dank voor je positieve kijk! Daardoor vermeerderd nu ook mijn positieve gevoel. ik was nl helemaal een beetje chagrijnig deze dag vanwege al die lastige kaarten...
Heel veel liefs van luna
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Hoi Luna,

Jij worstelt met je gevoelens (Zwaarden 2) omdat je je hart niet durft open te stellen uit angst gekwetst te worden (Ridder van Kelken).

Staven Schildknaap geeft aan dat je weer helemaal opnieuw naar jezelf moet leren luisteren. Je hebt je, denk ik, ee nhele tijd voor jezelf afgesloten uit angst om gekwetst te worden. Je merkt nu al dat je weer open gaat staan voor het nieuwe, wil zelfs graag opnieuw beginnen want ik voel bij jou ook een angst om voor altijd alleen te blijven/in dezelfde situatie te blijven steken. (De Wereld)

Zwaarden 6 geeft zeker dat onbekende aan wat je bent aangegaan maar toont ook je door mij hier eerder genoemde angst. Terwijl je door de persoon of situatie in kwestie niet wordt bedreigd. Zwaarden 8 geeft namelijk ook aan dat je vast komt te zitten door je onzekerheden die feitelijk nergens op gebaseerd zijn. Misschien een aanrader voor jou om d.m.v tarotkaarten deze irrationele angst(en) op te sporen, zodat je er misschien wat verder mee komt?

De Hogepriester geeft zeker aan dat je genoeg te bieden hebt maar als je geblokkeerd bent dan wordt het moeilijker. Anderen zien jouw gevecht en mede daardoor krijg je met ongewenste reacties van je omgeving te maken, bijvoorbeeld agressie ofzo.

Staven 9 is naar mijn gevoel je oude ik die je in de toekomst gaat loslaten (Staven Aas) Je hebt nog wel e.e.a af te sluiten als ik dit zo eens lees. Ben je misschien een tijd lang eenzaam geweest?



Wat jij te leren hebt in dit proces.

Het Oordeel/Zwaarden 6 moedigen je aan om je niet zo snel gekwetst te voelen en in alle eerlijkheid naar jezelf en de situatie om je heen te kijken. Want zoals ik bij je eerste legging al heb vermeld: in feite heb je geen redenen voor onzekerheidsgevoelens van welke aard dan ook.

In het verleden heb je een overhaaste beslissing genomen waarvan je de consequenties niet (kon) overzien. Je hebt in je allerdiepste wezen besloten dat je dit niet nog eens wilt meemaken (De Dood) Als je hetgeen er is gebeurt zich niet meer herhaalt dan gebeurt het vaak ook niet meer. Het klinkt misschien heel gek maar zo werkt het vaak wel.

Weet je wel hoeveel moois je wel in je hebt (De Wereld)? Ik geloof dat dit maar langzaam tot je doordringt (Pentakels Ridder), al ben je wel heel hard met jezelf bezig om het verleden los te laten. Het begin is er toch?!
Koningin van Kelken onderstreept dit nog eens. Ik denk dat jij jezelf in al je schoonheid mag leren kennen en dat je van daaruit een mooi leerproces tegemoet gaat. Is er iemand in je omgeving die jou niet los kan laten?(Bekers 5)

In het geheel niet toevallig duikt ook hier weer Staven Aas aan het eind op: het symbool voor een mooi nieuw begin. Als je het volhoudt om in de kracht van de Keizer te blijven staan dan zal dat nieuwe begin zeker heel mooi zijn voor jou. Heb jij te maken (gehad) met een heer die nogal dominant is, die jou je zelfvertrouwen heeft afgenomen?

