Verwerp een negatieve eigenschap.

Gestart door Leeuwin, juli 11, 2009, 22:46:30 PM

Leeuwin

Een negatieve eigenschap die ik van mezelf niet accepteer.
Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?

1. Hoofdaspect: Zwaarden 2
2. Drijfveer: Ridder  van Staven
3. Invloeden van buitenaf: Aas van Kelken
4. Gevaar/risico: De Zegewagen
5. Zo is acceptatie mogelijk: Staven 9

Benieuwd naar jullie reacties.

Laure

#1
OK Leeuwin, hier mijn poging :)
Waarschuwing: ik ben niet helderziend, en ga af op wat ik vind in boeken, op mijn beperkte ervaring in het leven en op mijn onderontwikkelde intuïtie :-)
Ik probeer het gewoon. Niet kwaad zijn als het niet klopt he.

Je voelt de macht en kracht van de "Geest" (God/Licht/De waarheid/whatever) door je stromen, wat je veel energie geeft. Je geeft je over aan de liefde, aan de schoonheid, de waarheid van het leven. Je weet wat je wil, je kent nu je doel en je bent erg enthousiast om je verlangens waar te maken. Je wilt dan ook dat anderen je daarin volgen omdat je weet dat je juist zit, je wilt dat anderen hetzelfde fantastische gevoel ervaren.
Je bent heel gefocust op je doel, het volgen van je fantastisch gevoel, het goede doel. Al je energie gaat hier naartoe, naar de rit. Maar anderen meekrijgen, dat lukt niet zo goed. Je begrijpt niet dat anderen dit voordehandliggende inzicht nog niet hebben. Zij die nog een blinddoek dragen wil je van hun blinddoek ontdoen en je veegt al die onnodige, zinloze bekommernissen van hen weg, je wil het zelfs niet zien, je bent er zelf blind voor. Je wil geen ruzie, geen negativiteit, je wil het ook niet zien, want dat is allemaal fout, alleen liefde is juist. Communicatie is nochtans erg belangrijk in het bereiken van jouw Doel.
Ik denk dat je te snel gaat en dat anderen (die het licht nog niet gezien hebben) jou en jouw zegewagen niet kunnen volgen. Omdat de tijd er nog niet rijp voor is. Je kan geen actie nemen nu, wacht even, alles op zijn tijd, je mag niets forceren, als de tijd rijp is zal de gelegenheid zich voordoen om te handelen, je moet je flexibeler opstellen en misschien wat omwegen nemen in de rit naar boven.
Staven 9 staat voor de laatste kilometers die nog gereden moeten worden. Je bent op de juiste weg, maar zet de gps af. Luister ook naar anderen, help ze met jouw geweldige charmes en overredingskracht op het juiste pad, terwijl je zelf op je eigen pad blijft. Je hebt het licht gezien en kan anderen er - zonder ze te forceren! - op wijzen doordat ze je ernaartoe zien rijden, doordat ze horen wat je zegt. Vertraag een beetje, zo ga je de mensen meekrijgen en met een volle zegewagen-camionette (ambiance!) zal je je bestemming bereiken.

Wieeew neem mij mee Leeuwin!

Leeuwin

Wat je schrijft doosje klopt zo ongeveer wel. Zo heel exact weet ik mijn doel nog niet maar ik ben al wel een stuk dichterbij. Maakt voor deze interpretatie eigenlijk niet zo veel uit. Ik ben er toch al bijna.
Ik heb inderdaad het gevoel dat ik verlicht ben nadat ik vorig jaar ziek ben geworden. Gelukkig ben ik nu weer hersteld.
Ik ervaar  goddelijke kracht en ben gefocust op mijn doel: ik ga voor de liefde. Ook wil ik meer gebruik maken van mijn talenten die tot dan toe verborgen zijn gebleven. Ik merk inderdaad dat ik de laatste tijd mensen niet meer zo mee krijg. Ik merk inderdaad dat ik vaak denk: geen gezeur, komt allemaal goed. Klinkt waarschijnlijk arrogant maar ik ervaar de laatste tijd mensen vaak als dom. Alles ervaar ik zo als betrekkelijk ten opzichte van die mensen. Ik kan inderdaad moeilijk accepteren dat hun nog niet zover zijn en ik voel mij vaak alleen. Ben kort door de bocht. Als  je er rechtstreeks kunt komen neem dan geen omweg is momenteel mijn devies.
Ik moet leren geduld te hebben met mensen. Wat meer overtuigingskracht gebruiken. Ik moet misschien wel een omweg nemen in de rit naar boven.

