Invloed van planeet?

Gestart door Kleintje, augustus 11, 2009, 21:16:54 PM

Kleintje

Misschien een vreemde vraag want heb niet heel veel verstand van astrologie.
Maar wat me de laatste maanden echt erg opvalt is dat zowel in mijn privéleven en als in hun verdere omgeving (en zelfs ook in glamourland) erg vel mensen relatieproblemen hebben. En of ze gaan nu eindelijk scheiden of de problemen zijn dusdanig dat de kans groot is dat het gaat gebeuren. Natuurlijk gebeurt dit ieder jaar maar nit zoveel als andere jaren, nogmaals: het valt echt op.
Heeft dit met een astrologisch aspect te maken?

Nu heb ik gehoord dat dit jaar Pluto definitief in Steenbok is gekomen en dat dit voor heftige dingen kan zorgen in het persoonlijke leven van mensen. Dit zou echter tot maart duren. Kan dit ermee te maken hebben?
En vooaf excuus als ik hier iets schrijf en wel de klok heb horen luiden maar de klepel niet zie hangen...

Leeuwin

Er kunnen verschilllende planeetstanden zijn die relatieproblemen veroorzaken. Als Saturnus naar Weegschaal gaat (onder meer een relatiesterrenbeeld) dan kan dat voor meer relatiebreuken zorgen.

Kleintje

Maar is dat op dit moment of dit jaar aan de hand?

Leeuwin

Over ongeveer drie maanden gaat dat een rol spelen.

Romira

Hi Kleintje,

Ik denk dat er pas van enige invloed sprake kan zijn als een transiterende planeet iets raakt in jouw horoscoop.
Pluto bv staat nu op 0`52 graden in de Steenbok. Iedereen die daar dus iets heeft staan , krijgt met Pluto te maken.
(En dat geldt voor 0`52 graden in elk teken want er zijn meerdere aspecten mogelijk.)
Ik denk niet dat alleen het feit dat Pluto in de Steenbok staat of Saturnus in de Weegschaal dat effect hebben.
Dan zouden er in de tijd dat Saturnus daar loopt dus ineens heel veel mensen uit elkaar gaan ??

Maar , even heel iets anders , waarom valt dat jou op Kleintje ??
Misschien gebeurt er wel iets in jóuw horoscoop wat met het thema uit elkaar gaan te maken heeft.

Gr
Romira

Leeuwin


Kleintje

Zou kunnen dat er iets in mijn horoscoop is, maar dat is niet waarom ik het vraag.
Het valt me gewoon echt op. Hoorde vandaag weer een verhaal van mensen waarbij ik het echt niet had verwacht dus eigenlijk gaat het denk ik in dezen niet om mij.

Leeuwin

Je bent dus op zoek naar de universele oorzaak van de veel verbroken relaties?


Romira

Ik denk niet dat er een universele reden is.
Misschien zijn het allemaal mensen uit het(de)zelfde geboorteja(a)r(en) en hebben ze allemaal dezelfde transiterende planeet ergens op staan ??

Gr
Romira

libram

hallo Romira, kleintje, leeuwin,

als aanvulling op jullie discussie wil ik toch even benadrukken dat de invloed van een planeet nimmer verantwoordelijk kan zijn voor bijvoorbeeld verbroken relaties. Hoe er mee omgegaan wordt met hetgeen de planeet in teken en geboorteradix aangeeft bepaalt hoe persoonlijke situaties veranderen/transformeren.

liefs,

Libram

morticia

#11
Pluto staat voor transformatie, schorpioen-energie.
Steenbok heeft niks met relaties te maken, wel met vaste structuur.
Als optelsom, Pluto in Steenbok breekt vaste structuren.  Transformatie kan enkel tot stand komen als het oude dood gaat, als de oude structuur wordt afgebroken.
Naar mijn mening omvat dit veel meer dan relaties.  Het omvat alles waar vaste structuur in verweven zit.
Kijk maar naar de crisis waar de maatschappij zich nu in bevindt.

Leeuwin

Ik heb het gevoel dat we onder invloed van Pluto in Steenbok heel veel gaat veranderen op gebied van wet en ordehandhaving.

Groetjes van Leeuwin

klaproos1945

door de tijdperk verandering is er veel aan het gebeuren, zoals dat de aarde weer in zijn oude stand zal komen
hierdoor zullen de andere planeten tijdelijk in zicht zijn, dit is onder andere Pluto in steenbok, of dit met de spirituele terug komst heeft te doen?
Joost mag het weten

klaproosje 2009

Leeuwin

Daar ben ik nou juist zo benieuwd naar!

Groetjes van Leeuwin