Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

Palomino

#1155
Lieve Allemaal,

Vandaag Palo: Opnieuw de Hogepriesteres (net als gisteren...!)
Vandaag Sep: Pentakels Koning (omgekeerd)

De prachtige dame in het blauw heeft haar fiets voor mijn deur geparkeerd, en heeft waarschijnlijk bij ons op de bank geslapen vannacht want vanochtend kwam ik haar weer tegen in de keuken.
Vandaag is de sterfdag van mijn moeder en ik ben blij dat de Hogepriesteres bij me is want ze troost me  :'(

Vrede en harmonie is waar ik naar streef en verzoening tussen de twee dames die het moeillijk met elkaar hebben hier in huis...en die ik beiden begrijp en die beiden punten hebben. Zoals de H.Priesteres tussen haar pilaren zit, zit ik tussen twee vuren die elkaar willen afbranden. Ik word er zo moedeloos van, ik heb geen zin in die strijd...alsjeblieft rust.

Lieve Hogepriesteres, volgens mij heeft mijn moeder een lekker bedje voor je gemaakt op de bank en je zo vandaag opnieuw op mijn pad gebracht... Ik moet de tegenstellingen en verdeeldheid in mijzelf opheffen en overwinnen en dan zal dit ik dit ook buiten mij ervaren...De tegenstrijdigheden in mij zelf met elkaar verzoenen...

Sep en omgekeerde Pentakels Koning: Ik vind de Koning van Pentakels altijd zo op mijn vader lijken, zowel kwa uiterlijk als kwa innerlijk en dan met name het (hand)vaardige. Sep voelt dat de rust en de zekerheid van onze relatie bedeigd worden en dit uit zich in jaloezie.

Inzichtje van dit moment: Zou het dan zo zijn dat de verdeeldheid en de tegenstrijdigheden in mij zich verpersoonlijken in mijn dochter en mijn vriendin...? En dat als ik die dualiteit en tegenstrijdigheid in mij zelf oplos, dat het tussen hen ook goed gaat...Of is dit zelfs voor de Hogepriesteres te ver gezocht...?

liefs van Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op december 29, 2011, 09:01:57 AM
Citaat van: rianna op december 29, 2011, 08:53:57 AM
goedemorgen allemaal
vandaag donderdag en ik trok
Aas van pentakels en het kruis
aannemen en geven van geschenen  er is iets waar ik een kruis over zet

geen flauw idee
liefs Rianna

pentakels aas geeft je een geschenk aan in een tuin, afgeschermt van de wildernis
een tuin is kunstmatig door de mens gemaakt en gecreeert,
oftewel het resultaat van een goed functionerende beschaving.....
we leven in een voor ons confortabele wereld...
we hebben het steeds als iets vanzelfsprekend opgevat.....
toch zet het je aan het denken.....
we zitten allemaal in een bepaalde stroom, het materialisme neemt steeds meer toe...
HOi Marianne
vind het wellekker een beetje afgeschermd zijn in mijn tuin
nadenkend over wat het nieuwe jaar mij zal gaan brengen in eerste instantie hoop ik op gezondheid natuurlijk en ten tweede  een verhuizing  we zullen afmoeten wachten wat er voor mij weg gelegd is en over zulke dingen denk ik in mijn tuin heerlijk :)
liefs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op december 29, 2011, 08:26:13 AM
Citaat van: assie63 op december 29, 2011, 07:02:58 AM
goedemorgen

vandaag

ruiter en de zwaarden 5

vooruitgang doordat ik blijf vechten
ja ook, maar de ruiter zegt hier iets over de zwaarden 5...
de vijven geven beweging aan...na verstarring van de vieren komt de beweging....
je belijft echter vechten....maar je trots zit je ook in de weg om iets belangrijks onder ogen te willen zien....
ja ik blijf vechten, weet nog niet wat ik niet onder ogen wil zien, komt nog wel, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

ik ben er weer :) Dezer dagen ben ik erg druk met familie, mijn finance ordenen en natuurlijk mezelf  ;D

