Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Overstroming

Gestart door meissie, september 28, 2009, 10:45:43 AM

meissie

Ik ben met een vriendin in een straat. Het land is volledig overstroomd. Het water staat wel gewoon stil, is rustig. Er zijn alleen nog her en der plekken waar je kunt lopen of zitten, maar verder geen mogelijkheden. Alles is erg vies en iedereen probeert een plekje te vinden en warm te worden.
Later ben ik met die vriendin en haar baby in haar appartement. Daar vinden we wat te eten. Alles buiten is nog steeds overstroomd en er proberen mannen het appartement binnen te dringen die kwaad in de zin hebben. De ramen en deuren zijn gebarricadeerd. Eerst weten we ze buiten te houden. Daarna vinden ze toch een opening ergens achter in het appartement en komen ze binnen. We zijn erg bang. Ik ben tussen het bed en de muur gaan liggen met een deken over me heen, maar een van die mannen vind me toch.
Later ben ik opeens in de badkamer, daar ben ik heengevlucht de baby. Mijn vriendin is nog in een andere kamer. Ik probeer haar ook naar de badkamer te krijgen.
In de badkamer kunnen ze niet komen.
Opeens is er een collega van mij die een zolder etage heeft, daar is alles droog.

Wat is jullie interpretatie van deze droom?
Hij voelde erg heftig en levensecht. Toen ik wakker werd moest ik echt even omschakelen om dat rotgevoel kwijt te raken.

Bedankt!

Ricca

#1
Lief meissie,

De droom heeft maar één onderwerp: gevoelens... Water staat voor gevoelens en emoties en een overstroming kun je zien als het vrijkomen van weggestopte gevoelens of onbewuste of onderdrukte emoties die afgevoerd moeten worden voordat je weer verder kunt en de warmte kunt ervaren waarnaar je in de droom op zoek bent. Het water staat stil en is rustig, je wordt niet door de emoties overspoeld, maar er is wel véél water en dat heeft tijd nodig om weg te kunnen stromen. Dit wijst op een overgangsperiode waarin je met je gevoelens in het reine komt. Het water is erg vies: er is blijkbaar heel wat 'troep' of rotgevoelens die opgeruimd moeten worden, losgelaten mogen worden...

De droom was voor jouw gevoel heel levensecht en na de droom werd je met een rotgevoel wakker. Het lijkt misschien alsof de droom dit rotgevoel heeft veroorzaakt, maar eigenlijk is dit een gevoel dat je al hád, alleen misschien niet zo bewust, en dit gevoel heeft de droom veroorzaakt. De droom heeft er vervolgens voor gezorgd dat je het ook echt gevóeld hebt en daarom is de droom een helende droom. Emoties zijn altijd helend, als ze tenminste vrijuit kunnen stromen en de overstroming is dus iets goeds en noodzakelijks. Maar maakt je ook bang...

Die angst blijkt in het appartement van je vriendin. De mannen die daar met kwade bedoelingen binnendringen, vertegenwoordigen jouw eigen angsten - angst om door emoties 'overvallen' te worden en misschien ook wel angst voor de angst. Je vriendin vertegenwoordigt bepaalde eigenschappen die jij ook hebt en waarnaar je in jezelf op zoek zou kunnen gaan. Misschien uit zij haar gevoelens gemakkelijker? Ook aan de baby zou je een voorbeeld kunnen nemen: baby's zijn altijd spontaan in hun uitingen.

De badkamer benadrukt het reinigende aspect van de droom. Je bent er alleen met de baby die ook een symbool is voor jouw nieuwe zelf dat bezig is te voorschijn te komen. Alle personen in de droom zijn eigenlijk aspecten van jouzelf. Ook de collega die een zolder heeft. De zolder (in deze droom symbool voor de mentale wereld) is hoog en droog, een plek om aan lastige gevoelens te ontsnappen, een verleidelijk toevluchtsoord... Maar het is beter om al je gevoelens en emoties gewoon toe te laten, want alleen dán zullen ze ook weer verdwijnen en zal er geen overstroming meer nodig zijn.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

meissie

#2
Ik weet al heel lang dat dromen betekenissen hebben, ik onthoud mijn dromen ook bijna altijd, heb ook regelmatig droomsymbolen opgezocht. Maar tot zo'n uitleg ben ik nog nooit gekomen, wat bijzonder.
Bedankt voor je mooie en rake omschrijving/uitleg Ricca!
Je omschrijving klopt inderdaad wel met de situatie/transformatie waar ik momenteen in zit.
Sommige mensen zeggen zelfs dat je gidsen zo ook boodschappen doorgeven..... de boodschap is duidelijk!

Ricca

From Ricca with Love