Conjunctie maan/mars/pluto

Gestart door Leeuwin, juli 25, 2009, 08:09:17 AM

zodiacgirl

Citaat van: Romira op augustus 03, 2009, 20:38:51 PM
Citaat van: zodiacgirl op augustus 01, 2009, 10:32:30 AM
IK ben ook benieuwd naar de ervaringen van Leeuwin. Maar je kunt best discusiiëren over de basisprincipes van de astrologie die je 'aanhangt'. Ik heb een andere visie op conjuncties dan jij en die visies kun je best naast elkaar leggen, los van een specifieke radix  ;)

Heb je zelf een conjunctie vanuit 2 tekens ??
Je hebt pas stof tot een discussie als je iemand hebt die kan verwoorden hoe het aanvoelt.
Volgens mij ??

Gr
Romira

Mijn ervaring als astroloog. En ik heb een man met een (toch zeer herkenbare) conjunctie vanuit 2 tekens. En heb je ook mijn ervaring en visie gegeven vanuit de Maan-Plutoconjunctie die ik zelf heb (en kan je zeggen: Maan-Pluto zijn 2 nogal tegenstrijdige planeten, dus niet per sé in eerste instantie 'kracht' zoals jij het beschrijft)

Leeuwin

Als ik boos ben op firma's of zo. Dan heb ik het geduld niet om een brief  te schrijven maar pak ik de telefoon en ga ik zo verbaal tekeer dat ik niet meer weet wat ik zeg. Uiteraard wordt dan de hoorn erop gegooid.

Romira

Citaat van: zodiacgirl op augustus 05, 2009, 12:08:52 PM
Citaat van: Romira op augustus 03, 2009, 20:38:51 PM
Citaat van: zodiacgirl op augustus 01, 2009, 10:32:30 AM
IK ben ook benieuwd naar de ervaringen van Leeuwin. Maar je kunt best discusiiëren over de basisprincipes van de astrologie die je 'aanhangt'. Ik heb een andere visie op conjuncties dan jij en die visies kun je best naast elkaar leggen, los van een specifieke radix  ;)

Heb je zelf een conjunctie vanuit 2 tekens ??
Je hebt pas stof tot een discussie als je iemand hebt die kan verwoorden hoe het aanvoelt.
Volgens mij ??

Gr
Romira

Mijn ervaring als astroloog. En ik heb een man met een (toch zeer herkenbare) conjunctie vanuit 2 tekens. En heb je ook mijn ervaring en visie gegeven vanuit de Maan-Plutoconjunctie die ik zelf heb (en kan je zeggen: Maan-Pluto zijn 2 nogal tegenstrijdige planeten, dus niet per sé in eerste instantie 'kracht' zoals jij het beschrijft)

Ja dat bedoel ik ,je hebt ervaring nodig om uitspraken te kunnen doen.
Ik heb zelf geen conjuncie buiten teken en zal dus van anderen afhankelijk zijn om daar onderzoek naar te doen.
Maar die kracht komt uit het achterliggende teken.Het is gewoon de betekenis van het aspect , niet zelf verzonnen hoor.....
;D

zodiacgirl

Romira: ik denk dat je, als je een conjunctie hebt waar 2 tekens bij betrokken zijn, het mss.moeilijker is om in die kracht te komen. Maar mijn ervaring is dat dat sowieso een uitwerking is van conjuncties. Vereniging van verschillende 'drijfveren/ 'belangen in jezelf, dat vergt best wat van je, voordat je daar sterk in bent. Enne: dat je conjunctie met meerdere tekens wél mag tellen, heb ik ook niet zelf verzonnen, hoor  ;)

Leeuwin: ja, dat lijkt me wel een combinatie van Maan, Pluto en Mars! Ik heb die Mars niet in mijn conjunctie (Maan-Pluto ook in Maagd) en in zo'n geval ben ik dus van binnen woedend/ kokend, maar van buiten reageer ik dan heel scherp en zeer koel. Kan dan wel superkritisch zijn. En ik kies er dan vaak juist wel voor om iets op te schrijven. 'Met een fileermes geschreven' zegt mijn man dan altijd  ;)

Romira

Citaat van: zodiacgirl op augustus 06, 2009, 17:22:18 PM
Romira: ik denk dat je, als je een conjunctie hebt waar 2 tekens bij betrokken zijn, het mss.moeilijker is om in die kracht te komen. Maar mijn ervaring is dat dat sowieso een uitwerking is van conjuncties. Vereniging van verschillende 'drijfveren/ 'belangen in jezelf, dat vergt best wat van je, voordat je daar sterk in bent. Enne: dat je conjunctie met meerdere tekens wél mag tellen, heb ik ook niet zelf verzonnen, hoor  ;)

Wat ik nu van je lees is dat een conjunctie buiten teken dus meer van je zou vergen dan een conjunctie in 1 en hetzelfde teken?
Ik denk dat mijn lerares daarom alleen over de conjunctie binnen teken les geeft.
Zij gaat uit van de kracht van het acpect.
Maar zoals ik al zei , je gaat in de loop van de tijd ook je eigen ervaringen erbij betrekken en die heb ik nu gewoon te weinig.

