Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een mooi huis

Gestart door Selene71, juli 07, 2008, 10:39:07 AM

Selene71

Hallo allemaal,

dankzij velen op deze site, heb ik al een beetje inzicht in de droom die ik jullie zodadelijk ga voorleggen, maar uitleg voor details zijn van harte welkom! Ik ben vooral benieuwd naar het gedeelte waar symbool en werkelijkheid in elkaar overlopen. Na de droom volgt bij-informatie.

Droom: Ik ben al een paar dagen in mijn nieuwe huis, met mijn drie kinderen. Het huis is groot; mooi ingericht, eenvoudig maar stijlvol, zonder te luxueus over te komen. Er heerst rust en harmonie. Het is al laat in de avond, dus ik begin de externe rolluiken naar beneden te halen. Ik voel dat ik veranderd ben t.o.v. de rolluiken: vroeger vond ik het vreselijke dingen, nu voelde ik behoefte om mijn bezittingen en kinderen te beschermen. Ik had zelf veel tijd, moeite en geld gestoken in de (her)waardering van dit huis. Ik realiseer me dat daar waar ze hoorden aanwezig te zijn, waren er geen rolluiken en daar waar ze niet hoorden te zijn, waren ze er wel. Maar ik raak niet in paniek. Ik ga rustig alle vertrekken weer langs om te kijken waar ik wat dicht moet doen. Dan blijkt, dat in de badkamer, waar een raam is, er een paar schroeven missen, waardoor het raam niet dicht kan. Nog niet in paniek, ik ga op zoek naar gereedschap om te kijken of ik ze er zelf in kan draaien. Schroevendraaier blijkt niet juiste maat (schroefjes te klein, of schroevendraaier te groot?). Ik ga naar andere vertrekken om te kijken of er nog meer dergelijke mankementen zijn. Ja, in een andere kamer, zelfde probleem, alleen de schroefjes zelf zijn ook zoek. Ik besluit, vanwege de tijd, om zo goed als mogelijk af te sluiten, om gerust naar bed te kunnen gaan en de volgende dag eventueel een monteur te bellen. Ik word wakker van de wekker.

Bij-info: ik ga komende zomer ook echt verhuizen. Het huis waar ik naar toe ga, ken ik al: had ik samen met mijn ex-man gekocht. Ik droomde dus over dit huis. Destijds waren er reeds rolluiken. In mijn droom waren de ramen en kozijnen reeds vervangen (in werkelijkheid is dat hoognodig). In mijn droom was het huis groter en opgeknapt. In werkelijkheid ben ik van plan een verfbeurt aan de verschillende vertrekken te geven. Nu weet ik onderhand dat het dromen van een huis en verschillende kamers de vertegenwoordiging is van je eigen denkwereld, maar vond het mooi over dit huis te dromen. Ik begreep ook gelijk dat ik er klaar voor was (de beslissing was best moeilijk, i.v.m. andere omstandigheden). Mijn vraag is dus, of er iemand is met een verklaring voor de 'kleine problemen' die ik in mijn droom tegen kwam?
Alvast bedankt voor de reacties.

Selene

Ricca


Lieve Selene,

Ik kan de details niet los zien van de droom als geheel, dus heb ik me toch maar over de hele droom gebogen.

In de droom ben je al verhuisd en het voelt goed. Het huis is opgeknapt en mooi ingericht en er heerst rust en harmonie. Dit stukje van de droom heeft direct betrekking op je gevoelens i.v.m. de aanstaande verhuizing en laat zien dat je vrede hebt met je keuze om in dit huis te gaan wonen. Ook de behoefte om je kinderen en je bezittingen te beschermen behoort tot het manifeste niveau van de droom (komt overeen met de werkelijkheid van het waakleven).

Op het moment dat het laat in de avond is (de nacht, een periode van inkeer, komt eraan en het is tijd om de rolluiken neer te laten / de oogleden te sluiten), gaat de droom naar een symbolische niveau en vanaf dat moment is het huis een symbool voor jouzelf... niet alleen voor je denkwereld, maar voor je hele psyche, dus óók het on(der)bewuste. En daarom is het huis toch anders dan het bestaande huis (groter).

Je maakt een rondgang door het huis en constateert dat er enkele problemen zijn met rolluiken die wel of niet aanwezig zijn en ramen die niet dicht kunnen... Ramen zijn vaak een symbool van inzicht resp. uitzicht, maar omdat het in de droom avond en donker is, zie ik ze hier vooral als middel om een frisse wind door je geest te laten waaien. Of om lucht te geven aan je gevoelens. Met name het badkamerraam (water = gevoelens) kan die functie hebben. De badkamer zelf is een plek om negatieve gevoelens weg te wassen / los te laten. Het bevalt je niet dat je de ramen niet kunt sluiten, maar misschien is het juist heel mooi dat (de verhuizing naar) dit huis iets in je heeft losgemaakt (de schroeven :)) en je dwingt om met bepaalde gevoelens in het reine te komen...

Rolluiken bieden bescherming en veiligheid en wijzen ook op de behoefte om jezelf te beschermen - tegen 'indringers' zoals bijvoorbeeld angst of moeilijke emoties. Omdat je voor jezelf heel precies weet in welke vertrekken wel rolluiken aanwezig zouden moeten zijn (maar dat niet zijn) en in welke vertrekken ze niet horen te zitten (maar toch zitten), zou je door naar de symboliek van de verschillende vertrekken te kijken (de etage, de functie in het huis), kunnen zien op welke gebieden je open en accepterend wilt zijn en op welke gebieden meer gesloten of afwerend of misschien een oogje (luikje) dichtknijpend (maar dat kan ook opgevat worden als accepterend)... Je hebt de vertrekken niet genoemd, dus daar kan ik verder niets over zeggen.

Alles bij elkaar is het natuurlijk een stressvol gebeuren, zo'n verhuizing, en dan ook nog naar een huis met een zekere geschiedenis... maar ik zou zeggen: niks monteur erbij halen, laat de ramen maar lekker open in je droomhuis. Want dat is het mooie van een gedroomd huis... hoe opener hoe beter. :)

Veel liefs,
Ricca 
From Ricca with Love

Selene71

Dank voor je uitleg, erg verhelderend, zoals altijd!

Liefs,

Selene