Wat mij betreft mag je in mijn zegewagen gaan zitten en dan zorg ik dat het er een van goud is. Jouw interpretatie was confronterend maar heeft mij werkelijk heel erg goed gedaan. Ik weet nu waar de schoen wringt. Ik moet nu leren dit in de praktijk toe te passen. Ik ben je echt heel dankbaar.
Als je je kennis van de tarotkaarten en je intuitie blijft ontwikkelen word je zeker  een goede kaartlegster. Ik hoop dat je weer eens wilt interpreteren voor me als ik op dit forum een legging plaats.

Laure

#3
Ja dat bedoelde ik helemaal Leeuwin, heb het alleen wat verhakkeld verwoord :)
En ik vind dat helemaal niet arrogant, want als je zelf het licht hebt gezien wil je dat anderen dat ook zien, omdat het zo mooi is.
Maar ja je kan er alleen maar naar wijzen, je kan hun hoofden niet vastnemen en ze draaien richting dat licht, is iets dat men zelf moet vinden, en het is ook leuk om zelf iets te vinden, dan is het een echte schat.
Trouwens, hoe jij je goede raad gratis aanbiedt op dit forum, is ver van arrogant!
Ik begrijp dat je mensen soms dom vind. Ik merk ook dat ik de laatste tijd met minder mensen op dezelfde golflengte zit, dat ik vind dat ze oppervlakkig bezig zijn, maar als het klikt, dan klikt het echt, en dan weet ik: die gaat dezelfde richting uit en die zie ik wel ooit eens elders terug. Maar ik neem graag omwegen, U-turns zelfs... Soms krijg ik zo mensen mee die echt helemaal de andere kant uitgingen.....met onvoorwaardelijke liefde en dat tikkeltje compassie.
("spring in de buik van het beest" en manoeuvreer het vandaaruit (ergens gelezen))

Gek van dat ziek zijn hé. Ik ben ook twee maanden ziek geweest (en veel langer onwel) dit jaar en tegen het einde dacht ik echt: dit heeft een reden, ik voel mij anders. Het is allemaal nog heel nieuw bij mij, maar ik kijk er erg naar uit om hierin te groeien, en mijn weg te vinden.
Ik merk aan je posts dat jij al heel erg op jouw intuïtie kan rekenen, en uit de reacties op de posts dat je steeds juist zit. Dat wil ik ook, en heel langzaamaan, beetje bij beetje begint het me te dagen, iets dat ik vooral merk door "toevallige" ontmoetingen, of blogs waar ik op terecht kom waarin precies word gezegd wat ik op dat moment moet weten, net of ik erheen word geleid. Heb jij dat ook?
Ik heb zelf als doel gesteld spiritualiteit en wetenschap te combineren. Nuja, er zijn genoeg quotes die aanduiden dat dat zeker geen tegenstrijdigheden zijn.
Ik ben nog niet van nut voor de wereld, ben ook nog maar 27, maar hopelijk ooit wel, de tijd zal het uitwijzen.

Ik ben héél benieuwd naar jouw verdere ideeën of inzichten als je die ooit wil delen lees ik het met alle plezier. Veel succes en de zon op je pad... een gouden zegewagen gaat wel redelijk traag hoor... hehe...
Ben ook blij dat ik er niet ver af zat met mijn interpretatie, yeey!

Sloppel ;-)

PS iets dat me nog te binnen schoot... ivm je legging
Je wil vechten voor Liefde hé, maar... het probleem met een gevecht is dat je altijd een tegenstander hebt, die ook uit alle macht vecht. Als jij voor liefde vecht, vecht die misschien voor het Kwaad. En die kan ook sterk zijn, soms wel sterker of sluwer. Je moet tegenwerking verwachten. Helaas hebben slechte mensen ook geen merkteken, zodat je ze niet meteen herkent, erg lastig!

