Geïsoleerde lekkage

Gestart door Pink, oktober 08, 2009, 07:21:23 AM

Pink

Goedemorgen allemaal,

Deze kan ik niet plaatsen.

In mijn droom lig ik in bed en word ik wakker. Ik hoor de regen zacht en gestaag tegen de ramen tikken en bedenk me dat dit hemelwater goed is voor de planten. Ik draai op mijn linkerzij en stap uit bed. De vloer onder mijn voeten is vochtig en als ik omhoog kijk zie ik inderdaad kringen op het plafond die wijzen op doorsijpelend regenwater.

Ik maak een rondje door mijn huis (over alle verdiepingen) en constateer dat er meer van deze plekken zijn. Omdat alle voor mij belangrijke plekken droog zijn (met name het bed, de eetkamertafel en mijn studeerkamer) bedenk ik dat het nu niet de tijd is om me hier druk te over te maken. Ik loop naar het aanrecht en schenk een glaasje water voor mezelf in.

Daarna ga ik terug naar bed en val weer in slaap.

Pink

PSje: ik herinner me net dat ik voordat ik een glaasje water inschenk ook nog even controleer of er geen water rondom de lampen staat omdat water in combinatie met electriciteit zoveel spanning geeft. Maar ook rondom de lampen is het droog.

Opti-Mystique

#1
Hi Pink,

Mijn eerste gevoel bij je droom is, dat het iets zegt over jouw comfort zone. Hemelwater is goed voor de plantjes, is jouw associatie. Dit kan duiden op (emotionele) impulsen die bijdragen aan jouw groeiproces en/of aan jouw beleving van de mooie dingen die jou omringen.

Toch lijken deze impulsen jou soms te overweldigen, want hoe mooi van aard ook; wanneer je de hoeveelheid van aanvoer niet kunt verwerken (de afvoer van hemelwater), dan begint het door je plafonds te druppelen.
Als je uit bed stapt krijg je letterlijk natte voeten, zoals je zelf zegt: de grond onder je voeten is vochtig geworden. Dit is geen comfortabel gevoel. En ook waterkringen naar aanleiding van lekkages zijn van blijvende invloed als je er niets aan doet, en ze maken je huis (jou) er niet mooier op... Je kiest ervoor om je er (nog) geen zorgen om te maken mits een aantal plekken in je huis (je comfort zones) er niet door geraakt worden.
Ook het reeele risico van water in elektrische aansluitingen (spanningen) dient uitgesloten te worden. Komen er impulsen op jou af die jou mogelijk spanningen op kunnen leveren omdat ze je persoonlijk(e zekerheden) kunnen raken?

Een glaasje water kan zowel je dorst lessen (voorzien in een behoefte), maar ook troosten bieden (een glaasje water voor de schrik). Zelf drink ik ook een glaasje water als ik niet kan slapen en ervaar dat als rustgevend. In dat licht kan het ook betekenen dat je naar geruststelling zoekt.

Interessant zijn ook de diverse betekenissen die je in deze droom aan water geeft:
1) hemelwater dat goed voor de plantjes is.
2) doorsijpelend regenwater die kringen geven.
3) water dat plekken die voor jou belangrijk zijn bedreigt.
4) water dat de vloer onder je voeten vochtig heeft gemaakt.
5) water dat mogelijk spanning geeft.
6) een glaasje water om zelf te drinken


Dolf

Pink

Hallo Opti,

Bedankt voor je visie. Er gaat nog niet echt een belletje rinkelen maar ik laat de interpretatie even op me inwerken.

In mijn dagelijks leven gebeurt veel maar dit roept geen spanning bij me op. Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat ik in mijn droom de natte voeten en de kringen op het plafond als onprettig ervaarde. Het was meer de constatering dat ze er waren. En ik had ook niet het gevoel dat water de andere plekken bedreigde. Ook daar was het meer de constatering dat ze droog waren.

To be continued.

Pink

morticia

Een gedachte

je laat emotie toe waar jou dat past
jij bent in controle en dat stelt je gerust ( controlefreakje  :) )

Pink

Hallo Duus,

Een contrôlefreak zou ik mezelf niet willen noemen al houd ik wel van ordening. Emoties laat ik (nu) toe als ze er zijn. Maar ze nemen me niet over en gaan niet me aan de haal.

Water gaat natuurlijk wel over emoties

Pink

morticia

Citaat van: Pink op oktober 08, 2009, 18:04:35 PM
Een contrôlefreak zou ik mezelf niet willen noemen al houd ik wel van ordening.
Pink,
als er dingen niet op z`n plaatst liggen flip je dan of blijf je rustig ademen?
Ik vroeg me af hoe je zou reageren als die orde plots chaos zou worden. 

Pink

#6
Hoi Duus,

Als dingen niet op hun plaats liggen, dan liggen ze niet op hun plaats. Ik adem rustig door en kijk waar ze wel liggen.

Wat is chaos?? Als ik alleen al naar het afgelopen jaar kijk dan is alles anders en niets te overzien. Daar maak ik me eigenlijk niet zo druk over, dan lopen zaken maar anders dan ik vooraf had gedacht dat ze zouden lopen.  Ik vind dat ook wel prima, houd van dealen met het moment.

Pink

PSJe: Is chaos eigenlijk niet gewoon het ontstaan van nieuwe orde ;D

Pink

#7
Vorige week gebeurde er iets dat ik mogelijk in het licht van deze droom kan plaatsen. Ik werd pisnijdig. Nadat ik tot bedaren was gekomen, vroeg ik me af waarom ik eigenlijk zo verschrikkelijk nijdig werd.

