nachtmerrie monikken!

Gestart door danseres, november 04, 2009, 14:23:22 PM

danseres

ik heb vannacht een vreselijke nachtmerrie gehad. ik sliep en toen werd ik wakker (denk ik, dat is dus nooit zo duidelijk) en toen zag ik recht vooruit voor mijn kast 'iemand' in een monnikenpij staan. althans, ik zag de pij. waar het gezicht hoor te zitten en andere ledematen, was het zwart. de pij was ook zwart ipv het gebruikelijke bruin. ik schrok, keek links van mijn bed en daar stonden er ook twee.
ik heb keihard gegild - ik schaam me rot voor mn buren, die moeten zich echt ROT zijn geschrokken.  :-[en toen met veel moeite het lichtknopje kunnen vinden. ik trilde over mijn hele lichaam. was zo bang dat ik met het licht aan heb geslapen verder..

ik sliep weer in en toen droomde ik (?) dat ik mezelf op bed zag liggen en iemand me vroeg om deugden van mezelf op te noemen. ik wist er nog gauw een op te noemen voordat die bewuste 'monnik'  bij me was. die kwam namelijk met een rotvaart op me af gerend. ik hoorde ook echt rennende voetstappen.

ik vroeg me de hele nacht af: waarom gebeurd dit? ik voel me goed, ben niet met duistere zaken bezig, met duistere mensen enz. ik snapte er niks van. tot ik dacht dat het misschien duistere dingen uit het verleden waren?
Toen hoorde ik een stem zeggen: 'ob-ser-var' heel langzaam (in het spaans. observeren dus). dus toen was ik niet zo bang. mss zijn het duistere krachten die mij simpelweg observeren maar niets kunnen doen? :-\

Ik ben de laatste tijd heel erg bezig mezelf te leren kennen en te leren van mezelf te houden. ik werd helemaal in het begin, na mijn eerste alternatieve therapie al eens wakker en 'zag toen'  ook mensen op mijn kamer en ze zeiden; 'niet bang zijn, dit hoort er allemaal bij. we zijn alles in het werk aan het stellen om je beter te maken.' toen sliep ik ook rustig door, maar dit??

Misschien is het even belangrijk om te vermelden dat ik als kind (van een jaar of 4 zover ik me herriner tot mijn 23e ongeveer, veel verschijningen heb gehad).

Ik ben nu niet bang maar zal vanavond toch niet helemaal gerust gaan slapen.

Help?
Ricca misschien weet jij wat het is?

bedankt!

Leeuwin

Hoi Danseres,

Juist omdat je zo in ontwikkeling bent en je afscheid gaat nemen van bepaalde gevoelens/denkpatronen krijg je dit soort dromen. Heel vervelend maar wel normaal. Als je weer wat verder bent nemen die dromen van lieverlee af, waarschijnlijk veranderen ze dan.
Die monnikspij...misschien van mij een beetje ver gezocht maar kan het zijn dat jij onbewust banden met je voorouders hebt c.q krijgt? Religieuze types kunnen daar nogal eens op wijzen. Iets wat tot nu toe verborgen in jezelf is gebleven komt nu boven.
Ik ga er absoluut niet vanuit dat jij duistere dingen doet. Ik (en misschien vind je mij nu raar) denk dat je een voorouderziel hebt die zich aan jou gaat opdringen om aandacht te krijgen. Luister dus juist goed naar deze dromen zonder dat je er bang van wordt. Het zou kunnen dat je naar een groep mensen wordt  geleid die heel goed bij je passsen. Misschien zit daar wel je toekomstige geliefde bij maar dat is op heden alleen nog maar koffiedik kijken.

Liefs van Leeuwin

Ricca

Lieve Danseres,

Je bent veilig hoor. :) Hoe vreemder een droom, des te symbolischer mag je hem opvatten. De monniken staan niet voor duistere krachten, maar hebben het uiterlijk van de Dood en die is een symbool voor loslaten. Omdat ze angst in jou opwekten, zijn ze tevens symbolen voor de angst zelf. Het loslaten van je diepste angsten is op zich ook een angstige gebeurtenis. Maar wel goed!

Er zijn drie monniken. Drie is het getal van groei...

In het algemeen zijn er twee redenen waarom mensen vasthouden aan hun angst. Ten eerste uit gewoonte. Ten tweede omdat angst als een stimulans werkt. Wanneer je lichamelijk of emotioneel verzwakt bent door de gewoonte niet te groeien, kunnen adrenaline-injecties, veroorzaakt door oude vertrouwde angsten, een kunstmatige roes opwekken waardoor je weer verder kunt. Maar als je bezig bent te groeien hoort loslaten erbij.

Het observar was voor jou bedoeld: kijk rustig toe, dan zul je zien dat ze niets voorstellen. Hoe groter jouw tegenzin om bepaalde angsten onder ogen te zien, hoe meer macht je ze geeft. Maar eigenlijk zijn ze geen werkelijkheid. Jouw deugden zijn wél werkelijkheid, dus denk daar maar aan als je vanavond gaat slapen.

Omdat je je angsten zo diep ervaren hebt, geloof ik niet dat ze deze nacht terugkomen. Het onbewuste geeft je echt wel de tijd om iets met de droom te doen. :) Maar als je ze ooit nog een keer tegenkomt, probeer je dan te herinneren dat je alleen maar in de spiegel kijkt en enge gezichten tegen jezelf trekt.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

danseres

Wat een prachtige uitleggen geven jullie toch! mijn complimenten. Op deze manier ben ik helemaal niet bang en het past zo in deze tijd van mijn leven ongelooflijk.
Mijn therapeut zei al dat ik eindelijk die oude traumatische ervaringen moet gaan verwerken. Eerst erover gaan praten met iemand die ik vertrouw ipv ze diep weg te stoppen. Ik denk dat mijn onderbewustzijn vast het voortouw heeft genomen in de verwerking van dingen als ik dit allemaal zo lees.

Ik zei het al, eerder zag ik al mensen die zeiden voor me bezig te zijn. Ik geloof ook in de uitleg van Leeuwin dat er zielen bezig zijn met mij om me te helpen. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt die inderdaad erg goed bij me passen, ook op het gebied van spiritualiteit. Bij hen kan ik ook gewoon over dit soort dingen praten in een veilige omgeving..

Heel erg bedankt!
lief van jullie.
xxx