Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

vijgen

Gestart door danseres, augustus 13, 2009, 09:11:49 AM

danseres

Ik ben op de markt, mijn lievelingstante uit Madrid staat in de markt. Ze vraagt me vijgen en (voor de familie), ik sta aan de buitenkant van de kraam en pak de dadels van het zeil van het kraampje (dus bovenop). Eerst weet k niet hoe vijgen en en pak het verkeerde maar dan zie ik ze links ervan liggen. Ze zien er wel raar uit voor dadels (groen en langwerpig en uitlopend in wel iets wat op vijgen lijkt - maar goed tis maar een droom.  ::)Ik zoek de beste eruit en pak uiteindelijk bijna alles.
Er zijn 2 jongens op de markt, Nederlands of Duits dat weet ik niet meer en een van hen vind mij leuk maar tis mijn type niet. Ik ga naar mijn ouders (dat is mijn droom dan altijd de flat waar ik opgroeide, nooit het huis waar ze nou wonen) en zie door het bovenlicht (raampje hoog in de muur) een grote donkere wolk voorbij schuiven.
Gauw besluit ik de was binnen te halen. Ik heb een wit, lang oma nachthemd aan.
De 2 jongens van de markt willen ook binnen komen maar ik hou me gauw bezig met de was. Een gedeelte laat ik hangen want dat zal niet nat worden.

Lijkt een beetje een simpele droom. maar ben wel benieuwd!

Leeuwin

Die dadels en vijgen zeggen mij dat je nieuws zult krijgen over een huwelijk en misschien van ver. Zou het kunnen zijn dat dit over je zus gaat? Ik krijg ook het gevoel dat je daar buiten je familie om, heel weinig contact hebt met andere mensen. Misschien moet je eens uitkijken naar mensen die dezelfde interesses delen met jou. Zijn daar bijvoorbeeld geen leuke cursussen waar je aan kunt deelnemen, ik zeg maar wat. Of iets in kunstzinnige zin want ik krijg bij jou het gevoel dat je een kunstzinnige inslag hebt, waarom weet ik niet.
Dat witte nachthemd staat voor puurheid, reinheid en wijsheid. En het feit dat je die jongen in je droom niet leuk vindt zegt mij dat je dit aspect momenteel niet in je omgeving vindt. Dit zou ook een oorzaak kunnen zijn wat het krijgen van een relatie bemoeilijkt. Je hoeft mij verder geen tekst en uitleg te geven als jij dat niet wilt. Maar heb jij als kind iets meegemaakt waardoor jij je gevoel van veiligheid bent kwijtgeraakt? Met die kleding bezig zijn zegt me wel dat je bezig bent met hoe je jezelf kunt beschermen tegen de buitenwereld. Maar heel precies kan ik die kleding niet duiden.

Een lieve groet van Leeuwin

danseres

Oei mijn zus zal het niet zijn. die is anti huwelijk.  ;D
Dat je zegt dat ik hier te weinig contacten heb kan wel kloppen. Ik heb wel contacten maar die zijn oppervlakkig en misschien ben ik daarin te veeleisend maar ik ben een persoon die altijd naar diepere relaties/vriendschappen verlangd. zoals ik ze in NL ook had. ik heb leuke mensen om te gaan winkelen, naar het strand te gaan of mee uit te gaan al heb ik vaak alleen gezeten, is dit dus wel verbeterd. maar een knuffel heb ik lang niet gehad en over mijn ware gevoelens en verdriet kan ik hier met niemand echt praten.
Toevallig ben ik onlangs door een vriend voorgesteld aan een vriend van hem. maar het was mijn type niet. heel aardig maar verder geen klik ofzo. misschien heeft het daar wel mee te maken. Heel stom maar ik mis ook het verliefd zijn op iemand. al is het dan maar heimelijk.
geen enkel liedje lijkt over mij te gaan op dit moment.

