Conjunctie maan/mars/pluto

Gestart door Leeuwin, juli 25, 2009, 08:09:17 AM

Leeuwin

Wat betekent zo'n conjunctie  over het algemeen? De een zegt: een dominant iemand zonder zelfvertrouwen. Weer een ander zegt: juist te veel zelfvertrouwen waardoor te koel en afstandelijk. Wat is het nu?

Romira

Hoi Leeuwin ,

Ik denk dat het erg belangrijk is waar het staat in de horoscoop.
Staat alles in 1 teken en zo ja en in welk huis staat de conjunctie ??
Staat niet alles in 1 teken , dan is het geen echte conjunctie en moet je de planeten dus afzonderlijk gaan duiden.
Wel belangrijk blijft de vraag in welk huis de planeten staan.

Gr
Romira

zodiacgirl

Romira: daaroveer zijn de meningen verdeeld. De ene astroloog vindt dat je een conjunctie over teken niet mee mag tellen, de ander wel.
M.i. is het wel degelijk een conjunctie, maar verandert de kleuring als er meerdere tekens bij betrokken zijn.

Leeuwin: wat me opvalt in hetgeen je gehoord hebt over deze conjunctie is dat er toch een soort oordeel inzit: 'dominant' en 'teveel...'
Astrologie is op zichzelf neutraal. Je kunt immers op heel verschillende manieren omgaan met aspecten van je persoonlijkheid!

Ik heb zelf een Maan-Plutoconjunctie, dus zonder de Mars die jij er ook nog bij hebt. Het is iets dat ik in mezelf heel goed herken.
Het maakte mij juist lange tijd heel verlegen, maar met heel diepe gevoelens. Ik pik(te) enorm veel op van de sfeer en emoties om mij heen, zelfs van onbekenden. Een avondje uit eten, of eens naar de stad op een drukke middag was een soort uitputtingsslag, omdat ik helemaal overprikkeld thuiskwam. Ik moest leren die prikkels te filteren, herkennen welke gevoelens van mij waren en welke van de ander.
O.a. door mijn astrologie-opleiding heb ik geleerd dat het niet alleen een heftig aspect hoeft te zijn, waar men dingen als 'emotionele controle', 'anderen manipuleren' of 'een heks als moeder/ als moeder een heks' aan te verbinden!
Ik heb nl. ook veel inlevingsvermogen, kan goed luisteren en betrokken zijn en tegelijkertijd met een soort afstand, analytisch naar de dingen kijken. Volgens anderen de perfecte hulpverlener  ;).
Inmiddels kan ik deze conjunctie waarderen en op een positieve manier gebruiken, zonder dat ik mezelf of anderen schaadt. Verlegen ben ik nog steeds, maar ik vind dat niet meer zo erg (ok, ik blóós). En in mijn werk, maar ook in mijn persoonlijke relaties en opvoeding van mijn kinderen is het een aspect waar ik veel aan heb/ mee kan!

Ik denk dat bij jou het gevoelige, kwetsbare herkenbaar zal zijn. Doordat jij er ook Mars bij hebt, zou het kunnen dat je wat feller reageert op het moment dat je je kwetsbaar of gekwetst voelt. Dan komt er een enorme kracht vrij. Want Maan\Pluto gaat ook over dingen die onvermijdelijk zijn. Niet 'ik wil' of 'het hoort zo', maar 'HET MOET'. Leer je deze krachten in balans te brengen, dan kan er een heel sterke persoon uitgroeien, die ook intens met een ander mee kan leven.

Leeuwin

Klopt. Wat ik heb gehoord is inderdaad erg zwart-wit. Ik kan heel impulsief  zijn ja, dat is momenteel voor mij een leerpunt. Door een sterke kracht gedreven worden ken ik ook. Als ik gekwetst word kan ik heel fel of cynisch zijn.
De laatste tijd merk ik dat ik beetje bij beetje sterker word en wil alleen maar intens met iemand leven. Oppervlakkige contacten bevredigen  mij lettelijk en figuurlijk niet.

zodiacgirl

Dat heb ik ook: dat oppervlakkige contacten mij niet bevredigen! Ik zei vroeger al: ik hou niet van praten over het weer  :)

Wat mij veel rust heeft gegeven in mijn leven (naast zelfkennis verwerven en daar iets mee doen) is een stabiele basis opbouwen. Ik ben al vanaf mijn 20ste samen met dezelfde man, die heel lief en betrouwbaar is, maar me ook op de goede manier uitdaagt. Hij heeft zelf ook best wat Scorpio in zijn radix, dus schrikt niet terug voor dat Maan-Plutogebeuren.

Leeuwin

Ik ben blij te horen dat er nog hoop voor me is!!! ;D


Romira

Citaat van: zodiacgirl op juli 27, 2009, 13:45:07 PM
Romira: daaroveer zijn de meningen verdeeld. De ene astroloog vindt dat je een conjunctie over teken niet mee mag tellen, de ander wel.
M.i. is het wel degelijk een conjunctie, maar verandert de kleuring als er meerdere tekens bij betrokken zijn.


Hoi Zodiacgirl ,

Zonder de topic van Leeuwin te verstoren   :-\  wil ik toch even met je discussieren over die conjunctie.
Waar staat een conjunctie voor  , voor kracht !!
Kracht die mijns inziens alleen maar kan komen vanuit de achtergrond van hetzelfde teken.
Misschien is het leuk om inderdaad te kijken waar de conjunctie van Leeuwin staat en dan te kijken wat ze herkent ??

