Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Schuldeisers:

Gestart door Opti-Mystique, oktober 21, 2009, 15:40:20 PM

Opti-Mystique

Sinds de sessies tijdens de regressietweedaagse maakt mijn onderbewustzijn overuren om alle indrukken te verwerken, elke nacht beleef ik intensieve dromen. Vanochtend heb ik er meteen weer 1 opgeschreven en ik ben verrast door de hoeveelheid dat ervan is blijven hangen... :D


Vannacht droom ik dat ik met Jesse in het zwembad ben. Ik loop daar Megan Fox (een knappe actrice) tegen het lijf en zij gaat met ons mee in het water spelen en van de glijbaan. Als we tussendoor met elkaar praten, vertelt ze me dat ze een niet zo fijn gevoel (Emotie) in haar lichaam ervaart (Somatic). Met de E+S neem ik haar mee in regressie, terwijl we nog in het zwembad zijn. Af en toe let ik op en kijk ik waar Jesse is, maar hij is veilig aan het spelen. Megan opent tijdens de sessie nog even haar ogen, maar ik zeg haar dat ze die gesloten mag houden en zij doet ze weer dicht; ze heeft een groot vertrouwen in mij. Megan gaat in regressie terug naar gebeurtenissen uit haar kindertijd...

Na het zwemmen gaat Megan mee naar mijn kamer, ik ben weer in mijn ouderlijk huis waar ik met mijn moeder en haar ex-vriend (Dick) woonde van mijn 10e tot mijn 16e. Megan laat mij een boek lezen dat ze geschreven heeft over haar jeugd. Terwijl we tegen elkaar aan liggen op bed, lees ik het boek in 1x uit en ben dan geëmotioneerd door de overeenkomsten met mijn eigen jeugd.
Megan gaat vervolgens naar huis om wat spullen te halen en we spreken af elkaar 's avonds weer te zien. Ik maak een boodschappenlijstje waarop muziek, wijn, hapjes en condooms staan. Dan ga ik geld pinnen en boodschappen doen...

Als ik thuis kom is er grote paniek: de franchise die mijn moeder en Dick hebben is failliet en beiden worden hoofdelijk aansprakelijk gesteld door schuldeisers. Het huis blijkt niet gehuurd te zijn, maar gekocht en mijn moeder vertelt mij dat de inleg voor de franchise destijds al te mooi (te hoog) was om waar te zijn, toen Dick deze kans aangeboden kreeg.
Om de schulden te ontlopen besluiten ze het huis te verlaten. Dick komt nog 1x met zijn ziel onder zijn arm de trap op naar de woonkeuken, waar ik bemoedigend mijn hand op zijn been leg. Ik voel verbazing in mijzelf om dit gebaar, 'compassie' is niet de eerste emotie die ik met deze man associeer...
Als Mam en Dick weg zijn, loop ik even naar mijn auto om de boodschappen eruit te halen. Als ik weer bij de voordeur ben valt mij op dat hun namen van de deur zijn en is vervangen door een naambordje met alleen mijn initialen en achternaam.

's Avonds komt Megan terug en al snel daarna staan er 2 deurwaarders van Defensie, namens de schuldeisers, op de stoep. De 2 mannen denken zo naar binnen te kunnen lopen, maar ik hou ze tegen bij de voordeur en wil eerst documenten zien, waaruit blijkt dat ze het recht hebben om zó mijn huis binnen te kunnen lopen. Deze worden voor mijn neus gezwaaid en ik besluit ze ter plekke eerst goed door te lezen en mij niet te laten intimideren door 'dure woorden' en vakjargon.
Vervolgens laat ik de mannen binnen en ik neem ze mee naar de woonkamer, waar we nu met z'n vieren zitten. De deurwaarders vertellen mij om hoeveel geld het gaat en dat Mam en Dick moeten betalen, omdat ze anders overgaan tot inbeslagname. Ik geef aan dat het huis en de spullen geheel van mij zijn en dat ík niet aansprakelijk ben voor hun schulden.

De deurwaarders willen een betalingsregeling treffen, dus ik probeer mijn moeder op haar mobiel te bellen. Haar eigen 06-nummer werkt niet meer, maar dan zie ik dat ze een pre-paid nummer heeft genomen en het nummer op tafel voor mij heeft achtergelaten. Terwijl ik mijn moeder uitleg wat de mannen hebben voorgesteld, let ik goed op dat de telefoon niet op de speaker staat zodat de mannen zouden kunnen meeluisteren...
Terwijl ik met mijn moeder praat gaat de ene deurwaarder de krant zitten lezen en de ander zet de televisie aan. Ik zie dat de zenders niet zijn ingesteld, maar de tweede deurwaarder doorloopt het menu van mijn televisie alsof hij dat elke dag doet, en automatisch worden de zenders opgezocht en geïnstalleerd.


Als ik wakker word en terugdenk aan deze droom, dan geeft deze me een goed en motiverend gevoel.


Het meest benieuwd ben ik naar hoe ik de schuldvraag moet interpreteren in deze droom. Want het lijkt te draaien om schuld willen toewijzen aan mijn moeder en haar ex-vriend om gebeurtenissen uit mijn jeugd, en een deel waarvoor ik mijzelf niet verantwoordelijk voel. Niet dat ik er geen aandeel in heb of zelf heb gekozen voor de ervaring, maar juist dat deel van de ervaring die hoort bij hun éigen groeideel.

Lfs, Dolf

klaproos1945

klaproos1945 ::)

na het verleden los gelaten heling in werking gezet,
een liefdevolle moeder en vader laten hun kinderen
spelen in een mooie speeltuin van schommels met bloemen
Het touw gevlochten door een zeeman !!!