Wat je zegt van mijn gevoel van veiligheid, heeft absoluut een basis in mijn jeugd. Mijn zus en ik zijn KOPP kinderen. mijn moeder is manisch depressief en dat heeft natuurlijk behoorlijk wat sporen achtergelaten. zeker in de jaren zeventig werd er helemaal niet gekeken naar hoe kinderen daarmee om moesten gaan en werd je aan dingen blootgesteld die ze je nu nooit zouden laten zien (bijv. je moeder opgesloten en in een dwangbuis aan bed gebonden). dat heeft diepe sporen nagelaten. daarbij opgeteld nog het feit dat je moeder in een manie, niet meer die lieve, veilige moeder is die ze normaal wel was. en als kind van 4 snap je dat niet. mijn vader werkte in ploegen en was veel afwezig. maar hij was ook nog een man die niet over gevoelens kon praten. hij heeft nooit gezegd dat ie van ons hield en heeft ons met Spaanse, harde hand opgevoed.
Ik neem ze niets kwalijk hoor. mijn ouders zijn schatten en ze hebben op andere vlakken en zeker nu veel goed gemaakt. maar het was geen gemakkelijke jeugd.
Ook werd ik heel erg gepest als 'gastarbeiderskind', geslagen en opgewacht mijn hele lagere schooltijd en daar werd niets mee gedaan. maar dat heeft voor mijn zelfzekerheid niet veel goed gedaan. bovendien hadden we het zeker niet breed waardoor er ook vervelende voorvallen waren met pesten enzo. maar goed. daar wil ik allemaal niet meer aan denken..

gelukkig ben ik hier anoniem.  ;)
In de droom zei mijn tante ook dat die vijgen heel gezond waren. veel vitamines enzo. en ik zocht de besten eruit. mischien ben ik ook op zoek naar een goede relatie ipv genoegen te nemen met het minste. al kost het me aanvankelijk, net als bij de vijgen, ze te herkennen?
Die kleding staat dat voor buitenkant/hoe mensen me zien? en wil ik dat beschermen voor die donkere wolk. maar ik besef dan dat ik best wat kan laten hangen omdat het niet kwaad kan het te laten hangen. Misschien wil dat zeggen dat ik best wat van die buitenkant mag laten gaan?
Ik ben maar een leek hoor vergeleken bij jullie maar ik doe maar een gooi. :D

Leeuwin

Je kon als kind niks doen tegen je manisch depressieve moeder. Is dit de reden dat je nu vaak in een hulpverlenende rol gaat zitten in een relatie? Misschien heel onbewust gedacht, zoiets van; nu ben ik groot nu kan ik wel helpen en nu zal ik doen wat ik kan. Weet dat als een of beide ouders een groot probleem heeft gehad, bijvoorbeeld vaak manisch of dronken zijn, dat je dan een grotere kans hebt om partners met problemen aan te trekken. Weet je waarom? Klinkt heel gek maar daar  ben je mee vertrouwd.  Dat ken je, dat voelt eigen en daar word je naartoe getrokken. Ook dit kan bij jou een obstakel op gebied van relaties  zijn.
Het zou om te beginnen goed zijn als iemand jouw gevoel van eigenwaarde terug geeft, hetzij je zus, een kennis of een vriendin. Of......heel misschien een maatschappelijk werkster of psycholoog. Niks om je voor te schamen, ik heb zelf ook ooit eens hulp van een psycholoog gehad.

Die witte jurk duidt erop dat je heel erg graag je goede kant wilt tonen. En jongens zoals in jouw droom die maken daar misbruik van. Terwijl jij een goede relatie wilt. Jij wilt een sterke betrouwbare man die jou het gevoel geeft dat je iets bijzonders bent en dat hij voor 200% voor je gaat. Diezelfde man is intelligent en is goed onderlegd in wat er in de wereld te koop is. Zorg er daarom voor dat jouw gevoel van eigenwaarde weer op peil komt. Het kost je nu inderdaad moeite om die te herkennen.
Geeft niet, komt wel.

Een lieve groet van Leeuwin

danseres

Ja dat herken ik. Die ex die verslaafd was, was ook lichamelijk geweldadig. Als kind ben ik ook geslagen. Dat is een patroon natuurlijk, je kiest het vertrouwde. Je kiest het destructieve omdat het bekend is. Voor die relatie had ik ook n relatie met een man die sloeg. Dat is natuurlijk geen toeval. Daarna niet meer. De doorbraak kwam echt bij die laatste relatie. Had ik blijkbaar nodig om dan eindelijk voor mezelf te kiezen en te snappen: dit nooit weer.