Ten eerste mijn lieve lieve lieve Limburgse vriendin met haar giga humorrrrrr. Ik volg je advies IEDERE DAG IS EEN NIEUWE START, ik voeg er bij iedere moment is een nieuwe start  :-* :-* :-*

Vergeven hoort er bij....ik vond het wel moeilijk omdat ik niets van hem hoor.... echter ik accepteer het....Vergeven en restart  :D

Ik kon niet wachten om mijn kaart op te halen, eenmaal opgehaald lopend geopend ;D
Ik moest wel lachen en tegelijkertijd zeiden mijn gedachten wat lief en natuurlijk poezen :)  :-* :-* :-*


Grappige en leuke is dat ik net voor vandaag vrijdag weer de Zon heb, nu van de Tarot :) en van LK Vissen.

Ik probeer bij alles de positieve in te zien en rustig te blijven. Vandaag kwam ik ook echt geweldige mensen tegen.

XXXXXXXXXXX



assie63

goedemorgen

vandaag trok ik

kracht en de brief

in mijn eigen kracht staan door een besluit wat ik neem

dameblanche

aan palo en sep

innerlijke verdeelheid, bemiddelend optreden...geestelijk in evenwicht, al deze acpecten gaan verloren bij eenomgekeerde kaart.
als de kaart omgekeerd naar voren komt, kan het zijn dat men daar aan moet blijvenwerken...
in jou geval palo heeft het te maken als men te langdurig aan strijd onderhevig is kan men daarin doorslaan....
sep; de omgekeerde koning;
de betekenis van de koning is succes
als deze omgekeerd tevoorschijn komt  wijst hij op mislukking en middelmatigheid.
gebrek aan tevredenheid leidt dan tot ontevredenheid, gevoelens van zwakte en of twijfel...
de natuur kan hier veel goeds bij doen, aar wordt deze persoon afgesneden van de natuur kan dit leiden tot zelf psychisch gevaar.... :-\

bwerk aan beide kaarten om deze omtebuigen naar de rechtopstaande betekenis, laat IEDEREEN zien dat jullie en stel zijn...ook je dochter!

dameblanche

aan believe....
de zon
de zon staat ook voor centrum van waaruit we moetne leven, kijk naar de 21 stralen van de zon, het gaat hier niet zomaar om een vakntiezonnetje, nee het gaat hier om bewust worden van je mijlpalen in je leven....
de zon geeft je kracht, speelse levensvreugde zie het kind op het witte paard...als volwassene weer kind kunnen zijn...dat is ook wat ik in je zie en voel, je naiviteit, je sprankeligheid, laat het niet ondersneeuwen.....
de vissen zullen dat ook niet gauw laten gebeuren......

dameblanche

Citaat van: assie63 op december 30, 2011, 07:17:34 AM
goedemorgen

vandaag trok ik

kracht en de brief

in mijn eigen kracht staan door een besluit wat ik neem

deze kaart wijst naar persoonlijke ontwikkeling,
het is de 8e kaart van de grote arcana, het is ook het achter je laten van je ego...die je persoonlijke groei in de weg kan zitten....
je laat hier je ego achter je....om zo spiritueel verder te kunnen groeien...
let wel op de liggende acht boven je hoofd...in negatieve zin wijst hij op alsmaar in een kringetje te blijven ronddraaien...herhaling zonder groei.....

rianna

Goedemorgen of is het al middag hihihih
:D
vandaag trok ik 
koning van de Pentakels en de Lenormand Toren
ik zit vandaag lekekr in me vel ik geniet van alles om mij heen  en voelt toch een soort bekrompenheid ?
liefs Rianna

klaproos1945

komen we langzaam naar het einde van dit jaar 2011
zijn de laatste loodjes nog heel zwaar of brengen we het lichte naar 2012
en laten we het  zware los zoals frustraties je laten geloven dat het zwaar kan zijn