Gr
Romira

zodiacgirl

Ik denk dat een conjunctie buiten teken nóg meer dat dubbele in zich heeft, wat sowieso al bij conjuncties hoort. Conjuncties op zich geven al de 'opdracht' om te leren verschillende krachten te verenigen en er iets sterks, een gemeenschappelijke kracht van te maken. En ja, als dan op de ene bok bijv. Weegschaal zit en de andere Schorpioen dan moet je nog harder met de teugels in de weer om de kar goed te sturen  ;D.
Btw: heb jij toevallig les van Karen Hamaker?

libram

hallo leeuwin, romira en zodiacgirl,
leuke discussie, (zoals jij het verwoord zodiacgirl, petje af.)
voor mij houdt een conjunctie in dat 2 energieën, 2 krachten worden gebundeld en als gezamelijke kracht naar buiten komen.
belangrijk bij deze is, of er sprake is van een toenemend of afnemend aspect tussen de ondelinge planeten.
Zelf hou ik toch wel rekening met een conjunctie buiten tekens en dan vooral als de conjunctie in een superier teken met zijn of haar inferieurteken staat want een conjunctie buiten teken geeft aan dat het samenvoegen minder makkelijk gaat
superieur en insuperieur

Romira

Citaat van: zodiacgirl op augustus 22, 2009, 12:18:11 PM
Ik denk dat een conjunctie buiten teken nóg meer dat dubbele in zich heeft, wat sowieso al bij conjuncties hoort. Conjuncties op zich geven al de 'opdracht' om te leren verschillende krachten te verenigen en er iets sterks, een gemeenschappelijke kracht van te maken. En ja, als dan op de ene bok bijv. Weegschaal zit en de andere Schorpioen dan moet je nog harder met de teugels in de weer om de kar goed te sturen  ;D.
Btw: heb jij toevallig les van Karen Hamaker?

Ik snap heel goed wat je bedoelt , dat is het niet.
Maar omdat ik inderdaad les heb van Karen Hamaker , waar het not done is om buiten teken te gaan , doe ik dat ook (nog) niet.
Ik heb wat dat betreft dus geen ervaring.

Wat ik wel merk is dat het bij mij buiten teken niet werkt , maar dat is misschien ook wel mijn bril......

Gr
Romira

zodiacgirl

Romira: Ik had al dat vermoeden, omdat ik weet dat Karen Hamaker heel streng is over conjunctie buiten teken  ;).
Mss. dat je, naarmate je meer duidingen gaat doen, ook horoscopen tegenkomt waarin conjuncties buiten teken wel herkenbaar zijn? Kan ook zijn dat het jouw bril nooit wordt, hoor. Je vindt gaandeweg vanzelf je eigen duidingsmethode.

Libram: klopt helemaal. Heb zelf een conjunctie van Mars-Saturnus, waarbij Mars zich echt los probeert te maken van Saturnus. Tenminste zo heb ik dat lang gevoeld: Mars wil zich losrukken, ongebreideld zich uitleven, zonder de beperking en het tempo van Saturnus. Uiteindelijk geleerd dat ook rustig ergens de tijd voor nemen, het beter vorm-geven en dingen áfmaken (met de energie van Mars) heel fijn kan zijn en dan dus niet beperkend, maar verdiepend is.

Rosa

In de klassieke astrologie kende men geen orb. Een conjunctie werd gevormd als 2 of meer planeten in hetzelfde teken stonden, als stond de ene op 1° en de andere op 29°. Vandaar dat Karen Hamaker "heel streng" is op dat gebied. Zij is niet de enige, ook Mellie Uyldert ging van hetzelfde standpunt uit en met haar vele anderen.

libram

Hallo rosa romira, zodiacgirl, leeuwin e.a.
zelf heb ik in de jaren 70 ook les gehad van karen hamaker en begrijp de gedachte erachter wel om conjunten (en andere aspecten) buiten teken niet mee te rekenen. Zelf echter ben ik de mening toegedaan dat je bij aspecten buiten teken (belangrijke) informatie verkrijgt over o.a. de wijze waarop behoeftes vervuld worden en wat daar voor nodig is. Om terug tekomen op de conjuntie, deze houdt voor mij in dat de 2 planeten (energien) beide verschillenden voorwaarden stellen aan hetgeen zij nodig hebben Het conjunctie binnen teken heeft beide dezelfde en kunnen daarom makkelijker maar vooral krachtiger gezamenlijk naar buiten komen. Bij de conjunctie buiten teken houdt het ook in dat je zodra je de één activeert, de ander mee in beweging gaat, de onderlinge samenwerking, en hoe deze naar buiten komt, daar wil het nog wel eens aan schorten, in die zin dat het niet vloeiend gaat, wat minder gericht kan worden, wat verwarring bij het individu kan geven.
De conjunctie buiten teken kan dan wel niet zo krachtig zijn als binnen het teken, maar komt er wel uit en alleen al daarom hou ik er rekening mee in de duiding van het totaalplaatje

liefs,     

zodiacgirl