Dat verzorgende; ik heb als kind geleerd nooit te mogen klagen en nooit ziek te mogen zijn. Dit kwam van mijn vader. Hij komt uit een straatarm gezin en zij mochten ook niet klagen en moesten doorwerken. Ook hij had in zijn gezin geen ouder die zei dat hij/zij van hem hield. daar was geen plaats voor. dus hij kon het ook niet uiten. heel begrijpelijk dat ie van ons dus ook geen 'gezeur' dulde. Overigens, sinds ik chronisch ziek ben is ie daar wel van teruggekomen. Dat vind ie heel erg, dat weet ik. Je zou bijna denken dat ik chronisch ziek ben geworden doordát het niet mocht. Maar goed, tis ook een erfelijk belastbaarheid (mijn vader, een oom en meerdere mensen in mijn familie hebben die of een soortgelijke ziekte).
Niemand vroeg ons hoe wij met de situatie thuis leefden, met een MD moeder. Hoe we ons voelden. In die tijd werd daar niet over gepraat. Niet door maatschappelijk werk ofzo maar ook thuis niet. Als het voorbij was, was het voorbij. Dan ging het leven verder.
Misschien wil ik het anders doen ofzo. Ik weet het niet. Ik merk wel dat ik een enorme behoefte aan liefde heb. Ik snak zo naar een relatie/gezin van mijzelf. Er zit zoveel emotie bij mij en ook bij mijn zus. Alleen uit zich dat bij ieder van ons op een andere wijze.
Ik heb zitten denken om een opleiding tot verzorgster te gaan doen hier in Spanje. Om dat stukje bij mezelf te bevredigen. en ook misschien om dat andere op te wekken. Dat paranormale (rotwoord) wat ik als kind had, die extra zintuig (beter gezegd) weer meer aan te boren. Of vrijwilligerswerk. maar goed, misschien dat helpt me natuurlijk niet om mijn eigen gezin te krijgen om voor te zorgen.

Tis wel heel kloppend wat jij zegt over het feit, dat mannen vaak misbruik van me willen maken. Om mijn kinderlijke naiviteit soms, (en dat terwijl ik na al die ervaringen wel beter zou moeten weten).
Door mijn ervarigen ben ik echter aanvankelijk wantrouwend en zelfs gesloten (waardoor misschien ook mannen niet gauw of beter gezegd, niet) op me afstappen. Als ze eenmaal een relatie met me hebben sla ik door en doe ik alles voor de liefde.

We komen er wel uit he hier! haha! ;-)

Leeuwin

Ik vind het wel heel knap dat jij zo veel begrip voor je ouders hebt. Dat heeft niet ieder kind nadat het thuis dergelijke ervaringen heeft gehad.
In de jaren zeventig gingen ze duidelijk minder deskundig met dit soort dingen om dan nu, daarin heb je volkomen gelijk. Het was ook een tijd waarin men vond dat alles moest kunnen. Niet alleen op dit gebied maar ook nog met andere dingen. Maar tegenwoordig slaan ze soms ook door hoor. Als je een kind een corrigerende tik op de vingers geeft heet het al kindermishandeling. Ik vind dat zwaar overdreven terwijl ik er echt niet voor ben om kinderen te slaan.
Een opleiding volgen tot verzorgende kan alleen maar leuk en leerzaam zijn. Dan doe je iets met die verzorgende kant van je. Is misschien een opleiding voor kinder,- en jeugdzorg iets voor je? Ik weet niet hoe ze dat daar in Spanje noemen.
Het klinkt misschien te simpel voor woorden. Maar als je hetgeen doet wat je hart je ingeeft dan komt die liefde  vanzelf, hoe wanhopig de situatie misschien ook lijkt.
Die ziekte van jou zal ongetwijfeld met erfelijkheid te maken hebben. Maar onverwerkte gebeurtenissen in combinatie met liefdesverdriet doen zo'n ziekte ook absoluut geen goed. Het kan zijn dat het daardoor zelfs erger wordt. En dan kan je je ook zo ongeliefd en waardeloos voelen.
Ik denk dat jij in de liefde heel veel aan een ander te geven hebt. Degene die jou treft zal boffen.