Ik hoop dat ik je in ieder geval voor een deel op weg heb kunnen helen.  Heel veel sterkte en liefs van Leeuwin


Luna

#4
Lieve Leeuwin,

Bedankt voor je duiding! Ik herkende er veel in en moest een traantje wegdrukken.
Dat was wat je over de wereld zei, het zinnetje;
Je merkt nu al dat je weer open gaat staan voor het nieuwe, wil zelfs graag opnieuw beginnen want ik voel bij jou ook een angst om voor altijd alleen te blijven/in dezelfde situatie te blijven steken. (De Wereld)
Dat klopt precies Leeuwin. Dat is dus die gekke angst die ik al een tijd voel. Dat ik voor altijd alleen blijf, dat verdrietige gevoel gaat al een tijd door mij heen. Maar het is een soort irationele angst. ergens weet ik dat het vast niet zo zal zijn, maar het voelt wel zo...
Ik ben erg lang eenzaam geweest en eigenlijk nog steeds wel. eenzaam terwijl ik best mensen om mij heen heb, een eenzaam gevoel in mijzelf misschien... :'(
Dat komt omdat mijn moeder ander half jaar geleden overleden is en al tijdens haar ziekte ging ik mij van de mensen om mij heen afsluiten. Ik heb de gewoonte om bij verdriet alles zelf te willen doen en mij te vervreemden van de mensen om mij heen. Ik draag mijn verdriet alleen en lijdt in stilte, zoiets.... :'( dat is niet zielig ofzo, maar meer een proces waar ik al een tijd inzit. Ik weet ook dat dit een KEUZE is. Ik geloof dat alles een keuze is en blijkbaar wil ik die eenzaamheid (nog)..

Meerdere dingen herken ik in wat je zegt. Vooral dat mijn onzekerheid eigenlijk nergens op gebasseerd is! Ook dat klopt helemaal. Op stage stellen ze hun vertrouwen in mij, ze hebben meerdere keren gezegt dat ik in een leerproces zit en dat ik niet alles direct hoef te kunnen.
Leeuwin, ik ben blij dat je meerdere keren benadrukte dat mijn onzekerheid niet nodig is! Ik had er al geen reden voor en begreep het al niet, er was geen aanleiding voor.

nogmaals benadruk je ook in legging 2; Want zoals ik bij je eerste legging al heb vermeld: in feite heb je geen redenen voor onzekerheidsgevoelens van welke aard dan ook.
nogmaals, ik begreep het niet omdat er dus geen aanleiding voor is geweest...

Jij schrijft; Weet je wel hoeveel moois je wel in je hebt (De Wereld)? Ik geloof dat dit maar langzaam tot je doordringt (Pentakels Ridder), al ben je wel heel hard met jezelf bezig om het verleden los te laten. Het begin is er toch?!
Koningin van Kelken onderstreept dit nog eens. Ik denk dat jij jezelf in al je schoonheid mag leren kennen en dat je van daaruit een mooi leerproces tegemoet gaat. Is er iemand in je omgeving die jou niet los kan laten?(Bekers 5)

inderdaad dringt het nog niet echt door. ik ben ook nog steeds bezig het verleden proberen los te laten. Er is niemand die mij moeilijk los kan laten. Mijn ex heeft een andere vriendin en laat mij heel goed los. Zoals uit een eerdere legging al kwam; voor mij is het nog wennen...
wel heel mooi wat je zegt over de wereld en koningin van Kelken. Ik pak vaker kelken kaarten, ridders, koninginnen of schildknapen. ook vaak zwaarden kaarten , maar veel minder staven en pentakels! Grappig dat ik water en vuur pak want zowat mijn hele horoscoop bestaat uit water en vuur en weinig aarde en lucht... o'nee zwaarden zijn lucht he....is ook zo...

JIJ schrijft; In het geheel niet toevallig duikt ook hier weer Staven Aas aan het eind op: het symbool voor een mooi nieuw begin. Als je het volhoudt om in de kracht van de Keizer te blijven staan dan zal dat nieuwe begin zeker heel mooi zijn voor jou. Heb jij te maken (gehad) met een heer die nogal dominant is, die jou je zelfvertrouwen heeft afgenomen?