laten we de gevoelens van frustaties achter  8) bekers zeven

en bekijken we het vissentijdperk als gezien ??? bekers page

klaproosje :  :'( :-*

hatsjepsoet

Goedemorgen iedereen,

bijna het nieuwe jaar. Gek hè, gisteren mijn laatste werkdag in het oude jaar en ik had het aan het einde van de dag toen ik naar huis ging een beetje moeilijk. Geen idee waarom. Dinsdag ben ik er gewoon weer. Het is alleen maar een overgang naar een ander jaar maar ik ervaar het omwisselen van het jaar altijd wel als iets belangrijks. Ook al weet ik verstandelijk dat ik ieder moment van het jaar met iets kan stoppen of beginnen, het nieuwe jaar geeft me altijd het gevoel dat het echt een nieuw begin is.
Op mijn werk is het het afgelopen jaar emotioneel ook moeilijk geweest dus misschien heeft het daar ook mee te maken.

Enfin, vandaag de Keizerin. Ook weer zo'n mooie kaart. De kaarten worden steeds beter! Ik las in een boek over Tarot dat het cijfer 3, wat de Keizerin draagt, zou staan voor vruchtbaarheid, beloning, winst, speels zijn.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: rianna op december 30, 2011, 09:47:46 AM
Goedemorgen of is het al middag hihihih
:D
vandaag trok ik 
koning van de Pentakels en de Lenormand Toren
ik zit vandaag lekekr in me vel ik geniet van alles om mij heen  en voelt toch een soort bekrompenheid ?
liefs Rianna

zo te zien aan de kaart is dat ook, je zit daar als een prins willemalexander op een hoge troon, tevreden, de schaapjes op het droge en genietend kijkend om zich heen......
niets kan je vandaag uit het evenwicht brengen, maar let alleen vandaag, morgen kan weer anders zijn....

dameblanche

#1167
Citaat van: klaproos1945 op december 30, 2011, 10:47:51 AM
komen we langzaam naar het einde van dit jaar 2011
zijn de laatste loodjes nog heel zwaar of brengen we het lichte naar 2012
en laten we het  zware los zoals frustraties je laten geloven dat het zwaar kan zijn

laten we de gevoelens van frustaties achter  8) bekers zeven

en bekijken we het vissentijdperk als gezien ??? bekers page

klaproosje :  :'( :-*

bekers page..de boodschapper... paranormale gaven ontwikkelen en bijsturen......we blijven leren totdat onze vingers allemaal even lang zijn...het is niet op de maner om boven iedereen uit te groeien,  nee dat hoort niet bij je, maar je leert graag bij en verwondert vraag je je dan af; he dat wist ik nog niet...dank je wel dat ik dit mag vernemen...... :-*

dameblanche

#1168
Citaat van: hatsjepsoet op december 30, 2011, 10:52:39 AM
Goedemorgen iedereen,

bijna het nieuwe jaar. Gek hè, gisteren mijn laatste werkdag in het oude jaar en ik had het aan het einde van de dag toen ik naar huis ging een beetje moeilijk. Geen idee waarom. Dinsdag ben ik er gewoon weer. Het is alleen maar een overgang naar een ander jaar maar ik ervaar het omwisselen van het jaar altijd wel als iets belangrijks. Ook al weet ik verstandelijk dat ik ieder moment van het jaar met iets kan stoppen of beginnen, het nieuwe jaar geeft me altijd het gevoel dat het echt een nieuw begin is.
Op mijn werk is het het afgelopen jaar emotioneel ook moeilijk geweest dus misschien heeft het daar ook mee te maken.


de drie; groei, ontwikkeling en uitdrukking.
de keizerin staat ook  voor de grote godin uit de prehistorie, de drievuldigheid van het christendom en andere religies...
bij jou wijst het op liefhebben en geliefd zijn daar bloei je van op, daar leef je van op..daar ga je van stralen, je voelt het warme bloed door je aders stromen dan...

Enfin, vandaag de Keizerin. Ook weer zo'n mooie kaart. De kaarten worden steeds beter! Ik las in een boek over Tarot dat het cijfer 3, wat de Keizerin draagt, zou staan voor vruchtbaarheid, beloning, winst, speels zijn.

Liefs, H.

oei , ik heb het er tussen gewringelt sorrie :-\ maar het gaat om de boodschap H...

hatsjepsoet