Gr
Romira


zodiacgirl

Ik wil er best over discussiëren, hoor. Conjunctie staat voor kracht, maar ook voor 2 planeten die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, of ze nu (zouden) willen of niet. In een conjunctie kan dus ook heel goed een tegenstrijdigheid zitten. 2 planeten die niet van nature 'vriendjes' zijn, moeten altijd samen door 1 deur. Dat betekent dus ook: leren omgaan met die verschillen, er balans in vinden. De kracht ontstaat vaak pas op het moment dat je geleerd hebt iedere plannet in een conjunctie op waarde te schatten en naast en mét de andere(n) samen te gebruiken. Naar mijn idee (en ik ben niet de enige astroloog die dit aanhangt) kan die dubbelheid dus prima samen met 2 planeten die in een verschillend teken staan.

Leeuwin

Die conjunctie staat bij mij in Maagd in het derde huis.

Romira

Citaat van: zodiacgirl op juli 29, 2009, 20:42:44 PM
Ik wil er best over discussiëren, hoor. Conjunctie staat voor kracht, maar ook voor 2 planeten die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, of ze nu (zouden) willen of niet. In een conjunctie kan dus ook heel goed een tegenstrijdigheid zitten. 2 planeten die niet van nature 'vriendjes' zijn, moeten altijd samen door 1 deur. Dat betekent dus ook: leren omgaan met die verschillen, er balans in vinden. De kracht ontstaat vaak pas op het moment dat je geleerd hebt iedere plannet in een conjunctie op waarde te schatten en naast en mét de andere(n) samen te gebruiken. Naar mijn idee (en ik ben niet de enige astroloog die dit aanhangt) kan die dubbelheid dus prima samen met 2 planeten die in een verschillend teken staan.

Hoi Zodiacgirl,
Ik denk dat werkelijk discussiëren pas kan met behulp van Leeuwin , anders wordt het alleen maar een welles-nietes-spelletje.
We hebben immers andere ideeën en dat verander je niet zomaar.

Leeuwin geeft aan dat haar conjunctie staat in Maagd in het 3-de huis.
Maar wat is haar Zonne-teken ??
Dat speelt ook erg mee.
Staan de planeten verbonden met het bewuste deel van haar psyche of met het onbewuste deel ??
Ik neem aan dat ze haar Zon in Leeuw heeft als ik naar haar naam kijk  ;)
De hele conjunctie staat dan onbewust en zal een heel grote rol in haar leven spelen.
Ze heeft er geen controle over en het zal haar overvallen.

Om te kunnen discussieëren hoor ik graag van Leeuwin hoe ze erover denkt en hoe ze het ervaart.

Gr
Romira

zodiacgirl

IK ben ook benieuwd naar de ervaringen van Leeuwin. Maar je kunt best discusiiëren over de basisprincipes van de astrologie die je 'aanhangt'. Ik heb een andere visie op conjuncties dan jij en die visies kun je best naast elkaar leggen, los van een specifieke radix  ;)

Leeuwin

Mijn zonneteken is inderdaad Leeuw. Die conjunctie staat los van mijn zon. Die conjunctie staat opposiet met mijn noordelijke maansknoop in Vissen. Ik kan inderdaad geweldige krachten ontwikkelen maar kan soms ook impulsief zijn, niet meer in staat zijnde de gevolgen van mijn handelen te checken.

Heb ik jullie zo voldoende geholpen?

Romira

Citaat van: zodiacgirl op augustus 01, 2009, 10:32:30 AM
IK ben ook benieuwd naar de ervaringen van Leeuwin. Maar je kunt best discusiiëren over de basisprincipes van de astrologie die je 'aanhangt'. Ik heb een andere visie op conjuncties dan jij en die visies kun je best naast elkaar leggen, los van een specifieke radix  ;)

Tuurlijk kun je die naast elkaar leggen , maar ik denk dat je , los van de radix , niet verder komt.
Als je ziet hoe een en ander werkt kun je er wat mee , eerder volgens mij niet.
Je kunt wel zeggen dat het zo en zo werkt , maar hoe weet je dat ??
Heb je zelf een conjunctie vanuit 2 tekens ??
Je hebt pas stof tot een discussie als je iemand hebt die kan verwoorden hoe het aanvoelt.
Volgens mij ??

Gr
Romira

Romira

Citaat van: Leeuwin op augustus 01, 2009, 22:01:03 PM
Mijn zonneteken is inderdaad Leeuw. Die conjunctie staat los van mijn zon. Die conjunctie staat opposiet met mijn noordelijke maansknoop in Vissen. Ik kan inderdaad geweldige krachten ontwikkelen maar kan soms ook impulsief zijn, niet meer in staat zijnde de gevolgen van mijn handelen te checken.

Heb ik jullie zo voldoende geholpen?

Ik denk niet dat je ons hoeft te 'helpen'.....    ;)
Het zou meer gaan om een onderzoekje naar hoe jouw conjunctie werkt , dus zouden we strikt genomen jou helpen..... :D

Maar als je zegt dat je impulsief kan zijn , niet meer in staat zijnde de gevolgen van jouw handelen te checken....heb je dan een voorbeeld ??

Gr
Romira