Leeuwin

Hoi Doosje,

Heel veel dank voor je mooie reactie. Ik ben blij dat ik van je hoor dat ik het op deze site  goed doe. Wat jij de laatste tijd meemaakt met mensen dat heb ik ook. Ik ben ook steeds meer op mezelf aangewezen. Misschien is dat het wel! Ik moet Liefde meer op me af laten komen en geven in plaats van er voor knokken. Anders heb ik een grotere kans dat ik de verkeerde mensen aantrek.
Na mijn ziek zijn ben ik een  ander mens geworden. Dat gevoel heb ik net als jij. Ik heb mijn hart veel meer op de tong liggen. Ik ben ook  een stuk hulpvaardiger geworden. Ik ben me ook veel bewuster geworden van mijn positieve eigenschappen. Weet me soms geen raad met mijn eigen ik. Is dit een transformatie? Of iets anders?
Hoe doe jij dat? Spiritualiteit met wetenschap combineren?
Iedereen is  van nut in de wereld, ook jij. Leeftijd speelt hierin geen rol.
Het maakt niet uit of die zegewagen langzaam gaat, als hij maar goed gaat en de juiste richting op. Ik heb de laatste tijd ook vaker bepaalde toevalligheden. Dat ik over een onderwerp na ga denken en plots sta ik voor het boek bijvoorbeeld of ik vind er iets over op deze site.

Nogmaals: bedankt voor je lieve ondersteunende boodschap. Ik zal 'm nog eens nodig hebben.

Laure

#5
Hi Leeuwin,

Allez ik had zo de indruk dat jij al super ervaren was in al het spirituele, maar je zit blijkbaar ook nog met veel vragen :)

Ik denk wel dat dat "wakker worden" een teken van de tijd is... weet niet of je bekend bent met Maya Kalender enzo (ikzelf niet echt, maar ik vind het wel markant dat de laatste tijd steeds meer mensen in goede zin "transformeren"/hun ware ik vinden).
Hier op het forum vind je daar veel over denk ik.
Bij mij is het eigenlijk allemaal begonnen toen ik de film Zeitgeist zag (gratis op internet te zien, gewoon Googlen), die film duidt het Kwaad aan in de wereld, alle leugens die ons "sheeple" wijsgemaakt worden. De film doet je inzien dat alles slecht is, maar gek genoeg heeft het ertoe geleid dat ik nu inzie dat alles (in zijn natuurlijke toestand) goed is... Dat is hetgeen zich nu aan mij openbaart, "enfin" - ik zit nog maar aan het begin en de nuanceringen komen later wellicht nog  8).
Het is totnogtoe een heel interessante zoektocht geweest, met een aantal felle ups en dan echt diepe downs waarbij ik "het" echt niet meer zag zitten, soms ga ik vooruit, naar boven op De weg en dan opeens totter ik helemaal de afgrond in (of je wordt ziek zoals jij). Maar de tijd daar gespendeerd is ook nuttig, helend, en zoals je zegt in ons ander gesprekje op het Lenormand forum: je komt er sterker uit.

Ja ik denk dat het belangrijk is dat we onze intuïtie ontwikkelen, dat we gaan letten op toevalligheden en erover nadenken. Op die manier zal ons duidelijk gemaakt worden wat te doen en wanneer.
Wat bedoel je met "Weet me soms geen raad met mijn eigen ik"? Voel je dan dat je straalt als een ster (een zon) en dat jouw energie in het hele universum voelbaar is? Ik voel alleszins wel jouw warmte hoor!  8)
"Wij zijn allen één met elkaar" is een inzicht dat zich bij mij langzaam omzet in een echt gevoel (soms voel ik het al, maar alleen oiv verdovende middelen hahaha). Ik lees vaak dat ons Ego iets vals is en dat we het moeten overwinnen, maar daar heb ikik het zelf nog moeilijk mee  :P   Want hulpvaardig zijn is leuk maar soms blijf je zo helemaal gedraineerd achter hé. Geven is leuk en de liefdesbron onuitputtelijk zoals de zonnestralen, maar soms wil ik toch ook wel krijgen :-)

He ik kan wetenschap en spiritualiteit vooralsnog niet combineren, maar in Equinox zegt Aleister Crowley "The Method of Science The Aim of Religion". En Einstein zei naar verluid "Science without religion is lame, religion without science is blind"
Mij valt het nu nog moeilijk, wil me spiritueel ontplooien in deze gekke tijden maar tegelijk is er werk/studie waarin ik ook wil ontwikkelen. Ik wil alles: geest/lichaam/intellect/hart

'k Vind het fijn om jouw gedachten te lezen (nou ja, op het forum hé!) en mijn gedachten te vertellen (soms kan ik niet stoppen met babbelen, nix van aan trekken!)
Allez, de groetjes

