zwangerschap / miskraam

Gestart door leyla101, april 19, 2009, 21:40:45 PM

leyla101

Hallo lieven mensen,

Waar kijken jullie in de radix naar bij zwangerschappen en/of miskramen.

Zelf zou ik geneigd zijn de transits door Huis V te bekijken en de aspecten die heer V maakt.
Tevens zou ik naar de secundaire maan kijken door huis en teken en welke aspecten er (toenemend) gemaakt zullen worden.

In hoeverre nemen jullie de solaar mee in dit geheel?

Graag lees ik jullie reacties voor meer mogelijkheden.

Lieve groet,


Kiwiwoman

Nee, sorry Leyla, dat is een gebied, dat ik nog niet verkend heb.

Het zou kunnen zijn, dat als het vijfde huis met Steenbok begint, dat "aangeeft" dat er verminderde vruchtbaarheid is, of dat er een hele sterke Saturnus daarin staat. Verder zou ik het niet weten.

libram

hallo leyla,

bij zwangerschappen zijn het 5e huis en de maan indicatoren die informatie geven. Wat betreft miskramen zou ik zeker kijken wat Uranus en Mars in de horoscoop doet.
De solaar is een uitstekend instrument om ontwikkelingen en aandachtspunten te zien die voor dat jaar gelden. Ook afgezet tegen de geboorteradix geeft zij veel informatie.

groet,

libram

leyla101

Met dank en groet voor het delen van jullie zienswijze.


Jaydee

Ken je het boek vruchtbaarheid en de maan?

De Maan is logisch gezien de indicator voor vruchtbaarheid. Denk maar aan je menstruatiecyclus die normaal gesproken ook 28 a 29 dagen duurt, net als de omloop van de maan door de dierenriem.
Mede aanduiders zijn Venus en Jupiter.

Zwangerschap valt ook onder de Maan, maar ook huis of heer 4 speelt een rol hierin ( het 4e huis heeft altijd een einde en of nieuw begin karakter), om zwanger te kunnen raken is vruchtbaarheid gewenst ;) Kinderen vallen onder huis 5 en m.i. in bepaalde gevallen kun je ook naar het tegenliggende gebied kijken, huis 11 bij vruchtbaarheid.

Miskramen vallen volgens de theorie onder Uranus en Mars.
Mij lijkt persoonlijk dat huis en of heer 8 ook een rol speelt hierin, de foetus sterft af.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het niet altijd makkelijk te achterhalen is, of de kans bestaat dat de zwangerschap verkeerd afloopt. Ik heb beide meegemaakt in een korte periode. Dood en Geboorte kunnen dicht bij elkaar liggen :)

Gr. J.