Het duurde even en ik moest flink terug in de tijd. Als heel klein meisje kon ik door mensen heenkijken. En zoals het een klein kind betaamt, zei ik dus gewoon wat ik waarnam. Totdat ik een gesprek tussen mijn moeder en een ander familielid hoorde waarin er werd gesproken over het feit dat ik zo’n eng en ongrijpbaar kind was. Iets dat door mams werd beaamd. Op dit punt aangekomen, voelde ik ook weer de intense eenzaamheid die ik als kind ook voelde. En ik realiseerde me dat ik een paar maanden na dit moment ineens een bril nodig had. Blijkbaar heb ik mijn zicht letterlijk dichtgegooid.

De rest van de avond heb ik enorm gehuild en de rest van de week heb ik enorme diarree gehad. Nu ben ik het gevoel kwijt en blijkbaar heeft mijn lichaam het ook losgelaten. De keuze is dus nu aan mij. Wil ik mijn heldere zicht terug of voel ik me OK zoals de situatie nu is.

Pink

Leeuwin

Wat rot voor je dat je dat mee moest maken! Had je vroeger wel het gevoel dat leraren je niet eng vonden? Het kan toch niet zo zijn dat iedereen je eng vond? Misschien helpt het een beetje als je van vroeger mensen voor je haalt die je wel konden accepteren zoals je was. Je bent toch een mooi mens?

Liefs van Leeuwin

Pink

#9
Hallo Leeuwin,

Ik kon goed verbanden leggen en toen ik door had dat het over mijn waarnemingen ging,  ben ik gestopt met waarnemen en daarover praten. Ik heb ook heel lang zelf niet meer geweten dat ik dat vermogen überhaupt had. En de eenzaamheid verdween daarmee naar de achtergrond. Mijn jeugd was verdere behoorlijk onbezorgd hoor.

Maar om te kunnen transformeren, moet je het wel durven voelen en dat is denk ik wat van de week gebeurde. Nu is het weg en met de diarree ook uit mijn lijf verdwenen schat ik zo in.

Pink

Leeuwin

Volgens mij sta je nu wel sterk in je schoenen en gebruik je je gaven heel goed. Iedereen heeft weleens een dip hoor! Vervelend maar heel menselijk.

Liefs van Leeuwin ;)

Laure

omdat het water hier regendruppeltjes zijn die tikken op de schil van het huis, gaat het misschien letterlijk om de prikkels die jouw belevingswereld penetreren, jouw waarnemingen die zich dus gewenst of ongewenst aan je opdringen.

Wat hielden die waarnemingen in dan? Soort van hooggevoeligheid voor de zaken rondom je?
In ieder geval ben je er toch steeds in geslaagd je geestelijke/emotionele/fysieke gezondheid (resp. studiekamer,...) te bewaren (droog te houden).

Glaasje water dat je drinkt: doet mij denken aan hetgeen je al eens gezegd hebt, dat je altijd alles van een positieve kant bekijkt. Het nuttige aspect van water? Of het meisje van het halfvolle glaasje ;-)
Zo heb je bvb. met de diarree van deze week wel de tomatenoogst voor volgend jaar van succes verzekerd.

Evalueren van het gevaar van het water aan de lampen: Je erkent het gevaar van de dingen, maar je kan er ook weer rustig onder blijven.

Eehmm.. ja eigenlijk was dat allemaal al gezegd zeker..

:-)  :P

snowdrop

Citaat van: Pink op november 18, 2009, 15:17:59 PM
De rest van de avond heb ik enorm gehuild en de rest van de week heb ik enorme diarree gehad. Nu ben ik het gevoel kwijt en blijkbaar heeft mijn lichaam het ook losgelaten. De keuze is dus nu aan mij. Wil ik mijn heldere zicht terug of voel ik me OK zoals de situatie nu is.

Lieve Pink, ik heb het gevoel dat je op iets bent gestoten wat heel belangrijk is voor jou. En ook dat dat je in deze periode van je leven nog wel vaker gaat overkomen...  :P
:-* Snow

Palomino

Citaat van: Pink op november 18, 2009, 15:17:59 PM
De keuze is dus nu aan mij. Wil ik mijn heldere zicht terug of voel ik me OK zoals de situatie nu is.

Pink


De keuze is aan jou...ik geloof dat je je heldere zicht (terug) hebt én je o.k. mag voelen zoals de situatie nu is :)

:-* Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Pink

#14
Hallo Palomino en Snow,

Jazeker het is belangrijk voor me en hoort denk ik ook bij mijn levensfase, de overgang. Wat alleen een beetje ongemakkelijk is, is dat altijd zo sterk fysiek reageer op transformatie. Niet op momenten dat ik er moet staan (bijvoorbeeld op mijn werk) maar wel als ik 's avonds thuis kom. Dan kan ik me zo ziek voelen. Nog 5 weken, dan mag ik weer even uitblazen in Azië (Thailand dit keer). Azië is altijd goed voor me. Kom er als herboren vandaan

PSje: en natuurlijk weet ik ook wel dat ik niet moet zeiken. Als je gaat kijken naar de behoeften van de mens dan is persoonlijke ontwikkeling er één waar je aandacht aan kunt besteden als je niet bezig hoeft te zijn met overleven. Iets dat voor heel veel mensen op deze wereld nog steeds een eerste prioriteit is.