Leeuwin

Hoi Doosje,

Al zeg ik het zelf: ik heb wel veel ervaring maar ik leer wel door. En hoe meer ik weet, des te meer kom ik erachter dat ik niet weet. Ik ben wel bekend met de Maya-kalender. Het valt wel op dat mensen ineens een stuk spiritueler worden. Hoe het precies gaat weet ik niet maar dat er iets na die beroemde 21-12-2012 gaat veranderen dat is zeker.
Er is veel goeds in de  wereld maar de mensen  maken er zelf een zootje van. Dat zie je in hele kleine maar ook in grote dingen. Er wordt tegenwoordig verwacht dat mensen zelf verantwoordelijkheidsgevoel hebben.....nou, veel hebben dat dus niet. En als ze dan ergens  op gewezen worden dan zijn ze kwaad.
En ja, als ik me geen raad weet dan straal ik als een ster. Dan ben ik trots op wat ik allemaal heb bereikt. Bijvoorbeeld: een  beter contact met mezel, hoe ik me spiritueel ontwikkeld heb zoals bijvoorbeeld het kaartleggen maar ook nog door  veel te lezen en met mensen te praten. En zo nog wel een paar dingen. Het is dan net of ik boven mezelf uitstijg.
Mensen zien hun ego vaak aan voor hun echte  persoonlijkheid. Die conclusie is niet juist. Het menselijk ego is een bemiddelaar tussen je natuurlijke driften (sex, agressie) en de eisen die er in een maatschappij aan je gesteld worden. Hoe je op zielsniveau functioneert, dat ben je.
Jij bent down geweest schrijf je. Ik hoop dat het nu beter met je gaat.
Ik zie trouwens een toevalligheid. Weet je hoe laat je je bericht aan mij hebt gepost? Om 20:20:20. De  Tarotkaart Het Oordeel heeft het getal 20. Dat houdt in dat je een heel eind gekomen bent op deze spirituele reis. Dat je veel beter in staat bent tot zelfreflectie. BELANGRIJKER is nog dat je jezelf hebt overwonnen. Dat zie je aan de engel die op  zijn trompet blaast en dat iedereen, zelfs de duivel voor de engel opstaat. Drie keer twintig is 60. De samengestelde waarde van deze kaart is 6, de Tarotkaart van de Geliefden waar  de engel op de voorgrond staat. Is dit toeval dat jij op dit tijdstip jouw bericht aan mij verstuurd?
Wat voor werk en studie wil je gaan doen?

Laure

#7
Hi lieve Leeuwin

Mjah ik heb dat bericht wel vroeger gepost hoor, maar idd wel om 20:20:20 aangepast, al zijn de uren op dit forum in GMT+0000, dus eigenlijk was het 21:20:20 :S
Maar zelfreflectie daar ben ik idd goed in, alleen in actie ben ik soms een ramp. Neen dan liever die zegewagen die jij zo goed en resoluut bestuurt! Je mag zeker trots zijn, heb al veel posts van je gelezen hier, het is leuk dat je mensen kan steunen.
Je visie op het ego vat ik nog niet helemaal, maar dat komt wel.

Ik werk en studeer tegelijk: ik geef les en moet daarom ook doctoreren in ingenieurswetenschap, heel interessant dat zeker.
Veel heel liefs
dozeke

Leeuwin

Ik heb ook alles moeten leren en praktijkervaring met zelfreflectie komt ook vanzelf wel. Wie weet, heb jij over een poos ook wel zo'n mooie zegewagen! Het is er soms voor je het weet.
Ik ben heel erg blij met je ondersteuning en dat je mijn posts zo mooi vindt. Ik doe  altijd mijn best, probeer me in te leven en meer kan ik niet doen. Mijn kennis van de Tarotkaarten bijhouden natuurlijk.

Ik ben benieuwd waar jij les in geeft.

Leeuwin

Hoi Doosje,

Ik was er even niet, mijn computer was stuk.

Laure

#10
Helaba Leeuwin,

Dat is toch niet erg dat je er even niet was? ik heb u wel gemist hoor, dat wel haha!
Ik ben ondertussen bezig, dus in die zin beter bezig dan voordien :)

Ik heb eens een Thoth-tarot-kaart getrokken met de vraag "wat was er in m'n vorig leven van invloed op m'n huidig leven" en ik kreeg de
Failure kaart (~pent.7), die in dat dek staat voor het achterna hollen van valse beloften en kansen, met slechts kortstondige successen, i.p.v. te wachten tot de trein voorbij komt en er dan op te springen. Dat doe ik dus constant in dit leven! Wachten op kansen :) En mijn dromen gaan supervaak over treinen of vliegtuigen die ik dreig te missen! Grappig hoe alles samenhangt, en zooo leuk om daarover te lezen/leren.