Fijn, een nieuw begin!!!! De dominante heer die mijn zelfvertrouwen heeft afgenomen herken ik niet zo. Niemand neemt het mij af, eerder twijfel ik zelf en worstel met onzekerheid, maar daar is niemand voor nodig.
Ook mijn ex heeft daar geen aandeel in gehad, ik had het toch beter voor elkaar als hij..ahum. Ik sta nu meer stil bij;
Onzekerheid is eigenlijk niet nodig. alles is een leerproces en ik vind het echt frapant en fijn dat ik 2x op plaats 10 de AAS van Staven trek. echt heel bijzonder :)  Die beloofd me echt tot 2x toe een nieuw begin!!!!
bedankt leeuwin!!! Ik heb er veel aan gehad!!






We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Ricca

Lieve L'una :)

Mooi, die Zwaarden 6 op Recent Verleden. Je hebt al een hele reis achter de rug om op het punt aan te komen waar je nu gekomen bent. Een stille reis (innerlijk, zelfreflectie), een soort adempauze ook (zwaarden = lucht = adem). Het was een overgangsperiode die troost en heling heeft gebracht. Het verdriet dat ook uit de kaart spreekt, is aan het afnemen (Recent Verleden is altijd een afnemende factor). Een nieuwe fase begint...

Zwaarden 2 ligt volgens mij omgekeerd en gaat over tegenstrijdige overtuigingen over jezelf (zwaarden = gedachten en overtuigingen of denkgewoonten). Ik weet niet welke, maar wel dat ze beide even sterk zijn en dat kan een gevoel van onzekerheid veroorzaken. Ook zijn ze nog tamelijk onzichtbaar voor jou (blinddoek). Gelukkig ligt de kaart omgekeerd en dat betekent dat je bereid bent de blinddoek af te doen en dieper inzicht toe te laten (de maan op de kaart). Je bent daartoe bereid, want je hebt een sterke droom (Bekers Ridder): je wilt mensen helpen. Maar nu kun je eerst zelf wel wat hulp of advies gebruiken (een van de betekenissen van de Hiërofant: de behoefte aan een leidraad).

Het gericht-zijn op de toekomst of op een ideaal (Bekers Ridder) kan ook een nadeel hebben, want het leidt je aandacht gemakkelijk af van het heden, waar je toekomst gevormd wordt. Schepping vindt altijd plaats in het heden. Zorg besteden aan het heden (Zwaarden 2) en luisteren naar de tegenstrijdige overtuigingen in jezelf, samen met een bewust gebruik maken van je fantasie en verbeelding (dé betekenis van Bekers Ridder) en je op een speelse manier het beste voorstellen wat mogelijk is, is datgene wat jou zal helpen een prachtige toekomst voor jezelf te scheppen (de Wereld!).

De Hiërofant als Zelfkaart laat zien dat je een gewetensvol persoon bent en dat is op zich mooi. Maar het geweten is niet altijd een goede raadgever, omdat het zich vaak bedient van schuldgevoel...

Zwaarden 8 wijst op beperkende overtuigingen (niet dezelfde als die op Zwaarden 2), maar die zie je nog niet, want de blinddoek op deze kaart blijft nog even om. En daarom is Zwaarden 8 rechtstreeks verantwoordelijk voor het verschijnen van Staven 9 op Nabije Toekomst. Staven 9 ligt volgens mij ook omgekeerd. Met Staven 9 omgekeerd kijk je heel bewust in de spiegel. De beperkende overtuigingen van Zwaarden 8 mogen dan onbewust zijn (blinddoek en positie Onbewust), maar ze creëren in de spiegel van de buitenwereld hun evenbeeld en op die manier kun je ze toch achterhalen. En veranderen. :)

