Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Song of silence

Gestart door Pink, augustus 21, 2009, 23:49:14 PM

Pink

Ik loop door het bos naar het strand. Het strand ligt aan een brede, opvallend heldere rivier. Ik doe mijn schoenen uit, voel het zand onder mijn voeten en ruik de geur van de ontluikende dag. Fris, nieuw en uitnodigend. Ik staar over de rivier, laat mijn blik rusten, richt mijn aandacht naar binnen en sluit mijn ogen.

Zoals altijd aan het begin van mijn training, neem ik de tijd om op te gaan in de omgeving, één te worden.  Dan begin ik met oefenen. De langzame bewegingen zijn vertrouwd,  mijn aandacht volledig bij de beweging totdat zich de volgende film ontvouwt.

Ik zie een perfecte cirkel van helder licht dat van de ene kleur in de andere kleur overgaat . Antraciet, bruin, groen, goud, geel, oranje, rood , indigoblauw,magenta en zilver volgen elkaar op en gaan  uiteindelijk op in glanzend wit parelmoer. Op de parelmoeren achtergrond zie ik vlinders in alle kleuren, Vlinders die zich ontpoppen tot vrouwen van alle rassen en leeftijden, Ik zie prachtige meisjes, jonge vrouwen, moeders met baby’s, zowel jongetjes als meisjes .  Ze zijn allemaal naakt en doen een rituele dans maar ik hoor geen muziek. Ze dansen dus “the song of silence”  is de gedachte die in mij opkomt.

Dit alles wordt gadegeslagen door een groep crones, oudere wijze vrouwen, die in een grote cirkel op hun hurken zitten en de dansende groep omsluiten. Zelf maak ik deel uit van deze groep oudere vrouwen. Ik kijk naar de dansers en voel me kalm. Het is goed zo.  Met deze gedachte vervaagt het beeld en gaan de dansende mensen weer op in de parelmoeren achtergrond. 

Langzaam  leg ik mijn handen op mijn buik en open ik mijn ogen. Ik rek me uit (reik naar de hemel), ontkleed me  en loop rustig naar de rivier.  Daar laat ik me in het water glijden en voel de koelte van het mij omringende water terwijl ik me rustig laat meevoeren door de stroom van de rivier. Met een heel helder gevoel wakker word ik wakker.

Pink

Leeuwin

Hoi Pink,

Ik voel, zoals jij die droom beschrijft, dat je in spirituele zin al heel ver ontwikkeld bent. Ik voel heel sterk dat je een goede verhouding hebt met de mensen en de wereld om je heen. En je wilt je op dit punt nog verder ontwikkelen, nog meer ontdekken. Klopt het dat je je soms gevangen in je lichaam voelt?
En je wilt nog niet eens met al deze vaardigheden te koop lopen. Toch heb je het verlangen om je vaardigheden kenbaar te maken, al voel je je daarin enigszins  kwetsbaar. Ben je momenteel een voor jou belangrijke curcus  aan het volgen of zo?
Die groep crones in een cirkel zeggen mij iets over heling/aanvulling van je wijze vrouwelijke kant. De vinger kan ik hier niet zo opleggen maar ik krijg zomaar een goed gevoel. Ook krijg ik ineens het gevoel dat je (spirituele) vaardigheden van je voorouders hebt geerfd.
Het materiele leven had eerst heel erg je belangstelling, tot je je spirituele kwaliteiten ontdekte.
Heb je belangstelling voor het boeddisme gekregen? Je bent ondanks of dankzij je zoektocht ook bezig met genieten van het leven, je wilt eruit halen wat er in zit.

Waarschijnlijk is mijn verhaal wat onsamenhangend maar ik krijg ineens nogal veel door zodat ik de volgorde niet meer zo goed kon aanhouden. Ik hoop niet dat je me dat kwalijk neemt. Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb gemaakt. Ik ben benieuwd of je er wat mee kan.



Pink

#2
Hallo Leeuwin,

Een aantal punten die je noemt herken ik. Ik sta inderdaad midden in het leven en hou van de wereld en haar mensen.  Ik roep ook altijd dat ik vitaal 120 word en dat betekent dat ik nog zo'n goede 70 jaar te gaan heb. In die zin wil ik uit het leven halen wat er in zit.

Gevangen in mijn lichaam voel ik me eigenlijk niet. Wel is het zo dat mijn lichaam onder invloed van de naderende menopauze nu erg verandert. Ik kan dan ook voor de spiegel staan en met verwondering naar mijzelf kijken. Van androgyne jonge vrouw naar rondborstige matrone is nu eenmaal anders maar ik oog en voel me vrouwelijker dan ooit.

Ik volg een (vervolg) opleiding en moet in januari  2010 examen doen voor het tweede level Chi Neng Qigong, een chinese bewegingsleer die haar wortels vindt in het Taoïsme. Een filosofie die sterk verwant is aan het Boedhisme, zoals eigenlijk alle wereldreligies met elkaar verbonden zijn. Chi Neng is heel belangrijk voor me en ik doceer deze vorm ook.

