Joods Christelijke bruiloft

Gestart door danseres, oktober 30, 2009, 08:11:18 AM

danseres

Ik sla een stuk van de droom over die niet interessant is omdat ik die kan herleiden naar het dagelijks leven. (Ik heb iemand gezegd dat ik ze misschien mee zal helpen met de kerstmarkt voor hun winkel maar dat ik het nog niet zeker wist en ik wil het afzeggen om bepaalde redenen en daar droomde ik over dat heel veel mensen moesten helpen enz.)maar goed dan droom ik dat een collega van mij er is en die wil graag nog een uurtje werken maar hij moest op zijn dochtertje passen dus ik stel voor dat ik dan wel een uurtje oppas - het is al 16 uur en hij werkt tot 17 uur.

Dan ben ik in een gedeelte dat ik naast mijn zwager zit, althans dat vermoed ik, ik zie hem niet. Mijn zus zit op de bank er tegenover. Ik ben bij hun thuis. Ertussen hebben ze ineens witte voile gordijnen gehangen en ik hoor hun geruzies. Dat dat kan is omdat mijn oudste nichtje een poppetje heeft dat gesprekken opneemt en ik luister ze af maar ben ook gelijk getuige ervan.

Dan besluiten mijn zwager en zus te trouwen ::) maar hij is hervormd Christen schijnbaar ??? en wij zijn Orthodox Joods (we zijn heeeeeel ver terug van Sefardische afkomst aan vaderszijde).
De kerk wil ze niet trouwen, dan lopen we verder - ik ondertussen met de kleine van die collega in het wagentje die eigenlijk heel zoet is. In werkelijkheid is het een meisje maar dit is een blond jongetje in blauw pakje. Naarmate we verderlopen wordt ie ook iets ouder. Ik geef m een blauw poppetje waar ie enorm om moet lachen en dat houdt m zoet.

Dan lopen we verder door het bosrijke gebied. Op de grond liggen allemaal herfstbladeren en met bielzen is een soort trap gecreeerd. We komen aan bij een tempel van buiten helemaal glas en op de bovenste etage staan een hoop Orthodoxe mannen te 'lernen' ze buigen zo naar voren en terug al biddend onderwijl kijken ze naar buiten. Ze lijken heel groot van beneden af. Dit is de vrouwentempel, zegt iemand. Daar zijn ze heel open daar kunnen ze wel trouwen. Er is elke dag ceremonie. Dan bemerk ik dat het blauwepoppetje van die kleine weg is. In paniek zeg ik het tegen de rest en we gaan de weg terug op zoek. Ik vind een blauw haasje maar dat is het niet. Mijn zus, naturlijk gewend aan kinderspeelgoed zegt: 'nee dat is..'(naam) dus we zoeken verder. dan uiteindelijk vind ik het, wil ik het de kleine geven, zie ik dat ie heel zoetjes slaapt.

Ik geef hem een kusje en mijn zus buigt zich ook over de kleine heen en doet hetzelfde.

Daar eindigt de droom.

klaproos1945

hoi danseres,

het gaat over een een gemengd (huwelijk0 waar de man  hervormt christen is,
deze zijn in deze droom net zo tolerant als de orthodoxe joden
vandaar dat de mannen heel groot zijn dit heeft er ook mee te maken
hervormt christendom is van een jongere leeftijd in het bestaan,
ergens zegt het me ook dat zij in verbinding staan met de orthodoxe joden
voorheen heeft Maria een blauwe jurk aan deze is nu aan haar zoon Jezus geven

klaproos1945 ::)