De legging gaat over je stage en i.v.m. die stage zou je jezelf de volgende vragen kunnen stellen:
  • Heb je je op enig moment gedurende de stage 'belemmerd' gevoeld iets te doen wat je wilde doen? Zo ja, wie belemmerde er echt? En waarom heb je het excuus van iemand van 'buitenaf' nodig die je belemmert? Welke overtuiging spreekt hieruit?
  • Heb je je op enig moment afgewezen gevoeld? Zo ja, welk deel van jezelf wijs je af? En waarom? Kun je dat deel van jezelf accepteren en vergeven?
  • Zijn er momenten geweest dat je je 'beter' voelde dan anderen? Zo ja, waarom? Als die anderen bepaalde eigenschappen hebben ten opzichte waarvan jij je superieur voelt, vraag je dan af of jij die eigenschappen misschien ook hebt - of tegengestelde eigenschappen. Als je tegengestelde eigenschappen hebt, is er dan sprake van overcompensatie uit angst dat je in wezen net zo bent als die anderen? (Dit alles is is voor jou en in jouw vakgebied natuurlijk gesneden koek, maar als het jezelf betreft, kan het soms verhelderend zijn om iets op een andere manier geformuleerd te zien dan je misschien gewend bent).
  • Heb je je op enig moment niet-begrepen gevoeld? Zo ja, kun je de verantwoordelijkheid op je nemen dat je dat onbegrip zelf schept? Welke beloning krijg je als je anderen gebrek aan begrip verwijt?
  • Zijn er momenten geweest dat je je om de een of andere reden schuldig voelde? Zo ja, kun je de verantwoordelijkheid op je nemen voor je schuldgevoel? Waarom zou het ooit zinvol zijn je schuldig te voelen? Wat levert het op?
  • Denk je dat de mensen in je team kritischer zijn t.o.v. jou of dat jij kritischer bent t.o.v. hen? Die twee hebben met elkaar te maken: voor zover je kritisch bent t.o.v. jezelf, zul je ofwel kritiek van anderen ervaren, of je zult merken dat je zelf kritisch bent t.o.v. anderen, hetgeen een manier is om tegen jezelf te zeggen dat je onder de gegeven omstandigheden niet goed bent (net zoals zij). Maak dan maar eens een praatje met je kritische zelf en probeer haar met jou te laten samenwerken om nieuwe overtuigingen of denkgewoonten te ontwikkelen. 
  • Vooroordeel is altijd projectie. Mensen zouden geen vijandige gevoelens ten aanzien van anderen koesteren, als ze zich niet op de een of andere manier met die anderen identificeerden. Wat zijn jouw vooroordelen? Natuurlijk, de Hiërofant in jou (in de rol van je geweten) weet dat je 'geacht wordt' geen vooroordelen te hebben, maar bijna iedereen heeft er wel een paar. Durf ze te erkennen.

    Ik zou nog wel meer vragen kunnen verzinnen, maar deze vielen me in bij het kijken naar Zwaarden 8, Staven 9, de Hiërofant en ook Staven 7. Neem de tijd en denk er eens rustig over na. Het is slechts mijn bedoeling je te helpen om enkele verborgen overtuigingen te voorschijn te laten rollen. Als je die eenmaal ziet kun je er iets mee doen.

    De rest van de legging leest zichzelf. Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen gevoelens op je. Als je hier een gewoonte van maakt (gewoonte van geluk), ligt de Wereld aan je voeten. :D Weet dat je heel letterlijk en grondig je eigen werkelijkheid schept, altijd en zonder uitzonderingen. Staven Schildknaap staat al te trappelen. Staven Aas laat de waarschijnlijke uitkomst zien: de beloning in de vorm van kracht, enthousiasme, optimisme, levensvreugde en succes. Verheug je er maar vast op en geniet onderweg zo veel mogelijk van wat je mee-maakt. Het dient een prachtig doel.

