Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Wensdroom

Gestart door Mira, juni 20, 2008, 00:31:27 AM

Mira

Lieve luitjes,

Wie kan mij vertellen of dat een bepaalde droom die mij heel sterk is bijgebleven (droom van 7 maanden geleden)
een wensdroom is, of een meer betekende droom is????

Ik droomde namelijk een situatie met mijn ex waarin we aan elkaar toegeven dat we beiden ergens fout zaten en
erg koppig en dat we in het heden en toekomst echt meer open moeten zijn en niet zo koppig.
Omgeving was erg rustig, alsof dat we ergens in een mooi park zaten, en we waren beiden echt dolgelukkig dat we
weer samen zijn. Toen ik wakker werd heeft het nog wel even geduurd voordat ik echt wakker was, en de droom
was zo intens. Ik had nooit eerder meegemaakt dat ik zo gelukkig wakker werd na een droom, echt pas een aantal minuten later
besefte ik dat het een droom was.

Daarom vraag ik me ook af of dat het een wensdroom was, of een soort van duidelijke boodschap, of iets wat in de toekomst plaats zal vinden. Ik heb wel vaker dat ik dromen in latere situaties herken. Delen dan van situaties, een soort van deja vu zo gezegd.

Maar deze droom is me zo sterk bij gebleven, en lange tijd heb ik er in geloofd, nu ruim 7 maanden later weet ik het allemaal niet meer.
Nu heb ik zoiets van we zien wel, nog steeds ben ik wel bezig om de relatie die stukgelopen is los te laten. Maar op de één of andere manier kunnen ik en ook mijn ex niet goed afsluiten. Ondanks dat we elkaar heel veel pijn hebben gedaan, en dat we gezegd hebben dat we niet toegeven aan elkaar en dat het gewoon niet werkt. Toch blijven de diepe gevoelens bestaan en het verlangen naar elkaar (ondanks dat we elkaar nu alweer bijna 5 maanden niet gezien hebben en bijna geen contact).

Wie kan me daarnaast iets vertellen over tweelingzielen. Iemand zei mij dat het erop lijkt dat we soort van tweelingzielen zijn, erg koppig en voelen precies hetzelfde en een erg sterke band. Ik weet het allemaal niet meer, maar ik ben erg benieuwd of dat dit een wensdroom was. Je zou bijna van wel zeggen!! (ondanks dat we nu in een soort van fase zijn dat we weten dat we veel meer voorelkaar betekenen dan we willen toegeven en dat we het liefst samen zijn maar de omstandigheden het niet toelaat)

Groetjes
Mira

Fatin

#1
Lief Mira,

Hij is wie je altijd had willen zijn, door jezelf te voelen. Amper nog geen jaar terug merkte je â€" ondanks het conflict â€" hoe mooi en lekker jij je mocht voelen van jezelf. Nu alleen mag jij jezelf nog toestemming geven, om datzelfde te doen voor jou en ook door jou. Het is â€" afgezien het vast de mooiste kanten zijn â€" altijd bij jezelf gebleven. Nu hoeft hij daar nog minder een rol in te spelen, bedank hem maar! Ook de droom laat zien hoe jij daar van gegroeid bent, nu zul je wel of beter in staat zijn om je koppigheid in te zien, nog voordat de ruzie plaats hoeft te vinden en resulteert in “het probleem”. Open je hart en je zult zien dat ook de ogen zullen volgen; Ik heb jou lief, kijk maar…..

Liefs,
Fatin

" Jij bent wie ik kan geweest zijn.
Gisteren dacht ik nog: hoe zou die kant - van mij blijkbaar - naar voren kunnen komen, als niet met jou?
Zou ik die dan over het hoofd zien, net als ik voorheen gedaan heb?
Zo zou ik nu eens van jou willen leren, hoe jij mij ziet....
.....zodat ik mij dat herinneren kan, als jij mij vergeten bent"

Mira

Beste Fatin,

Bedankt voor je mooie verwoordingen. Echter begrijp ik het niet helemaal.
Wil je zeggen dat de droom mij duidelijk wil maken dat ik mij zelf meer moet accepteren
en mezelf meer lief mag hebben???

Dat het tijd is voor meer houden van mezelf, wat overigens echt helemaal niet raar is, en ook een wijze les is uit deze breuk?

Ik dacht altijd dat het een wensdroom van me is om samen te zijn en samen gelukkig te zijn.

In de droom geven we aan elkaar toe dat we koppig zijn en dat het ons uitelkaar drijft. Dat is in principe ook wat er in de werkelijkheid gebeurt. Dat we van elkaar houden is een feit, dat we elkaar niet los kunnen laten is ook een feit, en we zoeken geen contact met elkaar maar blijven verbonden voelen.

Zoals ik al eerder beschreef, in de droom geven we aan elkaar toe dat we niet meer zo koppig naar elkaar toe moeten zijn.
Eerder zaken aankaarten en beiden zijn we zielsgelukkig. Het is een droom van 7 maanden geleden en nog steeds blijft het in mijn gedachten. En ik ben niet echt iemand die haar dromen onthoud, maar deze was wel heel erg intens gelukkigmakend  :)

Ik hoop dat ik je uitleg goed begrepen heb!!

Groetjes
Elmira


Fatin

#3
Als je nu bedenkt dat je af en toe in een dip zou zitten, omdat jouw kijk op jezelf aanvullend, op de pijn die je al had. Zou je dan de pijn verwijderd willen zien of juist jouw blik op jezelf wegwerpen voor een opener?

