Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Voor Ican

Gestart door Ricca, augustus 09, 2008, 12:30:57 PM

Ricca

Citeermijn kat is pas overgegaan. op 21 juni is hij gestorven. hij had kanker en was al een paar maanden ziek.
diezelfde nacht werd ik in mijn slaap wakker, hoorde vanuit de tuin een kat binnenrennen en voelde hem op mijn bed springen, vlak naast mijn hoofd.
ik durfde me niet te bewegen. viel weer in slaap. toen ik later wakker werd was ik ervan overtuigd dat hij het is geweest om me te laten weten dat het goed met hem ging.

de volgende droom was dat ik in het zand lag in de zon. ik had drie eieren en die begroef ik naast me in het zand. ze kwamen vrijwel direct uit. er kwamen kleine babykrokodilletjes uit. ik schrok er een beetje van. ze kropen eruit en veranderden in kleine babypoesjes. ze zagen er precies zo uit als mijn poes toen hij een lief klein roodje was. toen ik wakker werd was ik heel verdrietig.

de week erop kwam hij weer in mijn droom terug. ik liep in huis en kwam in een van mijn kamers en zag hem liggen bovenop mijn  wasrek. een hele rare plek.
vond het raar dat hij weer in leven was en zei heeej wat lig je daar nu? hij sprong eraf en ging weg.

de eerste en laatste droom kan ik wel plaatsen maar de betekenis van die tweede droom begrijp  ik niet. wie kan mij helpen met de uitleg?

alvast bedankt, Ican

Lieve Ican,

Allereerst wil ik je nog veel licht en kracht wensen met het overgaan van je kat.

Dat het goed met je kat gaat spreekt eigenlijk vanzelf. Maar hij kwam met liefde terug om jou dat te laten weten. :) Hij was er dus echt, in de eerste droom en ook in de derde. Het wasrek is een mooie symbolische plek. Je schreef dat hij kanker had en al een paar maanden ziek was. Maar nu is hij dus weer helemaal 'schoon'. :)

De tweede droom is een helende droom voor jou, een verwerkingsdroom die zich op een zeer diep symbolisch niveau afspeelt, het niveau waarop krokodilletjes veranderen in kittens... Babydieren staan voor je diepste emoties en die zijn uiteindelijk altijd terug te voeren op angst of liefde.

In het licht van de zon (=liefde) begraaf je drie eieren in het zand van de tijd... Je probeert iets achter je te laten (zand erover), maar tegelijkertijd heb je ook de wens om te groeien, want het getal 3 is het getal van groei en ook van verwerking. Een ei is de kiem van nieuw leven, het begin van alle groei.

De eieren komen bijna meteen uit en er komen babykrokodilletjes uit die je toch wel eng vindt. Ze staan voor alle angst van de afgelopen tijd, de zorgen om je kat, het verzet dat je voelde bij zijn ziekte, de pijn van het afscheid. Dan veranderen de krokodilletjes in iets wat je herkent en liefhebt: rode kittens, precies lijkend op je eigen kat toen hij klein was. Ze staan voor liefde en aanvaarding. De verandering van de diertjes is een transformatie van verzet in aanvaarding, van angst in liefde. Liefde en aanvaarding veranderen de pijn in een mooie herinnering... En natuurlijk word je na zo'n droom heel verdrietig wakker. De droom heeft de weg vrijgemaakt om je verdriet heel diep te voelen en dat hoort bij het helingsproces.

Ik hoop voor jou dat je ook nog een droom krijgt waarin je je kat nog een keer echt kunt aaien. Dat is zo'n mooi geschenk...

Veel liefs,
Ricca
From Ricca with Love

ican

Lieve Ricca,
dankjewel voor je uitleg van mijn droom. een mooier geschenk dan een bezoek van hem zou ik op dit  moment niet kunnen bedenken.  als het gebeurt laat ik het je zeker weten, liefs Ican.