    Liefs van R'icca ;)
From Ricca with Love

Leeuwin

Hoi Ricca :)

Zwaarden 2 ligt volgens jou omgekeerd. Ik heb hem echt niet omgekeerd uit het deck gehaald want dan schrijf ik dat echt wel hoor!  ;)
Verder wil ik kwijt dat ik je toevoeging aan deze legging erg mooi vindt.

Liefs van Leeuwin


Leeuwin

@Luna,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting aan mij. Ik hoop dat je op een gegeven moment van je onzekerheid af komt en al dat mooie van jezelf in zuiverheid mag zien.

Liefs van Leeuwin

Ricca

Hi Leeuwin,

Ik dacht dat Luna de kaarten had getrokken? In ieder geval, als ik een KK zie met enkel rechtopstaande kaarten, veeg ik ze altijd even bij elkaar en leg ze dan terug om te zien of ik met omkeringen rekening moet houden. In dit geval kwamen Zwaarden 2 en Staven 9 bij het terugleggen omgekeerd te voorschijn. Het is voor mijzelf een hulpmiddel bij de interpretatie. Anderen zouden met de rechtopstaande kaarten tot dezelfde interpretatie kunnen komen, maar ik heb het werken met omkeringen nodig.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Luna

#9
Citaat van: Ricca op maart 01, 2011, 16:00:59 PM
Zwaarden 2 ligt volgens mij omgekeerd en gaat over tegenstrijdige overtuigingen over jezelf (zwaarden = gedachten en overtuigingen of denkgewoonten). Ik weet niet welke, maar wel dat ze beide even sterk zijn en dat kan een gevoel van onzekerheid veroorzaken. Ook zijn ze nog tamelijk onzichtbaar voor jou (blinddoek). Gelukkig ligt de kaart omgekeerd en dat betekent dat je bereid bent de blinddoek af te doen en dieper inzicht toe te laten (de maan op de kaart). Je bent daartoe bereid, want je hebt een sterke droom (Bekers Ridder): je wilt mensen helpen. Maar nu kun je eerst zelf wel wat hulp of advies gebruiken (een van de betekenissen van de Hiërofant: de behoefte aan een leidraad).

Zou kunnen dat hij omgekeerd ligt. Ik doe zelf niet aan omgekeerde kaarten, totdat ik meerdere keren de toren trok (is voorbij…fijn!!) maar toen stom toevallig (toeval bestaat niet) viel hij in mijn legging omgekeerd, terwijl ik toch dacht dat ze goed rechtop geschut waren, een aparte ervaring.
Inderdaad ben ik bereid de blinddoek af te leggen. Ik ben graag eerlijk naar mezelf toe, onderzoek graag mijn gedachten. Ik wil graag mensen helpen ja, al geloof ik dat je uiteindelijk jezelf het beste helpt door je eigen gedachtengang eens grondig te onderzoeken. Daar ben ik dan ook graag mee bezig.


Citaat van: Ricca op maart 01, 2011, 16:00:59 PM
Zwaarden 8 wijst op beperkende overtuigingen (niet dezelfde als die op Zwaarden 2), maar die zie je nog niet, want de blinddoek op deze kaart blijft nog even om. En daarom is Zwaarden 8 rechtstreeks verantwoordelijk voor het verschijnen van Staven 9 op Nabije Toekomst. Staven 9 ligt volgens mij ook omgekeerd. Met Staven 9 omgekeerd kijk je heel bewust in de spiegel. De beperkende overtuigingen van Zwaarden 8 mogen dan onbewust zijn (blinddoek en positie Onbewust), maar ze creëren in de spiegel van de buitenwereld hun evenbeeld en op die manier kun je ze toch achterhalen. En veranderen. :)

Fijn dat de kaarten aangeven dat ik bewust mag kijken naar mezelf, ik weet ook wel zeker dat dat goed bij mij past.