Hi Mira,

Dat is wat ik bedoelde te zeggen. Het verhaal met beide kanten, die je wel op dezelfde manier zou kunnen bedenken. Ongeveer net wat je zegt. De redenen die je had opgenoemd en onderbouwd, hoe en waarom het zou kunnen zijn, als het anders was geweest. Nu ben je zover dat je afscheid genomen hebt (misschien wel de droom) met het verleden en toch memorabele momenten ziet als voorkeur. Dat terwijl dit moment zoveel te bieden heeft. (Het loslaten van de koppigheid bijvoorbeeld). Maar vooral de nieuwe kijk op jezelf, die je volledig ontgaat omdat je staart op wat er was en daarmee alleen maakt "wat zou kunnen zijn". Het is er niet meer...in die vorm. Daarvoor in de plaats is er nog meer moois voor terug gekomen, namelijk een open wereld. Als je daarvoor kiest.....

Veel liefs,
Fatin

Mira

Beste Fatin,

Ik begrijp je totaal!! Deze droom droomde ik vlak na de breuk. Ik denk dat ik de droom droomde ongeveer binnen een maand na de breuk.
We zijn nu inmiddels 7 maanden verder, en lang heb ik over die droom nagedacht.

Wat betreft het loskomen van alles, daar heb je gelijk in. Het heeft me echter wel een flink aantal maanden gekost.
Toen ik de droom had, was alles nog heel pril, en kon ik mijzelf niet over de pijn heen zetten. Ik was echt helemaal
kapot, en zat met een groot aantal vragen.

Nu ruim 7 maanden later laat ik het helemaal los. Leef verder en zie wel wat er verder op mijn pad komt.
Wat betreft mijn ex-geliefde, daarvan heb ik zoiets van als het meant to be is, dan komt het wel weer, en zo niet
dan wacht er iets veel beters op me.

De koppigheid en de nieuwe kijk op mezelf is dus helemaal ontwikkeld na de droom, na de pijnverwerking van het verlies. Ik heb duidelijk
voor mezelf gekozen, en de keuze destijds heeft me heel erg veel pijn gedaan. Ik heb iets heel vertrouwelijks opgegeven, mijn eerste liefde
waarmee ik de wereld wilde veroveren. Echter blijkt achteraf dat ik niet tegen de invloed van zijn familie kon, vooral zijn moeder en haar kracht op hem, heeft me werkelijk doen verbazen.

We zijn op dit moment beiden koppig, we weten dat we zielsveel om elkaar geven, en dat we het eindeloze konden bereiken! Echter ik ga
niet meer achter deze liefde aan, puur omdat ik al eerder zoveel gegeven heb, en juist omdat deze liefde mij zoveel pijn heeft gedaan.

De droom was erg intens en wij waren weer samen zoals voorheen maar dan nog veel en veel gelukkiger. Een soort van geluk dat ik heel moeilijk kan omschrijven, iets wat eindeloos goed voelt.
Om nu eens terug te gaan in de situatie waar ik nu in zit, ik ben single maar heerlijk happy!! Ben aan het genieten van mijn vrijheid en
heb heel af en toe smsjes met mijn ex. Lang is het contact verbroken geweest op mijn verzoek, maar op de één of andere manier blijven onze wegen elkaar kruizen.

Ik kan oprecht zeggen dat ik nu het geluk in mijzelf heb gevonden, dat ik van mezelf ben gaan houden en dat ik totaal geen spijt heb van de breuk. De breuk heeft me wijze lessen gebracht, en nu is uiteraard niet alles perfect maar ik neem het zoals het is. Ik heb er echt vrede mee!!

Het mooie van het geheel is dat ik mijzelf weer terug gevonden heb en dat ik me besef dat ik alleen het beste waard ben. Ik hoef geen genoegen te nemen met minder!! Ooit heb ik dat gedaan, nam het voor mezelf op en kreeg werkelijk waar de meest bizarre zaken verbaal naar me toe geroepen. Nog steeds doet het erg veel pijn! Van die personen heb ik ook afscheid genomen, en wens ik ook totaal geen contact meer mee te hebben. Ik leer om de ander te vergeven maar dan puur voor mezelf. Ja de open wereld is er nu!!

De pijn is een opener geweest!! Ik kon me niet afsluiten voor de pijn en ben echt alles aan onderzoeken in mezelf!! Dat de droom ruim 6 maanden terug mijn hierop wees, daar had ik geen flauw benul van!!

Ik dacht juist dat de droom juist een betekenis had over het weer bijelkaar komen van mij en mijn ex. Niet dat het een eye opener zou zijn puur voor mij zelf. Ik dacht ook echt dat het een soort van wensdroom is om ooit weer samen zo gelukkig te zijn en te beseffen dat we elkaar niet zomaar moeten laten gaan. Tja ik ben dan ook echt wel een romanticus!! En ook in die droom was ik weer romantischer dan mijn ex.

Zoals je dat beschrijft moet ik je wel vertellen dat er een heel proces gaande is. Ik ben mezelf weer aan het helen, mijn wonden aan het genezen en beseffen dat er zoveel meer is!! En het belangrijkste van alles is, is dat ik veel meer van mezelf ben gaan houden en niet meer
genoegen neem met minder. Ik weet wat ik waard ben, en verdien daarom ook alleen het beste!!Daarnaast geef ik ook alleen maar het beste uit mij zelf!! Waarom zou ik genoegen nemen met minder???

Tot zover!!

Bedankt voor je toelichting!!

Groetjes
Mira