Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Trouwen....

Gestart door Selene71, maart 19, 2008, 10:37:27 AM

Selene71

Ik ben bezig met de voorbereidingen van een trouwerij: ik ga trouwen met mijn huidige partner. Het wordt een groot evenement. Uitnodigingen zijn de deur uit, zaal gehuurd, band erbij en alles gaat voorlopig goed. Ik ga met een van mijn zussen (heb er twee) een trouwjurk uitzoeken. Ik heb een mooie zalmroze lange jurk gekozen om te passenBest simpel, met hier en daar een zalmroze pareltje op het strakke bovenlijfje en de wijde en lange rok. Bovenstukje is zonder mouwen, eigenlijk 'strapless'. Hij past perfect, alleen wil ik wel schouderbandjes om 'afzakken' te voorkomen. Het commentaar van mijn zus: zo, zou je wel die jurk kiezen? die kleur staat je helemaal niet en, je kiest voor een bovenstuk dat je niet op je voordeligst doet uitkomen, vind je zelf ook niet? Ze gaat door met haar commentaar, steeds venijniger. Uiteindelijk komt het erop neer dat ik van de aankoop van de jurk in kwestie afzie, en zelfs besluit om alles af te zeggen. Uiteindelijk besluit ik om wel door te gaan, want ik wilde wel trouwen, maar veel kleiner, geen feest, alleen nabije familie EN een andere jurk (of pakje).

Bij-info: mijn partner en ik zijn al 8 jaar samen en hebben eigenlijk geen trouwplannen. De zus in kwestie heb ik in het dagelijkse leven een hele goede band mee en ze zou NOOIT zo venijnig zijn. Ze zou wel de waarheid zeggen, maar diplomatie is een sterke punt van haar.

Eigen conclusie: de personen en het evenement in mijn droom, hebben denk ik, weinig te maken met de realiteit, maar staan voor wat anders, maar wat?
Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Ricca

Lieve Selene,

Je lijkt in deze droom bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe levensfase (trouwerij) en dat zou kunnen betekenen dat je er onbewust toch wel naar verlangt om te trouwen, maar waarschijnlijk gaat het vooral om een innerlijke verandering, een verdieping van de liefde voor jezelf of trouw aan je ware zelf (trouwjurk).

Roze is de kleur van liefde en genegenheid (hartchakra), van het verlangen van je hart. Roze benadrukt ook je vrouwelijke kant en roze pareltjes zijn Venussymbolen. Zalmroze heeft dezelfde betekenis en kan soms wijzen op een verlangen naar zwangerschap. Roze is ook de kleur van het kind in jezelf, van onschuld en onbevangenheid. Je voelt je heel mooi in het roze, bloeiend, vol liefde, vol verwachting...

Maar dan komt je zus met venijnige kritiek op de jurk en dat is voor jou zo'n afknapper dat je maar besluit om van de trouwerij af te zien. Later besluit je dat je toch wilt trouwen, maar veel minder feestelijk. Je overweegt zelfs een pakje aan te trekken. Misschien elegant, maar wel veel strenger...

Je zus gedraagt zich in de droom heel anders dan in het waakleven en daarom staat zij in de droom waarschijnlijk niet voor zichzelf, maar voor een bepaalde kant van jou. Omdat zij een domper op jouw plezier zet en in staat is jouw geluk te ondermijnen, is het heel belangrijk dit deel van jezelf te herkennen, haar angsten, twijfels of zorgen te horen en haar liefdevol ertoe te bewegen met jou méé te werken in plaats van weerstand te bieden aan wat jij graag wilt. Misschien wil zij (=jij) jou alleen maar beschermen tegen wat zij waarneemt als een wereld vol kritiek en oordelen. Misschien vindt ze dat je eigenlijk volmaakt zou moeten zijn en is ze een perfectionistische kant van jou. Ze moet blijkbaar niets hebben van spontaniteit en kinderlijk plezier, het hele roze gedoe.

De kritiek die ze uit op jouw jurk (en dus op jou - in dromen staat een deel voor het geheel) is dus eigenlijk zelfkritiek. Je zegt dat je zus in het waakleven de 'waarheid' (haar mening) altijd met diplomatie weet te brengen. De droom lijkt je te confronteren met het feit dat je soms wel wat hard voor jezelf bent en meer consideratie met jezelf zou mogen hebben. Vergeet echter niet dat de droom-zus slechts een déél van jou is. En misschien een heel klein deeltje, maar toch...

Zelf ben je in de droom je lieve, natuurlijke, spontane zelf. Dit is je ware zelf. Nog een beetje onzeker, want je wilt voor alle zekerheid schouderbandjes, maar dat geeft niet, want ook mét schouderbandjes kan het leven verrukkelijk zijn. ;D Als je echter toegeeft aan de eisen van je kritische of perfectionistische zelf, ontzeg je jezelf een heleboel plezier en wordt je leven er niet leuker op. Het betekent zelfs een ver-arming: kleiner feest, streng pakje, minder gasten, minder gezelligheid...

Waarom zou je volmaakt moeten zijn? Je hoeft zeker niet volmaakt te zijn om bemind te worden. Als je een helder gevoel hebt dat je een perfect kind van God bent, en dat ben je natuurlijk, dan slaat die zelfkritiek natuurlijk nergens op. Jezelf vergeven voor al je eigen-aardigheden is de terugweg naar onschuld, naar de natuurlijke menselijke staat van liefde. Die vereist geen volmaakte jurk, wel oprecht verlangen. Dat is de enige volmaaktheid die vereist is - volmaakt verlangen om (jezelf) lief te hebben. Vertrouw op je roze gevoel. Als je dat doet, word je iedere keer dat je in de spiegel kijkt beloond met een beeld van je ware zelf.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Selene71

Ja, schot in de roos. Ik merk inderdaad dat ik een 'speelse' kant en een zeer strenge kant heb, die af en toe de overhand heeft. Het grappige is, dat diezelfde zus mij vaker in het dagelijkse leven zegt dat ik best aan mijzelf mag denken en niet zo hard lopen, want ik loop mezelf voorbij.... Gevolg: heb onderdak voor mijn drie kinderen geregeld en ga een lang weekend naar Rome (naar mijn partner!) Tuurlijk, daarmee ben ik er nog niet, maar wellicht een stap in de goede richting?

Hartelijk dank Ricca, je commentaar is altijd een plezier om te lezen!

Liefs, Selene

P.S. Ik zal oefenen om mezelf wat meer lief te hebben....

Ricca

Een heel fijn weekend!  :D
From Ricca with Love