Mijn dagkaarten

Gestart door lia, januari 18, 2015, 21:25:59 PM

dameblanche

er zullen keuzes gemaakt moeten worden en besluiten, verder bestaat veel in je verbeelding [bekers 7] jaag na wat te realiseren is en laat los wat niet te realiseren is.

lia

Vandaag:Staven Aas.
Met de keuze die ik maak (bekers 7)en die me wordt aangereikt (staven Aas),kan ik beginnen.  :)

Zucht...was het maar zo simpel.  ;)

lia

Vandaag De Dood.

jawel,Na een bezoek aan mijn helper,is het mij weer eens duidelijk geworden dat ik in een transformatie proces zit.

het voelt aan de ene kant onzeker,aan de andere kant heel goed.Een beetje dubbel.Waarschijnlijk omdat ik nog niet er aan toe ben om oude dingen echt los te laten,om plaats te maken voor het nieuwe.

Sas-8314

hallo Lia :)

de dood staat geestelijk gezien voor het sterven van het oude ego en het overgaan naar een hoger bewustzijn ...
Een hoger "bewust zijn' .. (willen) begrijpen waarom we dingen doen en ervaren zoals we ze doen.
Door te begrijpen/weten kunnen we 'verder' en dus los laten
Los laten =vrijheid, dus vanuit het hart en niet vanuit angst.
:-*
what defines us is how well we rise after falling

lia

hallo SAS,bedankt voor je interpretatie.Helemaal waar.
Angst om los te laten,en plaats te maken voor iets nieuws.Op het bewustzijnsniveau.
dood eng vind ik het allemaal,maar het zal goed komen.

lia

Hi Hi  lekker uit eten geweest en met een wijntje erbij.,en daarna een dagkaart getrokken.
Wat denk je...De gehangene....
en zo voel ik me echt nu....

Sas-8314

heej Lia :)

klinkt goed jouw uitje :)
de gehangene ... het is wat het is en we maken er het beste van, niet uit onvrede of onmacht,  maar vanuit liefde voor al het goeds dat ons het leven brengt ... zoals je zelf al schreef bij mijn kaartjes, het zijn de kleine dingen ..
Even bijtanken doet de gehangene me ook aan denken, even ont-moeten ... en de rest volgt vanzelf ..

fijne dag voor jou Lia  :-*
what defines us is how well we rise after falling

lia

De Keizer getrokken.
Verantwoordelijkheids gevoel etc. Ik kan het momenteel niet echt op me zelf betrekken.Maar dat komt nog wel.

Sas-8314

heej Lia ..
ik moest denken aan het sprookje van de kleren van de keizer ...
In de context van beeldvorming, het geloven in.
Zegt het je iets ?
:-*
what defines us is how well we rise after falling

lia

Ja ,dat geloven in iets..dat zegt me wel iets,ik moet in mijzelf geloven...dat ik het kan....

Bedankt voor dat inzicht.
Nu kan ik het beter interpreteren,de verantwoordelijkheid nemen,over dat wat ik kan,en er ook in geloven......

Sas-8314

fijn weekend gewenst Lia  :-*
what defines us is how well we rise after falling

lia

vanmorgen werd ik zo maar erg emotioneel door iets op TV.Ik voelde onmiddellijk dat het met mijn eigen innerlijke emoties te maken had,en trok een kaart voor nadere uitleg over die emoties.
Ik trok bekers zes.Ik zoek er ook altijd de kaart van the new vision bij.Deze kaarten laten de rider waite kaarten van de andere kant zien.Heel boeiend,want je krijgt zo extra informatie.
The new vision kaart,laat twee oude mensen zien die liefdevol naar de kinderen kijken.

Voor mij was het meteen wel duidelijk,althans dat denk ik.

De prachtige tijd die ik met de twee kleinkinderen heb gehad,is voorbij en komt nooit meer terug.Wat blijft zijn de mooie herinneringen.Die moet ik koesteren,maar ik moet niet in het verleden blijven hangen.

De emoties komen vanuit dit weten.
Nu nog accepteren dat het zo is.




I

Sas-8314

heej Lia :)

De 6 staat beschreven als het symbool van de evenwichtigheid van de krachten zoals twee over elkaar geschoven gelijkzijdige driehoeken van een zeshoekige ster.
Bekers staan voor emoties, hetgeen om (in/ver)vulling vraagt ..
Samen doet het me denken aan een 'gastvrouw'
Wanneer men gasten ontvangt in het eigen huis dan vraagt dit ook om een balans, wanneer de balans goed is dan zullen we de gasten graag terug zien en zullen de gasten ook graag willen terugkomen, de herinnering nodigt dan namelijk uit .. De volgende ervaring zal nooit dezelfde zijn echter de eerste (herinnering) vormt wel de basis van het vervolg ..
Het voordeel van ouder worden is dat je steeds meer vrijheid ervaart om te mogen en te laten en dus te  ont-moeten .. Daarnaast kan alles veranderen, soms sneller als we wensen / denken / voor mogelijk houden.
De 6 zie ik ook als manifestatie, dat kan alleen wanneer we de 5 (beweging/onrust) voorbij zijn en gaan loslaten, (in dit geval elkaar met 'rust' laten)  zodat het kan veranderen (7)

dat zijn de gedachtekronkels die ik er bij heb 
fijne avond Lia :-*

what defines us is how well we rise after falling

lia

Goede gedachten kronkels van jouw..  :) Ik ben het er helemaal mee eens.
Vooral het met rust laten...de strijd voorbij...het is tijd om weer in balans te komen......
Koester wat je hebt/had en ga verder.......

Iedere dag kom ik er een stapje dichter bij... gelukkig.

lia

zwaarden zes.

O.K. ik ben onderweg......