Citaat van: Ricca op maart 01, 2011, 16:00:59 PM
  • Heb je je op enig moment gedurende de stage 'belemmerd' gevoeld iets te doen wat je wilde doen? Zo ja, wie belemmerde er echt? En waarom heb je het excuus van iemand van 'buitenaf' nodig die je belemmert? Welke overtuiging spreekt hieruit?
Ik denk dat ik alleen mezelf belemmer en dat ik mij daar goed bewust van moet/mag zijn. Van Moeten naar Mogen is voor mij ook een fijn inzicht geweest, bij elke Moeten maak ik er een Mogen van, heeerlijke keus voor een controle freak als mij, denk trouwens dat ik die Keus en aanname over mezelf ter plekke om ga zetten in een andere gedachten. Ik had namelijk bedacht dat ik best een controle freak kan zijn, maar besef me nu ineens dat ik daar niet meer voor wil kiezen. knap vermoeiend voor mezelf namelijk, ik kan mijn energie wel beter besteden  :)
Ik ben dus geen controle freak meer maar een heerlijke vrije geest! Iedere dag opnieuw kunnen kiezen is zoooo fijn!!
Ik stond al stil bij mijn eigen (op zijn tijd, lang niet altijd!!) kritische gedachtengang. Maar door goed door te denken ben ik van mening dat als ik mij belemmerd zou voelen (dat is niet echt het geval) dat ik daar dan niemand de schuld van kan en wil geven. Ik zoek het bij mezelf en onderzoek mijn eigen aannames of gedachtengang.

Citaat van: Ricca op maart 01, 2011, 16:00:59 PM
  • Heb je je op enig moment afgewezen gevoeld? Zo ja, welk deel van jezelf wijs je af? En waarom? Kun je dat deel van jezelf accepteren en vergeven?
Heel erg mooi gezegd. Ik ben ook van mening dat als je je afgewezen voelt, dat je dan inderdaad ZELF dat deel in jezelf afwijst. Als ik daar van bewust ben kan ik het eerst accepteren en daarna mijzelf vergeven. Dat doe ik graag voor mezelf, ik ben dat waard! Ik zou van mezelf in al mijn facetten willen leren houden. Dat is nog een lange weg te gaan. Ik verwerp nog weleens “dingen” in mijzelf. Liever koester ik ze, omarm ze, en wees ik mild voor mezelf. Steeds sta ik weer stil bij de eigen keuze die ik daarin heb. (lijken de inzichtkaartjes wel die op mijn koelkast hangen).


Citaat van: Ricca op maart 01, 2011, 16:00:59 PM
  • Zijn er momenten geweest dat je je 'beter' voelde dan anderen? Zo ja, waarom? Als die anderen bepaalde eigenschappen hebben ten opzichte waarvan jij je superieur voelt, vraag je dan af of jij die eigenschappen misschien ook hebt - of tegengestelde eigenschappen. Als je tegengestelde eigenschappen hebt, is er dan sprake van overcompensatie uit angst dat je in wezen net zo bent als die anderen? (Dit alles is is voor jou en in jouw vakgebied natuurlijk gesneden koek, maar als het jezelf betreft, kan het soms verhelderend zijn om iets op een andere manier geformuleerd te zien dan je misschien gewend bent).
Dat was even een nadenkertje. Eerst de vraag of ik mezelf weleens superieur voel? Nou om eerlijk te zijn heb ik dat weleens, maar dan is superieur niet het goede woord. In bepaalde opzichten vind ik bepaalde mensen vaak wat burgerlijker en minder spiritueel dan mezelf. ja Ricca, wij zijn allen spirituele wezens, maar ik ben ook een mens met soms beperkte gedachtengang, ik vind bepaalde mensen helemaal niet spiritueel....Toch KIES ik (nog) niet om dit te veranderen.(dat ik soms vind dat bepaalde mensen bekrompen denken) Ik bestempel die gedachten ook niet als negatief. Het is eerder zo dat ik van bepaalde delen in mijzelf al houdt en deze zelfs koester.
Dat is onder andere mijn manier van denken zoals gedachtenkracht en alle verantwoordelijkheid zelf KIEZEN om te nemen. Ik zou het misschien leuk vinden als bepaalde mensen gingen zien dat ze zelf kiezen door hun gedachtengang over zichzelf.  Dat je jezelf slachtoffer maakt bijvoorbeeld door dit uit te spreken en het energie te geven. Dan WORDT je op een gegeven moment ook dat slachtoffer. Je wordt alles wat je zelf maar wilt, als je het maar genoeg voedt. Ik kan weleens irritatie voelen naar mensen die zichzelf slachtoffer noemen. Terwijl ik dat zelf nooit doe, mijzelf slachtoffer noemen vind ik een vreselijke positie/ rol.
Ik zou graag blanco naar mensen kijken, maar doe het nog zeker te weten niet….
ik heb trouwens nog een andere aanname over mezelf en dat is; ik ben niet zo bescheiden. terwijl ik juist vind; bescheidenheid siert en ik vind het mooi! Ik dacht dat ik het niet was ,maar volgens mij kan ik daar ook voor kiezen. dat is ga zeggen; Ik ben bescheiden... ahum. dat zou ik als mantra knap lang mogen herhalen want ik voel het nog niet echt zo... ::)

