Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Solaar 2011

Gestart door Romira, augustus 21, 2011, 13:32:17 PM

Romira

Beetje vreemde vraag misschien , maar wie is er afgelopen 30 juni of 1 juli jarig geweest ?
Dan staat er namelijk een zonsverduistering in je solaar en niet zo maar een , maar de eerste van een nieuwe cyclus. Misschien leuk om samen te gaan kijken wat het komend jaar gaat brengen ?
Ik ben uiteraard niet zomaar nieuwsgieirg , ik heb zelf ook deze zonsverduistering in mijn solaar.

Groeten
Romira

cathy

Ik heb geen zonsverduistering in de solaar.
Vind het zo al moeilijk genoeg om te duiden.
Er zijn zoveel mogelijkheden.
Maar misschien kun je me wel vertellen wat
ik met de aspecten in een solaar aan moet.
Hoe zwaar wegen ze ten opzichte van andere
punten als bijvoorbeeld een planeet in een huis.
Ik heb ergens gelezen dat je ze kunt duiden als
in een geboorte horoscoop maar ik vind dat toch
lastig, er is al zoveel informatie.

Cathy

Romira

#2
Hoi Cathy !

De aspecten in de solaar zijn eigenlijk de transits van de dag van je verjaardag.
Je moet dus de aspecten (en de hele solaar trouwens) in combinatie met de geboortehoroscoop bekijken.
Aan alleen de solaar heb je niet zo veel.
Een goed boek (net uit) is dat van Karen Hamaker : 'De solaar' en anders het boek van Ingrid Bergman.

http://www.trimurti.nl/symbolon/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=115&category_id=7&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

http://www.trimurti.nl/symbolon/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=24&category_id=7&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Groetjes
Romira

cathy

hoihoi romira,

dat boekje van ineke bergman heb ik en daar staat dus dat je ze kunt interpreteren als de solaar.

Cathy

Romira

Hoi Cathy ,

Ik heb het boekje ook , maar ik heb daar les bij gehad en je kunt niets met die oeverloze papieren toestand als je alles gaat uitpluizen. Op het laatste heb je een hele stapel.......
Hou in de gaten dat het een progressie is (het zijn de transits op je verjaardag) en dat je het dus in combinatie met de geboortehoroscoop dient te bekijken.
Het is belangrijk dat je bij de hoofdzaken blijft.
De betekenis die ze in de solaar op zich hebben is minder belangrijk bv dan of het een aspect is dat iemand al in zijn geboortehoroscoop heeft , dán wordt het een belangrijk aspect !

Als ik het nieuwe boekje van Karen in handen heb (zal zaterdag of maandag zijn) kom ik hierop terug en vertel ik je wat Karen erover schrijft !

Gr
Romira

cathy

Ja, graag hoor ik of dat een duidelijk boekje is.
Ik heb 5 jaar astrologie gedaan en de solaar was daar een onderdeel van, maar heel uitgebreid is
het niet behandeld.
Op cafeastrology staat ook het een en ander over de solaar, best interessant om dat te bekijken.

Cathy

Romira

Hoi Cathy !!

Ik heb het boekje gekocht zaterdag en het is een erg duidelijk boekje !
Er staan geen voorbeelden in van aspecten , maar wel hele duidelijke uitleg hoe of wat.
Ik heb het zelf nog niet helemaal gelezen , maar zag al wel dat er meerdere mogelijkheden zijn met de aspecten.

Gr
Romira