Of ik spiritueel heel erg ontwikkeld ben, weet ik niet. Ik maak niet zo'n onderscheid tussen spiritueel en werelds. Voor mij is het allemaal één en in het dagelijks leven is mijn intuïtie leidend bij de beslissingen die ik neem.  Voor het plannen en de uitvoering gebruik ik ratio. Materie heeft niet mijn grootste belangstelling maar ik vind het wel prettig om comfortabel te kunnen leven. Volgens mij is overvloed voor iedereen ook de bedoeling en is het een groot misverstand dat je alleen door onthouding zou kunnen groeien. Maar het is niet nodig om meer te nemen dat je nodig hebt en materie is niet wie je bent.

Je gevoel bij mijn droom klopt dus.

Pink



Leeuwin

Hoi Pink,

Die bewegingsleer schijnt heel goed voor je te zijn. Verdiep je je ook in het Taoisme? Heb je daar ook cursussen in gevolgd?
Materie moet een normaal deel van het leven uitmaken en niet de boventoon voeren. Precies zoals je zegt.
Je lichaam verandert wel tijdens de menopauze maar daarna krijgt het goeddeels weer zijn oude vorm terug. Dat is omdat je tijdens de menopauze als het ware zwangerschapsverschijnselen hebt, dan krijg je dat. Mocht het zo zijn dat je rondborstiger wilt blijven, dan kun je daar alsnog wat aan laten doen en nog niet eens door middel van een radicale operatie.
Verdiep je je ook in acupunctuur? Ik wel, heel interessant!

Ik ben blij dat mijn droomanalyse klopt. Zie je tegen dat examen op? Moet je daar erg veel voor doen?
Ik duim voor je dat je het haalt!!

Groetjes van Leeuwin





Ricca

Lieve Pink, dank je voor het delen van deze prachtige droom. :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

snowdrop

Pink, wat een schitterende droom. Een prachtige weerspiegeling van deze fase in jouw leven, denk ik. Wat een vrede, wat een balans... Zo kan het zijn. Dank je wel!  :-* Snowdrop

Pink

Hallo allemaal,

Voor Leeuwin: Nee hoor, ik ben niet bang voor mijn examen. Het is mijn ding en ik doe het met liefde.

Voor Ricca:  :-*

Voor Snow: Het is ook een hele boeiende levensfase.  Ik zou er een boek over kunnen schrijven. Is ""Van maat 36 naar 42, a hugh step for me but a small step for mankind"  een goede werktitel  ;D

Pink

snowdrop

Lijkt me een hele goeie  ;D  Of misschien: 'What about waist line? I still remember having one.'  :P

Pink

Ha, deel 1 en 2 want die waistline is er nog. Ben nog een jonkie op dit gebied. ;D ;D ;D

snowdrop

 ;D Dacht wel dat je die nog had! Je zult 'm voorlopig ook wel niet kwijtraken, met jouw dagelijkse trainingen en zo. En wat is er tegen een cupje meer als het nog lijf strak is? :D 't Is wél een vreemde periode waarin er rare dingen kunnen gebeuren. Het kan heel heftig zijn en ik denk dat het veel uitmaakt hoe je in je eigen leven staat en hoe ver je sommige dingen hebt verwerkt. Misschien wil je ons nog wel eens een bladzijde uit je boek laten lezen - ik ben best benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Zeker nadat ik die prachtige droom van je gelezen heb. Liefs van Snow!

Pink

#10
Een cupje meer is helemaal niets mis mee. Chi Neng Qigong helpt en versterkt sowieso de  Body&Mind connectie en zal ook zeker haar invloed hebben op mijn beleving van deze boeiende periode. En het indoor cyclen (gisteren nog een benefiet workshop van 4 uur gefietst voor het KWF), hardlopen en fitnessen dat ik daarnaast doe, zijn ook niet alleen erg leuk, maar vooral effectief.

Dat nog eens een boek schrijven komt wel steeds vaker naar voren. Ik heb ook wel overwogen om iets te gaan doen met al mijn dromen want wat ik hier op het forum is maar een fractie van alle nachtelijke filmpjes. Maar om dat te kunnen doen zal ik keuzes moeten maken of nog iets beter met de tijd leren spelen.

Er is ook zoveel leuks te doen op deze wereld.

Pink


Opti-Mystique

Citaat van: Pink op augustus 23, 2009, 21:45:49 PM
...of nog iets beter met de tijd leren spelen.

Er is ook zoveel leuks te doen op deze wereld...

Amen & Amen! (--» want na de werktitel komt goede branding ;D )

Pink

Bijzonder, veel van mijn beelden zie ik terug in de beschrijving van Niki's Oordeel.

Pink

Ricca

Ik zie die overeenkomst ook. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love