Citaat van: Ricca op maart 01, 2011, 16:00:59 PM
  • Heb je je op enig moment niet-begrepen gevoeld? Zo ja, kun je de verantwoordelijkheid op je nemen dat je dat onbegrip zelf schept? Welke beloning krijg je als je anderen gebrek aan begrip verwijt?
Ook weer een nadenker…. Ik heb me weleens niet begrepen gevoeld, maar ik wijdt dat vaak genoeg ook aan mezelf. Dat ik dan blijkbaar niet duidelijk genoeg iets uitleg. Ik ben vrij goed in mezelf verwoorden vind ik, als een ander mij  niet begrijpt is dat hun probleem.
Welke beloning ik zou krijgen als ik anderen geen onbegrip verwijt , dat weet ik niet, maar zou ik wel graag weten.



We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Hai Ricca,

Weet nu wat je bedoelt. Bedankt voor je goede uitleg, oprecht gemeend van mijn kant! Uiteraard heeft Luna de kaarten getrokken maar als mij iets niet duidelijk is dan vraag ik het liever dan dat ik er zelf een uitleg aan ga geven die niet klopt. Vragen staat vrij toch, antwoorden trouwens ook :)

Een spirituele groet van Leeuwin

Ricca

Lieve Luna,

Bij een KK hoort altijd wat huiswerk ;D, ook als je de kaarten voor jezelf legt. Goed dat je het gemaakt hebt, want ik zie er toch een overtuiging uitrollen die je zelf misschien  over het hoofd gezien hebt. Overtuigingen kunnen in een klein hoekje zitten... Daarom kijk ik ook altijd naar de tussenzinnen als iemand de vragen die ik stel beantwoordt. En mijn oog viel op deze:

Citaat van: LunaIk zou van mezelf in al mijn facetten willen leren houden. Dat is nog een lange weg te gaan.

Een lange weg te gaan? Het lijkt een simpele vaststelling, maar het is wel degelijk een overtuiging. En een heel beperkende (en dus passend bij Zwaarden 8 ). Als je werkelijk gelooft dat je nog een lange weg te gaan hebt, maak je het voor jezelf heel moeilijk om het in één sprong te doen... en sluit je de mogelijkheid uit om bijvoorbeeld morgen al van alle facetten van jezelf te houden. It takes time... is ook een keuze. Je hóeft dat niet te geloven. Je bent helemaal vrij om te geloven wat je wilt. Dus waarom zou je niet geloven dat je er al bijna bent? Nog één sprongetje en je bent er. :D Stel je eens voor! Stel het je écht voor...

Liefs van Ricca
From Ricca with Love