Ik had onlangs (midden juli) een euh...tripje... en opeens zag ik het derde oog en een beeldtenis van een god met vele armen (het waren er eigenlijk maar twee maar omdat ie ze zoveel op en neer bewoog waren het er precies heel veel, en zo zorgde die voor trillingen/energie in het heelal, zoals een harmonische trilling aanleiding geeft tot sinusgolven), ook voelde ik heel veel energie door de spiegelas van m'n lichaam, en een warme gloed onderaan die as. Ik las dus een paar dagen geleden over Kundalini en Shiva en Ganesha en chakra's en dat paste allemaal zo goed in mijn belevning!!! (Voor die beleving wist ik er ab-so-luut niets van, heb nooit iets gehad met India en vond boeddhisme kitsch). Dat vind ik een geweldige volgorde in het leerproces, eerst ervaren en dan bevestiging vinden in de "leerboeken".

Ik heb net gelezen (in andere post) dat jij ook dingen "doorkrijgt", dus dan wil dat zeggen dat jouw "derde oog" al geopend is en dat je dus de Kundalini ervaring kent???
Naar wat ik las over Kundalini heb ik het gevoel dat die Kundalini-energie toen door me heen gestroomd is en in het keelchakra is vastgelopen, dat ik daarom sindsdien faalangst en nekpijn ervaar, niet goed uit m'n woorden kom, hees ben en ik denk ook dat mijn schildklier te snel werkt omdat ik nog magerder dan anders ben.

Zeg, ik zit hier maar wat te vertellen hé, dat zijn geen vragen hoor, gewoon ervaringen die ik meedeel, dus je moet je zeker niet verplicht voelen om iets te antwoorden!!!! Maar het is wel nogal een heftige ervaring voor me en hier zijn toch gelijkgestemden met meer van die ervaringen, dus daarom dat ik het vertel. Ik kan niet gewoon tegen een maatje zeggen dat ik denk dat mijn keelchakra verstopt zit want dan bekijken ze mij raar hoor (zou ik ook gedaan hebben een paar maanden geleden).

Doei
xx

Leeuwin

Ja, ik heb ervaring met kundalini-energie. En die ervaring heb jij ook gehad, misschien in iets heftigere mate dan gemiddeld. Ik heb inderdaad het gevoel dat mijn derde oog is open gegaan. Dan kom je weer helemaal tot jezelf hetgeen zeer helend op je gezondheid werkt.
Het komt vaak voor dat kundalilni-energie in de keel vastloopt. Inderdaad door faalangst. Ik denk dat jij die faalangst hebt opgelopen door kansen die je hebt gemist. Dat kan zeker invloed hebben op de schildklier. Maar......schildklierproblemen kunnen verschillende fysieke oorzaken hebben en mag je niet alleen af doen met faalangst alleen,  ook al is dat vaak wel een belangrijke oorzaak.
Ben je ook meer  gaan eten? En minder gaan slapen? Heb je een verdikking bij je keel (struma)? Is de stand van je ogen veranderd? Ook belangrijk om te weten. Als ik je een goede raad mag geven: ga niet meteen aan de hormoonpillen die de reguliere geneeskunde voorschrijft. Zoek een hele goede acupuncturist. Eentje die verschillende studies achter de rug heeft en de grondoorzaak van je fysieke probleem aanpakt. Dat heb ik ook gedaan toen mijn lever niet goed meer functioneerde. Volgens mijn eigen huisarts waren het zenuwen. Kom ik bij die acupuncturist en bleek dat mijn leverfunctie vertraagd was door een infectie. Nou vraag ik je!

Net als jij vind ik het ook heel leuk om eerst dingen te ervaren en er dan iets over te lezen. Hoe verbazingwekkend vaak klopt het! Ik wilde eens een bepaalde steen voor mezelf kopen, om precies te zijn een Tijgeroog. Kom ik in een boekwinkel, zie ik meteen een boek over stenen, pak dat boek en direct/bij de eerste keer omslaan lees ik iets over de Tijgeroog. Toeval? Naar mijn idee niet helemaal. Dan loop ik weer ineens tegen een stenen Arend aan waarvan ik een gevoel krijg; dit is geen toeval, ik moet hier zijn.

Ik heb ook weleens een tripje gehad hoor doosje. En met mij nog wel duizenden. Niks bijzonders, zolang je het met mate doet.

Hé, ik lees wel weer een keer wat van je. Groetjes van Leeuwin.