Groetjes van Leeuwin

danseres

#6
Citaat van: Leeuwin op augustus 14, 2009, 22:25:44 PM
Ik vind het wel heel knap dat jij zo veel begrip voor je ouders hebt. Dat heeft niet ieder kind nadat het thuis dergelijke ervaringen heeft gehad.
In de jaren zeventig gingen ze duidelijk minder deskundig met dit soort dingen om dan nu, daarin heb je volkomen gelijk. Het was ook een tijd waarin men vond dat alles moest kunnen. Niet alleen op dit gebied maar ook nog met andere dingen. Maar tegenwoordig slaan ze soms ook door hoor. Als je een kind een corrigerende tik op de vingers geeft heet het al kindermishandeling. Ik vind dat zwaar overdreven terwijl ik er echt niet voor ben om kinderen te slaan.
Een opleiding volgen tot verzorgende kan alleen maar leuk en leerzaam zijn. Dan doe je iets met die verzorgende kant van je. Is misschien een opleiding voor kinder,- en jeugdzorg iets voor je? Ik weet niet hoe ze dat daar in Spanje noemen.
Het klinkt misschien te simpel voor woorden. Maar als je hetgeen doet wat je hart je ingeeft dan komt die liefde  vanzelf, hoe wanhopig de situatie misschien ook lijkt.
Die ziekte van jou zal ongetwijfeld met erfelijkheid te maken hebben. Maar onverwerkte gebeurtenissen in combinatie met liefdesverdriet doen zo'n ziekte ook absoluut geen goed. Het kan zijn dat het daardoor zelfs erger wordt. En dan kan je je ook zo ongeliefd en waardeloos voelen.
Ik denk dat jij in de liefde heel veel aan een ander te geven hebt. Degene die jou treft zal boffen.

Groetjes van Leeuwin
Je hebt gelijk dat de crohn ook erger is wanneer je onverwerkte emoties hebt. emoties zitten immers in de buik en er was al eens een arts die tegen me zei dat het met onverwerkte dingen te maken had.  
Ik denk ook dat die liefde nog wel komt. al voel ik me af en toe wanhopig, toch besef ik dat er heel veel mensen zo zitten als ik en weet ik, dat het niet aan mij ligt. dat geeft troost. zo zie ik hier regelmatig reclame voorbij komen voor een relatie internetsite. daarop staan 6 miljoen mensen geregistreerd! zoveel! blijkbaar snakken net zoveel mensen als ik naar een relatie en naar liefde!
je laatste opmerking vind ik zo lief, krijg gewoon tranen in mijn ogen.

Waar die vijgen al niet allemaal kunnen toe leiden he. ;)

Leeuwin

Ik wil ook best een nieuwe liefde in mijn leven hoor! Mijn verlangens zijn net zo groot als de jouwe. Ik word ook weleens wanhopig en ben weleens bang dat het niet meer zal lukken. Vooral als je iemand hebt ontmoet die je leuk vindt maar ik hem niet.

Liefs van Leeuwin

danseres

oh dus je weet hoe ik me voel! en dan die biologische rotklok die meetikt, dat maakt je vaak wanhopig.  :-\ Nou ik hoop dat we allebei gauw iemand zullen vinden! ;D

Liefs,
Danseres

Leeuwin

Ik duim voor ons alletwee.

Laure

Ikke voor ons alledrie  :P!

Ben al 6 jaar alleen en eindelijk niet meer op zoek en nu heel blij alleen! Maar mijn klokske tikt nog niet te hard. Dat van die kerels die jou willen maar jij hen niet herken ik, zo frustrerend hé haha

Ben nog nooit bezig geweest met dromen maar is precies wel interessant en leerrijk, nog vrijer dan kaarten precies, je eigen ontworpen kaarten ofzo. Maar interpreteren kan ik (nog) ni, sorry

Ik vind het mooiste wat je kan doen is heel je hart helemaal openzetten in de liefde, eerlijk zijn, alles eruit laten stromen en alles binnenlaten (ook slechte dingen). Ik val ook vaak op probleemgevallen die ik dan probeer te "genezen" met onvoorwaardelijke (maar vaak te overweldigende) liefde. Vaak testen ze me (m'n liefde) dan, zien hoe ver ze kunnen gaan, en dat is erg ver. Dat zie ik ook in jouw verhaal danseres 

Och, de Liefde, breek me de bek niet open!

XXXXXXxxXxxxxxxx zozie, extra veel

Leeuwin

Heel goed gezegd Doosje1 :D

danseres

Haha doosje, gelukkig hebben we onze dromen om ons wakker te houden.  ;D